IcePhoenix
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Sattumalta osui somessa silmään
Uutisen myötä Viaplayn osakkeen hinta on pudonnut tänään lähes 60 (!) prosenttia. Saas nähdä tuoko toimarin vaihto muutoksia yhtiön strategiaan.
Sattumalta osui somessa silmään
Kiitos tiedosta, kävin itsekin katkaisemassa ja mennään nyt sitten 15e/kk kesän ajan. Voipahan katsella formuloita ja lopettaa tilauksen sitten syyskuuhun.Itse olin kanssa laittamassa Viaplayta pois. Huomenna olisi ollut viimeinen maksupäivä ja ilmoitin tilauksen katkaisemisen syyksi liian korkean hinnan. Sieltä tulikin henkilökohtaisena tarjouksena kolme kuukautta yhden hinnalla eli kesä- heinä- ja elokuun maksan 15 euroa/kuukausi paketista. Tuolla hinnalla päätin jäädä kuitenkin kesän ajaksi asiakkaaksi, kun lauantaina tulee vielä FA Cupin finaali ja kesälläkin tulee Sipoon herttuan uusi kausi, joten eiköhän se tuolla hinnalla ole ihan ok palvelu.
En sitten tiedä, että kuinka monelle noita "henkilökohtaisia tarjouksia" tehdään, mutta varmaan siellä oli joku botti katsonut, että kun antaa kesän vähän halvemmalla hinnalla, niin se idiootti maksaa taas mielellään syksyllä sen 45e/kk parista Manchester Unitedin ottelusta.
Hienoa, ahneus on paska bisnesstrategia.Uutisen myötä Viaplayn osakkeen hinta on pudonnut tänään lähes 60 (!) prosenttia. Saas nähdä tuoko toimarin vaihto muutoksia yhtiön strategiaan.
Eiköhän AV ole, tänä vuonna ei ollutkaan kommentaattoria lennätetty paikan päälle.Minunkin useamman vuoden mittainen Viaplay-putkeni katkesi toukokuussa. Yle näyttää NHL:n finaalit ja F1 TV tuli laitettua tilaukseen. Näillä mennään ainakin toistaiseksi.
Vieläköhän Antti Vihtori on varaa lähettää vuonna 2024 paikan päälle finaalipeleihin?
Itse olin kanssa laittamassa Viaplayta pois. Huomenna olisi ollut viimeinen maksupäivä ja ilmoitin tilauksen katkaisemisen syyksi liian korkean hinnan. Sieltä tulikin henkilökohtaisena tarjouksena kolme kuukautta yhden hinnalla eli kesä- heinä- ja elokuun maksan 15 euroa/kuukausi paketista. Tuolla hinnalla päätin jäädä kuitenkin kesän ajaksi asiakkaaksi, kun lauantaina tulee vielä FA Cupin finaali ja kesälläkin tulee Sipoon herttuan uusi kausi, joten eiköhän se tuolla hinnalla ole ihan ok palvelu.
En sitten tiedä, että kuinka monelle noita "henkilökohtaisia tarjouksia" tehdään, mutta varmaan siellä oli joku botti katsonut, että kun antaa kesän vähän halvemmalla hinnalla, niin se idiootti maksaa taas mielellään syksyllä sen 45e/kk parista Manchester Unitedin ottelusta.
Eiköhän tuossa ole taustalla se, että johonkin se raja tulee vetää ja aika loogista että se vedetään asiakkaaseen, joka meinataan menettää. Sinun casen tapaiset "kesädowngradaajat" ovat varmasti aika yleinen asiakaskunta Viaplaylle, joten ehkä näihin ei ole nähty tässä kohtaa tarpeelliseksi kohdistaa kampanjoita. Syksylle sitten ehkä jokin "tervetuloa takaisin"-tarjous.Kun vaihdoin halvempaan irtisanomisen sijaan, niin ei minulle kyllä tullut mitään tarjousta siitä, että Totalin olisi voinut saada kesäksi 15 eur/kk. Sinänsä kyllä ihan sama, koska FA Cupin finaalin jälkeen sieltä ei edes vissiin olisi tullut mitään mitä olisin jaksanut katsoa. Tosin kyllähän Valioliiga alkaa jo elokuussa, että siinä mielessä ilmaisempi elokuu olisi kelvannut. Eli en siis koe menettäneeni mitään, mutta ihmettelen tätä tapaa, että joillekin tehdään parempia tarjouksia.
Juuri tämän takia Viaplayn tulisi vielä nostaa liian halpoja hintojaan, jotta tällaiset ÄÄÄrimmäisen hankalat tekniset viat pystyttäisiin korjaamaan. Suuret teot vaatii suuria resursseja.Kummastelin tuossa eilen, että Android-TV:llä katsottuna F1 UHD -lähetys selostus on edelleen karseen hiljainen. Kauden alusta ollut sama. Ei voi kun ihmetellä.
Myös HS uutisoi tästä:Uutisen myötä Viaplayn osakkeen hinta on pudonnut tänään lähes 60 (!) prosenttia. Saas nähdä tuoko toimarin vaihto muutoksia yhtiön strategiaan.
En näkisi, että ahneus on oikea termi kuvaamaan Viaplayn meininkiä. Ahneutta se olisi, jos olisivat jatkuvasti tehneet hyvää tulosta ja silti nostaneet hintojaan. Nythän siellä on "jouduttu" nostamaan hintoja, koska on ajauduttu umpikujaan huonojen investointien (lähinnä urheilun lähetysoikeudet) ja huonon tuotteistuksen myötä. Strategia on siis ollut ihan perseestä ja yhtiö on tehnyt tappiota, jolloin ainoa nopea korjausvaihtoehto on ollut hintojen nostaminen.Hienoa, ahneus on paska bisnesstrategia.
Kyllä mä pidän sitä vaan ahneutena, että palvelun hinta nousee samalla, kun laatu jatkuvasti huononee (lajien vähentyminen, ufc ppw lisääntyneet, katselumäärää rajoitettu).En näkisi, että ahneus on oikea termi kuvaamaan Viaplayn meininkiä. Ahneutta se olisi, jos olisivat jatkuvasti tehneet hyvää tulosta ja silti nostaneet hintojaan. Nythän siellä on "jouduttu" nostamaan hintoja, koska on ajauduttu umpikujaan huonojen investointien (lähinnä urheilun lähetysoikeudet) ja huonon tuotteistuksen myötä. Strategia on siis ollut ihan perseestä ja yhtiö on tehnyt tappiota, jolloin ainoa nopea korjausvaihtoehto on ollut hintojen nostaminen.
Yksinkertaisesti tuota touhua on johdettu äärimmäisen huonosti. Jos uusi johtaja ei ymmärrä missä on mennyt vikaan ja tee isoja korjausliikkeitä, niin syöksykierre vain jatkuu, kunnes homma hajoaa käsiin. Ovat kuitenkin monelta osin jumissa noiden kalliiden lähetysoikeuksien kanssa, joten ei varmasti ole helppo tilanne lähteä tätä korjaamaan.
Käsitämme siis termin ahneus eri tavoin. En ole kanssasi eri mieltä näistä asioista, mutta en vain koe, että ahneus on oikea termi kuvaamaan tuota. Itse miellän, että ahneus liittyy ns. tarpeettomaan lisätulojen hakemiseen, jolle ei ole perusteita. Nythän lisätuloja haetaan, koska aiemmat tulot eivät riitä kattamaan menoja. Vaikea sitä on nähdä ahneutena.Kyllä mä pidän sitä vaan ahneutena, että palvelun hinta nousee samalla, kun laatu jatkuvasti huononee (lajien vähentyminen, ufc ppw lisääntyneet, katselumäärää rajoitettu).
Asiakaspalautteisiin annetut vastaukset ovat olleet mallia emme kommentoi.
On se varmasti lähtökohtaisesti paskaa johtamista mutta kuluttajalle näyttäytyy lähinnä maksajan aliarvointina, kun ajatellaan että porukka maksaa loputtomiin vaikka hinta ja laatu eivät ole enää lähellä toisiaan.
Ymmärrän mitä tarkoitat, en tosiaan tiedä minkä verran siellä on johto nostanut bonuksia yms. Silti kun itse liittynyt mukaan aikanaan 20€ (?) hinnalla ja oli NHL gamecenter käytössä yms, niin siihen peilaten ei vaan löydy ymmärrystä firman touhuja kohtaan.Kuluttajalle toki mikä tahansa hintojen nostaminen voi tuntua ahneudelta, mutta mielestäni siitä ei varsinaisesti ole kyse, jos yhtiö nostaa hintoja parantaakseen tappiollista tulosta
Formulaa ja änäriä tulee katseltua Viaplaylta ja vaikka NHL:ää ei tulisikaan, niin kyllä tähän hintaan vielä olisin remmissä mukana. Joku 100€/kk olisin valmis maksamaan Formuloista jos sillä saisi suomistudiot ja selostuksen. Jos tuosta vielä mentäisiin ylemmäs niin todennäköisesti joutuisi harkitsemaan F1 TV:tä ja flegmaattista paska Croftyä.Melko yllättävä tulos kyllä, ei olisi uskonut että asiakkaan päälle ulostamalla asiakas lähtee pois :o
Olisi kyllä sinänsä ihan mielenkiintoista tietää paljonko Viaplayllä on formula-asiakkaita, ainakin omassa kaveripiirissä formuloita suhteellisen paljon seurataan enkä tiedä ketään, kaikilla on se F1tv tms. Enemmän on niitä jotka on formuloiden mukaantulon ja hinnan noston myötä lopettanut tilaamisen.
Nyt on kyllä käyty kusemassa muroihin ja pahasti, jos Viaplayn F1-tiimistä on valmis maksamaan kymmenkertaista hintaa verrattuna F1TV.Formulaa ja änäriä tulee katseltua Viaplaylta ja vaikka NHL:ää ei tulisikaan, niin kyllä tähän hintaan vielä olisin remmissä mukana. Joku 100€/kk olisin valmis maksamaan Formuloista jos sillä saisi suomistudiot ja selostuksen. Jos tuosta vielä mentäisiin ylemmäs niin todennäköisesti joutuisi harkitsemaan F1 TV:tä ja flegmaattista paska Croftyä.
Kyllä suomiselostuksessa on sitä jotain, minkä vuoksi on valmis pullittamaan suurta hintaa Juuseloista ja Mäkisistä.
Jotenkin aistin sarkasmia tuosta @Bunder :n viestistä.Nyt on kyllä käyty kusemassa muroihin ja pahasti, jos Viaplayn F1-tiimistä on valmis maksamaan kymmenkertaista hintaa verrattuna F1TV.
Mulla menee toisinpäin. Viaplayn pitäisi olla ilmainen, että valitsisin sen, kun vaihtoehtona on nykyhintainen F1TV.
Ei ole ja olen perustellut tätä monesti kavereilleni. En maksa Netflixistä, en käy elokuvissa tai tuhlaa muutenkaan rahaa ns. "turhuuksiin". Formulat ja NHL ovat ainoa viihdetuote mistä maksan kuukausittain, joten ei ole ongelmaa laittaa siihen isoa summaa kiinni, kun muita kiinteitä viihdemenoja ei ole.Jotenkin aistin sarkasmia tuosta @Bunder :n viestistä.