Vihta vai vasta?

  • 13 684
  • 145

Vihta vai vasta?

  • Vihta

    Ääniä: 327 64,8%
  • Vasta

    Ääniä: 178 35,2%

  • Äänestäjiä
    505

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Vastaa käytän aina silloin tällöin saunassa. Koko elämäni aikana en ole onnistunut edes näkemään vihtaa, vaikka huhujen mukaan niitä jossain käytetään. Voisikai tuota koittaa vaihtelun vuoksi joskus vihtaakin, mutta en tunne vihdan tekijöitä, joten jäänee haaveeksi, ellei lähde erikseen vihta-excursiolle.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Vihta se on vasta väärä sana.

Noin muutoin olen kyllä sitä mieltä, että tällaiset leikit kuuluvat makuuhuoneeseen eivätkä saunaan.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Vihta voitti. Kokeilin päässäni lausua molempia sanoja lauseen sisässä eikä toinen uponnu millään. Vihta-sanaa käytän siis, sillon harvoin ku tarvetta on.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mistäs hemmetistä sen tietää, kummasta on kyse. Tai siis samasta asiasta. Ikinä en ole oppinut sitä, kumpi on lännestä ja kumpi idästä. Molempia olen käyttänyt yhtälailla. Molempi parempi siis.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ainakin sivistyneempi väki käyttää sanaa vihta. Olen kuullut, että kissanomistajat ja Toejokilaiset käyttävät sitä toistakin muotoa, mutta ne tyypit kyllä tiedetään...No antaa olla.
 
Viimeksi muokattu:

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Mikä helkkarin vihta? Neverhöööd tuollaista sanaa.

Kyllä se on vasta, nyt ja ikuisesti.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vihta tietysti. Olipa jopa Pasi Rautiainen sellaisen käynyt tekemässä, kuten maikkarilla näytettiin, heh.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eilen vihdoin itseäni saunassa monen vuoden tauon jälkeen ja olipa mukavaa.

Ensin vihta ja sitten vasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vanha Vastahousu on itäsuomalainen, vasta siis.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nostetaas ylös, kun näyttää kysymys olevan taas vahvasti tapetilla.

Vihta tietenkin.
 

Obloquy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bluesit, ManUtd, Jets
Vihta. Vihdalla vihdotaan. Vastalla ilmeisesti... öööh... vastotaan? vastotetaan? Ei kuulosta laisinkaan hyvältä.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Vasta. Ja sillä vastoo mätkittään tae lätkittään. Eli vastoa kirjakielellä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensin saunotaan ja sitten vasta syödään.

Äitini on Äyräpään Pölläkkälästä ja isä Ilmajoelta eli se on vihta tai vasta, riippuen sukulaisuus suhteesta. Itse käytän vihtaa, Länsi-Suomesta kun olen. Ja vettä otetaan napolla...

Ei ole mielipide vaihtunut, se on vihta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vasta se on. Ja tämäkö oli sitten itäsuomalaista perua? Outoa sikäli, että isovanhempani äidin puolelta asuivat ikänsä itärajan tuntumassa, ja jostain saunavihdasta aina puhuivat. Vihta kuulostaa joltain japanilaisten neitokaisten käyttämältä viuhkalta, vaikka ei kai siinä mitään pahaa.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Edelleen yleisemmin syödään vasta saunan jälkeen, eikä vihta saunan jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös