Victoria synnytti tytön 23.2.2012 n. klo 5.30

  • 17 454
  • 142

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No jaa, minusta on kuitenkin ihan legitiimiä kommentoida sitä, että ihan ilman mitään reaalista valtaa olevan "hallitsijan" syntyminen herättää meillä läpi median täysin suhteettoman hysteerisen reaktion.
Mun mielestäni tuo suhtautuminen on aika huvittavaa. En minä puolustele sitä, että tätä syntymää pitäisi sen enempää hehkutella, ja tiedän kyllä hänen valtansa luonteen, mutta eipä tuo uutisointi ole sen räiskyvämpää ollut ainakaan niissä lähteissä, mitä minä yleensä seuraan. Edelleen, ihan uutisoinnin arvoinen asia, koska nykyjärjestelmälle me emme kuitenkaan mitään mahda. Uutisointia sinänsä on aika turha lähteä kitisemään pois ja kategorisesti suhtautua tuohon muksuun suurimpana perkeleenä. Ylilyönnit sitten erikseen, niitä varmasti riittää jo heti tuoreeltaan, mutta kuten jo muutaman kerran olen todennut, luulisi näiden vuosien aikana jengille kehittyneen jo jonkinlainen filtteri ip-lehdille.

Kautta vuoden tulee olemaan reaalisesti meille hyvin tärkeitä vaaleja, joiden lopputuloksesta Suomessa kirjoitetaan ehkä tuhannes- tai sadasosa siitä, minkä tämä kohtalaisen merkityksetön vauva nyt saa osakseen. Onhan se nyt ihan oikeasti täysin arkaainen systeemi, eikä edes meidän omamme vaan aivan vaan naapurimaan. Puhtaasti sirkushuvia kansalle.
Tästäpä olen samaa mieltä.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
En ymmärrä tästä asiasta mitään. Enkä haluakaan ymmärtää. Joku lapsi vissiin syntyi jossain. WAU!

Lukaisepa ensin tämä synnytyksestä kertova artikkeli. (Linkki vie wikipediaan) Helpottaa varmasti ymmärtämistä, vaikka nyt tuntuisi, että ei haluaisikaan ymmärtää. Joskus saattaa synnytys olla kuitenkin edessä, jos ei itsellä, niin jollakin läheisellä. Samasta artikkelista löytynee myös linkki hedelmöittymiseen, eli tapahtumaan, joka on todennäköisesti edeltänyt tätäkin synnytystä. Tsemppiä!
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tälle psykologista termiä - "kuninkaalliskateus"? Ilta-Sanomien verkkoversiossa on jotain 40 metriä hysteeristä prinsessa-hössötystä, ehkä jos kolmas maailmansota syttyisi niin se pääsisi jonnekin viidentoista metrin scrollauksen päähän etusivusta...
Traagista, kun nyt joutuu tosissaan scrollailemaan, että löytää IS:n sivuilta esim. seuraavat tuikitärkeät ja jokaista koskettavat uutiset:
"Housuttoman ja krokotiilin kohtaaminen päättyi karusti - "miehuus riekaleina""
"Miten lihavuus vaikuttaa seksiin?"
"Poppipoliisit: Onko Saara Aalto ärsyttävä?"
Puhtaasti sirkushuvia kansalle.
Niin. Mitäs pahaa siinä on?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hurreja loukkaavaa, että keskustelu on Kierrätyskeskuksen puolella. Kaikkien suomenruotsalaisten, tasa-arvon ja ruotsin kielen aseman puolesta vaadin ketjun siirtoa Vapaan keskustelun puolelle.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistuttaisin kuitenkin siitä, että etunimiä tulee olemaan neljä eli ei voi ehdottaa kahta tai kolmeä nimeä.

Itse olen tosin sitä mieltä, että turha tässä nimiä säästellä. Ennen oli kaikki paremmin ja annettiin kunnolla palaa nimiasioissa. Esim. Otto von Habsburgin nimihän oli kruununprinssinä: Seine Kaiserliche und Königliche Hoheit Franz Joseph Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xaver Felix Renatus Ludwig Gaetan Pius Ignatius, Kaiserlicher Prinz, Erzherzog von Österreich, Königlicher Prinz von Ungarn.

Hermafrodiitti-Otto. Ihan ovela taktiikka tykittää poloiselle puoli kalenteria nimiä ja yrittää piilottaa toi Maria sinne sekaan. Mutta sieltä se vaan pilkottaa.

Minusta tuo oli merkittävä tieto että lapsi on täydellisellä varmuudella hedelmöitetty samana päivänä kun Ruotsi sai pahasti turpaan Suomelta MM-finaalissa. Eli pelin lopputuloksesta masentunut ja itkua pakertanut Daniel säälitti Vickania sen verran, että päätti kerrankin antaa rillipäälle säpiä, ja heti napsahti nalli.

Lapsen nimeksi pitäisi siis antaa Mikaela Granlund. Tai jos niitä nimiä pitää olla kerran neljä, niin Mikaela Granlund Mikaela Granlund.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miksei suoriltaan koko leijonajoukkueen pelaajien etunimiä, pääsisi liki Habsburgin Ottoa. Jarkko Mikael Mikko Petri Janne Niko...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ehkä pitäisi kunnioittaa suurta johtajaamme Kalervo Kummolaa tytön nimessä ja myös Jukka Jalosta ja ainakin Granlundia.

Ehdotan: Jutta Mikaela Kalerva-nimeä
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei kai mitään - kansa on vaan niin tajuttoman tyhmää. Voiskohan kansan vaihtaa?
Taitaa olla aika yleinen ilmiö ympäri maailman. Neuvoni edelleenkin on olla stressaamatta niistä lööpeistä. Ja vaihdat säkin sieltä maikkarin puolelta BBC:lle tai edes Ylelle.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Voi tätä onnenpäivää! Äsken radiouutisissa "soittivat" ne tykinlaukaukset. Aloin oikein laskea että tuleeko kaikki 42, ei tullu, tuli vaan neljä. Mahtavan kuulosta radion välityksellä! Sanoiko ne jotain että normaalisti ammutaan vaan 21 paukkua, mutta kun syntyy kuninkaallinen niin tulee 42. Mahtaa Ruottissa olla jatkuva pauke..

Joku tuolla jo ehdottelikin nimeksi Paavo Ruotsalaista, siinä ois kunnon nimi rinsessalle.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Taitaa olla aika yleinen ilmiö ympäri maailman. Neuvoni edelleenkin on olla stressaamatta niistä lööpeistä. Ja vaihdat säkin sieltä maikkarin puolelta BBC:lle tai edes Ylelle.

Tunnustan snobbailevani ilman kovin omakohtaista tutustumista ilmiöön. Kyllä se näinkin käy, kysy vaikka schollilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tunnustan snobbailevani ilman kovin omakohtaista tutustumista ilmiöön. Kyllä se näinkin käy, kysy vaikka schollilta.
Veikkaan, että schollin päättäessä asiasta kaikuisi huomisaamuna ympäri Suomea Deutschland über Alles, Bundeswehr marssisi kypärät kiillellen pitkin pääteitä, suomalaisten kansallispuvuksi määrättäisiin punaiset speedot ja Ruotsin prinsessan nimeksi puolestaan Jürgen.
 

kovalev

Jäsen
Ruotsin prinsessa Victoria on synnyttänyt tyttären 23.2.2012, joten Ruotsi jatkaa pitkään kuningatar-vetoisesti, myös tulevaisuudessa. Asia ja uuden prinsessan elämän seuranta käynnistyy myös jatkoaika.com sivustolla. Tietolähde on Yle TV1-uutiset.

Uuden lapsen nimellä spekulointi ja muut mielenkiintoiset asiat, joita nuoren prinsessa-lapsen elämään kuuluvat, käynnistyköön.

Itse ehdotan lapsen nimeksi Carolina Silvia.

Johannes, toivottavasti tässä koko ketjussa on nyt vain kyse siitä, että olen erehtynyt sarkasmintajusi suhteen. Pahaa kyllä pelkään.
Vai onko oma sarkasmintajuni pettämässä? Mitä vittua tapahtuu? Onko tämä Jatkoaika.comin muistokirjoitus?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai mitään - kansa on vaan niin tajuttoman tyhmää.
En tiedä miten kansan tyhmyys liittyy siihen, jos joku innostuu uudesta kruununperillisestä. Tietysti kyyniselle mielensäpahoittajalle on aina harmillista, jos joku iloitsee elämän pienistä tai isoista asioista.

Kansan tyhmyydestä toki samaa mieltä. Voisin tosin tehdä listan sadasta ärsyttävimmästä tyhmyyden ilmenemismuodosta (pitää sisällään mm. käyttäytymisen auton ratissa, julkisissa liikennevälineissä, kaupassa, pyöräteillä, lomalla yms.), mutta kuninkaallisista iloitsemista en listalleni kelpuuta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Johannes, toivottavasti tässä koko ketjussa on nyt vain kyse siitä, että olen erehtynyt sarkasmintajusi suhteen. Pahaa kyllä pelkään.
Vai onko oma sarkasmintajuni pettämässä? Mitä vittua tapahtuu? Onko tämä Jatkoaika.comin muistokirjoitus?

En tiedä mitä tarkoitat sarkasmintajullani, koska en aina tiedä sitä itsekään. Tulee joskus reagoitua nopeasti asioihin ja mietittyä jälkikäteen, sen myönnän.

Puolustan ketjun avaamista sillä, että syntynyt lapsi on Ruotsin oikea kruununperillinen, jollainen syntyi edellisen kerran v. 1977, kun Victoria itse syntyi. Suomi on lisäksi ollut osa Ruotsia vuoteen 1809 saakka, halusimme tai emme, joten Ruotsin tuleva kuningatar on myös vähän meidän asia. Kun esim. Kustaa III oli kuningas 1700-luvulla, oli hän myös meidän kuninkaamme ja Helsingin kaupunkina on perustanut Ruotsin kuningas 1500-luvulla, eikä kukaan suomalainen tai esim. Venäjän Tsaari.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Johannes, toivottavasti tässä koko ketjussa on nyt vain kyse siitä, että olen erehtynyt sarkasmintajusi suhteen. Pahaa kyllä pelkään.
Vai onko oma sarkasmintajuni pettämässä? Mitä vittua tapahtuu? Onko tämä Jatkoaika.comin muistokirjoitus?
Jumankautsi. Luin avausviestin näköjään hyvin huolimattomasti, tai lähinnä pomppasin puoli viestiä ylitse. Mainostin nimittäin sitä asialliseksi tuossa aiemmin. Ei tuo toki mitenkään asiaton ole, mutta lukaisin tuon lopun vasta tuosta kovalevin lainauksesta, ja nyt ymmärrän ketjun saaman vastaanoton huomattavasti paljon paremmin. En nyt silti pyörrä aivan kaikkea sanomaani, mutta kuten totesin, ymmärrän reaktioita hiukan paremmin. Ei nyt ehkä itsekään tule seurattua tulevan kuningattaren edesottamuksia suurennuslasin kanssa. Jees, mun moka. Muutenkin olen ollut tänään hiukan adhd näiden viestin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Suomi on lisäksi ollut osa Ruotsia vuoteen 1809 saakka, halusimme tai emme, joten Ruotsin tuleva kuningatar on myös vähän meidän asia...

Mitä helvettiä? Ruotsin tuleva kuningatar on meidän asia yhtä paljon kuin Venäjän tuleva presidentti, jos minulta kysytään. Jollain jeesuksenaikaisella historialla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

Minä olen muuten sukua Venäjän keisarinnalle, että alkakaahan kummarrella siitä... Verojakin saa ryhtyä maksamaan, jos siltä tuntuu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mitä helvettiä? Ruotsin tuleva kuningatar on meidän asia yhtä paljon kuin Venäjän tuleva presidentti, jos minulta kysytään. Jollain jeesuksenaikaisella historialla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

Minä olen muuten sukua Venäjän keisarinnalle, että alkakaahan kummarrella siitä... Verojakin saa ryhtyä maksamaan, jos siltä tuntuu.

200 vuotta on lyhyt aika valtiosuhteissa, vaikka pitkä aika meidän jokaisen elämässä.

Palataan asiaan, kun Venäjälle valitaan tsaari, joka oli Suomen alueen ja Suomen Suuriruhtinaskunnan päämies 1809-1917 ja väliaikainen halllitus oli vain hetken, ensin Kerenski ja sitten Lenin, vuoden 1917 aikana. Tsaarin perillinen kiinnostaisi saman verran kuin Ruotsin tuleva kuningatar.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sanon vaan, että mitähän vittua? Tää on taas niin kuraa tämä paska. Koko media on hulluna vauvasta. Niitä syntyy päivittäin tolkuttomia määriä joka päivä. Sen lisäksi näistä ainakin puolet tulee olemaan merkittävämpiä ihmisiä koko maailmalle. Kaikki nämä kuninkaalliset häät ja muut kissanristijäiset ovat niin perseestä, etten voi käsittää kuinka niistä voidaan repiä uutisia. Saati sitten live-lähteyksiä tv:n puolella. Lapset on hieno asia ja rakastan lapsia, mutta olisi mukava nähdä se päivä, kun jonkun taviksen lapsesta tehtäisiin vastaava haloo.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En tiedä miten kansan tyhmyys liittyy siihen, jos joku innostuu uudesta kruununperillisestä. Tietysti kyyniselle mielensäpahoittajalle on aina harmillista, jos joku iloitsee elämän pienistä tai isoista asioista.

Kyyninen mielensäpahoittaja kun olen niin mietin, että miksi ilonaiheena on vieraan valtakunnan tuleva hallitsija jos kaikki menee "putkeen". Kertooko tämä jotain ihmisistä, jotka saavat nautinnon ja ilonaiheen elämäänsä tällaisista asioista? Miksei ilonaiheeksi riitä jokin muu konkreettisesti läheisempi asia vai onko tunnemyrskyjen aiheuttajan oltava jokin kollektiivinen ilmiö, johon on ihqua yhtyä... Minä kyynisenä mielensäpahoittajana nautin ja saan suuresti iloa elämän pienistä iloista, aurinkoisesta mielestä, kauniissa säässä tehdystä kävelylenkistä koiran kanssa, hyvästä kirjasta, toisinaan vain vuoteessa lepääminen ja omiin ajatuksiinsa lipuminen riittää saamaan aikaan nautinnollisen hetken. Mutta kukin tavallaan!

vlad.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onneksi olkoon perheelle.

Valitettavasti seuraavat 75 vuotta tulee otsikoissa olemaan tyttären seikkailut ja sekoilut (joita on odotettavissa, katsokaa vaikka).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös