Mätkyjä tuli
Micco! kirjoitti:
Uskalsinpa äsken avata esitäytetyn veroilmoituksen. Tiesinhän minä, että sieltä on mätkyjä tulossa ja olin niihin varautunutkin. Uskoin summan olevan 1000-2000 euron välissä.
Joo. Mätkyjä tuli yhteensä hieman rapiat kolme tonnia. Voi perkeleen vittu minä sanon.
Vois vetää kalsarit, ei tunnu tässä konkurssissa.
Lainasin itseäni Vitutusketjusta. Näinhän siinä kävi. Vitutus melkoisen suuri. Ennen kuin kukaan valopää alkaa inisemään sitä tuttua, "olisit laskenut tulosi oikein ja veroprosenttisi sen mukaan, niin ei tarvitisisi mätkyjä maksella" - mantraa, niin voin sanoa, ettei tässä tapauksessa ollut mahdollista.
Nämä tulot tulivat yllättäen ja pyytämättä, kuten faksit Jäätteenmäelle konsanaan. Yllättäviä osinkotuloja, joiden takia en mm. syksyllä tehnyt töitä ollenkaan. Paha oli alkuvuoden aikana tietää ja varautua, että kesällä tulee kiva potti osinkotuloja. Itse kyllä verolaskurilla päädyin n 1800 euron mätkyihin. Pitää selvitellä mistä tuli reilusti yli tuhat euroa kuviteltua enemmän.
Fiksua miehenä toki nämä ihan hyvät osinkotulotkin on kohta tuhlattu. Ensin kannattaa tuhlata ja elää helvetin leveästi, sitten vasta katsoa paljonko tulee veroja, kun jäljellä rippeet. Elämä on.