Viaplay – yleinen keskustelu

  • 278 876
  • 1 203

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse oon tuon ViaPlay paketin muksuilleni luvannut, katsovat lähinnä Valioliigaa.

Ei sillä pitäisi olla aikuiselle työssäkäyville vanhemmille mitään merkitystä maksaako se 35 vai 50 euroa / kk mutta silti jotenkin vituttaa toi ViaPlayn jo kaukaa nähty sössiminen strategian suhteen että kaikille yritetään tarjota kaikkea ja nostaa jatkuvasti hintaa.

Periaattessa tekisi koko paskalle sanoa hyvästit mutta kun ei sitä oikein lapsille voi tehdä.

Oma TV:n katsominen la/su illan NHL primetime pelit ja Valioliigaa pari peliä viikossa. Kaikki noi formulat, Bundesliiga, MotoGP, hiihdot jne nyt ainakin ihan alkuun voisi tuosta paketista heivata huitsin helvettiin.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sitten jos otat yhden lajin saat aina seuraavan kympillä eli esim NHL + Valioliiga 30€. Pelkästään tollaisella muutoksella toi yhtiö kylpis rahassa, mutta joo mikäpä minä olen sanomaan isoille herroille mitä pitäisi tehdä, menispä konkurssiin koko roska.

Jos lasket miten paljon tilaajia tarvitaan lisää esim. kymmenen euron hinnanalennuksen tappioiden kattamiseksi, niin ei se ihan yksinkertaista ole. Viaplay luottaa siihen, että nykyinen tilaajamassa on sellainen, joka suostuu maksamaan ns. mitä vain. Varmasti siellä on katsottu, että edellinen korotus karkoitti x määrän katsojia ja jos seuraava nosto karkoittaa saman, niin jäävät silti voitolle.

Kuitenkin viaplay maksaa oikeuksistaan tietyn summan joka tapauksessa, niin pakettien splittaaminenkaan ei ole heidän kannaltaan järkevää.

Kuluttajien kannalta ainoa toivo on siinä, että merkittävän osan asiakkaista kuppi menee nurin. Hintojen noston pitää kääntyä tappiolliseksi. Näin ei nähtävästi ole vielä käynyt, jos ajatuksia nostamisesta yhä on.

Karua faktaa. Hyväntekeväisyyttä osakeyhtiö ei harrasta, mutta kaikki on loppupeleissä kuluttajien käsissä.
 
Onhan tämä kuluttajalle hankala tilanne. Maksaako konkurssin porteilla kamppailevalle Viaplaylle vai rahoittaako rikollisuutta ottamalla pilkkahintaan jonkun IPTV:n.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan tämä kuluttajalle hankala tilanne. Maksaako konkurssin porteilla kamppailevalle Viaplaylle vai rahoittaako rikollisuutta ottamalla pilkkahintaan jonkun IPTV:n.
Ellei mulle ole annettu väärää tietoa, IPTV:stä et näe kuin suorat matsit. Ei ole mitään jälkilähetyksiä.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Jos nyt mennään hinnassa yli viidenkympin, niin voisi yrittää lopettamista. Eihän sillä nyt mitään eroa ole maksaako 45 vai 50, mutta omalla kohdalla tässä alkaa tulemaan jo vähän vastaan se, että kuinka paljon kannattaa maksaa palvelusta, jota käyttää vain rajallisesti. En ole itse mikään intohimoinen urheiluihminen, vaan sellainen joka tykkää katsella futista randomisti viikonloppuisin ja vähän symppaa Poolia.

Oma käyttö on ollut sitä, että olen katsonut jalkapalloa 1-2 peliä per viikonloppu. NHL:ää tai mitään muuta lajia en katso ollenkaan. Jalkapallon osalta tuo 2 matsia viikonlopussa on aika maksimi, kun ei ole enempään aikaa. Ja välillä olen huomannut matsien katsomisen tuntuvan vähän velvollisuudeltakin. Tyyliin pakko yrittää katsoa jotain Everton - Crystal Palacea, jotta ei tuntuisi siltä että maksaisi turhasta Viaplaylle. Vaikka oikeasti pelin lopputulos ei kiinnosta paskaakaan. Luulen, että jos saman ajan käyttäisi vaikka kirjan lukemiseen tai elokuvan katsomiseen, saisin siitä enemmän itselleni.

Eli siis jos katsoisin jopa urheasti tsempaten sen 10 ottelua kuukaudessa, yksi ottelu maksaisi silti yli 5 euroa. Ei tässä ole oikein enää järkeä kaltaiseni amatöörikatselijan kannalta. Toisaalta, jotenkin urheilun katsomisen tavoista on kyllä myös todella vaikeaa irtautua, kun sitä on koko ikänsä tehnyt.
 

Barney

Jäsen
Mihin hittoon sitten tarvitsee koko pakettia? Katot juutuubista tai nhlcomista koosteet ja oot tyytyväinen. Urkkaruudusta loput.
No varmaan siihen, että voi katsoa sitä urheilua suorana lähetyksenä?

En sitten tiedä, että kuinka yleisesti käytetty ominaisuus tuo otteluiden katsominen jälkikäteen on Viaplayssa. Itse olen aika monta vuotta palvelua käyttänyt ja jälkilähetyksenä katsonut korkeintaan pari ottelua/vuosi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No siis tarkoitin, että urheilua on mukava katsoa suorana, mutta jälkikäteen katsottuna koosteet riittää. Eikä minulla ole tuota iptv:n pakettia tms. Kunhan ilmaisin itseäni epäselvästi.
Ok, ymmärsin hiukan väärin. NHL-matsit tulevat sellaiseen aikaan, että ainakaan meikäläisen aikataulujen mukaan täysin mahdotonta katsoa suorina niitä kiinnostavia pelejä. Joku Valioliiga taas menee suorana, jos jaksaa väijyä. Mulla on mielenkiinto hiukan sitä sarjaa kohtaan nyt hiipunut. NHL ja darts ovat ainoita, minkä takia Viaplaytä tilailen ja kummassakin jälkilähetysmahdollisuus on ihan ehdoton vaatimus.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
IPTV on kyllä varsin arveluttavaa toimintaa. Raha menee jossain Kiinassa palvelua pyörittävälle yksityishenkilölle. Näin olen antanut itselleni ymmärtää (korjatkaa jos olen väärässä). Sotii kyllä vielä pahemmin omaa moraalikäsitystäni vastaan kuin ilmaisstriimien tuijottaminen.

Vaikeaksi menee valioliigan seuraaminen. Saattaa jopa tulla ensimmäinen täysi kausi moneen moneen vuoteen, kun ei tule sarjaa maksutv:n välityksellä seurattua.

Pidätän itselläni oikeuden murtua Viaplayn ylivoiman edessä.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Mihin hittoon sitten tarvitsee koko pakettia? Katot juutuubista tai nhlcomista koosteet ja oot tyytyväinen. Urkkaruudusta loput.
En ole tainnut eläessäni katsoa urheilua jälkilähetyksenä. Voi olla että jäi lapsuudessa traumat kun meni Jokerit - Tps - finaalipeli nauhalle ja oli tarkoitus alkaa sählyvuoron jälkeen sitä katsomaan. Isän kanssa kannatettiin eri puolia tässä ja kotiinpalattuani näin heti ilmeestä miten oli käynyt. Vitutti ja jäi katsomatta.

Mutta siis, urheilu suorana ja koosteet tuubista.
 

Apheu

Jäsen
En sitten tiedä, että kuinka yleisesti käytetty ominaisuus tuo otteluiden katsominen jälkikäteen on Viaplayssa. Itse olen aika monta vuotta palvelua käyttänyt ja jälkilähetyksenä katsonut korkeintaan pari ottelua/vuosi.

Itse taas harvoin katson mitään urheilua suorana. Liiga-pelienkin katsominen on kätevä aloittaa vaikka klo 20 aikaan, niin pelin katsoo reilussa tunnissa, kun voi kelailla erätauot. On ysin jälkeen valmista. Livenä menisi tuplasti kauemmin, käytännössä koko ilta matsin katsomiseen.
 

Barney

Jäsen
N. 10 NHL-peliä viikossa. Ihan normaalia meidän taloudessa.
No jos ei NHL:ää seuraa, niin aika vähän tuosta ominaisuudesta hyötyy.

Viaplay maksaa jo nykyisillä hinnoilla 540 euroa vuodessa. Jos vaihtoehtona on seurata kausi Valioliigaa 500 euroa halvemmalla, niin ei minua ainakaan yllätä, mikäli jotkut käyttävät/miettivät käyttävänsä myös laittomia vaihtoehtoja.

Ei riitä itsellä ainakaan aika ja kiinnostus seurata NHL:ää, brömistelyä tai UFC:tä. Hiihdot katson yleensä mieluummin Yleltä. Nyt maksan käytännössä Unitedin peleistä (toki kun paketti on, niin tulee välillä katsottua muitakin matseja) sellaisen summan, jolla saisi kausikortin Old Traffordille.

Nyt kun tuo oma 15e/kk tarjous loppui, niin pitää ottaa tuo IPTV harkintaan. Tuolla säästöllähän tekisi esimerkiksi yhden aika kivan ylimääräisen ulkomaanreissun joka vuosi.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
En sitten tiedä, että kuinka yleisesti käytetty ominaisuus tuo otteluiden katsominen jälkikäteen on Viaplayssa. Itse olen aika monta vuotta palvelua käyttänyt ja jälkilähetyksenä katsonut korkeintaan pari ottelua/vuosi.
Itselläni taas aikalailla päinvastoin, ja tuo NHL-jälkilähetysten katsominen onkin ollut parasta koko palvelussa. Koska haluan nähdä suosikkijengini kaikki matsit kauden aikana mutta suorana niiden katsominen on sula mahdottomuus aikaeron takia, matsit tulee katsottua aamulla niin että heräämisen jälkeen uusinta pyörimään ja kun siinä samalla voi skippailla mainoskatkot ja erätauot, koko pelin ehtii näkemään aamuhommien ohella pauttiarallaa tunnissa. Vasta tämän jälkeen aletaan sitten katsoa puhelimesta yön muita tuloksia. Kätevä ominaisuus, ja ainoa juttu minkä takia voisin edes harkita Viaplayn käyttöä tulevaisuudessa. Tosin näillä nykyhinnoilla sekään ei tule enää riittämään, etenkin kun kuvanlaatu laahaa edelleen jossain 2010-luvun alkuvuosissa.
 
Ellei mulle ole annettu väärää tietoa, IPTV:stä et näe kuin suorat matsit. Ei ole mitään jälkilähetyksiä.

Olet osin oikeassa. Käytännössä tuo IPTV on yhtäkuin ihan helvetisti (tuhansia) TV-kanavia ympäri maailmaa. Jos/kun joku kanava näyttää uusintana jonkun pelin, niin toki siinä sitten voit katsella. Mutta mitään ohjelmakirjastoa ei ole tarjolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon
Itsekin kuulun siihen porukkaan, joka katsoo enimmäkseen jälkilähetyksiä. Siis katson kyllä kuin autenttista suoraa lähetystä, mutta teen sen oman aikataulun puitteissa. Sellaiseen Viaplay ja muut vastaavat palvelut ovat oikein toimivia. Tosin ainakin itsellä Viaplayn TV-sovelluksen kautta katsottaessa jos haluat vielä käynnissä olevan matsin aloittaa alusta, niin järjestelmä heittää sinut ihan pieneksi toviksi liveen ennen kuin aloittaa alusta. No tämän kun tiedostaa, niin ei tule spoilaannuttua.
 

Zohan

Jäsen
Itselläni taas aikalailla päinvastoin, ja tuo NHL-jälkilähetysten katsominen onkin ollut parasta koko palvelussa. Koska haluan nähdä suosikkijengini kaikki matsit kauden aikana mutta suorana niiden katsominen on sula mahdottomuus aikaeron takia, matsit tulee katsottua aamulla niin että heräämisen jälkeen uusinta pyörimään ja kun siinä samalla voi skippailla mainoskatkot ja erätauot, koko pelin ehtii näkemään aamuhommien ohella pauttiarallaa tunnissa. Vasta tämän jälkeen aletaan sitten katsoa puhelimesta yön muita tuloksia. Kätevä ominaisuus, ja ainoa juttu minkä takia voisin edes harkita Viaplayn käyttöä tulevaisuudessa. Tosin näillä nykyhinnoilla sekään ei tule enää riittämään, etenkin kun kuvanlaatu laahaa edelleen jossain 2010-luvun alkuvuosissa.

Juuri näin. Varmaan se yli 70 oman suosikkijoukkueen matsia tulee koosteena katsottuna ja ne muutamat harvat pelit suorana. Ainut syy miksi tilaus edelleen voimassa on tuo jälkilähetys mahdollisuus. Vähän kyllä hirvittää tietty tuo mahdollinen +50€ hinta, mutta siihen hintaan tulee se yli kymmenen peliä katsottua (kuukaudessa) niin ei se aivan älytön hinta ole peliä kohti.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Olet osin oikeassa. Käytännössä tuo IPTV on yhtäkuin ihan helvetisti (tuhansia) TV-kanavia ympäri maailmaa. Jos/kun joku kanava näyttää uusintana jonkun pelin, niin toki siinä sitten voit katsella. Mutta mitään ohjelmakirjastoa ei ole tarjolla.
Voisiko joku avata hieman tätä IPTV:n käyttämistä? Miten toimii käytännössä? Voiko katsoa useampaa lähetystä samoilla tunnuksilla? Miten maksaminen/tilaaminen hoituu? Näkyykö suorat lähetykset aina ja vielä hyvällä kuvan laadulla? Ettei ole mitään laittoman nettistriimin kaltainen, joka toimii, jos toimii.

Minulla sille ei ole väliä minne tai kenelle rahani menevät. Sen tiedän, etten 50€/kk rupea maksamaan käytännössä vain ManUn tai Valioliigan huippuotteluista. Eihän tuo 50€/kk ole edes niin paha maksettavaksi, mutta jossain menee raja. Ihan vain jo periaatteenkin vuoksi.

Edit. Ja vielä sellainen, että onnistuuko katsominen pelkän älytelevision kautta?
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos hinta nousee yli 50 euron niin taidan pitää omani tuosta korotuksesta ja laittaa tilauksen tauolle vaikka kuukaudeksi. Nykyään tulee niin harvoin katsottua täysiä NHL-pelejä että jonkin aikaa pärjää kyllä pelkillä highlighteilla.

Alkaa periaatetasolla kismittää tämä jatkuva asiakkaan lypsäminen.
 

Jumo86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, JYP, NHL
Voisiko joku avata hieman tätä IPTV:n käyttämistä? Miten toimii käytännössä? Voiko katsoa useampaa lähetystä samoilla tunnuksilla? Miten maksaminen/tilaaminen hoituu? Näkyykö suorat lähetykset aina ja vielä hyvällä kuvan laadulla? Ettei ole mitään laittoman nettistriimin kaltainen, joka toimii, jos toimii.

Minulla sille ei ole väliä minne tai kenelle rahani menevät. Sen tiedän, etten 50€/kk rupea maksamaan käytännössä vain ManUn tai Valioliigan huippuotteluista. Eihän tuo 50€/kk ole edes niin paha maksettavaksi, mutta jossain menee raja. Ihan vain jo periaatteenkin vuoksi.

Edit. Ja vielä sellainen, että onnistuuko katsominen pelkän älytelevision kautta?


IPTV tv keskustelu

Aika kattavasti kerrottu.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on kanssa tuo jälkilähetysten katselu suurin syy Viaplaylle, sillä valtaosa Jetsin peleistä tulee katsottua iltapäivästä kun töistä pääsee. NHL pimennossa on melko helppo olla, kun ei netissä pyöri päivällä, joten pelit tulee nähtyä ilman spoilaantumista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voisiko joku avata hieman tätä IPTV:n käyttämistä? Miten toimii käytännössä? Voiko katsoa useampaa lähetystä samoilla tunnuksilla?
En ole kokemusasiantuntija, mutta isot pojat kertovat, että bannit tulee alta aikayksikön, jos yrität jakaa tunnuksia. Ja palvelut menevät kiinni, jos niitä huvittaa. Vähintäänkin harmaan alueen toimintaa. Mutta lukaise tarkemmin tuosta annetusta linkistä.
 

axe

Jäsen
Näin yhden tempun ponina Viasatin paketointi-hinnoittelupolitiikka tarkoittaisi sitä, että maksaisin kaikista niistä haluamistani otteluista sellaiset 30-40 euroa per peli, riippuen joukkueeni menestyksestä. Se on aika kova hinta telkkaripelille. Jos laillisen rehellisesti haluaa pelinsä ostaa ja katsoa, niin se on vieläpä ainoa vaihtoehto.

En pysty laskemaan mitään arvoa formuloille, yöjääkiekolle, rahapotkupallolle ja mitä paskaa sieltä nyt sitten sivutuotteena pakotettaisiinkin ottamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös