Kyllähän omiakin kasvatteja pitää pystyä arvostelemaan ihan siinä missä muitakin joukkueen pelaajia. 2+1 21 otteluun on sellainen saldo, että kaikki muut kuin tullista tulleet olisi saaneet lähteä jo kauan ennen Mikkelin ihmettä.
Kaikki meistä ovat erehtyväisiä ja väitän, että ei kukaan ja vielä alleviivaan _ei kukaan_ uskonut, että Ville seuraavassa 25 pelissä vetää piste per peli tahdilla.
Leskinen oli syyskauden ihan paska. Niin oli moni muukin ja osa paljon kovemmista nimistä saikin lähteä. Nyt ei ole. Syynä sekä oma henkilökohtainen sekä joukkueen roima tasonnosto. Nämä molemmat kulkevat käsi kädessä.
Selvää kuitenkin on, että Leskinen on yksilönä parantunut kaikista eniten, eikä monessa muussakaan joukkueessa ihan lähihistoriassa vastaavia tasonnostoja ole kesken kauden nähty. Ihme se on noin vaikean syksyn jälkeen, vaikka kuinka potentiaalinen kaveri olisi kyseessä.
Tästä huolimatta on tekopyhää ja suorastaan muiden kirjoittajien aliarvioimista tulla kuittailemaan, että minä en arvostellut, joten olen muiden yläpuolella tai arvostelemaan mielipiteitä kuukausien takaisista peliesityksien kommentoinnista. Leskinen oli jos toistaa saa, ihan yhtä paska syksyllä kuin muukin joukkue.
Karkeasti sanoen pelaaja ja joukkue on ihan yhtä hyvä kuin sen viimeisin ottelu. Jälkiviisaus on vaan niin pirun helppoa tai sitten olisi lokakuussa pitänyt tulla sanomaan, että Leskinen vetää muuten uskomattoman maagisen loppurunkosarjan ja paska muuttuukin konvehteiksi.
Tällä hetkellä olen kuitenkin onnellinen siitä, että Ville pelaa meillä ja pelaa vielä ensi kaudellakin. Ensi kaudella tilanne voi olla toinen ja varaan oikeuden kutsua Leskistä "turhakkeeksi", jos peli ei kertakaikkiaan kulje. Toista kertaa ei voida antaa henkilökohtaisella eikä joukkuetasolla muille puolta kautta eteen.
Hade sai aikanaan lähteä "pikkuisen" paremmilla statseilla muuten.