Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 448 686
  • 4 853

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kuulostaa liian tutulta. Oma "tuttavani" (en viitsi julkisesti sanoa tarkemmin) on sentään ollut tietääkseni kuivilla varmaan 1,5 vuotta ja on ollut aina hänet nähdessäni erittäin positiivinen.

Eilen päivällä - ennen kuin saatiin tietää aamuyön tapahtumista - oltiin ystävän kanssa ottamassa aurinkoa ja kysyin, että mites K:lla menee. Ystävä siihen ihan iloisesti, että viinaa menee mutta kamaa sentään ei. Ja että oli K kyllä laihtunut kun viimeksi näkivät, mutta oli kuulemma vaan syönyt huonosti, eikä kyynärtaipeissa tai polvitaipeissa ollut neulanjälkiä. Minä siihen kyynikkona kommentoimaan, että "mutta et vissiin tsekannut nivusia tai varpaanvälejä..." Asia kuitenkin sivuutettiin molempien toimesta mulle tyypillisenä "huomioidaan myös pahimman mahdollisen mahdollinen olemassaolo" -kommenttina.

Ystävä soitti sitten illalla itkien, että "TQoFE hei, sä olit oikeassa, veli vetää taas".

Helvetti. Niin tekisi mieli mennä K:n kämpille katsomaan, onko se siellä, ja jos on, aloittaa helvetinmoinen huuto, että kuinka sä kusipää kehtaat tehdä tämän perheellesi ja läheisillesi. Vaan eipä siitä mitään apua olisi...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Rovaniemellä hiljattain tapahtunut murha ei alunperin tuntunut koskettavan minua mitenkään kunnes sain tietää kyseisen tapahtuman vaikutuksista omiin läheisiini. Vetäähän se hiljaiseksi ja mieluummin ite kokis sen paskan kuin kattois vierestä miten kaveri kärsii.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka toki ymmärrän teidänkin surun asiaan liittyen, niin kyllä minua veti vielä enemmän hiljaiseksi nimimerkki -OO-:n viesti tuolla kyseisessä ketjussa...

Älä suotta kun ei vedä minuakaan hiljaiseksi... Meidän suvussa (molemmilla puolilla) on vaan ollut trendinä että miehet heittävät henkensä varsin nuorena. Poikkeuksiakin toki löytyy joten eihän sitä tiedä vaikka meikäläinenkin vielä 100-vuotiaana tervaskantona pieksää nuorisohuligaaneja kepillä. Mitäpä näitä sen kummemmin murehtimaan, ei se oma kuolema todennäköisesti itseä kovin paljoa harmita...
 

J.Petke

Jäsen
?!? Nimenomaan. Mitä tähän nyt sanoisi. Lähinnä oksettaa, että muijalla on ollut pokkaa vielä laittaa tuollaista facebookiin. Hyh, jengi on sekaisin.

Aika amatöörimeininkiä muutenkin. Parin tunnin päästä teosta ilmoitetaan mies kadonneeksi. Siinä vaiheessa kun uhri löytyi taisi olla vaan kysymys poliisilla, että miten saavat naisen tunnustamaan. Nyt olis sitten viisi lasta ilman vanhempia, helvetin hieno ihminen tuo vaimo...
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Naapuri peruutti tuossa muutama päivä sitten emännältä varaamansa opetustunnin. Sanoi, että ikäviä perheasioita. Luulin, että hänen vanhalle äidilleen olisi sattunut jotain, mutta eilen sitten iski aika puun takaa.

Hänen tyttärensä vauva eli kome päivää. Sydänvika, jota ei voitu leikkaamallakaan korjata. Raskauden aikana ei ollut mitään ongelmia ja ensimmäisessä tsekkauksessakin oli vielä yhdeksän pisteen vauva.

t. hanu
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kylläpä ne ovat nämä Saksasta kantautuneet tiedot 15 ihmisen kuolemasta ja 45:n loukkaantumisesta Loveparade-teknotapahtumassa Duisburgissa. Itse kyseisissä kesteissä Berliinissä pari kertaa käyneenä, sekä pikkuskenessämme suht aktiivisesti toimivana tämä koskettaa kyllä. Näin jälkikäteen viisasteltuna pitää todeta, että aika loukolta tuo porttina toiminut tunnelinpätkä näyttää, jos siis joku menee vikaan.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...si+teknofestivaaleilla+Saksassa/1135258806770

Olkoon taivaallisessa klubissa nyt sitten bileet.
 

Baldrick

Jäsen
Onhan toi kyllä vaan niin helvetin kummallista, että minkämoisia ihmisiä meidän maailmaamme mahtuu. Itse olen aina elänyt luulossa, että aika helvetin harvassa olisi tuollaiset tapaukset, mutta niitä yhteydenottoja ja rivoja viestejä on tullut toimittajan mukaan vähän väliä. Ja jos kerta laki estää poliisin esiintymisen alaikäisenä internetissä, on tuo laki kumottava. Sillähän noita pedareita sun muita saataisiin napsittua oikein olantakaa pois. Vai rikkooko se pedofiilien yksityisyyttä?

Tässä huomataan kehityksen varjopuolia. Internet se vaan mahdollistaa kaiken.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä tässä krapulassa masentui melko pahasti tuosta pedofiili-jutusta. Ei helvetti..Samalla toiveissa on jonkun "gansterin" esiintyminen lapsena tuolla, samalla selviäisi näitä muutamia keski-ikäisten äijien katoamisia.

Tästähän saataisiin oikein kansalle oma bätmän.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tästähän saataisiin oikein kansalle oma bätmän.

Ja kohta se "bätmän" istuisi vuosia vankilassa telottuaan netissä tyttöjä iskeneitä miehiä tai nuorukaisia. Ei siis kovinkaan kannattava yhtälö, vaikka voisikin saada jopa kunnioitusta vankilassakin muiden vankien toimesta, puhumattakaan yleisestä kunnioituksesta mikä hänen osalle lankeaisi.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei siis kovinkaan kannattava yhtälö, vaikka voisikin saada jopa kunnioitusta vankilassakin muiden vankien toimesta, puhumattakaan yleisestä kunnioituksesta mikä hänen osalle lankeaisi.
Juu, toisia telovaa ja kenties tappavaakin ihmistä kannattaa ehdottomasti ihailla ja kunnioittaa. Oikeastaan tulisi antaa kunniamerkki hyvästä työstä ja kutsua Linnan juhliin. Tarkemmin ottaen siihen tulisi kannustaa laajemminkin ja jopa järjestää koulutusta. Näin saadaan kaikki pahuus kitkettyä maailmasta, tai ainakin Suomesta. Kohti parempaa huomista ja muita ihania sanoja.

Just näin. Hei oikeasti? Järki käteen...

***

Lueskelin kanssa tuon Neidonmetsästäjät -artikkelin ja kyllähän se tosiaan hiljaiseksi vetää ja toi huonon olon. Vaikka ei tuollaisen touhun esiintyminen nyt sinänsä mitenkään yllätä, mutta noin konkretisoituna vetää hiljaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Juu, toisia telovaa ja kenties tappavaakin ihmistä kannattaa ehdottomasti ihailla ja kunnioittaa. Oikeastaan tulisi antaa kunniamerkki hyvästä työstä ja kutsua Linnan juhliin.

Näitä kunnioitettuja ja mitalein palkittuja tappajia kävelee joka vuosi Linnan juhliin.

Mutta kyllähän tuo artikkeli tosiaan aika hiljaiseksi veti. Tai oikeastaan enemmänkin aivan helvetin vihaiseksi, kun itselläkin on tiedossa pari tuon kaltaista tapausta.
 

b4b

Jäsen
Mikä vittu nyt on häh! Nyt oon kyllä vetänyt niin tyhjän arvan että... Kuluneen puolen vuoden aikana olen menettänyt 4 kaveria ja yhden nuoren sukulaisen (19v)... Ja nyt viimeisenä kaveri soittaa että hänen vaimonsa joutui juuri pakkohoitoon kun heidän lapsi 4v menehtyi kovaan kuumeseen perjantaina, jotenkin tuntuu että kaverini ei edes asiaa ole vielä sisäistänyt. Miten voi olla mahdollista että näin paljon paskaa ja surua osuu pieneen rinkiin näin lyhyellä aikavälillä? Olin jo jotenkin onnistunut löytämään asioita mitkä näen hyvänä elämässä kun kaverini tappoi itsensä ja jätti pari alle kouluikäistä ja vaimon, ja sitten tulee taas tämmöinen...
En vaan ymmärrä, eihän me (kaveriporukka) mitään enkeleitä olla mut ei kait me näinkään pahoja olla? Tämmöisen jotenkin pystyisi hyväksymään jos täällä olisi sota käynnissä mutta kun ei... 30 astetta lämmintä ja kesälomaa...
Nooh elämä opettaa vai miten se menee? Tuntuu vaan et oon joutunut opiskelemaan vähän liikaa lähiaikoina. Jotenkin tuntuu että olisin repeämisen pisteessä koko ajan, tämän takia en esimerkiksi halua juoda julkisella paikalla (baari/terassi) juuri nyt koska tiedän että mieleni on pingotettu aika äärimmilleen ja siihen joku kusipää jotain sönköttämään niin ei kiitos..
Miten tämä elämä voi mennä yhtäkkiä täyttä alamäkeä? Mulla kumminkin on semmoinen kaveripiiri että AINA jeesataan ja AINA kuunnellaan... Vittu karkuun ei juosta vaan rinta rinnan mennään eteenpäin.. Ja ollaanhan me näistäkin juteltu mutta sitä huomaa kuinka se syö kaikkia kun näihin lisätään se että kaverin lapset jäävät ilman isää tai äitiä... Pakko sanoa että kyllähän se tämmöiselle suomalaiselle miehelle tekee tiukkaa käydä näitten lasten luona jotka sinisilmäisenä toivovat että "kohta isi tulee töistä kotiin" ja vittu kun et tiedä mitä sanoisit... Semmoinen viha kasvaa sisällä et miksi?! Varsinkin kun tietää että nekin lapset on periaatteessa nyt myös mun vastuulla, ne on silti mun kaverin lapsia ja jos en mä enää muuta voi niin ainakin niitä jeesaan sen mä oon velkaa mun kavereille ketkä on mun rinnalla aina ollu!
On tää hienoa kun en oikeasti tiedä että pitäsikö itkeä vai nauraa, olla semmoisessa tunteiden sekametelisopassa et huh huh. Tästä puuttuu enää se että saataisiin "Royal Flush" että muksuni magneetti toisi kuukauden päästä jotain huonoa infoa... Silloin ei varmaan teidän kannata Tyksin lähellä olla!!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näitä kunnioitettuja ja mitalein palkittuja tappajia kävelee joka vuosi Linnan juhliin.
Niiiin, veli venäläisethän tietysti oli koko sakki pedofiilejä jotka yritti joukolla Suomeen, jotta pääsisi painamaan pikkutyttöjä. Selvä keissi!

Tosin taitaa olla enempi suomalaisherrat jotka sinne Venäjälle pyrkii pikkulapsia hipelöimään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pedofiliastahan sinä et puhunut viestissäsi yhtään mitään, vaan näytit puhuvan yleisellä tasolla telomisesta ja tappamisesta. Selvä keissi tämä.
Niin, no en yleisesti ottaen usko siihen menetelmään, että joku tietty taho ottaa oikeudet ns. omiin käsiinsä. Oli sitten kohteena niinkin vastenmielinen tapaus ihmisenä kuin pedofiili, tai ihan mitä tahansa muuta ikinä. Se tie on vaarallinen ja ylilyöntien riski on aina olemassa, puhumattakaan täydellisistä virhelaukauksista. Edelleen luotan, että virkavalta puuttuu asiaan ja oikeudenkäynti päättää.

Eli en oikein osaa rinnastaa tuollaista toimintaa niihin, jotka puolusti tätä (tai mitä tahansa) maata miehittäjiltä. En usko, että siellä aikaa ns. turhaan telomiseen ja tappaamiseen oli, kun piti olla huolissaan omasta hengestään ja muutenkin toimittiin pakon edessä.

Voi myös olla, että sarkasmini ontui, mutta joo I rest my case!
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa nähdä, että Dateline NBCn nerokas/kyseenalainen, mutta silti niin ylistetty To Catch a Predator on leviämässä tännekin(tämähän tuli viime kesänä Maikkarilta). Tosin vasta lehtitoimittajien toimesta, mutta kuka olisi paras vetämään tuota vastaavaa telkkarissa? Kuka ottaisi Chris Hansenin roolin tyylikkäänä ja rauhallisena toimittajana joka astuu verhon takaa innokkaan lippispäisen perheenisän kiusaksi paljastamaan karmean tosiasian?

Kun pääsi tuosta ns. alkujärkytyksestä eroon, niin tuohan oli paikoin hauskaa viihdettä. Jollain erikoisella tavalla se hampparipussi kädessään saapuvan innokkaan runkkarin posauttaminen toimii hyvin. Kun Chris astuu esiin monien kohdalla näkee konkreettisesti miten elämä lähtee silmistä. Sitten alkavat kieltämättä varsin tuttua rataa kiertävät klassikkoselitykset "tämä on ensimmäinen kerta", "tulin varoittamaan". Sitten sinne väliin Mr.Hansenin loisteliaat one-linerit tuomaan pientä tilannekomiikkaa katsojille. Joillekin tuo kärähtäminen sitten on hieman liikaa ja kova panomies päätyy poliisien syleilyssä akkamaiseen itkuun.

No, lainsäädäntö taitaa blokata tämän huikean ohjelmaidean lanseeraamisen Suomeen. Sarja, jossa yhdistyisi tragiikka ja huumori aika oivasti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Juu, toisia telovaa ja kenties tappavaakin ihmistä kannattaa ehdottomasti ihailla ja kunnioittaa. Oikeastaan tulisi antaa kunniamerkki hyvästä työstä ja kutsua Linnan juhliin. Tarkemmin ottaen siihen tulisi kannustaa laajemminkin ja jopa järjestää koulutusta. Näin saadaan kaikki pahuus kitkettyä maailmasta, tai ainakin Suomesta. Kohti parempaa huomista ja muita ihania sanoja.

Just näin. Hei oikeasti? Järki käteen...

Tarkennus: Toivottavasti et ehtinyt luulemaan, että minä kannattaisin ja hurraisin näiden "bätmänien" toiminnalle.

Ratkaisu jossa yksityinen ihminen ottaisi oikeuden kostaa omiin käsiinsä ei ole toimiva ratkaisu, ja pahimmassa tapauksessa se voi johtaa, ja johtaa, ehdottomiin ylilyönteihin ja sivullisiin kohdistuneeseen uhkaan. Mutta ikävä kyllä elämme maailmassa, jossa löytyy ihmisiä, jotka hurraisivat tällaisellekin henkilölle, joka puhdistaa katuja pedofiileistä väkivaltaan turvautuen ja kenties välittämättä mitä siitä seuraa itselle ja muille. Virkavallan tehtävä on hoitaa nämä asiat lain suomin keinoin.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tarkennus: Toivottavasti et ehtinyt luulemaan, että minä kannattaisin ja hurraisin näiden "bätmänien" toiminnalle.
En tietenkään, tunnen kyllä varsin hyvin ajatuksesi tuollaisista "kodinturvajoukoista", joita tosiaan valitettavan moni olisi helpostikin nostattamassa ja antamassa valtuuksia kyseisenlaisille ihmisille. Ongelma tosiaan on se, että tuollaiset ihmiset eivät yleensä ole moraaliltaan kauhean puhtoisia itsekään, pelkästään jo halu hakata tai jopa tappaa toinen ihminen kertoo valitettavaa kieltään tietynlaisesta suhtautumisesta. En ymmärrä miten kukaan voisi tuollaiselle ihmiselle antaa valtaa tehdä omia ratkaisujaan, koska niiden lopputuloksesta ei ole mitään takeita. Todella pelottavaa, että jonkun mielestä ajatus voi edes olla toimiva.

Niin tosiaan tartuin vain juuri siihen kommenttiisi ja peesailin. En todellakaan osaisi yhdistää sinua tuollaisten "Batmanien" kannustusjoukkoihin.

Eli no hätä! Ollaan kyllä samoilla linjoilla tässä asiassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Juu, toisia telovaa ja kenties tappavaakin ihmistä kannattaa ehdottomasti ihailla ja kunnioittaa. Oikeastaan tulisi antaa kunniamerkki hyvästä työstä ja kutsua Linnan juhliin. Tarkemmin ottaen siihen tulisi kannustaa laajemminkin ja jopa järjestää koulutusta. Näin saadaan kaikki pahuus kitkettyä maailmasta, tai ainakin Suomesta. Kohti parempaa huomista ja muita ihania sanoja.

Just näin. Hei oikeasti? Järki käteen...

Hei oikeasti haluan sen bätmänin. Järki käteen pojat, turha teidän keskenään on väitellä kun olitte vielä samaa mieltä asiasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Trombi iski, useita loukkaantui.

Linkki vie Iltasanomien sivuille, missä uutinen trombin iskeytymisestä SFC-alue Hietasaarelle.

Uutinen veti kyllä mielen matalaksi. Hietasaari on aina ollut allekirjoittaneen suosikkialueita ja monet kerrat sekä monet hienot hetket on tullut vietettyä alueella yli kymmnenen vuoden aikana. Oikeastaan voisi sanoa, että Hietasaari nousi viime vuosina ykkössuosikkialueekseni, koska se toinen suosikkialue sijaitsee niin kaukana (Kiihtelysvaara), että sinne pääsi hyvin harvoin.

Trombi iski ja koko alue maan tasalla. Onneksi kuolemantapauksia ei tullut.
 

Ralph

Jäsen
Veti hiljaseks Sami Heleniuksen siirtminen valmennushommiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös