Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 669 997
  • 3 232
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjastot avataan. Aivan mahtava uutinen. Pääsee taas hankkiin niteitä eikä tarvi kokoajan keskittyä audiovisuaalisiin dokkareihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
K

Kiekkokatsoja

Lämpötila ulkona, tuo iloisen mielen.
Tänään oli +16 ja risat, huomiseksi lupailee +17.
Mitenkäs teilläpäin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lämpötila ulkona, tuo iloisen mielen.
Tänään oli +16 ja risat, huomiseksi lupailee +17.
Mitenkäs teilläpäin?
Mukavasti. Saatan sanoa vaimolle että lähdenpä kauppaan ostaan hälle suklaata ja sitten tsiigailen perseitä koko reisun. Mää oon vähän semmone vilperi. Enkä nyt viittaa jatkoajan nimmariin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kirjastot avataan. Aivan mahtava uutinen. Pääsee taas hankkiin niteitä eikä tarvi kokoajan keskittyä audiovisuaalisiin dokkareihin.
Mulla on tyhjä lätkäkassi tossa ovensuussa odottamassa. Meillä Joensuussa ainakin ensi maanantaista asti saa hakea vain varauksia. Olen siis tehnyt netitse aika paljon varauksia. Ehkä kymmenen kiloa kirjoja ja viisi kiloa levyjä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mulla on tyhjä lätkäkassi tossa ovensuussa odottamassa. Meillä Joensuussa ainakin ensi maanantaista asti saa hakea vain varauksia. Olen siis tehnyt netitse aika paljon varauksia. Ehkä kymmenen kiloa kirjoja ja viisi kiloa levyjä.
Jyväskylässä näköjään sama, eli kirjoja saa palauttaa ja varauksia noutaa, mutta muuten vielä toiminta jäissä. Ennen sulkemista hakemastani dekkarisarjasta on viimeistä kirjaa jäljellär reilu puolet, eli pitänee varmaan tehdä varauksia noudettavaksi ensi viikolla. Eilen alkanut tämä rajoitettu toiminta ja kestää näillä tiedoin 29.5. asti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Veti iloiseksi, että sain eilen vihdoin aikaiseksi kirjoittaa biisin, johon sain idean jo yli kolme kuukautta sitten.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Masked Singerin jälkeen ehdotin lapsille, että katsotaanko Titanic kun (taas) kerran telkkarista tulee. Vanhempi tyttäreni (11v) sanoi ettei missään nimessä, hän on kerran sen kokonaan katsonut ja sanoi että itketti liikaa.

Tulee ainakin vanhempi tytär isäänsä tunteellisuuden puolesta. Minä olen itkenyt Disneyn leffoja katsellessakin enemmän kuin kehtaa tunnustaa edes. Joskus tämän vanhemman tyttären kanssa yritettiin hänen ollessaan ehkä 4 tai 5v katsella jotain Disneyn piirrettyä eikä onnistunut kun häntä rupesi itkettämään liikaa. Totesin silloin jo tämän seikan ensimmäistä kertaa, mutta onneksi ei ole kasvaminen vaikuttanut. Isänsä tyttö, olen ylpeä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Masked Singerin jälkeen ehdotin lapsille, että katsotaanko Titanic kun (taas) kerran telkkarista tulee. Vanhempi tyttäreni (11v) sanoi ettei missään nimessä, hän on kerran sen kokonaan katsonut ja sanoi että itketti liikaa.

Tulee ainakin vanhempi tytär isäänsä tunteellisuuden puolesta. Minä olen itkenyt Disneyn leffoja katsellessakin enemmän kuin kehtaa tunnustaa edes. Joskus tämän vanhemman tyttären kanssa yritettiin hänen ollessaan ehkä 4 tai 5v katsella jotain Disneyn piirrettyä eikä onnistunut kun häntä rupesi itkettämään liikaa. Totesin silloin jo tämän seikan ensimmäistä kertaa, mutta onneksi ei ole kasvaminen vaikuttanut. Isänsä tyttö, olen ylpeä.
Itselläni meinasi kerran mennä roska silmään Babe - urhea possu -leffan kohdalla. Loppukohtaus on liikuttava, ”That’ll do pig, that’ll do.”
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Itselläni meinasi kerran mennä roska silmään Babe - urhea possu -leffan kohdalla. Loppukohtaus on liikuttava, ”That’ll do pig, that’ll do.”
Futuraman Jurassic Bark nimisestä jaksosta tuli ensimmäisellä kerralla liikaa roskia silmään. Sen jälkeen en pystynyt katsomaan sitä jaksoa pitkään aikaan. Futuramalla toki pari muutakin vastaavaa jaksoa (näköjään ei niin yllättäen tämä TV tropeskin listannut tuon mainitsemani jakson ensimmäisenä ja tämä siis eka googlen ehdottama linkki kun kirjoitin tear jerker futurama): Futurama / Tear Jerker - TV Tropes
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sain eilen osaamis/opintopisteet täyteen ja opettajien lomautuksen jälkeen valmistun merkonomiksi. Kyllä nyt elämä hymyilee.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sain eilen osaamis/opintopisteet täyteen ja opettajien lomautuksen jälkeen valmistun merkonomiksi. Kyllä nyt elämä hymyilee.
Hei onnea sinne! Mä sain merkonomin lakin päähäni tasan vuosi sitten. Se oli iloinen, lämpimän keväinen, ikimuistoinen päivä jota en tule ihan heti unohtamaan :) Ja kun tiesi miten paljon sen eteen oli joutunut raatamaan, tuntui se siksikin todella erityiseltä hetkeltä.

Ja vaikka olinkin silloin viikkoa vajaa 26 vuotta vanha eli perus amislaista aika paljon vanhempi, en kokenut mitään alemmuuskompleksia siitä että ensimmäinen ammattitutkinto venyi noinkin kypsälle iälle. Mutta tosiaan, tervetuloa kerhoon ja nauti valmistujaispäivästäsi!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Käytiin äsken kaupoilla rouvan kanssa. Tiesin että mammalla menee aikaa kierrellessä ostarin vaatepuoteja, niin päätin sitten lähteä omin päin alkoon hakeen "ruokajuomat" ja illan kalsarointimatskut. Paikanpäälle tuli juomaostoksille myös semmonen niin saatanan sliipatun, paskantärkeen jupin näkönen jannu. Tukka kammattu kyljyksellä taakse, pikkutakki, siistit suorat housut ja tyyriin näköset nappaskengät. Mun miäleen tuli heti että mikähän vitun pintaliitäjä runkku se tuassakin menee. Kävelikin jotenkin niin että varmaan vitutti olla rahvaan joukossa.Takuulla kysyy henkilökunnalta jotain semmosta miljoonan euron viiniä mistä tiätää ettei nämät oo kuullukkaan ja nolaa ne. No ei. Veli osti kaksi tuotetta: kolmen vartin Carillon sekä Gambinan. Ja kassalla morjesti myyjää tuttavallisesti ja toivotteli jatkoja kuin tutulleen. Teki mieli juosta kaveri kiinni, paiskata kättä ja pyytää anteeksi ajatuksiani. Takuulla hieno mies.
 
K

Kiekkokatsoja

Käytiin äsken kaupoilla rouvan kanssa. Tiesin että mammalla menee aikaa kierrellessä ostarin vaatepuoteja, niin päätin sitten lähteä omin päin alkoon hakeen "ruokajuomat" ja illan kalsarointimatskut. Paikanpäälle tuli juomaostoksille myös semmonen niin saatanan sliipatun, paskantärkeen jupin näkönen jannu. Tukka kammattu kyljyksellä taakse, pikkutakki, siistit suorat housut ja tyyriin näköset nappaskengät. Mun miäleen tuli heti että mikähän vitun pintaliitäjä runkku se tuassakin menee. Kävelikin jotenkin niin että varmaan vitutti olla rahvaan joukossa.Takuulla kysyy henkilökunnalta jotain semmosta miljoonan euron viiniä mistä tiätää ettei nämät oo kuullukkaan ja nolaa ne. No ei. Veli osti kaksi tuotetta: kolmen vartin Carillon sekä Gambinan. Ja kassalla morjesti myyjää tuttavallisesti ja toivotteli jatkoja kuin tutulleen. Teki mieli juosta kaveri kiinni, paiskata kättä ja pyytää anteeksi ajatuksiani. Takuulla hieno mies.
Joo, ei pitäis tuomita etukäteen. Vaikkakin meillä monilla voi tulla ajatuksiin mielikuvia alussa.
Suakin luulin Sami Hedbergin veljeksi, kun kuvas näytit. Kumma kun siitä "loukkaannuit", kun totesin samannäköisyyttä olevan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo, ei pitäis tuomita etukäteen. Vaikkakin meillä monilla voi tulla ajatuksiin mielikuvia alussa.
Suakin luulin Sami Hedbergin veljeksi, kun kuvas näytit. Kumma kun siitä "loukkaannuit", kun totesin samannäköisyyttä olevan.
En anna tätä ikinä anteeksi! Kato se kaljumpi kuva, prkl!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli oikein hyvä mieli kun kuuli tänään sitten varmoja tietoja raha-asioistaan. Se netissä oleva tieto enää vain noin kolmen tonnin ulosottoveloistani pitää täysin paikkansa. Teki niin paljon mieli varmistaa tuon tiedon paikkansapitävyys että olin yhteydessä tänään ulosottoasiamieheen ja hän varmisti tiedon paikkansa pitäväksi. Eli melkein kymppitonnin velat on muutamassa vuodessa tippuneet vain kolmen tonnin veloiksi. Kyllä se tieto mieltä ilahduttaa ja piristää. Noista veloista voin jo selvitäkin jonain vuonna.

Ja välitystilinhoitajaan sain tänään vihdoin yhteyden. Hän pisti tililleni sitten kolme sataa euroa niin pärjään niillä jonkin aikaa. Ei tarvitse sitten koko aikaa olla uudelleen yhteydessä kun yhteyden saaminenkin tuntuu olevan vaikeaa. Ja tällä hetkellä minulla on rahaa noin 1300 euroa ja vaikka siitä vähentää ensi kuun vuokrankin pois niin tavallaan säästöön jää sitten melkein 800 euroa. Ihan mahtava juttu, milloin minulla on viimeksi ollut noin paljon rahaa säästössä?

Päinvastoin, tässä on saanut elellä kitukuukausia ja on ollut tiukilla rahojensa riittävyyden kanssa mutta nyt on jopa ylimääräistä rahaa aikas paljon. On sellainen tunne että aivan kun elämä olisi vähitellen taas järjestäytymässä, kun ottaa huomioon sen lähes varman palkallisen jatkon siellä työkokeilupaikassakin.

Raha-asiat ovat järjestymässä myös pieniltä osin. Minua on harmittanut nyt urheilumaailman ollessa tauolla kun olen joutunut Liigapassi+Viasat paketista maksamaan 19,90 kuussa vaikka käytänkin sitä tosi vähän. Sopimusta ei ole saanut edes irtisanottua koska kyseessä on määräaikainen soppari. Ja minua kun ei kauheasti oikein jaksa kiinnostaa myöskään ilman yleisöä pelattavat bundesliigapelit.

No jotain edistystä sain aikaan tuohonkin asiaan tänään. Sain edes vaihdettua tuon paketin Liigapassi+HBO Nordiciin ja tämä maksaa vain 5 euroa kuukaudessa kesän ajan. Eli nyt säästöä tulee per kuukausi tämän vaihdon myötä taas melkein 15 euroa.
 
K

Kiekkokatsoja

Olipa kesäinen päivä. Lämpöä runsaasti, ja luontokin on jo pukannut paljon vihreää, ja muitakin värejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös