Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 594 963
  • 3 067
Viitsisikö joku pistää yksityisviestillä kuvan tämän päivän Länskäristä Joppe Vehmasen haastattelusta? Arvostaisin kovasti.

edit. Eipä taida onnistuakkaan kuvan lähettäminen?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200221_091213_fi.marvagroup.lansisuomi.jpg
    Screenshot_20200221_091213_fi.marvagroup.lansisuomi.jpg
    988,2 KB · kertaa luettu: 437

OnVainRauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Repo ja Pa. Westerholm ottavat molemmat aloituksia pelissä. Onkohan tähän jotain koodia ketä vastaan aloittavat, eri pisteiltä tai left vs right.
 

senilix

Jäsen
Olin Ilves-pelissä näkevinäni, että hyökkäyspäässä Repo aloitti oikealla ja PaWe vasemmalla.
En tiedä, näinkö väärin, ei tuota tullut aktiivisesti seurattua.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Onko jollain jotain komeaa, Lukko-aiheista taustakuvaa mobiilille? Ottaisin mielelläni vastaan.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko jollain jotain komeaa, Lukko-aiheista taustakuvaa mobiilille? Ottaisin mielelläni vastaan.

Yksi parhaista kuvista, jota itsekin taustakuvana olen mm. tietokoneessa sekä kännykässä käyttänyt on Mikkel Bödkerin tuuletus seisomakatsomolle, joka ennen sijaitsi hetken aikaa nykyisessä C-katsomossa. Siinä on sitä tunnetta mukana, sekä samalla mainittakoon kun hieman nuorempaa sukupolvea olet, niin yksi parhaimmista maalintekijöistä ikinä, joka Lukon paitaa on kantanut.

Muistaakseni tämä kuva oli vielä jäähyväisottelusta, ennen takaisinlähtöä NHL:ään. Teki muuten viimeisessä ottelussakin muistaakseni 2 maalia.

Yksi ehdottomista suosikeista, jota olisi ilo vielä joskus Lukossa katsella.
 

Liitteet

  • lukko-pelicans 838.jpg
    lukko-pelicans 838.jpg
    228,2 KB · kertaa luettu: 340

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Yksi parhaista kuvista, jota itsekin taustakuvana olen mm. tietokoneessa sekä kännykässä käyttänyt on Mikkel Bödkerin tuuletus seisomakatsomolle, joka ennen sijaitsi hetken aikaa nykyisessä C-katsomossa. Siinä on sitä tunnetta mukana, sekä samalla mainittakoon kun hieman nuorempaa sukupolvea olet, niin yksi parhaimmista maalintekijöistä ikinä, joka Lukon paitaa on kantanut.

Muistaakseni tämä kuva oli vielä jäähyväisottelusta, ennen takaisinlähtöä NHL:ään. Teki muuten viimeisessä ottelussakin muistaakseni 2 maalia.

Yksi ehdottomista suosikeista, jota olisi ilo vielä joskus Lukossa katsella.
Hataria muistikuvia on Bödkerin ja muiden työsulkuäijien ajalta. Aloin tosin toden teolla seurata jääkiekkoa varsin myöhään, joskus 15-vuotiaana. On kyllä legendaarinen maalinsylkijä Mikkel, maali per peli. Ja hieno kuva, talteen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Vielä kun nimensä olisi Lukon pelipaidassa ollut oikein.

Tanskalaisittan Bødker, eikä yleisimmin käytetty Bödker. Uskomattoman hieno pelimies kyllä.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Vielä kun nimensä olisi Lukon pelipaidassa ollut oikein.

Tanskalaisittan Bødker, eikä yleisimmin käytetty Bödker. Uskomattoman hieno pelimies kyllä.
Suomessa käytetään suomalaisia kirjaimia, eli ihan oikein tuo nimi on kirjoitettu.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tyhmien kyselyä.

Jos ihmisryhmä on "juniorina Lukossa pelanneet NHL maalintekijät" niin onko Aleksi Saarela nyt maalinsylkijä numero yksi tuloksella 2?

Torkki(1), Grönman(1), Niskala(1) ja Heikkinen(0) tulee suoraan mieleen. Heinolan Villeä en vain yhdeksän Lukon A-juniori matsin perusteella ehkä tähän laskisi. Unohtuiko joku?
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaako joku kertoa, että koska Äijänsuo on "penkitetty"? Vähän kateellisena olen kuunnellut äidin muisteluita ajasta jolloin kaikki seisoi, kaikki huusi ja tarinoiden mukaan hallissa oli aina mukavasti tunnelmaa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kyllä oo varmaa muistikuvaa mutta 45v olen ehtinyt mielestäni käydä täysin seisomasuolla käydä. Ekoja kuppeja taidettiin A-katsomoon asennella 80-luvun lopulla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
70-luvulla oli muutama istumapaikka yhdessä katsomossa. Niillä olleita pidettiin ihmeellisinä tyyppeinä.
Silloin -76 tai -77 kun minä ensimmäisiä kertoja Lukon pelissä kävin isän kanssa, Äijänsuon kapasiteetti oli 7200 katsojaa ja näistä istumaan pääsi joku 140-170 katsojaa, en minä enää tarkkaan muista sitä istumapaikkojen määrää vaikka varmasti paljon olen tällekin palstalle samasta aiheesta vuosien saatossa tarinoinut. Ihmettelin vaan isälle että "mitä noi on?" johon äijä tietysti kovana kommunistina vastasi että "ne on niitä parempia ihmisiä kun menevät istumaan" ja minä katsoin että "voi jehna kunpa minäkin joskus jonain päivänä noille paikoille pääsisin".

Ne paikat olivat jossain siinä nykyisen pääkatsomon keskellä. Monella sinne menevällä katsojalla oli joku styroksinpalanen kädessä minkä sai perseen alle pistää kun silloin oli talvella ulkona vielä kylmä ja hallissa vielä paljon sitäkin kylmempää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taidettiin muuten jo silloin niitä istumapaikkoja kutsua "VIP-katsomoksi" ihan virallisestikin. Tai sitten se oli jotain kateellisen karvalakkikansan mutinaa.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen käynyt ekoissa peleissä vasta 90-luvun puolella, joten näitä juttuja on aina hieno lueskella. Omista ensimmäisistä hallikokemuksista on jäänyt mieleen se supertilava yläkäytävä, jonka päästä päähän meneminen ruuhkassa oli jo oma urheilusuorituksensa erätauon aikana.
 

Defensor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Luvialta Paraisille
Osaako joku kertoa, että koska Äijänsuo on "penkitetty"? Vähän kateellisena olen kuunnellut äidin muisteluita ajasta jolloin kaikki seisoi, kaikki huusi ja tarinoiden mukaan hallissa oli aina mukavasti tunnelmaa.
Tunnelmaa oli tosiaan ja tiivistä, varsinkin Ässät-matseissa, jolloin hallissa oli se 7200 ellei enemmänkin. Jos erätauolla lähti lihpiirakkajonoon tai tupakalle niin sen tungoksen läpi ei enää päässyt takaisin samalle paikalle. Tunnelmaa oli varmaan enemmän siihen aikaan, mutta pelin taso on niistä ajoista kyllä parantunut.
 

senilix

Jäsen
Silloin joskus 70-luvun lopulla ja vielä 80-luvun alussa suunnilleen nykyisen A4-katsomon alaosassa oli puupenkit
Niitä penkkejä lisättiin sitten vähitellen A-katsomoon 80-luvun kuluessa. Oli iso muutos kun näille penkeille ruuvattiin kupit.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös kuppipenkit tulleet 90-hallilaajennuksen yhteydessä? Eli samalla kun hallia laajennettiin paperitehtaan suuntaan ja ulkopukukopit jäivät pois käytöstä. Sitä ennen istuskeltiin muistaakseni puisilla penkeillä.

Mitä tulee tuohon käytävien ahtauteen niin muistan hyvin kun nöösipoikana siellä mukana kuljin ja taisin muutamaankin kertaan meinata tallautua väkijoukon jalkoihin. Äitiäni hirvitti kun kävin yksin peleissä vaikka olinkin jo kouluikäinen. Nykyään peleissä voi huoletta käydä alle kouluikäisen mukulan kanssa, tämä on sitä edistystä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Eka satsi kuppeja ruuvattiin puupenkkeihin 80-luvulla juuri siihen VIP-katsomoon pääkatsomon keskellä. Muistan sen opiskeluajalta, kun yhdellä opettajalla oli siihen kausikortti ja hän sai kuulla irvailuja herraskaisesta tavastaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rupesin miettimään että mistä mä olen saanut päähäni sen istumapaikkojen määrän, 140-170 istumapaikkaa 70-luvulla. Selasin vanhoja Jääkiekkokirjoja mutta ei mun silmääni nyt pikaisella selauksella osunut tuollaista määrää istumapaikkoja, ennen kuin vasta kauden 1981-82 kirjassa mainitaan hallista löytyvän 135 istumapaikkaa ja 7065 seisomapaikkaa. Liekö tuo 140-170 sitten jotain perimätietoa?

Vaan on mulla semmoinenkin muistikuva, että joskus kaudella 1978-79 tms. olisi Ässäpelissä ollut enemmänkin katsojia kuin tuo 7200. Täyttä ainakin oli kuin Turusen pyssyssä ja niin ahdasta että porukkaa pyörtyili katsomossa, ja kun sieltä ylhäältä joku rupesi kaatumaan etiäppäin niin lanasi sitten dominona edessä alempana seisovat mukanaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
80-luvun puolivälissä seisoin useimmiten siinä nykyisen D5-A1 paikkeilla. Paikalle piti mennä ajoissa ja tauolla ei voinut lähteä mihinkään, jos halusi säilyttää jonkinmoiset näkymät. Silti voi tietysti eteen parkkeerata se isoin korsto.

Jos oli hiukan vähemmän jengiä niin tauolla saattoi istahtaa betonille. Kerran joku porukka päätti tehdä tämän täyteen nuijitussa katsomossa, mutta aika pian takaa kuului möreä ääni: "Ylös siält, saatana! Ei tääl mittä maata, perkele!"
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Itse muistan kun 70 luvun alussa oltiin pikkupoikina katsomassa peliä ja seistiin kaukalon reunalla (kulmassa) silloin seistiin jään päällä joka tuli kulmista kaukalon ulkopuolelle. Päädyissä taisi olla metalliverkko.

Toinen mukava muisto on kun paljon hallilla pyörittiin ennen ja jälkeen omien treenien on se että käytiin keräämässä kiekkoja päätykatsomon alta, sinne pääsi päädystä kulkemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös