Viisasten kerho – kysymyksiä ja vastauksia Lukosta

  • 593 883
  • 3 067

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Jos viime kaudella monelle tuotti vaikeuksia kirjoittaa Pathrikin ja Ponthuksen nimi oikein, niin tulevalle kaudelle Anrei varmaan lyö samanlaisia haasteita. Tähän hymiö.
No on siinä kanssa annettu tyhmä nimi. Vanhemmat unohtaneet d:n.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Sebastian Revon sukunimen taivutus tuottaa monelle päänvaivaa, toivottavasti näin käy ensi kaudellakin :)

Taitaa kielitston ohje olla, että Repon tai Revon on nimenhaltija oma valinta, Kuten esim. Timo Susi - Suden tai Susin.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

senilix

Jäsen
On sanoja kuten esimerkiksi manner ja tanner. Genetiivi on mantereen ja tantereen, mutta niminä käytetään yleisesti muotoja Mannerin ja Tannerin.

Seuraava kommentti ei koske sukunimiä, mutta nykyään on yleistynyt se, että mennään johonkin -seen, esimerkiksi Thaimaaseen. Olen odottanut, milloin pääkaupunkiseudun viisaat menevät Helsinkiseen.

Lisätään nyt vielä ennen kuin joku asiasta huomauttaa, että on ihan oikeastikin nimiä, joihin tämä -seen kuuluu.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
On sanoja kuten esimerkiksi manner ja tanner. Genetiivi on mantereen ja tantereen, mutta niminä käytetään yleisesti muotoja Mannerin ja Tannerin.

Seuraava kommentti ei koske sukunimiä, mutta nykyään on yleistynyt se, että mennään johonkin -seen, esimerkiksi Thaimaaseen. Olen odottanut, milloin pääkaupunkiseudun viisaat menevät Helsinkiseen.

Lisätään nyt vielä ennen kuin joku asiasta huomauttaa, että on ihan oikeastikin nimiä, joihin tämä -seen kuuluu.
Nimien (ihmisten ja paikkojen) osalta nämä ovat kuitenkin siten, että mitään sääntöä ei ole, vaan jokainen voi taivuttaa nimensä kuten haluaa. Esim: Turkuun / Turussa, Helsinkiin / Helsingissä, Tampereelle / Tampereella. Tai vaikka Kangasala -> Kangasalle / Kangasalla.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitenköhän tänne uskaltaa enää kirjoittaa mitään kun kumminkin mun surkean äitinkielen osalta joku kielipoliisi puuttuu ja sakottaa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Mitenköhän tänne uskaltaa enää kirjoittaa mitään kun kumminkin mun surkean äitinkielen osalta joku kielipoliisi puuttuu ja sakottaa?
Nooh, antaa kielipolliisien nyt meuhkata. Kun päästään keskustelemaan taas kunnon aiheista, niin ehkä siinä kovinkin pilkunviilaaja alkaa keskittymään taas olennaiseen.

Hyvinhän tänne porukka kirjoittaa. Pääasia on, että tulee ymmärretyksi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sebastian Revon sukunimen taivutus tuottaa monelle päänvaivaa, toivottavasti näin käy ensi kaudellakin :)

Mitäköhän Revo itse miettii tuosta?

Seuraava kommentti ei koske sukunimiä, mutta nykyään on yleistynyt se, että mennään johonkin -seen, esimerkiksi Thaimaaseen.

Itse en ole Thaimaassa käynyt, mutta kesäisin on menty perheen kanssa Ahvenanmaaseen ja Puuhamaaseen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko Lukon jäädytettyjen pelinumeroiden jäädytysajankohdat jossain kerrottu kootusti?

Tästä taisi olla jotain juttua joskus jossain ketjussa mutta selvisikö asia? Nämä vanhemmat pelimiehet lähinnä ovat epäselviä ajankohdaltaan. Sen muistan että olen ollut Forssin paidannostajaisissa mutta en kyllä edes vuotta muista.

Onko joku ollut vanhempien ukkojen juhlallisuuksissa paikalla? Vai onko sellaisia edes "juhlittu" pelin yhteydessä?

Onko @1936 tietoa?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Westmedia on julkaissut joitain ottelukoosteita YouTubessa äskettäin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onko Lukon jäädytettyjen pelinumeroiden jäädytysajankohdat jossain kerrottu kootusti?

Tästä taisi olla jotain juttua joskus jossain ketjussa mutta selvisikö asia? Nämä vanhemmat pelimiehet lähinnä ovat epäselviä ajankohdaltaan. Sen muistan että olen ollut Forssin paidannostajaisissa mutta en kyllä edes vuotta muista.

Onko joku ollut vanhempien ukkojen juhlallisuuksissa paikalla? Vai onko sellaisia edes "juhlittu" pelin yhteydessä?

Onko @1936 tietoa?

Ei taida olla. Kysäisen löytyykö tietoa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Tuosta pätkästä tuli mieleen se, että Boris Rousson hukkasi mailansa vähintään 7 kertaa pelin aikana. Ja aina, kun se meni maalin taakse, niin maila katosi ja kiekko oli vastustajalla. Muuten ihan hyvä maalivahti.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Onkohan kukaan miettinyt podcastin tuottamista aiheesta Rauman Lukko? Esimerkiksi seuran puolelta, @1936 ?

Ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti tuollainenkin sisältö.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan kukaan miettinyt podcastin tuottamista aiheesta Rauman Lukko? Esimerkiksi seuran puolelta, @1936 ?

Ainakin itseäni kiinnostaisi kovasti tuollainenkin sisältö.
Veikkaisin, että monikin on miettinyt sitä. Ehkä minäkin olen kolme sekuntia. Mutta siihen pitäisi olla uskalluksen lisäksi aikaa, jota ei meidän lapsiperheessä ainakaan ole. Vahva peukku tälle, jos joku uskaltaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös