Verkostomarkkinointi - järkee vai ei?

  • 97 888
  • 297

Naughty_S

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Postiluukusta tipahti tuossa pari viikkoa takaperin mainos, jossa tarjottiin ilmaista lounasta Hotelli Albassa (Jyväskylässä), ja mahdollisuutta tutustua hyviin tuotteisiin. En muista puljun nimeä, mutta ilmiselvä verkostomarkkinointiyritys se kuitenkin oli. Onko tästä kellään mitään hajua?

Move jyllää myös Jyväskylässä hirveällä höyryllä. Itse kävin naureskelemassa laminoiduille Porschen kuville puolituntisessa esittelyssä. Pitihän se mennä, kun puolituttu halusi välttämättä kahvikupin tarjota. Nyt esimerkiksi keskustan suosituimmat kahvilat ovat pullollaan noita nuoria "bisnesguruja" värväämässä uusia idiootteja mukaan.
Pelottavaa, miten tyhmiä ihmiset ovat.
 

Ender00

Jäsen
Nikke kirjoitti:
Viitsisikö joku kertoa tuosta ohjelmasta? Jäi väliin kun pilasin iltaani Hartwall Areenalla.

Tyypilliseen MTV3 tyyliin jutun informaatioarvo oli kovin lähellä nollaa. Netti varmasti parempi tietolähde aiheeseen.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Naughty_S kirjoitti:
Nyt esimerkiksi keskustan suosituimmat kahvilat ovat pullollaan noita nuoria "bisnesguruja" värväämässä uusia idiootteja mukaan.
Pelottavaa, miten tyhmiä ihmiset ovat.

Kantapaikkana näyttää olevan Hemingway's; muutaman kerran Guinnessin takaa olen nauranut partaani, ja kuunnellut huikeita palopuheita, joita naapuripöydän ressuille jauhetaan. Mikäli työpäiväsi oli perseestä, niin ei muuta kuin tuoppi käteen ja korvat hörölle.

Tuli muuten mieleeni myös toinen erikoinen tapaus, johon olin osallisena tuossa muutama vuosi sitten. Minut saatiin houkuteltua erään Jersey-saarilla toimivan yrityksen rekrytointitilaisuuteen, jonka tapahtumakenttänä toimi Mannerheimintiellä sijaitseva rakennus; no, se ei ole tässä tärkeää. Hollantilainen yrityksen edustaja paasasi alun yrityksen tuotteesta, jolla asiakkaat (kaikki suuret suomalaiset yritykset olivat olleet/ovat edelleen) säästävät rajusti, koska tulos on taattu. Ongelmana oli se, että koskaan ei selvinnyt mistä oli kysymys. Moni meistä yritti tätä tiedustella, mutta ei selvää vastausta. Kaikki asiakkaat näyttivät myös olevan tyyliä EKA (vuonna 2004 siis). Ei vakuuta.

Tämän jälkeen alettiin puhua rahasta. Palkka hirveä vähän ajan päästä, mutta työsuhde olikin sellainen, jossa hoidetaan itse verot; et ole siis varsinaisesti töissä. Kellot alkoivat soida.

Viimein olisi pitänyt suorittaa joku ihmeen koulutusjakso, koska firmalla oli tietenkin Floridassa oma "yliopisto". Tässä vaiheessa totesin, että terve vaan ja onnea. Mieleeni tuli (kuten monen muunkin, joiden kanssa puhuin tilaisuuden jälkeen) mormoonit, verkostomarkkinointi, jne. Kukapa sen tietää? Kaikenlaista yrittäjää siis liikkuu tätä nykyä.
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
heh. miks mun pitäis täällä mitään puolustella? Ne keskustelut on käyty jo aikoja sitten. Ihmettelen vain miten täällä on niin paljon kateellisia ihmisiä. Onko se jotenkin teiltä pois jos olen tienannut muutaman euron. Ihan turhaa itkua. En ole tienannut miljoonia, en satojatuhansia enkä kymmeniä tuhansia. Mutta jotain kuitenkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Parker27 kirjoitti:
Onko se jotenkin teiltä pois jos olen tienannut muutaman euron. Ihan turhaa itkua. En ole tienannut miljoonia, en satojatuhansia enkä kymmeniä tuhansia. Mutta jotain kuitenkin.

Veroja et varmaankaan ole maksanut yhtään. Tai et ainakaan niin paljoa kuin, jos olisit ollut töissä.

Ja koska et ole rikastunut, niin et ole maksanut mitään niitäkään isoja veroja, mitä maksetaan muista kuin palkkatuloista. Porschestakin jäi autovero maksamatta.

On se siis meiltä pois. Mille nämä ihmiset ovat kateellisia?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tietenkin olen maksanut verot. Miksen olis? Tottakai tuosta verot pitää maksaa. Ihan normaalisti pitää maksaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
HN kirjoitti:
Alkuinvestoinnit, puhelinlaskut, kahvitarjoilut, bensa-/bussimaksut ja muut suorat rahalliset kulut on helppo laskea.

Osa oikeasti jättää jopa ne kahvit tarjoamatta.. fiksua kutsua potentiaalinen "asiakas" kahvilaan ja sen jälkeen jättää tarjoamatta mitään.

Eräs parhaita älykääpiöitä tällä alalla oli jannu, joka kehui, ettei ole käynyt mitään kouluja ja sitten piirsi minulle kaavion, jossa kuvattiin ihmisen tuloja eri elämänvaiheissa. Hänen mukaansa normaalissa työssä tulot lähtevät kaksvitosena nollasta, pysyvät samassa eläkeikään asti, jonka jälkeen tulot ovat jälleen nolla..

Just just.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
er_bai_wu kirjoitti:
Tuli muuten mieleeni myös toinen erikoinen tapaus, johon olin osallisena tuossa muutama vuosi sitten. Minut saatiin houkuteltua erään Jersey-saarilla toimivan yrityksen rekrytointitilaisuuteen, jonka tapahtumakenttänä toimi Mannerheimintiellä sijaitseva rakennus; no, se ei ole tässä tärkeää. Hollantilainen yrityksen edustaja paasasi alun yrityksen tuotteesta, jolla asiakkaat (kaikki suuret suomalaiset yritykset olivat olleet/ovat edelleen) säästävät rajusti, koska tulos on taattu. Ongelmana oli se, että koskaan ei selvinnyt mistä oli kysymys. Moni meistä yritti tätä tiedustella, mutta ei selvää vastausta. Kaikki asiakkaat näyttivät myös olevan tyyliä EKA (vuonna 2004 siis). Ei vakuuta.
Heh, joku muukin käynyt näköjään saman lafkan tilaisuudessa. Kyllähän tuo toiminta hieman hämärältä vaikutti. Firman sivuilta löytyy kyllä varsin tunnettuja referenssejä, mutta ainakaan minulle ei tullut ilmi esittelytilaisuudessa mitä tuo putiikki oikeasti tekee. Kaiketi jotain sarasvuolaista paskan jauhantaa, jota yrityspomot innokkaana ostavat, koska heistä on hieno kuunnella sivistyssanoja ja hypejargonia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
dude kirjoitti:
Osa oikeasti jättää jopa ne kahvit tarjoamatta.. fiksua kutsua potentiaalinen "asiakas" kahvilaan ja sen jälkeen jättää tarjoamatta mitään.

Eräs parhaita älykääpiöitä tällä alalla oli jannu, joka kehui, ettei ole käynyt mitään kouluja ja sitten piirsi minulle kaavion, jossa kuvattiin ihmisen tuloja eri elämänvaiheissa. Hänen mukaansa normaalissa työssä tulot lähtevät kaksvitosena nollasta, pysyvät samassa eläkeikään asti, jonka jälkeen tulot ovat jälleen nolla..

Haa, tuttu kaavio! Siihen rinnalle piirretään sitten movelaisten kaavio, jossa alussa tulomäärä on pieni ja työmäärä on suuri, mutta nopeasti työmäärä laskee kohti nollaa ja tulot ampaisevat kohti taivasta. Tuon häkkyrän piirtely taitaa kuulua Moven värväystilaisuuksien kaavaan samalla tavalla kuin se kesken tilaisuutta värvääjälle tuleva "kiireinen puhelu".

Kahvin tarjoilusta keplotellaan joskus sillä, että annetaan värvättävän maksaa oma kahvinsa ja sitten harmitellaan, että voi, minä olisin voinut tarjota. Tavallisesti nämä jannut kuitenkin roudaavat pöytään vain vesikannun, mutta kippaavatkin siitä sitten sitäkin auliimmin värvättävälle ihan oman vesilasillisen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Parker27 kirjoitti:
Ihmettelen vain miten täällä on niin paljon kateellisia ihmisiä.

Jes! Verkosomarkkinoijien suosikkiase, kateuskortti, on käytössä!

Itse en ole kateellinen tienaamistasi euroista, vaikka olisit tehnyt niitä miten paljon. Itseäni tuossa touhussa risoo se moraalittomuus, millä värvättäville myydään unelma varmasta rikastumisesta ja annetaan ymmärtää, että se on helppo saavuttaa. Kun värvättävä on maksanut sen tuhat euroaan, tajuaa hän, että saadakseen sen värväystilaisuudessa kovasti hehkutetun maksimaalisen 2100 euron viikkotulon, pitäisi hänen hankkia joka viikko 20 uutta franchise edustajaa, jotka ovat valmiita maksamaan tuon 1000 euroa liittymisestään. Kun samaan aikaan värväystyötä tekee 2500 muuta edustajaa ei suurin osa saa koko move-urallaan kuin 0-3 ihmistä värvättyä. Heille edes oman tonninsa takaisinsaaminen jää kaukaiseksi haaveeksi. Sehän ei tosin enää heidät alun perin värvännyttä ylälinjalaista harmita, vaan hän on jo keskittynyt viemään seuraavien uhrien rahat.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Czescku kirjoitti:
Heh, joku muukin käynyt näköjään saman lafkan tilaisuudessa. Kyllähän tuo toiminta hieman hämärältä vaikutti. Firman sivuilta löytyy kyllä varsin tunnettuja referenssejä, mutta ainakaan minulle ei tullut ilmi esittelytilaisuudessa mitä tuo putiikki oikeasti tekee.
Noilta nettisivuilta se selviää. Eli he myyvät ratkaisuja, jolla pyritään parantamaan keskijohdon tehokkuutta. Argumentit ovat kyllä järkeviä ja perusteltuja (mm. Very often, those line-managers are great "technicians" but poor managers.), mutta siitä voidaan olla montaa mieltä, pystyykö ko. firma sille mitään tekemään. Ainakin he ovat liikkeellä karvan vanhoilla teeseillä, kun referenssinä mainitaan mm. Rauma-Repola, Hankkija ja Kansallis-Osake-Pankki. Nämä projektit eivät ilmeisesti aivan täysin onnistuneet, vaikka johtajat vuolaasti tätä firmaa kehuvatkin.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toki olin jo tähän mennessä lukenut ketjukirjeistä ym muista pyramidikusetuksista, kunnes sitten törmäsin omakohtaisesti.

Oma tarina, kaveri (kaverin kaveri, toki käytiin samassa lukiossa, yhteyksissä ollaan edelleenkin) soitti kesällä '03 ja sano että nyt on tulossa uus kännykkäoperaattori. Nyt ois siis töitä tarjolla. Koitin sitten kysellä, että mikä firma tää on? Mongerrusta tuli vastaukseksi ja kysyin uudestaa, samaa jargonia. Sanoin että joo ei mua kiinnosta. Pistin kuitenkin illalla tekstaria vielä ja kysyin että "mikä se firma olikaan?", no vastaus saapuikin. PGone/Seven. eli sen jälkeen kattelin läpi heti kaikki keskustelupalstat missä oli keskustelua aiheesta. Ihme soutamista ja huopaamista oli tämän puljun alkutaival (oikeestihan tässä oli kyseessä pulju joka myi saippuaa 'Nature's Own tjms' ja joka sitten alkoi kännykkäoperaattoriksi.). Kusetus haisi jo pitkälle silloin kesällä. Aluksi liittymien piti tulla myyntiin numeronsiirtojen alkaessa, no ei sitten tullut.

Kaveri kai sitten kävi siellä käännytystilaisuudessa Uudella Seurahuoneella, saatto alottaa tai sitten ei, ei tullut sitten kysyttyä tarkemmin. Sanoin sille toki ja käskin yhteisen kaverimmekin sanoa sille ettei mene tuohon.

Mielenkiinnosta tietenkin seurasin tätä tarinaa seuraavan vuoden, liittymätkin tuli jossain vaiheessa. Osakkeitakin tuli, piti merkitä huomattavilla summilla ja sillä sitten sai arvottomia osakkeita.Tokihan niitä ilmaiseksikin sai, niitten portaitten perusteella. Pörssilistaus piti tulla jossain vaiheessa, kuten arvata saattaa, ei tullut (ainakaan mihinkään oikeaan pörssiin). Rahoitustarkastukselle toimittivat antiesitteen kun Rata uhkasi puuttua peliin
http://www.rahoitustarkastus.fi/Fin/Tiedotus/Lehdistotiedotteet/2003/seven_nox_tarjoaa_ap.htm
senkin luvattiin tuleva silloin ja silloin, ja sitten kun se lopulta tuli, niin siinäpä olikin sitten selkeesti löydettävissä se miksi kenenkään ei kannata hankkia kyseisen puljun osakkeita.
http://www.rahoitustarkastus.fi/Fin/Tiedotus/Lehdistotiedotteet/2003/tiedote_3_12_2003.htm

Oikeastihan nämä osakkeet oli vain hämäyksenä mukana, arvotonta paskaa sikakalliilla tyhmille. Helppoahan se on myydä kun suurimmalle osalle ihmisistä osakkeet ja sijoittaminen on täyttä hepreaa.
tämä 5mb kokoinen mp3 paljastanee kaiken
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=16775
(nauhoitettu ilmeisesti salaa jossain "herätyskokouksessa")

lisäksi myivät biznez-kittejä (eli jotain esitteitä joissa samaa scheissea kuin noissa esittelyissä)
Kaikenlaisia maksullisia "koulutustapahtumia" oli, kuten tuo kickoff-juttu Turussa johon lippuja myytiin, 35e "mä voin sanoo että se tulee oleen aivan täys"

muutama asiaa käsittelevä ketju
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=16374
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=16743
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=19783
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=22405

Apinaa koijataan, apinaa koijataan.
Eikä nuo puheluhinnat olleet edes edullisia, onkohan vielä toiminnassa jollain?


kevennyksenä vielä "Penan" tarina erään toisen vm-jutun parissa
http://pelimies.pp.fi/ se mot:n juttu tuolla

toinen hauska: http://www.kyttaajat.net/verkostokyttays.shtml

edit. typot+linkkejä
 
Viimeksi muokattu:

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
-Mercury- kirjoitti:


Joo, en olekaan seurannut tätä verkostoskeneä kovin tarkkaan, ja ihmettelinkin jo kun ei tuosta sevenistä ole kuulunut mitään. No onhan siitä kuulunut näköjään.

Itselleni tuota Seveniä kaupitteli inttikaveri. Kotiuduin 1/04 ja tämä kaveri, kolmekymppinen (hieman iän tuomaa vakuuttavuutta oli siis) ja erittäin fiksu, ehdotti kahvittelua. No mikäs siinä, ajattelin.

No sitten sanomatalon kahvilassa tarjosi mulle kahvit ja alko myymään juuri tuota mainitsemaasi biznezkittiä. Hinta 480 euroa tjsp. Sitten tuli "kaveri joka tietää tästä enemmän", eli 2on1 tykitys alkoi. Tässä vaiheessa minulle, hitaalle ihmiselle, valkeni totuus: mua yritetään kusettaa!

Lähdin kohteliaasti paikalta. Kaverit huuteli, että "ei sitte jos ei raha kelpaa".

Minä kyllä petyin. Olisi niin hauska ajatella, että tähän verkostokusetukseen osallistuisivat vain ns. paskat jätkät. Mutta ei.
 

Cube

Jäsen
-Mercury- kirjoitti:
Kaikenlaisia maksullisia "koulutustapahtumia" oli, kuten tuo kickoff-juttu Turussa johon lippuja myytiin, 35e "mä voin sanoo että se tulee oleen aivan täys"
Heh, itsehän olin tuolla Turkuhallin kickoff-tilaisuudessa ihan paikan päällä. Mielenkiinnosta tuli mentyä kaverin kanssa, kun aivan ilmainen sisäänpääsy näinkin haluttuun megaspektaakkeliin luvattiin. Olihan se tosiaan aikamoista. Sitä yritti etukäteen visualisoida, että miten lipevää touhua olisikaan luvassa, mutta todellisuus oli lopulta jotain aivan muuta. Kuvitelkaa tämä: 3000 ihmistä (?) taputtamassa rytmikkäästi käsiä yhteen ja huutamassa "Seven! Seven!" samalla kun emälipevä juontajakaksikko kävelee lavalle, jonka reunoilta tykitetään liekkejä kuin mikäkin Rammsteinin keikka olisi kyseessä. Olipa muistaakseni pari Porcheakin (tms.) roudattu eturintamaan vaikuttavuuden lisäämiseksi.

Minulle tuota tapahtumaa ei myyty pelkästään sillä verukkeella, että mesta tulee olemaan "aivan täys", vaan yritettiin kusettaa liittymään tähän Seven-hommaan mukaan jo ennen herätysjuhlia. Että saisin varaslähdön. Nimittäin teorian mukaan kuullessaan "asiantuntijoiden" selittävät tämän systeemin yksityiskohtaisesti ihmiset "heittävät kädet ylös" ilmeisen hullaantuneina kuulemastaan ja "juoksevat automaateille nostamaan rahaa". Just. Lisäksi luvattiin, että pääsen näkemään, kun häiriintynyt mies syö tilaisuudessa röökiaskin, mutta se jäi valitettavasti näkemättä, koska koko vitsi kävi aika nopeasti vanhaksi ja ymmärsin, että aikani ei ole edes siitä saatujen naurujen arvoista.

Vittu. Kaikenlaisissa paskatapaamisissa sitä onkin kohteliaasti tullut istuttua (siis jo tätä ennen), kun ei osaa sanoa tutuille tai kavereille painokkaasti ei. Enkä edes ilmaisia juomia huolinut.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ihminen on oikeasti tyhmä. Ei uskoisi että tämän päivän kommunikaatio-yhteisössä voisi huijata ihmisiä noin helposti. Syy taitaa olla että ihminen haluaa "uskoa" kun luvataan isoja rahoja. Tässä tulee se selkeä yhteys näihin "jumalanpalveluksiin", tämä on meidän uusi jumalamme. Ihan hullua!
Parker27 kirjoitti:
En ole tienannut miljoonia, en satojatuhansia enkä kymmeniä tuhansia. Mutta jotain kuitenkin.
Kerro minulle mitä se "jotain kuitenkin" on. 500€, 1000€ tai jopa 2000€? Senkö takia kannattaa katkaista vanhat kaverisuhteet? Olet rikas ihminen...
Parker27 syyskuussa: kirjoitti:
Kyllä mukana ollaan edelleen movessa. Enkä ole katunut sitä päivääkään. Olen saanut hurjasti uusia ystäviä/tuttuja ja omillakin ollaan jo hyvin rahallisesti. Tuo satakunnan juttu on täyttä sontaa. Kateellisia ihmisiä taas liikkeellä.
Onko sinulla edelleen vanhoja ystäviä jäljellä? Huhupuheet kertovat että ne yleensä kiertää kaukaa näitä "uuden ajan rikkaita".
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä mulla edelleen on vanhat ystävät tallella :-) Mihinkäs ne olis kadonneet. En mä ketään tähän hommaan pakoittais tai yrittäis väkisin houkutella. Mut en mä kyllä sitäkään ymmärrä että miks pitää morkata niitä jotka mukaan ovat lähteneet. Mä en usko siihen että tällä tai millään muulla hommalla tienataan miljoonia. Enkä mä sitä etes koskaan ole tavoitellut. Jotkut voi tavoitella pilviä taivaalta mut pitää nyt kuitenkin olla järki päässä. Mä olen saanut jotain euroja tästä ja se on riittänyt minulle. Toisten puolesta en voi mennä puhumaan. Toisille riittää 10 euroa lisäystä kuukaudessa ja toisille miljoona ekua. Jokainen tyylillään
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Parker27 kirjoitti:
Jokainen tyylillään
Ja siihen Halleluujaa! Onko se muutama kymppi sitten tehdyn työn arvoista?

Jokainen tyylillään!
 

Heksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames
Näihin fastasashark:n viimeisimpiin viesteihin viitatakseni: ihmettelen miksi jonkun tyytyväisyys täytyy kyseenalaistaa ja tapa elää moittia huonoksi, tietämättä tarkemmin yhtään mitään toisen elämästä. Pelkoako siitä että joku on olisi onnistunut jossain sellaisessa, mitä itse ei ole uskaltanut kokeilla tai uskonut, ettei siinä tulisi onnistumaan? No ei sinänsä, vastausta en tähän varsinaisesti odota, sillä retorinen kysymys tuo lähinnä oli. Ja ei, itse en ole verkostomarkkinoinnin kanssa ollut missään tekemisissä.

Edit: nimimerkki tekstiin muutettu
 
Viimeksi muokattu:

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
http://www.antiverkosto.info/

Eihän ongelma ole se että joku tienaa "extraa",
vaan se että suurin osa saa maksaa siitä että voi työskennellä verkostomarkkinoinnin parissa, eli häviää rahaa. Näissä vaan yleensä on jotain pakollisia maksuja että pystyy myymään, minimiostot, biznezkitit, koulutustapahtumat, aktivointimaksut, eli rahat meni ja kaapit on täynnä saippuaa.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kysymys!

Onko teistä muuten sijoitustoiminta jossa saa rahaa suositeltujen jäsenien/kavereiden tuotoista niin verkostomarkkinointia? Tavallaanhan siinäkin tehdään tehdään verkostoa.

Oma sijoitus n. puolitoista vuotta sitten 5000 euroa. Kolme suositeltua kaveriani, vasta silloin kun olin varma että homma pelaa. Tällä hetkellä kotiutettuja voittoja 34 865 euroa, siis jo pankkitililläni. Tämän hetkisen kassanarvo 57 638 euroa.

Hmm..Käytännössä en ole itse tehny muuta kuin kuunnellut kaverini pitämän vapaamuotoisen "esitelmän" ja kertonut asiasta muutamalle kaverilleni. En ole suositellut asiaa kuin sellaisille tutuilleni joiden tiedän kestävän sen jos tulee tappiota. Ainahan sijoitustoiminnassa on riski.

Ajattelin vaan kun täällä tyrmätään kaikki verkostomarkkinointi kusetuksena, ja niin en saa mitään pyramidituottoja alalinjan-alalinjasta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikko78 kirjoitti:
Onko teistä muuten sijoitustoiminta jossa saa rahaa suositeltujen jäsenien/kavereiden tuotoista niin verkostomarkkinointia?
En minä ainakaan laske sijoitustomintaa verkostomarkkinoinniksi, ellet sitten joudu myymään saippuaa/ternimaitoa/puhelinliittymiä/vastaavia.
Ja luultavasti olet tiennyt hommaan liittyvät riskit siihen lähtiessäsi? Ettet ole lähtenyt kelkkaan varmana siitä että juuri sinusta tulee miljonääri, tai ainakin satatuhatnääri.
Hiukan kärjistäen, kaikki pyramidihommat on kusetusta. miettikääpä vaikka faaraoita.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aurajoen Tarzan kirjoitti:
En minä ainakaan laske sijoitustomintaa verkostomarkkinoinniksi, ellet sitten joudu myymään saippuaa/ternimaitoa/puhelinliittymiä/vastaavia.
Ja luultavasti olet tiennyt hommaan liittyvät riskit siihen lähtiessäsi? Ettet ole lähtenyt kelkkaan varmana siitä että juuri sinusta tulee miljonääri, tai ainakin satatuhatnääri.
Hiukan kärjistäen, kaikki pyramidihommat on kusetusta. miettikääpä vaikka faaraoita.

Juu..Ok. Täysin samaa mieltä olen sinun kanssasi. Itse lähdin sillä asenteella että voin luultavasti hävitä koko summan. Yllätyin kyllä positiivisesti.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mikko78 kirjoitti:
Juu..Ok. Täysin samaa mieltä olen sinun kanssasi. Itse lähdin sillä asenteella että voin luultavasti hävitä koko summan. Yllätyin kyllä positiivisesti.

Melko harva viitsii sijoittaa 5000 € tuosta lähtökohdasta. Onnea vaan. Uskoisin että olet melkoisen harvassa ja pienessä joukossa, jos käytännössä oikeastaan mitään tekemättä olet kymmenkertaistanut sijoituksesi arvon.

Verkostomarkkinoinnista ei olekaan kuin pahaa sanottavaa. Melkoista huuhaata, paljon pahempaa kuin ostos-tv. Kerran olen "kokouksessa" joutunut käymään kutsusta, toiste en mene. Siitäkin on tosin aikaa jo hemmetin kauan. Pelkällä maalaisjärjellä pitää tajuta, että kaverien/sukulaisten rahoilla eläminen ja tuuban myyminen, sekä pakko-ostokset ja alkupaketit eivät ole oikea tapa aloittaa "yrittäjyyttä". Ne harvat onnistuneetkin ovat ainoastaan käytännössä siis saaneet rahansa kusettamalla muita. Onnea heille, todella upea tapa ansaita "leipänsä".

Oikea yrittäminen on kovaa duunia ja sillä verkostomarkkinoinnin kanssa ei ole mitään tekemistä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
mirasane kirjoitti:
Haa, tuttu kaavio! Siihen rinnalle piirretään sitten movelaisten kaavio, jossa alussa tulomäärä on pieni ja työmäärä on suuri, mutta nopeasti työmäärä laskee kohti nollaa ja tulot ampaisevat kohti taivasta. Tuon häkkyrän piirtely taitaa kuulua Moven värväystilaisuuksien kaavaan samalla tavalla kuin se kesken tilaisuutta värvääjälle tuleva "kiireinen puhelu".

Itselläni on hyllyssä opaskirja näille verkostomarkkinointimyyjille. Sevenissä mukana ollut kaverini oli maksanut tästä kirjasta käytettynä (!) 20 euroa, koska se on kuulemma ihan must ja maksaa uutena 79 euroa. Itse ostin sen kaverilta tuopin hinnalla, ihan uteliaisuuttani.

Siellä on ihan yleispätevät ohjeet tähän "nyt tuli kiireellinen puhelu" tai "täytyy käydä wc:ssä"-juttuun sekä kun nyt tarkemmin tutkin, niin myös tuon kaavion kirjoittamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös