Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 446 160
  • 4 852

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Erittäin reilu ja hyvä jätkä, jolle viimeisten joukossa soisin tällaista tapahtuvan. Koska olen maailmalla ja sain kuulla asiasta muutaman päivän myöhässä, en ole kehdannut laittaa osanottoviestiä, sillä en enää siinä vaiheessa halua muistuttaa aiheesta yhtään enempää kuin on tarvetta.
Mikset laittaisi viestiä. Kyllä tuossa tilanteessa ihmisten välittäminen tuntuu hyvältä, väliäkö sillä vaikka viesti tulee pari päivää myöhässä. Voithan muotoilla se tyyliin: sain tietää asiasta vasta nyt jne jne... Kyllä ystävälle täytyy näyttää, että välittää.
 

Byvajet

Jäsen
Mikset laittaisi viestiä. Kyllä tuossa tilanteessa ihmisten välittäminen tuntuu hyvältä, väliäkö sillä vaikka viesti tulee pari päivää myöhässä. Voithan muotoilla se tyyliin: sain tietää asiasta vasta nyt jne jne... Kyllä ystävälle täytyy näyttää, että välittää.

Komppi tälle. Ihmisten välinen välittäminen ja huomiointi on arvokas asia. Tapahtuma on joka tapauksessa niin raskas, että sen psyykkinen käsittely on vasta aivan alussa. Lyhyt viesti tuskin prosessointia vaikeuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mikset laittaisi viestiä. Kyllä tuossa tilanteessa ihmisten välittäminen tuntuu hyvältä, väliäkö sillä vaikka viesti tulee pari päivää myöhässä. Voithan muotoilla se tyyliin: sain tietää asiasta vasta nyt jne jne... Kyllä ystävälle täytyy näyttää, että välittää.
Asia on juuri näin. Vanhempansa noin traagisesti menettänyt ei varmasti ole pääsemässä yli tapahtuneesta vielä aikoihin. Osanotto, vaikka myöhemminkin saapuva, ei toimi minään muistutuksena vielä aikoihin, koska asia on joka päivä mielessä muistuttamattakin. Osanoton muodossa vilpittömästi lausuttu välittäminen otetaan varmasti mielihyvällä vastaan, eikä hengessä mukana olevia ole koskaan liikaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mummolla taitaa olla kasvain mahassa. Vielä ei tietoa ole että onko kyseessä syöpä, vai jokin sattuma, mutta kyllä tässä pelkää jo pahinta kun hänellä on rintasyöpäkin ollut. Saa nähdä tuleeko tänne lisää asiaa lähiaikoina.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuori mies, menee lääkäriin koska kipeänä. Tällä hetkellä teho-osastolla hengityskoneessa, tulevaisuus on täysin auki. Vittu että elämä on perseestä välillä.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Erittäin reilu ja hyvä jätkä, jolle viimeisten joukossa soisin tällaista tapahtuvan. Koska olen maailmalla ja sain kuulla asiasta muutaman päivän myöhässä, en ole kehdannut laittaa osanottoviestiä, sillä en enää siinä vaiheessa halua muistuttaa aiheesta yhtään enempää kuin on tarvetta.

Komppaan myös edellisiä ja lisään, että jos koet olevasi kaverin kanssa vähääkään ystävä, siis sanan ystävä varsinaisessa merkityksessä, niin ole apuna. Se ei kummoisia vaadi, olet läsnä ja kuuntelet jos tällä sanottavaa on. Ellei, olet vain läsnä.

Ketju on vähän väärä, mutten ole vastaavaa hyvänolon tunnetta kokenut aikoihin, kun sain yksinkertaisesti facebookissa chättäämällä, pari kertaa kahvilla käymällä ja kaverin vanhojen, rakkaiden harrastustensa pariin sopivasti johdattelemalla tavallaan autettua masennuksen, surun ja taloudellisen ahdingon loukusta takaisin elävien ja elämästä innostuneiden kirjoon. Parempaa tunnetta on vaikea kuvitella.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nuori mies, menee lääkäriin koska kipeänä. Tällä hetkellä teho-osastolla hengityskoneessa, tulevaisuus on täysin auki. Vittu että elämä on perseestä välillä.

Eipä olekaan enää kaikki täysin auki. Pääsi pois teholta, kaiken piti mennä hyvin ja sitten kaikki loppui. Liian nuorena moni lähtee.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hyvän ja rakkaan ystävän sydänkohtaus pysäytti kellot ja kaiken muunkin. Onneksi meni ajoissa ensiapuun, kiitos änkyrän vaimonsa. Mutta aika hiljaista on nyt ehtoo ollut.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kolme minulle hyvin rakasta ihmistä ovat kaikki sairastuneet vakavasti. Yksi lähisukulainen ja muut ystäviä. Kyllä tulee ajateltua miten epäoikeudenmukaista kaikki välillä on. Ihania, muita huomioonottavia, lämminsydämisiä ihmisiä. Koitan käydä välillä täällä Jatkiksessa lukemassa ja jotain raapustamassa, että ajatukset vähän saisivat muutakin miettimistä. Kertokaa, miten te, joiden läheinen on sairastunut vakavasti, jaksatte? Mistä imette elämänvoimaa? Mulla on eläimet, etenkin koirani, kun tulee kyyneleet, niin se tulee ja puskee kylkeen kiinni ja lipaisee poskea.

Ehkä tämä tuntuu joistakuista oudolta, mutta saan myös jonkinverran virtaa Kärppien pleijareista. Hullua? Kyllä vain, mutta pienistäkin asioista täytyy pitää kiinni. Yritän olla iloinen ja valoisa heidät tavatessani ja valaa rohkeutta, toivoa. Kun vaan saan akkuni ladattua taas, että itsekin jaksaisin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kolme minulle hyvin rakasta ihmistä ovat kaikki sairastuneet vakavasti. Yksi lähisukulainen ja muut ystäviä. Kyllä tulee ajateltua miten epäoikeudenmukaista kaikki välillä on. Ihania, muita huomioonottavia, lämminsydämisiä ihmisiä. Koitan käydä välillä täällä Jatkiksessa lukemassa ja jotain raapustamassa, että ajatukset vähän saisivat muutakin miettimistä. Kertokaa, miten te, joiden läheinen on sairastunut vakavasti, jaksatte? Mistä imette elämänvoimaa? Mulla on eläimet, etenkin koirani, kun tulee kyyneleet, niin se tulee ja puskee kylkeen kiinni ja lipaisee poskea.

Ehkä tämä tuntuu joistakuista oudolta, mutta saan myös jonkinverran virtaa Kärppien pleijareista. Hullua? Kyllä vain, mutta pienistäkin asioista täytyy pitää kiinni. Yritän olla iloinen ja valoisa heidät tavatessani ja valaa rohkeutta, toivoa. Kun vaan saan akkuni ladattua taas, että itsekin jaksaisin.

Kyllä meikäläinen painottaisi sitä ihan normaalia elämistä. Eli näille läheisillekin varmasti tärkeää, että ei surkutella/valiteta koko aikaa heidän lähellään. Normielämää, notta heille ei lisästressiä tule muiden suremisesta. Ja toinen, puhuminen on aina tärkeää. Varmasti vastailevat mielellään kysymyksiisi jne. mutta oikeasti, se normaalitoiminta on tärkeää tässä vaiheessa. Ja kuunteleminen tietysti. Teikäläinen voi tässä vaiheessa olla se tärkeä kivi, jonka kanssa voi puhua ihan normijutuista. Ja jos siltä tuntuu, niin näistä vaikeistakin.
 

A Siente

Jäsen
Mummo sit otti ja heitti lusikkansa nurkkaan. Kyllähän sen kunto romahti todella äkkiä. Koko ikänsä elännyt liikunnallista ja terveellistä elämää, niin olisi sitä toivonut vähän toisenlaista loppua. Kylmästi ajateltuna ehkä parempi näin ettei tarvinnut laitoksessa kuolla, sai elää omassa kodissaan loppuun asti. Tulee vain niin vitusti hyviä muistoja mieleen et meinaa pää hajota.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mummo sit otti ja heitti lusikkansa nurkkaan. Kyllähän sen kunto romahti todella äkkiä. Koko ikänsä elännyt liikunnallista ja terveellistä elämää, niin olisi sitä toivonut vähän toisenlaista loppua. Kylmästi ajateltuna ehkä parempi näin ettei tarvinnut laitoksessa kuolla, sai elää omassa kodissaan loppuun asti. Tulee vain niin vitusti hyviä muistoja mieleen et meinaa pää hajota.

Otan osaa. Oli sama homma tuossa jokin aika sitten ja pari päivää pyöri muistoruletti luumussa niin perkeleesti.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kyllähän se vetää surulliseksi missä jamassa tämä niin rakas kotikaupunkini on. Viime viikolla ammuttiin kaksi kuoliaaksi, tänään on ammuttu yhtä naista ja puukotettu yhtä miestä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun äitin terveystila ja asenne "olen jo hyväksynyt oman kuolemani" sai minut viime sunnuntaina aika hiljaiseksi ja surulliseksi... Kirjoitin sitten blogikirjoituksen asiasta joka sai aika ison huomion, josta olen kiitollinen. Vein sitten hätähuutoni asteen verran vielä pidemmälle ja pyysin apua eräästä Facebook-ryhmästä. Nyt sieltä tulee muuta kymmen korttia äidin piristykseksi, hänellä kun on synttärit sunnuntaina. Tänään oli jo tullut ensimmäiset ja leikin tietämätöntä. Paljastan toki asian sitten loppuviikosta. Laitan alle linkin kirjoitukseeni ja toivottavasti tämä ei ole laiton toimenpide.

http://helvetistataivaaseen.vuodatus.net/lue/2015/03/aiti-rakas

(Linkki vie siis minun ylläpitämään blogiin ja kirjoitukseen äidistäni)
 

Outsider

Jäsen
Mummo kuoli, mikä tosin oli jo viimeistään viikonlopusta asti odotettavissa, eikä muutenkaan tullut enää niin suurena yllätyksenä, kun viime aikojen terveydentila oli tiedossa. Vanhat ihmiset tuppaa kuolemaan jossain vaiheessa, mutta onhan tässä yhdelle päivälle ihan riittävästi, kun samalla selvisi, että sedän viime aikojen kovat vatsakivut johtuvat mahasyövästä ja siihen päälle vielä se, että toinen itselle läheinen sukulaismies oli saanut viime lauantaina aivoinfraktin. Onneksi sentään tuossa viimeisimmässä tapauksessa ei ollut yksin ja apua saatiin ajoissa paikalle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä veti hiljaseksi toi uutinen tosta ranskan lentokone onettomuudesta. Nyt kun luin uutisen siitä kuinka lentokoneen kapteeni oli epätoivoisesti yrittänyt päästä ohjamoon sisään niin se riipaisi. Jotenkin vain se mielikuva että siellä on taisteltu oman henkensä edestä vain riipaisi todelta syvältä. Mikä helvetti tätä maailmaa vaivaa kun toisen tuntemattoman ihmisen henki on joillekin niin arvoton.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mikä helvetti tätä maailmaa vaivaa kun toisen tuntemattoman ihmisen henki on joillekin niin arvoton.
Ihminen on ihmisen pahin peto. Siinä ei sudet sun muut Björnit tunnu miltään kun ihmisellä naksahtaa päässä. Ehkä vähän koomistakin samalla että 9/11 - jälkeen tiukennettiin turvatoimia jotka nyt taisi olla kohtalokkaat. Mutta se on ihan toisen aiheen asioita.

Itseni vetää hiljaiseksi se että tänään kuulin kuinka äiteellä ollut lemmikkikoira oli saanut viimeisen piikkinsä, eikä ees ollut mikään kovin vanha. Juu, tämä Jatkoajan palstahan on tunnetusti aivan väärä palsta jauhaa koirista, mutta minä haistatan moiselle asialle vitut, koska koira on eräänlainen perheenjäsen, vaikkei se olekkaan samaan aikaan ruokapöydässä tai hörpi isäntäväen kanssa kaljaa saunassa ja terassilla saunan jälkeen.

En viimevuosina ees paljoa ollut kotosalla, mutta silti.. en unohda sitä aikaa kun tämä mäyris makoili oven vierellä innoissaan, tietäen että sieltä se kapteeni taas tulee. Kummasti tämä osasi lukeakin päiviä. Usein kun olin viikonloput mummolassa, niin tämä suorastaan tiesi sunnuintai-iltana että "Sieltä se taas tulee, odotan oven takana koko päivän". Muistan myös viime kesänä kun koisasin pihalla asuntovaunussa, heräsin aamuvarhain koneelle seuraamaan jotain moottoriurheilua, ja tämä ihmettelee talon sisältä tullessaan mikä on tuo outo ääni mikä asuntovaunusta tulee. Sekä monta muuta muistoa.

Ei voi muutakuin toivottaa kyyneleet silmäkulmissa hyvää matkaa, sinne toiselle puolelle, paremmille metsäteille, jahtaamaan lintuja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itseni vetää hiljaiseksi se että tänään kuulin kuinka äiteellä ollut lemmikkikoira oli saanut viimeisen piikkinsä, eikä ees ollut mikään kovin vanha.
Itse olen ton vastaavan kokenut kolme kertaa. Eikä se ikinä mikään helppo paikka ole vaikka koira ois kuinka kipee ja tiedät että se on oikea ratkasu. Itse en ois enää koiraa hommanut mutta vanhemmat meni sitten sellaisen vielä hommaa eli ainakin kerran toi vastaava kokemus on edessä. Tsempit kuitenki surutyöhön.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihminen on ihmisen pahin peto. Siinä ei sudet sun muut Björnit tunnu miltään kun ihmisellä naksahtaa päässä.
En nyt halua groteski, mutta jos susilla olisi - ja myös taitoa käyttää - sinkoja, laserpyssyjä, rynnäkkökiväärejä, maamiinoja, merimiinoja, avaruusmiinoja, ydinaseita ja ritsoja, sekä toimisivat perämiehinä lentokoneissa, niin kyllä sudet olisivat niitä keinoja käyttäneet sillä tavalla että kyllä olisi susi ihmiselle susi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En nyt halua groteski, mutta jos susilla olisi - ja myös taitoa käyttää - sinkoja, laserpyssyjä, rynnäkkökiväärejä, maamiinoja, merimiinoja, avaruusmiinoja, ydinaseita ja ritsoja, sekä toimisivat perämiehinä lentokoneissa, niin kyllä sudet olisivat niitä keinoja käyttäneet sillä tavalla että kyllä olisi susi ihmiselle susi.
Mistäs sitä ikinä tietää jos sudet oisivatkin innostuneet jysäyttelemään ensimmäisenä karhuja tai muita suurempia petoeläimiä. Harvemmin susia täällä pohjolassa miinoilla jysäytellään.

Itse olen ton vastaavan kokenut kolme kertaa. Eikä se ikinä mikään helppo paikka ole vaikka koira ois kuinka kipee ja tiedät että se on oikea ratkasu. Itse en ois enää koiraa hommanut mutta vanhemmat meni sitten sellaisen vielä hommaa eli ainakin kerran toi vastaava kokemus on edessä. Tsempit kuitenki surutyöhön.
Kiitos. Ei tää ikinä helppoa ole. Kissalle ja koiralle jo kerran itkukurkussa ollut ja nyt pitää ainakin kerran moinen kokea. Uskon kyllä että porukatkin on vielä surumielisempiä tästä. Mietin tässä kyllä että mikä syövän noin nuorelle koiralle aiheutti. No, kait pitää siirtää ajatukset erään ABC-aseman hyvännäköiseen myyjään ennemmin. (Helppoa se toki ei tuu olemaan)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Aamulla heräsin muutaman tunnin yöunien jälkeen karmaisevaan uneen. Jossain määrin viime aikaiset lento-onnettomuudet ilmeisesti vaikuttaa, kun katselin unessa parvekkeelta ison matkustajakoneen syöksyä Turun keskustaan. Ikinä ole niin pelottavaa unta nähnyt. Vieläkin puistattaa. Minulla ei ole tapana muistaa unia, mutta ilmeisesti törmäykseen ja unessa tapahtuneeseen voimakkaaseen tärähdykseen herääminen jätti aika vahvan kuvan unesta. Sitä rupesi kelaamaan, että on melko pelottavia tilanteita ja niitä oikeasti tapahtuu, joskaan harvemmin putoilee kaupunkien keskustaan.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Hiihtelin aamulla puhtaita valkeita hankia pitkin täällä Pudasjärvellä. Veti hiljaiseksi kun ajattelin että täälläkin on kaikkea vastustava puolue, joka saa kannatusta, eli perussuomaliset. No, pitäähän se vähemminkin asioita ymmärtävillä olla oma ryhmänsä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hiihtelin aamulla puhtaita valkeita hankia pitkin täällä Pudasjärvellä. Veti hiljaiseksi kun ajattelin että täälläkin on kaikkea vastustava puolue, joka saa kannatusta, eli perussuomaliset. No, pitäähän se vähemminkin asioita ymmärtävillä olla oma ryhmänsä.
Mihinkään kantaa ottamatta, tuliko paikallinen sankari/kylähullu eli Tykylevits vastaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös