Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kävin lapsen kanssa hakemassa hänelle uudet jalkapallokengät, säärisuojat, sandaalit, jotka voi sujauttaa jalkaan treenien jälkeen sekä muuta futistykötarvetta. Tulin hirveän iloiseksi, kun hän asioi itse myyjän kanssa: tiesi täsmälleen, mitä tarvitsi ja uskalsi kertoa sen. Olin vain statisti ja maksaja. Aina on myös yhtä hellyyttävää, kun hän tunnollisena esikkona laski loppusummaa, katsoi mua kysyvästi myyjän selän takana ja saatoin nyökätä, kun olin tätä varten laittanut lomarahoista syrjään. Tulin tosi iloiseksi, kun lapsi tuli niin iloiseksi.

Allting är mycket osäker och det är just det som lugnar mig. (Tove Jansson)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin lapsen kanssa hakemassa hänelle uudet jalkapallokengät, säärisuojat, sandaalit, jotka voi sujauttaa jalkaan treenien jälkeen sekä muuta futistykötarvetta. Tulin hirveän iloiseksi, kun hän asioi itse myyjän kanssa: tiesi täsmälleen, mitä tarvitsi ja uskalsi kertoa sen. Olin vain statisti ja maksaja. Aina on myös yhtä hellyyttävää, kun hän tunnollisena esikkona laski loppusummaa, katsoi mua kysyvästi myyjän selän takana ja saatoin nyökätä, kun olin tätä varten laittanut lomarahoista syrjään. Tulin tosi iloiseksi, kun lapsi tuli niin iloiseksi.
Lapsen ilo on paras ilo. Vaikka osaankin nykään elää ns. itselleni niin kyllä omien lasten ilo vetää enemmän hymyä naamalle kuin se, että teen jotain vain itselleni.

"They're like sex, except I'm having them."
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lapsen ilo on upea ilo. On mukavaa antaa aihetta iloon pienelle, vielä kokemattomalle ja kehityksensä alkuvaiheessa olevalle yksilölle.

Jääkiekko.
(1)
  • Tykkää
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täähän on sama kun käy rouvan kanssa kaupassa ostamassa hälle ihan mitä tahansa. Ihan itte kertoo myyjälle juurta jaksaen tasan tarkaan mitä tarvii. Tai siis vitut tarvi kun haluaa. Ja uskaltaa kertoo sen. Olen vain statisti ja maksaja. Se ei kyllä laske loppusummaa mutta silti mä vaan nyäkkään ninku Hyacinth Bukeen Richard.

Vittu, väärä ketju kyllä...

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Täähän on sama kun käy rouvan kanssa kaupassa ostamassa hälle ihan mitä tahansa. Ihan itte kertoo myyjälle juurta jaksaen tasan tarkaan mitä tarvii. Tai siis vitut tarvi kun haluaa. Ja uskaltaa kertoo sen. Olen vain statisti ja maksaja. Se ei kyllä laske loppusummaa mutta silti mä vaan nyäkkään ninku Hyacinth Bukeen Richard.

Vittu, väärä ketju kyllä...
Musta olisi nöyryyttävää seistä kassajonossa niin, että olisin itse valinnut ja maksattaisin miehellä. Usch. Jollei mulla oo rahaa johonkin omaan juttuun, budjetoin tai kärkyn tarjousta ja hommaan sitten. Tähän samaan henkeen oon koittanut lapsille opettaa, että vain tarpeellinen hommataan ja sekin harkiten niin, että vaikka vähän enemmän maksaisi, se ei haittaa, kun maksaa itsensä nappiostoksena takaisin. Siksikin olin niin iloinen kun havaitsin, että jälkeläinen toimi juuri näin. :)

Allting är mycket osäker och det är just det som lugnar mig. (Tove Jansson)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Sue jutuista tulee mieleen kun oltiin 2016 ensimmäisellä etelän lomalla Lloret de Marissa (Barcelonan lähellä) ja esikoiseni taisi olla juuri ensimmäisen luokan käynyt englanninkielisellä luokalla. Pyysin häntä itse ostamaan juomansa (kokiksen) ja hyvinhän se sujui enkuksi jo silloin. Kohta varmaan puhuu paremmin kuin minä.

Ja tuohon ja ketjun aiheeseen liittyen nuorempi tyttäreni aloitti myös englanninkielisellä luokalla viime elokuussa ja sai nyt koulujen loputtua stipendin (25e). Ja nuorempi puhuu jo 8 vuotiaana ihan tolkuttoman hyvää enkkua kun kuunnellut isosiskoaan ja hänen kavereitaan.

Minä jouduin 12 vuotiaana suoraan Skotlantiin kouluun pohjilla ainoastaan joku satavuotiaan peruskoulun opettajan "opetus". No hyvinhän siellä kuitenkin pärjäsi. Mutta veikkaan silti että vaikka olen asunut ulkomailla pari vuotta niin tyttäreni tulevat ääntämään enkkua paremmin kuin minä (3. luokasta asti ollut vanhemmalla tyttärellä aussiopettaja ja tulee varmaan nuoremmallekin kolmannella kun juuri silloin vanhempi siirtyy yläkouluun).

"They're like sex, except I'm having them."
(1)
  • Tykkää

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on kanssa pari kaveria jotka ovat olleet ihan sohvaperunoita pari päivää.
Meillä on kyllä laiska ja rauhallinen kissa muutenkin. Ei sitä nämä helteet ole paljon muuttaneet. Usein nukkuu sohvalla. Välillä lepäilee jossain muualla. Joskus intoutuu ajamaan takaa lelua jos sitä tarjoaa... välillä jopa ylenkatsoo sellaista. Ajoittain jahtaa kärpäsiä tai jotain muuta pörisevää, sitä on hauska katsoa. Meidän kissa on varsin huono syömään mutta ehkä ei kuluta kun ei liiku. No onneksi ei sitten liho. Ihan mukava kaveri on...

Joskus oon nähnyt mirrin kadulla, joka kulki omistajansa mukana, kuin koira.
Meidän kissa ei vissiin oikein tykkää kulkea valjaissa ja se on varmaan meidän vika kun ei ole jaksettu kouluttaa kattia siihen. Alun alkaen ihan sisällä kissa kuin hiipi valjaiden kanssa ja oletti että kun oikein menee kyyryyn niin ne häviää. Ulkoilutarha on kuitenkin melko iso joten se riittää usein ulkoiluksi. Ei ehkä ole sen takia tullut tarpeeksi panostettua valjaissa kulkemiseen. Kyllä me välillä kävellään tonttia tutkimassa valjaissa mutta tuntuu jotenkin ettei se ole luontevaa kun kissa kulkee narun päässä...

Mistään en mitään tiedä mutta sanon silti...

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on kyllä laiska ja rauhallinen kissa muutenkin. Ei sitä nämä helteet ole paljon muuttaneet. Usein nukkuu sohvalla. Välillä lepäilee jossain muualla. Joskus intoutuu ajamaan takaa lelua jos sitä tarjoaa... välillä jopa ylenkatsoo sellaista. Ajoittain jahtaa kärpäsiä tai jotain muuta pörisevää, sitä on hauska katsoa. Meidän kissa on varsin huono syömään mutta ehkä ei kuluta kun ei liiku. No onneksi ei sitten liho. Ihan mukava kaveri on...

Meidän kissa ei vissiin oikein tykkää kulkea valjaissa ja se on varmaan meidän vika kun ei ole jaksettu kouluttaa kattia siihen. Alun alkaen ihan sisällä kissa kuin hiipi valjaiden kanssa ja oletti että kun oikein menee kyyryyn niin ne häviää. Ulkoilutarha on kuitenkin melko iso joten se riittää usein ulkoiluksi. Ei ehkä ole sen takia tullut tarpeeksi panostettua valjaissa kulkemiseen. Kyllä me välillä kävellään tonttia tutkimassa valjaissa mutta tuntuu jotenkin ettei se ole luontevaa kun kissa kulkee narun päässä...
Faijan kissa tykkäs istuskella pihamaalla. Iskettiin siihen keskelle pihaa puunoksa maahan pystyyn ja siinä se kissa sitten pyöri pihalla, naru kiinni tuossa puunoksassa. Kovasti tuo oli aina pihalle pyrkimässä, jopa keskellä yötä.

Joo nuohan pitäisi totuttaa valjaisiin pienestä asti. Mutta sitten kun valjaissa ulos viet, pitäisi viedä säännöllisesti. Yhden kerran kävin tämän meidän nuoremman sällin kanssa istuskelemassa puoli tuntia tuossa takapihan portailla, mutta eipä tuo siitä pidemmälle lähtenyt. Ei nää meidän nörtit mihinkään ulos uskalla mennä kun ovat sisätiloissa viettäneet melkein koko elämänsä.

Yes English can be weird. It can be understood through thorough thought, though.

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaimoke sai oleskeluluvan eilen, useamman kuukauden ennen kuin oli arvio. Oli muutenkin onnistunut maanantai, mutta tuo tieto iltapäivällä saapuessaan teki siitä kaikkien aikojen maanantain!

Ei näitä sääntökirjan mukaan vihellellä. Jos niin tehtäisiin, olisimme täällä vielä aamullakin. -Pertti Juhola, Liigan otteluvalvoja.
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Rakas vaimo oli tänään shoppailemassa kavereineen. Tuli äskön kotiin ja toi tuliaisia. Alla kuva. Kun ei juhannuksen tohinoissa ollut muistanu nimppareitani. Mitä halvattua täällä tapahtuu...

Liitteet

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rakas vaimo oli tänään shoppailemassa kavereineen. Tuli äskön kotiin ja toi tuliaisia. Alla kuva. Kun ei juhannuksen tohinoissa ollut muistanu nimppareitani. Mitä halvattua täällä tapahtuu...
On mielestäni kauniisti osuvaa, että Suomen menestyksekkäimmän jääkiekkoseuran tunnus on kirjaimellinen taistelukirves. Ei ihmekään että mestaruuksia on 17.

Jääkiekko.

Glove

Jäsen
Parin sadan mätkyt muuttui melkein tonnin veronpalautukseksi. Ei se verottaja ihan kaikkea hyväksynyt mitä laitoin, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähänkin. EIköhän sille jotain käyttöä löydy.

Suosikkijoukkue
Se turkoosi lahtelainen & Dallas Stars
Deep As Oceanin debyyttilevy saapui mulle tänään postissa. Henkilökohtainen kiitos bändiltä sähköpostitse oli näköjään vasta alkusoittoa, laittoivat nimittäin EP:nsäkin itselle täytenä yllätyksenä kirjekuoren sisään. Nyt se on ainakin varmaa että tulen tukemaan näitä kavereita jatkossakin. Vetää hiljaiseksi tällainen avokätisyys faneja kohtaan, hyvässä mielessä tietysti.

Liitteet

A rose with no thorns is incomplete

Kuvitellaan hetki että vesi on yhtä kuin inspiraatio. Mä oon sillon varmaan pesusieni joka imee kaiken sen inspiraation sisäänsä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Where were you while we were getting high?
Kyllä se tekee iloiseksi, että tänään pääsee matsiin kuukausien tauon jälkeen. Edelliskerta oli KooKoon viimeinen kotipeli ennen koronaa, nyt kesällä laji on tietenkin futis ja matsina IFK-KuPS.

Koronan aikana on tajunnut, miten tärkeää on päästä matsiin paikan päälle. Telkkamatseilla voi pyyhkiä persettä. En minä noistakaan joukkueista kumpaakaan varsinaisesti kannata, mutta tänä kesänä Helsingin parasta antia on varmasti se, että täällä on kaksi pääsarjan futisjoukkuetta, joiden molempien matseja aion kyllä käydä katsomassa aiempaakin ahkerammin. Ja jos näistä stadilaisista pitää valita, niin kyllä se IFK:n puoleen kallistuu.

KooKoo - Meister Der Herzen 2019-20.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy