Viinaa halvalla Saksasta – mitä, missä ja miten?

  • 520 854
  • 1 441

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäköhän ne sen tietää paljonko sitä tulee jos niitä ei tsekata? Hieman hölmöltä kuulostaa. Tosin kun viime viikolla olin Megastarilla juomanhaku+risteilyreissulla niin Tulli oli takasitullessa monen henkilön voimin kytiksellä josko tulis ylilastissa oleva auto.
Paljonkohan on tuollainen ylilasti. Jouset pohjassa riittää?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Paljonkohan on tuollainen ylilasti. Jouset pohjassa riittää?

Siis mitä siellä oon autolla käyny ja pari kertaa ratsastus mut niin ei niitä silloin oo kiinnostanu juoman määrä kun mulla oli 21 lootaa olutta, siideriä+lonkeroo yhteensä 15 lootaa ja väkeviä 15l. Kaljan määrästä pieni tentti mut ei sen ihmeempää.

Enempi niitä kiinnosti se että meneekö auton paino yli sallitun jolloin se kosla ei olisi liikkunut siitä ennenkuin lastia kevennetty sallittuun painoon.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mistäköhän ne sen tietää paljonko sitä tulee jos niitä ei tsekata? Hieman hölmöltä kuulostaa. Tosin kun viime viikolla olin Megastarilla juomanhaku+risteilyreissulla niin Tulli oli takasitullessa monen henkilön voimin kytiksellä josko tulis ylilastissa oleva auto.
Pitäisi tullilta kysyä, mikä on ylilasti.

Esim. nythän 10 litraa viinaa on kait maksimi mitä saisi tuoda.

Ja sehän on ihan hattuvakio.

Mulla on hyllyssä 80 litraa viskiä ja lisää kertyy pikkuhiljaa. Ei niitä kaikkia ole tarkoituskaan juoda.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Pitäisi tullilta kysyä, mikä on ylilasti.

Esim. nythän 10 litraa viinaa on kait maksimi mitä saisi tuoda.

Ja sehän on ihan hattuvakio.

Mulla on hyllyssä 80 litraa viskiä ja lisää kertyy pikkuhiljaa. Ei niitä kaikkia ole tarkoituskaan juoda.

Oon siellä vuosien saatossa autolla käynyt kymmeniä kertoja ja kolme kertaa on ratsattu.

Jos käytännössä tuot niin paljon kun autoon mahtuu ja tuotteet eivät ole samaa laatua niin ei ole ongelmaa jos pysäytetään.. Jos autoon mahtuu 35 laatikkoo ja ne kaikki ovat lonkeroo ja joudut ratsatuks niin pitää olla hyvä selitys että miksi näin paljon?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko vielä tullut esim. Alksin tilaukset läpi?
Itse tilasin kuukauden eka päivä laatikollisen, ihan vaan testatakseni, että miten käy. Paketti on näkynyt 3. päivä alkaen omnivan seurannassa mutta eilen muuttui status muotoon"Shipment is at the sorting centre". En tiedä onko normaali toimitusaika kun nämä tulevat kroatian varastolta.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Pitäisi tullilta kysyä, mikä on ylilasti.

Esim. nythän 10 litraa viinaa on kait maksimi mitä saisi tuoda.

Ja sehän on ihan hattuvakio.

Mulla on hyllyssä 80 litraa viskiä ja lisää kertyy pikkuhiljaa. Ei niitä kaikkia ole tarkoituskaan juoda.
Ylilasti on kun auton kantavuuskilot menee yli. Löytyy rekisteriotteesta. Esim meidän Mondeofarkku on jotain 600kg, tästä matkustajat pois niin tavaraa saa ottaa about 400kg.
Ja ei ole olemassa mitään maksimimäärää. On vain Tullin diibadaaba suositus joka on juuri tuo 10l väkevää, jotain 15 keissiä bisseä ja 90 litraa viiniä. Tämä ihan EU tasolla oleva suositus. Omaan tarpeeseen saa siis tuoda niin paljon kun auto kantaa. Kunhan ei siellä joka viikko käy kääntymässä.
Meidän menemiset on useamman kerran tsekattu järjestelmästä vaikka käymme vain kaksi max kolme kertaa vuodessa. Niillä taulukot koneella mistä näkevät matkustusfrekvenssin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse tilasin kuukauden eka päivä laatikollisen, ihan vaan testatakseni, että miten käy. Paketti on näkynyt 3. päivä alkaen omnivan seurannassa mutta eilen muuttui status muotoon"Shipment is at the sorting centre". En tiedä onko normaali toimitusaika kun nämä tulevat kroatian varastolta.
Itse tilasin Kroatian varastolta pe 16.9. ja tilaus kotiovella 29.9. Toki kuljetustilaukseni vahvistettiin Fransbergilta maanantaina 19.9. Mutta siis sen vajaa pari viikkoa kesti.

Mielenkiintoista kyllä seurata jengin päivityksiä tänne, miten tilaaminen onnistuu, kun taas itsellä lähestyy seuraava tilauspäivä. Antakaa tulla vaan. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien ruuhkauttaa yhdessä tulli ;)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän menemiset on useamman kerran tsekattu järjestelmästä vaikka käymme vain kaksi max kolme kertaa vuodessa. Niillä taulukot koneella mistä näkevät matkustusfrekvenssin.
Jännä juttu. Mihinkähän lakiin tällainen vapaan matkustamisen seuranta mahtaa perustua?Googlettamalla en ainakaan pikaisesti löytänyt mitään tällaisesta luvasta kerätä tämän tyyppisiä tietoja.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Jännä juttu. Mihinkähän lakiin tällainen vapaan matkustamisen seuranta mahtaa perustua?Googlettamalla en ainakaan pikaisesti löytänyt mitään tällaisesta luvasta kerätä tämän tyyppisiä tietoja.
Olen ollut varustamolla töissä, tiedän että Tullille menee matkustajalistat jokaiselta matkustajaliikenne lähdöltä. Sitä en tiedä kuinka kauan he niitä säilyttävät. Osa heidän profiloinnista perustuu varmaan myös tähän tilastoon.
Tosin tämä on vain oletus että tarkistavat kuinka usein reissataan, voihan se olla että tsekkaavat jos ollaan seurannassa. Passit ainakin otettu kahdesti ja menty päätteelle. Tämä siis viimeisen kahden vuoden sisällä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista kyllä seurata jengin päivityksiä tänne, miten tilaaminen onnistuu, kun taas itsellä lähestyy seuraava tilauspäivä. Antakaa tulla vaan. Itse asiassa meidän pitäisi kaikkien ruuhkauttaa yhdessä tulli ;)

Ainakin eri palstoja ja fb ryhmien perusteella mitään häiriöitä tilauksissa ei näyttäisi olevan , tilausta vaan menemään.
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alksista kotiutin laatikon juuri eilen. Eikä mitään merkkejä näy, että tulli olisi laatikkoon puuttunut.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai ai! Perjantai ja kotiovelle herkkuja maailmalta! Voisi asiat olla huonomminkin.
Joo no, täytettähän tuo vaan on kun tilasin ihan vaan kokeeksi jotain lonkeroa ja sidukkaa vaimolle. Saattaa siellä joku viksipullo toki olla mukana, mitä ehkä tänään joudun testailemaan.

Twitterissä verottaja peruu lausuntoaan "nyt ehkä kannattaa miettiä kahdesti ...". Ton Sjöberin pitäs saada joku mitali vähintään.



 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP

Ilta-Sanomissa tuore juttu tullin toiminnasta. Ote:" Tulli on palkannut kampanjaa varten kymmenen työntekijää. Valvonnan on määrä jatkua ainakin ensi vuoden loppuun." Tämä oli mulle uusi tieto, että ratsaaminen jatkuu noinkin kauan..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilta-Sanomissa tuore juttu tullin toiminnasta. Ote:" Tulli on palkannut kampanjaa varten kymmenen työntekijää. Valvonnan on määrä jatkua ainakin ensi vuoden loppuun." Tämä oli mulle uusi tieto, että ratsaaminen jatkuu noinkin kauan..
Loppuu vain "korvamerkitty" varastotila jo tammikuussa, jos eivät ota "Hartwall"-areenaa pakkohuostaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Ilta-Sanomissa tuore juttu tullin toiminnasta. Ote:" Tulli on palkannut kampanjaa varten kymmenen työntekijää. Valvonnan on määrä jatkua ainakin ensi vuoden loppuun." Tämä oli mulle uusi tieto, että ratsaaminen jatkuu noinkin kauan..
Kymmenen työntekijää :D Ei vittu. Melkoista paskaa, mutta tämähän oli odotettavissa. Tullin tiedotus on aina samanlaista. mm. Kiinan paketit pysäytetään, joo ei pysäytetty.

Dorka jengi uskoo mitä lehdessä sanotaan, fiksummat ajattelevat omilla aivoillaan ja tekevät niinkuin fiksuksi näkevät. Oikeasti jengi on niin vajaata, että uskovat näitä juttuja ja siksihän niitä julkisuuteen laitetaankin.

Onneksi pääsee tästä maasta pois kohta puoleen. Ei tartte enää maksaa yhtään veroja. Antaa jälkikasvun hoitaa se homma. Toki olen heillekin sanonut, että kannattaa muutta johonkin muuhun maahan, jossa ihmisiä ei veroteta kuoliaaksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kymmenen työntekijää :D Ei vittu. Melkoista paskaa, mutta tämähän oli odotettavissa. Tullin tiedotus on aina samanlaista. mm. Kiinan paketit pysäytetään, joo ei pysäytetty.

10 työntekijää, 3 rajapaikkaa ja 400 000 litraa säilytystilaa ja +30 miljoonaa litraa tulee rajan yli. Vaikka muu henkilökunta osallistuisi niin olisi paketti sieltä ja täältä. Jos ovat tehokkaita varasto täynnä. Eli eipä juuri muutu. Riskikin taitaisi olla mitätön kun monessa tapauksessa maksamalla verot säästäisi muutaman euron.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Niin, tuo +30 miljoonaa on siis vuositasolla, kuukaudessa alle 3 milj, joka sekin on paljon, tai oli ennen tätä ratsausta. Eikä noista varastoida kuin selvästi epäselvät tapaukset. Valmisteverotettavat jatkavat matkaansa kuten myös myyjän vastuulla olevat verojutskat jotka on ok. Valmisesteveron perintä esim Alksin lasteille lienee siis legitiimiä hommaa. Vai onko joku pyristellyt noista veroista kuiville?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Niin, tuo +30 miljoonaa on siis vuositasolla, kuukaudessa alle 3 milj, joka sekin on paljon, tai oli ennen tätä ratsausta. Eikä noista varastoida kuin selvästi epäselvät tapaukset. Valmisteverotettavat jatkavat matkaansa kuten myös myyjän vastuulla olevat verojutskat jotka on ok. Valmisesteveron perintä esim Alksin lasteille lienee siis legitiimiä hommaa. Vai onko joku pyristellyt noista veroista kuiville?
Raportoinnin mukaan kaikki on pyristelleet kuiville. Katsotaan miten kehittyy.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Missä nämä raportit on tallentoitu? Omasta puolestani kyselen. Olen toki yli vuoden päivät tilannut ensin viinikauppa.comista ja sen jälkeen alks.fi koska halvempi. Molemmat informoivat valmisteveroista mutta olen vain ohittanut kehoitukset. Tavara on tullut normaalisti mutta nykytilanteessa en ole tilauksia tehnyt. Äkkinäinen voisi olettaa, että alksista tehty yksi pahvilaatikollinen hanapakkausviinejä ilman lasitarroja voisi tulla edelleenkin läpi mutta peruskysymys on edelleenkin että entäs jos tulli laittaa valmisteverolaskun niin millä perusteella sen voi laestaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös