Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 441
  • 3 229

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ota musiikkiin kantaa, mutta tosta youtuben pysäytykuvassa olevasta hemulista ei kyllä itselleni varsinaisesti huoku kauneus tai ihmisen hyvyys...
Nyt olet saanut täysin väärän kuvan. Laurilla on kuvassa vähän hassu ilme, mutta hän on hieno mies ja Damn Seagulls on hieno yhtye. Kannattaa katsoa se video.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Laurilla on kuvassa vähän hassu ilme, mutta hän on hieno mies.
En epäile etteikö näin ole. Kuvasta vaan tuli ensimmäisenä mieleen Liverpool, lähiökapakka, tumma olut ja rähinäkänni. Mutta ei toki pidä vedellä johtopäätöksiä yhden kuvan perusteella.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kyllä oli taas kaunis aamu käydä koirien kanssa lenkillä. Pakkasta... joo, mutta kevät aurinko lämmitti jo niin suloisesti, ettei palellut ollenkaan. Ihan mieli herkistyi katsellessa häikäisevän valkoisen luonnon kauneutta auringon paisteessa.
Vielä, kun mukana olivat rakkaat seuralaiset, joiden nauttimista näistä lenkeistä on aina hauska seurata. Ne kuulevat, haistavat, näkevät ja kokevat luonnon vielä paljon minua syvemmin, tutkivat joka jäljen hangella, huomaavat satunnaisen oravan kuusen oksalla katselemassa kulkuamme.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään kyllä sellainen päivä kokonaisuudessaan että vetää mielen iloiseksi. Aamulla kävelin tapojeni mukaan töihin, työmatka kestää ajallisesti maksimissaan 25 minuuttia. Voi olla muille helppo juttu mutta minulle on ollut iso tavoite että pystyn pitämään joskus koko kävelymatkan keskinopeuden vitosessa tai jopa parempana.

Ja nyt oli erittäin hyvä kävellä niin tänään ensimmäistä kertaa keskivauhtini oli tasan 5 kilometriä tunnissa. Tuli oikein sellainen jes-huuto pään sisällä matkan päätteeksi. Ehkä näitä vähintään yhtä nopeita matkoja saadaan lisää kevään lähestyessä ja jos pystyn kävelemään ilman kipuja. Paluumatkalla kotiin oli sitten taas jalkapohjat kipeät ja haaroissakin nyt kipua niin en silloin läheskään yhtä nopeasti pystynyt kävelemään.

Sitten töissä oli kiva päivä. Ja iso onnistuminen oli jo se että ehdin tekemään kaiken tarvittavan työpäivän aikana. Ehdin paistelemaan päivän sämpylät ja leivät, siihen päälle vielä päiväkahveille pullat ja ehdin myös tekemään salaatit, hoitamaan salipuolen hommat ja esivalmistelemaan päivällisruoan sekä lopuksi siivoomaan jälkeni.

Onnistuin myös sitten varsin hyvin päivän askareissani ja sain niistä myös kehuja. Leipomiani sämpylöitä aamulla kehuttiin ja kokoamaani salaattipöytää keittiön emäntä kehui. En nyt muista tarkalleen millä sanavalinnoilla mutta jotain sellaista se taisi sanoa että on erinomainen pöytä ja ottaisi kuvan nettiinkin työpaikan kotisivuille jos sinne kuvia päivitettäisiin. Sekin piristää mieltä kun huomaa että kehitystä tulee. Se mistä pisteestä minäkin aloin yksinään ensin tekemään noita salaattivuoroja ja missä olen nyt. Olen mennyt tosi kovaa eteenpäin.

Ja huomenna alkaa hiihtoloma!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Aamuinen lintujen laulu. Kotiovesta kun astuin ulos, niin kuului katkeamatonta lintujen laulua. "Muusikko" satakieli, kuulosti olevan vauhti päällä, ja muut tavislaulajat osallistuivat aktiivisesti biisin vetoon. Kevättä pukkaa.
Kevään pukkaamisesta en tosin näin talvi ihmisenä tykkää lainkaan, mutta muuten kyllä. Hienoa ollut ja vielä toivottavasti hyvän aikaa onkin, kuunnella aamuvarhain viserrystä ihan sisältäkin käsin kera Aamulehden sekä kahvin. Innokkaimmat tulee ikkunalautaa nokkimaan, jos on ruoka päässyt loppumaan.

Luulin että tämä lintujentalviruokinta olisi jotenkin laitonta kerrostalossa, mutta eihän se ole. Ei vaan ole suositeltavaa sillä paskahan valuu alaspäin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tämähän on n. kymmenen vuotta vanha juttu. Tullut vastaan useissa eri yhteyksissä vuosien varrella. Erikoista jos et ole missään aiemmin törmännyt.

Itse esitys on tietenkin täysin uskomaton.
Tiesin, että on vanha kun tuon tänään näin, mutta tosiaankin vasta tänään ekaa kertaa kun alkoi kiertää twitterissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän liikunta on sellainen asia mikä saa mielen pirteäksi, iloiseksikin. Tänään tein aamulla lähes kahdeksan kilometrin (7,9km.) kävelylenkin ja tuli sellainen iloinen fiilis. Hyvä minä! Minä jaksoin ja tuli reippailtua kunnon lenkki.

Vaikka onkin lapsenmielistä niin silti sanon tämänkin. Olen nyt hiihtolomallani katsellut muutamankin Disney plussasta löytyvän Nalle Puh-elokuvan. Nämä elokuvat saavat kyllä hyvälle mielelle. Ovat laadukkaasti toteutettuja lasten ohjelmia, kevyitä juoniltaan kyllä mutta varsin leppoisia. Ja sisältää sellaista pientä komiikkaakin. Kyllä näitä katsellessa tulee hyvälle tuulelle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Veti suuta hymyyn, kun ikkunasta seurasin oravapariskunnan ruokailua meidän lintulaudan alla - pyysin vielä lansutyttöämme viereeni katselemaan moista ja kutsuin oravia "pikkuisiksi".
Tytöt kävivät lenkillä ja annoin niille aamuateriaksi luut, jota ko. lansutyttömme jäi syömään lintulaudan lähistölle. Eipä aikaakaan, kun toinen oravasta lähestyi lintulautaa jälleen ja koira jähmettyi katselemaan pikkuista otusta, joka kurkki ja aprikoi, voisiko mennä syömään. Ilmeisesti höpötykseni "pikkuista" oli jotenkin vaikuttanut koiran mieleen, sillä orava sai tulla ihan metrin päähän eikä mitään saalistusreaktiota syntynyt. Vasta, kun orava päätti kipaista rantametsikköön sittenkin odottelemaan rauhallisempaa hetkeä, koira kuin velvollisuudesta teki pikku lenkin oravan perään.

Ei tuollaista voinut hymyilemättä seurata...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tänään pitäisi tulla kevään lämpimin päivä tähän mennessä. Onhan tässä jo talvesta, lumesta ja pakkasesta kärsittykin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tilasin CDON:ilta leffoja viime viikonloppuna ja yleensä ne tulee aina perjantaihin mennessä. Tällä kertaa ei kuulunut ja harmittelin jo, että ei sitten tullut täksi viikonlopuksi katsottavaa.

Iloiseksi veti se, kun eilen lauantaina tuli sitten kuitenkin ilmoitus pakettiautomaattiin saapuneesta lähetyksestä

Hoitaako näitä pakettiautomaattien täydennyksiä kauppojen henkilökunta vai toimiiko posti muka lauantaisin?
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iloiseksi veti se, kun eilen lauantaina tuli sitten kuitenkin ilmoitus pakettiautomaattiin saapuneesta lähetyksestä

Hoitaako näitä pakettiautomaattien täydennyksiä kauppojen henkilökunta vai toimiiko posti muka lauantaisin?
Kauppojen henkilökunta ei hoida automaatteja, joten saat kiittää postia toiminnasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tavoitteenani on ollut kävellä 1,8 kilometrin työmatkani alle 20 minuuttiin. Ja heti kun lumet ovat sulaneet niin on nopeutta kävelyyni tullut selkeästi lisää. Kunnes tänään sitten pääsin jopa jo parin sekunnin alle tuon tavoiteaikani.

Eihän nämä välttämättä monelle muulle ole ihmeellisiä juttuja, mutta minulle nämä on kovia juttuja ja olen kävellyt hyvällä vauhdilla. Keskimääräinen kävelyvauhtini olikin nyt jo 5,4 kilometriä tunnissa. Täytyy muistaa että tämän ennätysmatkani kävelin nimenomaan töistä kotiin jolloin varmasti työvuorokin painoi hieman jo jaloissa ja olihan jaloissanikin taas kipua. Ei se kipu näemmä kovinkaan paljoa kävelyä haittaa mutta kyllähän se kipu silti tuntuu. Hampaat irvessäkin vaan välillä niin kyllä se kävely luistaa.

Tänään kävelin niin nopeasti kuin vain pääsin, maksiminopeuden ollessa jo jopa 7 kilometriä tunnissa ja nimenomaan kävelin joka oli tarkoitus. Vielä en ole intoutunut juoksemaan. Ja nyt oli työmatkani varrella olevat liikennevalotkin suotuisat sillä ne vaihtui vihreiksi aina kun menin ylittämään tietä.

Hienon fiiliksen siitä saa kun yltää tavoitteeseensa. Etenkin liikunnalliseen tavoitteeseensa. Kyllä liikunta tekee hyvää niin kunnolle kuin mielellekin.
 

Glove

Jäsen
On se kyllä hienoa, että on syntynyt maahan, jossain on käytössä kymmenjärjestelmä. On se vaan helpompi muistaa, että yksi kilometri on 1000 metriä tai 100000 senttimetriä jos vaihtoehtona on yksi maili, joka on 1760 jaardia, 5280 jalkaa tai 63360 tuumaa. Saati jos otetaan lisää ulottuvuuksia ja aletaan puhumaan tilavuusmitoista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Löysin eilen maasta matkapuhelimen. Äsken annoin sen takaisin omistajalleen eli lapselle. Sain kiitoksena lapsen tekemän kiitoskortin ja lapsen äidiltä 20 euroa rahaa. En edes odottanut tosiaan saavani mitään mutta iloiseksihan tuollainen hyvän tekeminen tekee. Varmasti omistajalle tuli iloinen mieli kun sai hukkaamansa kännykkänsä takaisin ja myös minä sain siinä samassa hyvän mielen. Rehellisyys maan perii.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yksi heittämällä kaikkien aikojen parhaimpia työkavereitani on jälleen taas työkavereitani. Näin ne ympyrät sulkeutuvat ja koskaan ei saa sanoa.ei enää koskaan...

Olen pääosin iloinen vaikka todella myös yllättynyt. Tämä tuttavani ei sanonut etukäteen mitään että on tulossa samaan työpaikkaan töihin. Ehkä halusikin yllättää?

Aikoinaan naljailimme aina toisillemme ja jekkuilimme mutta se oli todella vain leikkimielistä hauskanpitoa. Oikeasti meillä on hyvät välit vaikka meni vuosia tuossa kun ei kovin aktiivisesti oltu tekemisissä toistemme kanssa. Mutta nyt tänään jutut ovat jatkuneet Facebookissa aivan kuin ei olisi vuosia välissä ollutkaan. Vielä ei olla nähty siis tuolla työpaikalla toisiamme. Heti vain ensimmäisenä työpäivänä tämä tuttavani oli tullut kertomaan terkkuja minulle keittiöön.

Minulla taitaa olla kaveri, kun eikös se ole kaveruuden merkkejä että vaikka vuosia on välissä kun ei olla tekemisissä toistensa kanssa niin jutut jatkuu siitä samasta pisteestä sitten kun jälleen tavataan.

Hienoa tämä joka tapauksessa on. Koska on hienoa saada noin mukava ihminen ja hyvä työntekijä mukaan työyhteisöön. Me ei varmaan olla kuitenkaan töissä ainakaan kovin paljoa toistemme kanssa tekemissä koska etenkin näin korona-aikana me keittiöväki ollaan aika erillään muista.

Odotan silti sitäkin että elämääni voi tulla tämän myötä lisää sosiaalista elämää kun vanhoja kavereita tulee taas osaksi elämään. Ehkä tämän myötä sosiaalinen elämä saa taas monta vaihdetta lisää silmään. Sen mitä nyt näin korona-aikana voi tulla.

Ja siitä olen mielissäni että kun olen kuullut muilta mielenterveyskuntoutujilla että ne vanhat kaverit ovat jättäneet kaverinsa kun toinen on sairastunut. Minulle näin ei mitä ilmeisemmin ole käynyt. Se on upeaa.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies sanoi että oli hyvin tyytyväinen siihen miten olin hänen lapsensa kanssa kun hän oli täällä meillä (etäkoulussa). Olin kuulemma ollut kannustava. Enhän minä muuta tehnyt kuin vastasin esitettyihin kysymyksiin parhaani mukaan ja kannustin jatkamaan tutkimista. Ohjasin vähän tiedonhankinnassa. Tämä kaikki oli huomioitu jopa lapsen äidin toimesta. Se on kyllä ihme. Jotain tehtiin siis viikolla oikein.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vähän hymyilytti kun huomasin Iltalehdessä otsikon "Turvamies ulkoiluttaa Meghanin Pula-koiraa". Täällä Romaniassa pula tarkoittaa ihan rehellisesti kyrpää.

Vaimokin repeili ensimmäisellä Suomen-reissullaan kun melkein joka huoltamon pihassa oli kyltti "Kahvi ja pulla 5€".
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyyköhän tätä tietoa olemaan enää jatkossa ajattelematta, kun vanhat mummot puhuu pula-ajasta.

Ei pysty. Kyllä mullekin nykyään Suomessa käydessä vähän pistää silmään nuo pulla + kahvi mainokset. Olis täällä muitakin vastaavia kielellisiä kukkasia, mutta jätetään nyt vielä ainakin kertomatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös