Viinaa halvalla Saksasta – mitä, missä ja miten?

  • 520 511
  • 1 441

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla meni edellinen tilaus vähän oudosti. Toinen saman tilauksen paketti tuli kuten ennenkin viikossa. Toisessa meni 2 viikkoa ja on edelleen postissa koska olen työreissussa. Vantallaa se makasi (toiv ei tullissa) aika monta ylimääräistä päivää.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kun tilaatte noista bulkkikaupoista, niin monta keissiä vaikka bisseä ja lonkeroa noissa yleensä kerralla voi tilata?

Tiedän että varmasti vaikka kuormalavan, mutta kuljetusmaksu on sitten eri.

Meinaan saako jonkun viisi keissiä kerralla jollain perus 30e maksulla?

Vai mitä noi kuljetukset yleensä nykyään maksaakaan? Ja siis kotiovelle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kiitos ilmoituksesta. Pitänee laittaa tilausta vetämään.

Tuo Fransun hinnoittelupolitiikka on kyllä jotenkin tajunnan räjäyttävää: 1=20€(20), 2=44€(22), 3=70€(23,3), 4=100€(25), 5=130€(26). Mitä enemmän ostat, niin sitä kalliimpi on yksikköhinta. Tuntuu jotenkin hölmöltä tehdä neljä eri tilausta, mutta mielummin maksan 12 laatikon kuljetuksesta 80€, kun könttänä 100€.
Eli 20 egee yksi keissi ja viisi 130e.

Tulisi kait helpommaksi käydä muutama tunti jollain Tallinnan laivalla...
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Eli 20 egee yksi keissi ja viisi 130e.

Tulisi kait helpommaksi käydä muutama tunti jollain Tallinnan laivalla...

Yhteen pakkauslaatikkoon menee kolme keissiä olutta ja tuolta näet esim. Fransbergin hinnat.

 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Yhteen pakkauslaatikkoon menee kolme keissiä olutta ja tuolta näet esim. Fransbergin hinnat.

No toihan on vielä kohtuuhintaista. Kiitos.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No toihan on vielä kohtuuhintaista. Kiitos.
Tosiaan noi lainaamasi hinnat tuossa aiemmin olivat yhden pahvilaatikon toimitushintoja, joihin mahtuu 3 ltk bissee/sidua/lonkeroo tai n. 12 pulloa/litraa viinaa/viiniä.

Itse laitoin perjantaina tilaukseen 6x24 Saku IV (Superalko G) + Fransulla (2 ltk) noutopisteeseen, 98 €.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tosiaan noi lainaamasi hinnat tuossa aiemmin olivat yhden pahvilaatikon toimitushintoja, joihin mahtuu 3 ltk bissee/sidua/lonkeroo tai n. 12 pulloa/litraa viinaa/viiniä.

Itse laitoin perjantaina tilaukseen 6x24 Saku IV (Superalko G) + Fransulla (2 ltk) noutopisteeseen, 98 €.
Eli jos otat 2 tai 3 laatikkoa, ne tulee samalla kiikutuksella ovelle?

Pakko ottaa ovelle kun ei ole autoa.

Ja kun tilaat tulee joku sähköposti jossa ohjeistetaan miten kuljetus hoidetaan?

Olen tilannut vitusti spessuliikkeistä euroopasta mutta nää ns. bulkkiliikkeet on täysin uusia.

Isommat juhlat tulossa ja voisi juomat hoitaa noilta.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli jos otat 2 tai 3 laatikkoa, ne tulee samalla kiikutuksella ovelle?

Pakko ottaa ovelle kun ei ole autoa.

Ja kun tilaat tulee joku sähköposti jossa ohjeistetaan miten kuljetus hoidetaan?

Olen tilannut vitusti spessuliikkeistä euroopasta mutta nää ns. bulkkiliikkeet on täysin uusia.

Isommat juhlat tulossa ja voisi juomat hoitaa noilta.
3 koppaa tölkkiolutta mahtuu yhteen pakettiin. Ovelle tulee halutessasi kuinka iso tai pieni tilaus tahansa.
Kuljetuksen jos tilaa fransbegristä niin sinne vaan syöttää alks:n tilausnumeron ja homma etenee.
 
Viimeksi muokattu:

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Opolla ihan ok tarjoukset kotiinkuljetukselle:
 

Liitteet

  • IMG-20240321-WA0003.jpg
    IMG-20240321-WA0003.jpg
    98 KB · kertaa luettu: 284

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan tilannut alkoholia internetin ihmeellisestä, mutta nyt vähän kiinnostelisi. Olen valmis nykyaikaan!

Kysymyksiini on varmasti vastattu tuhat kertaa, mutta kerta kiellon päälle, jos sopii. Mä nimittäin luotan teihin enemmän kuin mihinkään random-nettityyppeihin:

- Saanko tilata alkoholia ihan miten paljon haluan?
- Pitääkö mun tehdä itse jotain ilmoituksia? Jos pitää, minne?
- Sisältyykö tilaamiseen kannaltani jotain riskejä, joista voin joutua edesvastuuseen?
- Mikä olisi ensikertalaiselle paras, luotettavin ja helpoin saitti tilata?
- Miten kuljetuksen kanssa toimitaan?

Ihan rautalangasta, jos joku viitsisi mulle vääntää, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja tiedän, että tämä on varmasti maailman rasittavin viesti, mutta maailma muuttuu niin nopeasti, että viime kuun neuvot voivat mun tsägälläni olla jo vanhentuneita.

Kiitos ja ylistys jo etukäteen!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@BOL mitä oot tilaamassa? Bulkkioluelle omat kauppansa ja viineille omansa.

Monet kaupat ovat nykyään tietoisia miten tulli käsittelee tilauksia ja sen takia eivät tarjoa samassa kuljetusta, koska tällöin verojen maksaminen siirtyy kuljetuksen tilaajalle. Tiedän pari viinikauppaa jotka edelleen hoitaa myös kuljetuksen jolloin vastuu veroista pysyy myyjällä.

Ja itse riskiä ”jäädä tulliin kiinni” pidän todella pienenä, joten en ole ilmoitellut mihinkään. Jos sattuisi ihme ja jäisit kiinni niin eikös siinä tule verot tuplana? Ei kait muuta seuraamusta.

Tilatessa kannattaa laskea auki mikä tulee ostoksen kokonaishinnaksi ja sen mukaan päättää paljonko tilaat. Itse tilaan 1-2 kertaa vuodessa italialaisia tai espanjalaisia punaviinejä sellaisen 30-50 pulloa kerralla kyseisen maan verkkokaupasta ja kerran vuodessa bulkkibisseä Saksasta 12-15 laatikkoa. Tällöin kaljalaatikon hinnaksi kotiin tuotuna tulee about 18-20€. Viinien hinta vaikeampi, kun riippuu minkälaista viiniä tilaa. Tosin jos vertaa esim perusriojaan, niin pullo El Cotoa kotiintuotuna 8,5-9€ (Alkossa vajaa 15€).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL mitä oot tilaamassa? Bulkkioluelle omat kauppansa ja viineille omansa.

Monet kaupat ovat nykyään tietoisia miten tulli käsittelee tilauksia ja sen takia eivät tarjoa samassa kuljetusta, koska tällöin verojen maksaminen siirtyy kuljetuksen tilaajalle. Tiedän pari viinikauppaa jotka edelleen hoitaa myös kuljetuksen jolloin vastuu veroista pysyy myyjällä.

Ja itse riskiä ”jäädä tulliin kiinni” pidän todella pienenä, joten en ole ilmoitellut mihinkään. Jos sattuisi ihme ja jäisit kiinni niin eikös siinä tule verot tuplana? Ei kait muuta seuraamusta.

Tilatessa kannattaa laskea auki mikä tulee ostoksen kokonaishinnaksi ja sen mukaan päättää paljonko tilaat. Itse tilaan 1-2 kertaa vuodessa italialaisia tai espanjalaisia punaviinejä sellaisen 30-50 pulloa kerralla kyseisen maan verkkokaupasta ja kerran vuodessa bulkkibisseä Saksasta 12-15 laatikkoa. Tällöin kaljalaatikon hinnaksi kotiin tuotuna tulee about 18-20€. Viinien hinta vaikeampi, kun riippuu minkälaista viiniä tilaa. Tosin jos vertaa esim perusriojaan, niin pullo El Cotoa kotiintuotuna 8,5-9€ (Alkossa vajaa 15€).

Kiitos paljon neuvoista/ohjeista!
Tarkoitus oli tässä kohtaa tilata olutta, siideriä ja lonkeroa. Sinänsä viinejäkin voisin kyllä tilata. Eikä haittaa, jos on eri paikkoja. Olen tässä ihan opin tiellä, vaikkei mitenkään ehkä uskoisi :D.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole koskaan tilannut alkoholia internetin ihmeellisestä, mutta nyt vähän kiinnostelisi. Olen valmis nykyaikaan!

Kysymyksiini on varmasti vastattu tuhat kertaa, mutta kerta kiellon päälle, jos sopii. Mä nimittäin luotan teihin enemmän kuin mihinkään random-nettityyppeihin:

- Saanko tilata alkoholia ihan miten paljon haluan?
- Pitääkö mun tehdä itse jotain ilmoituksia? Jos pitää, minne?
- Sisältyykö tilaamiseen kannaltani jotain riskejä, joista voin joutua edesvastuuseen?
- Mikä olisi ensikertalaiselle paras, luotettavin ja helpoin saitti tilata?
- Miten kuljetuksen kanssa toimitaan?

Ihan rautalangasta, jos joku viitsisi mulle vääntää, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja tiedän, että tämä on varmasti maailman rasittavin viesti, mutta maailma muuttuu niin nopeasti, että viime kuun neuvot voivat mun tsägälläni olla jo vanhentuneita.

Kiitos ja ylistys jo etukäteen!
Minä olen tilaillut silloin tällöin Alkostore24:stä, koska siellä ollut parhaat valikoimat Ipoissa. Yhteen kuljetuslaatikkoon mahtuu kolme laatikkoa juomaa, eli kolmella jaollisesti kannattaa tilata jos normitölkkejä tulee. Periaatteessa sinun tulisi itse maksella verot noista mutta riski sille on äärimmäisen pieni että tulli niitä laittaa maksuun. Ja kuljetus pitää tilata erikseen mutta se on äärimmäisen helppoa. Saat tilausvahvistuksen valitsemastasi kaupasta, ja kun syötät tilausnumeron ja painot kuriirille (Esim. Norrlog), laskee palvelu automaattisesti hinnan ja toimittaa tuotteet maksun jälkeen kotiisi/noutopisteeseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
- Saanko tilata alkoholia ihan miten paljon haluan?
- Pitääkö mun tehdä itse jotain ilmoituksia? Jos pitää, minne?
- Sisältyykö tilaamiseen kannaltani jotain riskejä, joista voin joutua edesvastuuseen?
- Mikä olisi ensikertalaiselle paras, luotettavin ja helpoin saitti tilata?
- Miten kuljetuksen kanssa toimitaan?

saa...
Ei... (tai jos haluat vapaaehtoisesti valmisteverosi maksaa... mutta miksi sitten tilaamaan ulkomailta..)
Kyllä, jos jostain kuman syystä tulli nappaa ja aukasee, tulee verot ja seuraamukset.. rahaa menee, mutta about saman verran kun menisi Alkossa asioidessa. Mahdollisuus on häviävän pieni.
alks.fi tilaus (huomaa ero Saksan ja kroatian välillä pakettien pakkaamisessa.. lonkeroa vain kroatiassa ja siä taas ei juuri mitään muuta)
Tilausnumerolla kuljetus fransberg.eu
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tilasin kevään pippaloihin kolme kuljetuslaatikollista juomaa. Kuljetus maksoi 70e kun paketit tulivat osa Saksasta ja osa Kroatiasta.

Tajusin vasta kun olin kuljetusta fransbergiltä hommaamassa. Mutta laskin että silti säästän 200e verrattuna Suomen hintoihin, joten whatever.

Taisi mennä tilauksesta joku 1,5 viikkoa kun paketit vähän tympääntynyt matkahuollon kuski kantoi viime perjantai-iltana ovelle toiseen kerrokseen kaikki reilut 80kg. Ihan hyvä palvelu. Aikaisin aamusta tuli viesti millä sain valittua toimitusikkunan. Tuli vartin ikkunan jälkeen 20.15 illalla.

Avasin paketit ja positiivista oli että olivat lyöneet ylimääräisen lonkerolaatikon mukaan. Tilasin kaksi mutta kolme löytyi.

En reklamoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös