Jos Tersa myöntäisi ongelman olevan valmennuksessa, niin siinä tapauksessa hän myöntäisi vian olevan Markkasen älyttömässä rekrytoinnissa. Sen jälkeen alettaisiin pohtimaan, että kuka on syyllinen siihen, että Markkanen on ollut ylipäätään vastaamassa tuosta rekrytoinnista. Ja se Markkasen rekrytointi on ollut vähintään yhtä älytön kuin Hämäläisen.
Vaikea on odottaa mitään positiivista muutosta tässä organisaatiossa ennen kuin tietyt henkilöt osaavat tarkastella kriittisesti omia ratkaisujaan tai vaihtoehtoisesti päästään näistä tietyistä henkilöistä eroon.
Veikkaan, että Markkanenkin pitää tällä hetkellä omaa toimitusjohtajakauttaan yhtä onnistuneena kuin Kallioniemen ajanjaksoa, sillä molemmat pääsivät siitä palkinnoksi urallaan eteenpäin Liigan työntekijöiksi. SaiPan nykytilanteen voi sitten laittaa vaikka koronan, naapurimaan aloittaman sodan ja taloudellisesti vaikean ajan piikkiin. Omassa toiminnassa ei ole ollut mitään vikaa.
Ja suunnatulla osakeannilla haetaan uusia omistajia eli nyt on meille palstalaisille kohde, jonne sijoittaa kaikki ylimääräinen raha, joka ei omalle pankkitilille mahdu.
Ei ole. Niin pitkään kuin SaiPan nykyiset omistajat haluavat tarjota suojatyöpaikkoja saunakavereilleen, niin minä en tuo seuralle euroakaan rahaa. Niin pitkään kuin seuran omistajaportaassa ei joko ymmärretä tai olla kiinnostuneita niistä virheistä, joita he ovat itse tehneet, niin jokainen seuraan sijoitettu euro menee kankkulan kaivoon. Ihan oikeasti taas alkoi vituttamaan, kun Tersa avasi suunsa.
Ensin kaikki ongelmat ulkoistettiin Lehterän niskaan ja sen jälkeen Virran. Lehterän viimeiset kaudet menivät SaiPassa pahasti vihkoon ja Virta teki pahoja virheitä heti alussa, joten he ansaitsevat myös kritiikkiä, mutta se suurin ongelma on jossain ihan muualla. Markkanen ja Tersa ovat ansiokkaasti saaneet ulkoistettua kaiken paskan näiden kahden valmentajan niskaan. Kun oma poika Hämäläinen valmensi joukkueen Liigan tappioennätykseen, niin siitä sai palkkioksi jatkosopimuksen. Eikä vain vuoden, vaan peräti kahden ettei joku käy vaan heti varastamassa tätä huippuvalmentajaa. Mutta tekihän Vili silloin Game 7 JYPiä vastaan sen yhden maalin ja muutenkin taisteli aina hienosti kentällä.
Markkanen oli liigahistorian huonoin toimitusjohtaja ja UTJ. Ja mikä surullisinta, niin hän olisi varmasti edelleen SaiPan palkkalistoilla ellei olisi itse halunnut lähteä. Hämäläinen taistelee myös parin muun kanssa liigahistorian huonoimman valmentajan tittelistä. Mutta onneksi omistajaportaalla on täysi luotto edelleen.
Itse en tuo seuralle euroakaan ennen kuin A) seuran omistajat myöntävät tekemänsä virheet, B) seuran omistajat korjaavat tekemänsä virheet ja C) seuran omistajat kertovat, miten nuo virheet eivät toistu. Niin pitkään kuin seura mieluummin tarjoaa suojatyöpaikkoja entisille pelaajille kuin yrittää menestyä urheilullisesti, niin minun puolesta seuran omistajat saavat maksaa siitä koituvan hintalapun.