Ville Mäntymaa Kärppien päävalmentajana

  • 113 622
  • 621

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Erittäin mielenkiintoista tosiaan nähdä, millaiselta Kärppälauma näyttää kaukalossa Havun johdolla. Toivottavasti ei kuitenkaan liian kauan jouduta vetämään Mäntymaalla, vaan se todellakin mieluinen päävalmentaja löydetään.

Eiköhän tässä tule tosiaan sellainen muutaman pelin piristysruiske, jossa Kärppien peliä on ilo seurata. Saa nähdä, miten sitten niiden muutaman jälkeen ja onko silloin jo löytynyt mieluinen päävalmentaja.

Onnea Havu!
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Vähän pettynyt olen tähän valintaan. Hyväksyn pitkin hampain jos Havu onnistuu tämän kankean risteilijän kääntämään ja pelaamaan tunteella, edes ne jatkuvat tappiot ei harmita jos kentällä nähdään ilta toisensa jälkeen kaikkensa jättänyt joukkue. Toinen tapa millä tämän hyväksyn jos lähitulevaisuudessa penkin takaa löytyy vähintään kaksi uutta kaveria ja Sihvonen istuu Marjamäen kanssa sohvalla. Mäntymaa on vähän siinä ja siinä meneekö vielä apuvalmentaja. Hilli pitää saada pysymään hinnalla millä hyvänsä, Sihvonen pitää saada vittuun hinnalla millä hyvänsä.

Löytyypä taas mielenkiintoa seurata tulevia viikkoja ja pelejä.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen aina ollut vähän sitä vastaan, että kun päävalmentaja saa lähteä, mutta muu valmennusryhmä saa jäädä. Lähinnä siis sen takia, että valmennusryhmä on oma tiiminsä ja tekevät / uskovat samaan juttuun minkälaista pelitapaa, ajatusta ja tyyliä halutaan pelata. Nyt kun entinen kakkonen (nykyinen ykkönen) haluaakin jotain ehkä aivan muuta, niin tuntuu persiin näytöltä entistä ykköstä kohtaan. Toki ymmärrän, että jotain on tehtävä, mutta ymmärtänette pointin.
 

Itäpuu

Jäsen
valmennusryhmä on oma tiiminsä ja tekevät / uskovat samaan juttuun minkälaista pelitapaa, ajatusta ja tyyliä halutaan pelata.
Totta jos puhutaan, niin harvoin valmentajat liikkuvat tiimeinä. Hyvät ovat sopimusten alla, ja jos sattuu tuttu kaveri sopivasti vapaaksi, niin voi kysyä, mutta on harvinaista. Maajoukkueet erikseeen toki. Kertokaapa joitain esimerkkejä, kun päävalmentaja on tuonut oman tiiminsä liigassa mukanaan?
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Totta jos puhutaan, niin harvoin valmentajat liikkuvat tiimeinä. Hyvät ovat sopimusten alla, ja jos sattuu tuttu kaveri sopivasti vapaaksi, niin voi kysyä, mutta on harvinaista. Maajoukkueet erikseeen toki. Kertokaapa joitain esimerkkejä, kun päävalmentaja on tuonut oman tiiminsä liigassa mukanaan?
Summanen/Westerlund, Dufva/Nieminen aikoinaan muistaakseni. Lähinnä tarkoitinkin sitä, että käsittääkseni päävalmentaja valitsee itse tiiminsä, enkä suoranaisesti että "liikkuvat" yhdessä joukkueesta toiseen.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Mikähän lienee Mäntymaan ja Sihvosen motivaatio ja ilmapiiri tehdä sen eteen kaikkensa, Jotta Kärppien kurssi kääntyy ja voittoja alkaa tulemaan, jos tilanne on se,että kenkää tulee jokatapauksessa, kun uusi päävalmentaja löytyy.
Se että voi olla luvassa jatkoa joskus, jos ei Kärpissä niin sitten muualla, vaikka Mestiksessä.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oon ymmärtänyt että Mäntymaata on junailtu sinne päävalmentaksi ja ollut siihen kypsymässä tuolla takavasemmalla eli apuvalmentajana. No tuli vaan mieleen, ettö jos mies ei tuolla taustalla ole valmis päävastuuseen nyt, niin mahtaako olla sitten koskaan. Suurinpiirtein samanlainen CV kuin Tapolalla tämän noustessa päävalmentajaksi.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Oon ymmärtänyt että Mäntymaata on junailtu sinne päävalmentaksi ja ollut siihen kypsymässä tuolla takavasemmalla eli apuvalmentajana.
Pakko kyllä kysyä että mistäs helvetistä oot tämmöseen johtopäätökseen päätynyt?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Pakko kyllä kysyä että mistäs helvetistä oot tämmöseen johtopäätökseen päätynyt?

Ei kai se ole mikään kaukaa haettu asia. Silloin Lauri Mikkolan aikana Kärpissä puhuttiin ties mistä valmentajaputkesta. Mäntymaata silloinkin veikattiin "putken" seuraavaksi osaksi.

Silloin ajateltiin viisauden olevan vielä Oulussa. Ehkä sen on aika näyttänyt, että ulkopuolelta täytyy oppi hakea.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Lukemalla jatkoaikaa, mikä ei tietenkään ole mikään luotettava tietolähde. Tietysti oon voinut tulkita myös väärin.

Ei kai se ole mikään kaukaa haettu asia. Silloin Lauri Mikkolan aikana Kärpissä puhuttiin ties mistä valmentajaputkesta. Mäntymaata silloinkin veikattiin "putken" seuraavaksi osaksi.

Silloin ajateltiin viisauden olevan vielä Oulussa. Ehkä sen on aika näyttänyt, että ulkopuolelta täytyy oppi hakea.
En minä ole ainakaan täällä törmännyt yhteenkään spekulaatioon jossa mietittäisiin onko Mäntymaa vetänyt herneet nenään kun Marjamäki palkattiin päävalmentajaksi eikä mies päässytkään etuajassa, ilman näyttöjä, valmentamaan suomalaista suurseuraa. Jos tämä tosiaan olisi tapahtunut niin äkkiä pitäisi tämmöinen egoisti heittää vittuun Kärpistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lukemalla jatkoaikaa, mikä ei tietenkään ole mikään luotettava tietolähde. Tietysti oon voinut tulkita myös väärin.
Joo, minä olen ehdotellut mm. Juhani Tammista päävalmentajaksi. Menetkö seuraavaksi kirjoittamaan johonkin, että Kärpät on junaillut Tamia päävalmentajaksi ja hän on kypsynyt rauhassa Kuusamakujalla odottamassa tätä?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
En minä ole ainakaan täällä törmännyt yhteenkään spekulaatioon jossa mietittäisiin onko Mäntymaa vetänyt herneet nenään kun Marjamäki palkattiin päävalmentajaksi eikä mies päässytkään etuajassa, ilman näyttöjä, valmentamaan suomalaista suurseuraa. Jos tämä tosiaan olisi tapahtunut niin äkkiä pitäisi tämmöinen egoisti heittää vittuun Kärpistä.

Eikös tämä spekulaatio ole ihan sinun omia spekulaatioita? Ei kai nenistä ja herneistä puhunut kukaan? Mutta kai se ajatus Kärpissä oli, että Mikkola on aikansa päävalmentaja ja seuran sisältä tulee sitten se seuraava. Ehkäpä juuri Mäntymaa. Mutta Mikkola sai kenkää ja tuo kuvio taisi kaatua siihen.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Eikös tämä spekulaatio ole ihan sinun omia spekulaatioita? Ei kai nenistä ja herneistä puhunut kukaan? Mutta kai se ajatus Kärpissä oli, että Mikkola on aikansa päävalmentaja ja seuran sisältä tulee sitten se seuraava. Ehkäpä juuri Mäntymaa. Mutta Mikkola sai kenkää ja tuo kuvio taisi kaatua siihen.
En minä vaan muista ikinä spekuloineeni tälläisellä? Vastasin viestiin jossa spekuloitiin Mäntymaan olleen kypsymässä tilanteeseen jossa suomalaiseen suurseuraan hommattiin kovilla meriiteillä kaveri hänen "nenän edestään".
 

StanTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, Raahe-Kiekko
Itse kyllä mäntymaan pitäisin jatkossakin kolmantena lenkkinä, nuori valmentaja jolla kokemusta ikään nähden hyvin mm pikkuleijonista ja varmasti intohimo on kehittyä lisää. Mutta toki voidaan potkia pois ja joku JYP näkee sauman ja kehittää mäntymaasta mestarivalmentajan joka nostaa JYPin takaisin huipulle :)
Täällä sitte samat jätkät uikuttaa ku kärpät ei pitänyt miehestä kiinni.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Menetkö seuraavaksi kirjoittamaan johonkin, että Kärpät on junaillut Tamia päävalmentajaksi ja hän on kypsynyt rauhassa Kuusamakujalla odottamassa tätä?
Nythän sulla sattuu takapuoleen ihan turhaan.

Määhän siis kirjoitin, mitä mää olen ymärrtänyt täällä juttuja lukemalla. En siis kirjoittanut enkä väittänyt, että "Käpät on junaillut..." niinkuin sinä nyt näytät väittävän. Ja se "jonnekin" minne kirjoitin, oli muuten Jatkoajan keskustelupalsta ja tossa pari viestiä sitten.

Jos / kun mun ymmärtämäni ei pidä paikkaansa, niin siihenhän voi vaikka todeta, että olen ymmärtänyt väärin. ja asia on selvä.
 

Stargazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Boston Bruins
Kannattaa muistaa, että tilanne missä nyt ollaan on osittain myös Mäntymaastakin johtuvaa. Toki hänelle suon työrauhan ja katson mitä tuleman pitää.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Nythän sulla sattuu takapuoleen ihan turhaan.

Määhän siis kirjoitin, mitä mää olen ymärrtänyt täällä juttuja lukemalla. En siis kirjoittanut enkä väittänyt, että "Käpät on junaillut..." niinkuin sinä nyt näytät väittävän. Ja se "jonnekin" minne kirjoitin, oli muuten Jatkoajan keskustelupalsta ja tossa pari viestiä sitten.

Jos / kun mun ymmärtämäni ei pidä paikkaansa, niin siihenhän voi vaikka todeta, että olen ymmärtänyt väärin. ja asia on selvä.
Saatoin ymmärtää "kypsymisen" väärin tässä tapauksessa. Ymmärsin sen Mäntymaan vittuuntumisena, joskin sen voi ymmärtää myös sillä, että Kärpät on rauhassa kasvattanut miestä.

Jos näin oli niin olen pahoillani, aivot ovat liian väsyneet tämmöiseen tällä hetkellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nythän sulla sattuu takapuoleen ihan turhaan.
Heh. Klassinen vastaheitto kun olet itse aiemmin höpötellyt ties mitä. Ei se hei aina ole sitä, enkä minä ketään tuomitse vaikka tuollaisesta tykkäisikin.

Mutta rauha vaan ja hyvää joulun odotusta sinne.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tsemppiä Havulle tähän stinttiin, tärkeitä pisteitä tarjolla, jos tästä kaudesta meinataan vielä joulu tehdä. Kolmen vartin päästä mielenkiintoinen hetki nähdä, että miten eri linjoilla Ville on ketjukoostumusten suhteen kuin Lauri.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän se Havu saattaa tehdät Pökö-Karjalat ysärin alusta (Pasi Mustosen potkujen sekä Veven loukkaantumisen jälkeen), että vetää joukkueen kanssa aivan järrrrrgyttäwän pitkän voittoputken siihen perään. Kirjoittaa samaan aikaan viisivuotisen päävalkkusopimuksen Kärppien kanssa, ja kun playoffsit alkaa, Kärpät on taas aivan sekaisin ja tippuu puolivälierissä runkosarjassa huomattavasti heikommin pärjänneelle joukkueelle. Siis Havu Mäntymaahan on aivan potentiaalinen Pökö-Karjalan taannoisen tempun toistaja.

Edit. Ei vaitiskaan, ei Havulla ja Pököllä ole paljoakaan yhteistä. Havu on sentään ollut liiga-Kärppien ja A:n mukana aika kauan, ja ottaa varmasti homman huomattavasti ammattimaisemmin kuin Pökö taannoin. Toki tuo aivan järgyttttääwän piiitkää voittoputki heti tähän alkuun on mahdollista, mutta mihinkään pleijariromahdukseen en tuon jälkeen uskoisi. Lisäksi todennäköisintä voittoputken aikana olisi Havun tämän kauden ja ensi kauden mittainen päävalkkusopimus pienellä palkankorotustwistillä höystettynä.

Onnea Havu Mäntymaa Kärppien päävalkun hommaan! Itse asiassa pistän Veikkauksen voittoputkivetoon tässä vaiheessa Kärppien järgyttäwän pitkälle voittoputkelle ykkösvarman.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ketjukoostumuksista päätellen ei taida Villellä olla munaa repimään pakkaa auki mitä revittävissä olisi. Noh jospa siellä kentällä kuitenkin näkyisi freesiä Kärppää uudella ilmeellä. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato jälleen kerran.
 

Juholan Mikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanojensa mittainen mies tämä Mäntymaa. Herralla on kykyjä nähdä tulevaan, siinähän meille loistava salainen ase.

Hauska sattuma kyllä tämä Ylen artikkeli vuodelta 2014.

"Joskus tulevaisuudessa Mäntymaa voisi kuvitella itsensä Lauri Marjamäen paikalla, Kärppien päävalmentajaksi.

- Sen takia minä näitä hommia olen jatkanut. Se on unelma ja sitä kohti mennään."

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös