Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 668 619
  • 3 228

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kuulin juuri erään kaverini päässeen samaiselle HEO:n urheilutoimittajalinjalle kuin missä itse toissavuonna opiskelin ja tuli hemmetin onnellinen ja yllättynyt fiilis koska en tiennyt hänen edes hakeneen sinne.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kaikkien aikojen suosikkifutaaja Ronald Koeman palaa nyt valmentajana takaisin suosikkijengiini FC Barcelonaan. Eihän tolla Koemanilla ole aina valkkupestit menny putkeen, mutta kyllä tätä olen aina pikkasen toivonut. Ei muuta kun onnea ja menestystä Tintille tulevaan pestiin!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Perhonen vieraili yöllä huoneessani Starsin pelin lopulla. Eikä tällä kertaa mikään yöperhonen vaan kyseessä oli kauniin värikäs päiväperhonen. Mitä nyt yritin selata netistä läpi Suomessa esiintyviä perhoslajeja, niin kyseessä oli kaiketi nokkosperhonen, jonka siipien väritys on siis oranssi-musta-valkoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Aivan, eroaa neitoperhosesta siten että se on tummanpunainen, nokkosperhonen sitten tuo oranssi.
Juu, ja neitoperhosella on lisäksi vielä nuo silmiä muistuttavat läikät siipien alaosassa. Tällä ei ollut.

Kirsikkaperhoseen olin vähällä tuon aluksi sekoittaa, ovat melko samannäköisiä. Kirsikkaperhonen on kuitenkin oranssisävyisempi sekä isosiipisempi, kuten myös niin ikään paljon harvinaisempi Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Teksti-TV:n otsikko "Kansalliskaarti tuli Wisconsinin" toi mieleen kouluajat ja opit sieltä. Meillä oli maantiedon ja biologian opettajana mukava ja laiskanpuoleinen herrasmies, joka esitti useita kertoja vuoden aikana filmin, kun opetustyö ei napannut. Filmi alkoi jota kuinkin sanoilla "Kaupungin nimi on Wisconsin. Se on intiaanien kieltä ja tarkoittaa paikka, jossa vedet kohtaavat".
Ei paljon niiltä tunneilta mieleen jäänyt, mutta tuo filmin lause on jäänyt mieleen ja Wisconsin saa aina pienen hymyn naamalle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Äsken meidän kolmivuotias pystiffityttö hiihteli pihalta sisään ja paiskasi mojovan märän pusun oikean korvan ja posken alueelle, kun istun tässä työpöytäni ääressä. Kun sain pyyhittyä naamani kuivaksi, se sai halin palkaksi ja tallusteli tyytyväisenä tiehensä - hymyilyttää....
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Kiekkokatsoja elämäntuoksuiset, jo tavaksi tulleet kertomukset naapurin mirristä tuovat itselle ainakin toistuvasti hymyn huulille ja piristystä iltoihin.
 
K

Kiekkokatsoja

@Kiekkokatsoja elämäntuoksuiset, jo tavaksi tulleet kertomukset naapurin mirristä tuovat itselle ainakin toistuvasti hymyn huulille ja piristystä iltoihin.
No kiitoksia.
Tänään se "karvaperse" alkoi jo hieman ärsyttämään. Se juoksi edestakaisin mun ja naapurin mummon ovien takana. Yritti päästä mummolle, mutta se kun ei aukaissut, niin tuli sitten aina mun oven taakse maukumaan. Viimisellä kerralla en sitten enää päästänyt sitä sisälle. Loppui se eestaas juokseminen.
Yhdellä käyntikerralla se kiipesi pöydälle tutkimaan, että mitä syön lautaselta. Ymmärtää se siirtyä, kun sanoo höh, ja viittoilee, että mee nyt alas. Sai se kissan nameja. Tänään ostinkin toisenlaisia nameja, ja näytti nekin kelpaavan.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ilmeisesti uudet ylioppilaat juhlivat tänään. Onnea vaan kaikille tasapuolisesti. Noudattakaa sydämenne ääntä, menkää omaa tietänne.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ilmeisesti uudet ylioppilaat juhlivat tänään. Onnea vaan kaikille tasapuolisesti. Noudattakaa sydämenne ääntä, menkää omaa tietänne.
Tuosta tuli mieleen, että palstaveli puniksen nousu kuilun pohjalta kyllä tekee minut iloiseksi. Ja hän juhlii tänään lakkiaan.

En tiedä mitä on tapahtunut kun tämä nuori itsemurhayrityksen takia mielisairaalan osastolla ollut @Punamusta on jostain löytänyt taas täysin uuden elämänvoiman. Mutta toivon että nyt tämä kestää. Ja uskon kestämiseen sen takia, että punis on soittanut minulle ihan oikean puhelun nyt jo kaksi kertaa viikon sisällä. Ikinä ennen ei ole moista tehnyt (pois lukien osastolta soitto minulle). Olen sanonut puniksen äidille että pidän häntä kummipoikanani.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Edelliseen viitaten, niin olihan hieno puhe, @Punamusta - en mä ois omissa bileissä aikoinaan vastaavaan kyennyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yhdestä saintpaulian lehdestä on tullut jo uudet alut esille (ks. liite). Kaksi muuta lehteä ei ole vielä tuottanut esille uusia alkuja. Tuosta tulee joko valkoinen tai lila "santtu". Meni lehdet aikoinaan sekaisin...
 

Liitteet

  • IMG_20200830_113624.jpg
    IMG_20200830_113624.jpg
    537,1 KB · kertaa luettu: 75

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hymyn naamalle veti kun kävin äsken salin jälkeen kaupassa ja kaupan edessä/siinä vähän sivulla oli perussuomalaisten koju. Odottakaa nyt, ei toi vielä nostanut hymyä huulille. Jakoivat paistettua makkaraa ja näyttivät keskustelevan siinä makkaransyöjien kanssa. Ja nyt tulee se hymyvaihe. Kaikki siinä koolla juuri sillä hetkellä olleet olivat kyllä niin stereotypioita perussuomalaisista kuin olla ja voi. Luulinkin jo hetken joutuneeni keskelle karikatyyri sarjakuvaa, kunnes havahduin todellisuuteen. Ei siinä, kävin syömässä ilmaisen makkaran pois ja juttelin kovasti mitä kaikkea Nepalilaiset kummilapseni ovat viimeisen vuoden aikana tehneet. Ei tullut vastakaikua ei.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on minullakin oikein palkkapäivä! Ei minulla ole ollutkaan tällaista päivää vuosiin kun olen elänyt erilaisten tukien varassa pitkään.

Perjantaina sain kuitenkin nähdä jo palkkakuitinkin Osuuspankin nettipalveluissa. Palkka nyt ei vielä kovin iso ole (onko koskaan nykyisessä paikassa?) kun sitä maksetaan ensin vain kahdelta ensimmäiseltä työviikolta.

Koko noin 780 euron suuruinen palkka jää lähinnä kuitenkin säästöön koska sain elokuussa jo hyvin työmarkkinatukeakin ja sillä elelin elokuun vuokrineen päivineen.

Jos ei sitten mene ulosottoon rahaa tästä palkasta? Palkkakuitissa ei kuitenkaan ainakaan ollut merkintää ulosotosta? Pitänee tuo asia vielä selvittää?

Mutta kiva asia kuitenkin että minullakin on palkkapäivä. Edellisestä palkkapäivästä on vierähtänyt tosiaan aikaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toivottavasti on/oli mukava päivä.
Matkalla vielä. Eiköhän tuosta tule mukava ilta ja aamu. Pääsen kuulemma yösyötölle ja vaipanvaihtoon. Harjoitusta ei liikaa kummastakaan ole.

On tosin tullut isoisäänsä. Syö ja nukkuu. Paskoo ja jatkaa edellisiä toimenpiteitään. Auta armias jos kehitys jatkuu, mä olin nopeampi kiipeilijä kun Tarzan konsanaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En. Mä oon raumlaisittain faari. Isänsä kun on siellä kasvanut. Toki mun mielestä mä oon se outo faijan faija. Vaarit, papat ja vastaavat on erikseen.

@Ilmari Ahde @1stApril
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Se tekee iloiseksi, miten moni pro-KHL Jokerifanikin on alkanut heräämään nykyiseen tilanteeseen ja ei hyväksy KHL- kauden avaamista Minskissä. Monille tämä vaikuttaa olevan viimeinen pisara, hyvä niin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Myös käyttäjien @-Ville- ja @V-G- aloittama addressi Jokereiden logon käytön estämiseksi KHL-joukkueella pistää hymyn naamalle. Ehkä tämä vielä tästä kääntyy paremmaksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikäs se Jokerit on? Ai niin, se venäläinen joukkue joka oli joskus suomalainen joukkue. Kiinnostaa suunnilleen yhtä paljon kuin Avangard Omsk.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Heh, no, uskon tähän yhtä paljon kuin tuhansiin koronatapauksiin viikossa tänä syksynä eli en yhtään.
Vuoden päästä saattaa jokainen liigaseura olla konkurssissa. Ei valtio niitä pelasta, eikä kaupungitkaan kun ovat itsekin yhtä syvässä kusessa. Aika moni asia ei koskaan enää palaa vanhaan. Suomalainen amat... anteeksi, ammattilaisurheilu saattaa hyvinkin olla yksi niistä asioista.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pankkitilin saldo näyttikin rutkasti enemmän mitä olin järkeillyt kaiken huvittelun ja hauskanpitoisen kesäloman jälkeen.

Voinen sittenkin taas syödä ja juoda hyvin. Ainakin pienen tovin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on löytynyt sopiva lääkitys minulle. Olen voinut melko hyvin ja olen voinut keskittyä elämään. Ahdistuksen syviä alhoja on voitu välttää ja muutenkin elämän halua on ollut. Tästä on hyvä jatkaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös