Verkostomarkkinointi - järkee vai ei?

  • 98 172
  • 297
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Miksi ihmeessä ihmiset lähtevät mukaan tähän kusetukseen, kun ylimääräistä rahaa voi tienata paljon helpommin ja ennen kaikkea varmemmin osakkeisiin sijoittamalla.

Jos sulla on tonni ylimääräistä ja haluat sijoittaa sen, niin sijoita se johonkin rahastoon tai suoraan osakkeisiin mieluummin kuin näihin kusetusjuttuihin. Itse olen "tienannut" tämänkin vuoden puolella vähän yli kuukaudessa useampia satoja euroja osakerahastoillani tekemättä itse mitään asian hyväksi.

VM-kusetuksessa kusetettu joutuu itse maksamaan siitä, että "kenties" tienaa jotakin jossakin vaiheessa, ja yleensä se, että pääsee edes muutaman euron voiton puolelle, merkitsee kymmenien tuntien työpanosta. Ja se, että yleensä pääsee voitolle, on erittäin epätodennäköistä. Mitä järkeä? Jos sijoitat rahasi järkevästi osakkeisiin, niin säästyt uuvuttavalta työpanokselta ja saat voittoa suurella varmuudella, jos sijoitat varallisuuttasi kasvaville markkinoille. Näin voit keskittyä varsinaiseen elinkeinon harjoittamiseesi rauhassa ilman, että joutuisit sen ohessa juoksemaan (tietenkin maksullisissa) VM-hihhulointitilaisuuksissa ja käyttämään aikaasi rekrytointiin.

Minua yritettiin huijata mukaan sekä ACN:n että Amwayn toimintaan, mutta käytyäni mielenkiinnosta katsomassa mistä hommassa on kysymys kieltäydyin. Jotenkin se porukka esimerkiksi Amwayn tilaisuudessa vaikutti todellisuudesta irti olevalta. Lisäksi joukossa näytti olevan paljon työttömiä tai muuten vähän huonompiosaisia, joka myös herätti epäilyksiä. No, työttömällä on luonnollisesti enemmän aikaa tällaiseen toimintaan kuin työelämässä olevalla, joten se selittänee asian ainakin osaksi.

EDIT:

Näitten "lahkojen" jäseniä leimaa tietty hyväuskoisuus ja kritiikittömyys lahkojen johtohahmoja kohtaan. Amwayn tilaisuudessa puhujaksi oli hommattu oikein Australiasta asti nainen, joka kuulemma oli jättänyt leipätyönsä rikastuttuaan verkostomarkkinoinnilla.

Nainen kertoi jossakin vaiheessa Amwayn kehittäneen lääkkeen, joka parantaa AIDS:in. Lääkettä ei oltu vielä voitu julkistaa jostakin syystä, josta minä en päässyt selvyyteen, eikä varmaan kukaan muukaan tuossa tilaisuudessa. Mutta minua hämmästytti se kritiikittömyys, jolla tämäkin väite tilaisuudessa uskottiin ja vieläpä aplodien saattelemana. Kysyin tilaisuuden jälkeen naishenkilöltä, joka oli minut sinne raahannut, että uskooko hän tosiaan Amwayn kehittäneen tällaisen lääkkeen. Hän uskoi asiaan aivan täysillä.
 
Viimeksi muokattu:

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kävin kerran hierojalla Jyväskylässä n. 4 vuotta sitten. Hieroja alkoi paasaamaan mulle Amwaysta ja kuinka se on mahtava homma. Kertoi että ei tee hierojan hommia enää vuoden kuluttua kun siinäkin tienaa niin hyvin.. Vieläkin kaveri ilmoittelee hierontatarjouksia lehdessä. Prkl että mua alkoi harmittamaan tuollainen että kun menee hierojalle niin siellä aletaan sitten tyrkyttämään verkostomarkkinointia. En ole enää sattuneista syistä mennyt samalle hierojalle Väinönkadulle...
Toinen tapaus oli kun olin selkäleikkauksessa, ja viereisessä sängyssä oli joku Golden-fanaatikko. Hirveitä palopuheita piti ukko 2 päivää Goldenin puolesta, ja pyysi vaimonsakin tuomaan jotain lehtiä mulle sinne. On ne hulluja kun eivät usko puhetta ettei kiinnosta..
Kolmas oli tämä surullisen kuuluisa ACN. Entinen luokkakaverini ala-asteelta, soitti ja kertoi mahtavasta uudesta mahdollisuudesta ryhtyä edustajaksi. Tiesin etukäteen mikä oli homman nimi ja vastasin että kiitos ei. Jännää tässä olikin se, etten ollut kuullut kaverista mitään yli 25 vuoteen, ja nyt soitti niinkuin paraskin kaveri.. Turpiin tekisi mieli vetästä seuraavaa yrittäjää..
 

JanJ

Jäsen
The Original Jags kirjoitti:
Näitten "lahkojen" jäseniä leimaa tietty hyväuskoisuus ja kritiikittömyys lahkojen johtohahmoja kohtaan.
Koskahan ne alkaa myymään raamattuja ja uskontoja tälläisellä systeemillä? Kelaa nyt, ostat itse 500 euron paketin missä saat pari raamattua ja huijausohjeet. Sitten vaan kutsut kaikkia tuttujasi ostelemaan taivaspaikkaa 500 eurolla, lupaat raamatun ja vaadit vaan värväämään pari kolme lisää. Sulle provikat joka värväyksestä ja hetken päästä pyörit rahassa...

Ei hemmetti, toihan on vaan jalostettu versio jehovan todistajista.
 
K

kiwipilot

Itseäni on yritetty saada näihin VM-hommiin muutamaan otteeseen. Ensimmäinen kerta tapahtui toimiessani kouluavustajana yläasteella. Mikä yllättävintä, tarjouksen esitti koulun matemaatikan opettaja, siis todella koulutettu ihminen. "Olisi kuulemma nyt tarjolla varma keino tehdä helppoa rahaa...".Homman nimi oli ostaa jokin lisenssi johonkin "ihan saatanan hyvään" tietokoneohjelmaan jota sai sitten alkaa kauppaamaan. Yritti tyyppi saada minua mukaan tiedotustilaisuuteen mutta kohteliaasti kieltäydyin. 1500 mk:n sijoitus "tulisi kuulemma moninkertaistumaan", siis juuri tätä tyypillistä kuraa. En tiedä miten bisenekset menivät tällä kaverilla, tuskin pääsi rikastumaan sillä samalla rähjällä näytti viimeksi nähdessä ajelevan. Jos jollakin on tietoa mikä tämän kusetuksen nimi oli niin ottaisin mielelläni tiedon vastaan.

Toinen oli sitten tämä legendaarinen Seven... Oli kuulemma tulossa bemaria ym.kivaa. Viimeksi kun kuulin niin tyyppi oli menossa käräjille vastaamaan bisneksistään.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
JanJ kirjoitti:
Koskahan ne alkaa myymään raamattuja ja uskontoja tälläisellä systeemillä? Kelaa nyt, ostat itse 500 euron paketin missä saat pari raamattua ja huijausohjeet. Sitten vaan kutsut kaikkia tuttujasi ostelemaan taivaspaikkaa 500 eurolla, lupaat raamatun ja vaadit vaan värväämään pari kolme lisää. Sulle provikat joka värväyksestä ja hetken päästä pyörit rahassa...

Ei hemmetti, toihan on vaan jalostettu versio jehovan todistajista.

Myös uskonnon kaupittelun avulla voidaan hakea rikastumista ja kaupitella taivaspaikkoja hyväuskoisille. Mutta jos Raamatun aukaisee, niin aika äkkiä huomaa tulleensa huijatuksi.
 

JanJ

Jäsen
The Original Jags kirjoitti:
Mutta jos Raamatun aukaisee, niin aika äkkiä huomaa tulleensa huijatuksi.
Sitähän mä olen uskiksille koittanut sanoa monta kertaa.

Mutta oikeasti, uskonnoilla ja verkostomarkkinoinnilla on huomattavan paljon yhtäläisyyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
JanJ kirjoitti:
Sitähän mä olen uskiksille koittanut sanoa monta kertaa.

Mutta oikeasti, uskonnoilla ja verkostomarkkinoinnilla on huomattavan paljon yhtäläisyyksiä.

Taisit ymmärtää väärin.

Tarkoitin sitä, että jos ihminen, jolle luvataan sielun pelastus jonkun aneen/lahjoituksen vastineeksi, aukaisee Raamatun, huomaa hän äkkiä ettei omaa sieluaan tällä tavalla voi pelastaa.

Joillakin uskonnoilla ja verkostomarkkinoinnilla on paljon yhteistä, mutta pelastavalla uskolla ja VM:llä ei.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
The Original Jags kirjoitti:
jos Raamatun aukaisee, niin aika äkkiä huomaa tulleensa huijatuksi.

Jos haluaisin olla mulkku ja harrastaisin Iltalehti-tyyppistä lauseiden irroittelua asiayhteyksistä, laittaisin tämän kyllä signaturekseni. :)

Mutta minä olen mukava mies.

JanJ:lle kommenttia sen verran, että kyllähän monet lahkot toimivat juurikin noin: rekrytään ihmisiä jotka maksavat sitten kovia summia pelastumisesta. Skientologit ovat ainakin yksi malliesimerkki. Sielläkin on olemassa joku pyramidimainen taso ja vain huipulla olevat saavat tietää koko lahkon totuuden.
 

JanJ

Jäsen
The Original Jags kirjoitti:
Taisit ymmärtää väärin.
Oli helppo tilaisuus ymmärtää tahallaan väärin.
Seuraavassa lauseessa kyllä pehmensin asiaa.
Eli tiesin mitä tarkoitit.
Ei nyt käännetä tätä enempää uskontoväittelyksi, vaikka hyvin läheisiä aiheita ovatkin.


Sistis kirjoitti:
JanJ:lle kommenttia sen verran, että kyllähän monet lahkot toimivat juurikin noin: rekrytään ihmisiä jotka maksavat sitten kovia summia pelastumisesta. Skientologit ovat ainakin yksi malliesimerkki.

Niin, nyt kun tuli puheeksi niin totta. Jos pohtii asiaa enemmän niin huomaa että tietyillä lahkoilla on tätä värväystä aika paljon, ja yhä enemmissä määrin lahkot haluavat rahaa.

Ainoa lahko johon mä olisin liittynyt lopetettiin jo. Se ranskalainen linnassa elänyt lahko joka uskoi orgasmin olevan maailman "se" voima. Näin joskus dokumentin jossa kesken haastattelun alkoi hillitön naistenvälinen nuolenta. Koitin etsiä äkkiä ilmoittautumiskaavaketta, olisin ostanut aloituspaketinkin mutta ei löytynyt prkl...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
JanJ kirjoitti:
Ainoa lahko johon mä olisin liittynyt lopetettiin jo. Se ranskalainen linnassa elänyt lahko joka uskoi orgasmin olevan maailman "se" voima. Näin joskus dokumentin jossa kesken haastattelun alkoi hillitön naistenvälinen nuolenta. Koitin etsiä äkkiä ilmoittautumiskaavaketta, olisin ostanut aloituspaketinkin mutta ei löytynyt prkl...

Itse törmäsin varsin mielenkiintoiseen lahkoon tässä joku aika sitten. Ihan Tampereen teknillisellä yliopistolla oli mainiksia jostain uudesta buddhalaisuus-suunnasta, jossa tähdennettiin sitä, että seksi ja alkoholi sopivat buddhalaisuuteenkin oikein hyvin. Eli siis ilmeisesti ne olisivat keinoja valaistumiseen.

Tuo saattoi toki olla hyvin tehty teekkarijäynä, mutta myös humanisti-yliopistolla oli näitä mainoksia ja porukalla oli ihan toimiva kotisivukin...

Menee kyllä off-topiciksi, joten pahoittelut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä muistan kuinka nuorena poikana ensimmäistä (ja viimeistä kertaa) olin kuuntelemassa VM-esitystä. Aiheena taisi olla golden products, saippuaa & pesuaineita siis joka tapauksessa. No minä lapsellisuuttani ja tyhmyyttäni meinasin alkaa tekemään laskelmia jollain hemmetin excelillä siitä, että olisiko noilla parametreillä liiketoiminnan voinut ollut kannattavaa. No enhän minä ymmärtänyt ettei businesstä nyt niin herran jestas tehdä ja kun ei niillä annetuilla tiedoilla noita laskelmia saanut tehtyä, niin jätin kokonaan osallistumatta.

Näin siis tyhmyyttäni ja lapsellisuuttani minulle ei raha kelvannut ja tulin heittäneeksi mahdollisuuteni hukkaan kun en uskonut niitä business-miehiä, jotka varmasti paremmin tiesivät ja íhan vain hyvää hyvyyttään koittivat muitakin kannustaa.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa joku sivusi VM:tia ja franchingia, niin voisiko joku kertoa niiden erosta.
Eikös esim. Koti-Pizzaa väännetä franching-hommilla?
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
kalle kirjoitti:
Tuossa joku sivusi VM:tia ja franchingia, niin voisiko joku kertoa niiden erosta.
Eikös esim. Koti-Pizzaa väännetä franching-hommilla?


Franchise on lyhyesti sitä että joku yrittäjä saa ketjulta käyttöön liikeidean. Mutupohjalta sanoisin että esim. tuo mainittu pizzaketju harjoittaa yhteishankintaa siten että ostavat raaka-aineita kimpassa ja jokainen yrittäjä sitten tilaa menekin mukaan.
Yrittäjä maksaa tietysti sopimuksessa olevan korvauksen ketjulle.
Yrittäjällä on toki kaikki taloudellinen riski, tosin ketju tarjoaa kaiken avun ja MAINOSTUKSEN ja harjoittaa toki järkevää politiikkaa toimipisteiden sijoittelussa, siten ettei lähekkäin tule liikaa puljuja.

Ketjuhan voi pyörittää omia ravintoloita myös, siten että palkkaa niihin työntekijät.



VM: jälleenmyyjiä pyramidimuotoisessa organisaatiossa, kukaan ei takaa etteikö samassa korttelissa olisi 10 saman saippuabrändin edustajaa.
Räikeimmissä huijauksissa myyntiartikkelit eivät ole pääosassa, vaan siellä myydään kalliita biznezkittejä, kirjoja, ym tavaraa jotka pitää ostaa että saa edes toimia edustajana. Tunnistaa myös yleensä siitä että rahaa luvataan uusien edustajien värväämisestä.
Suurin osa rahoista nousee sinne pyramidin huipulle eli niille perustajille. Verkoston kasvettua tarpeeksi suureksi, se alkaa romahtamaan alhaalta päin, jolloin perustajat yleensä hyppäävät pois ja ei muutakuin uutta alulle, vähän toimialaa muuttamalla.

Ei ole muutan kovinkaan kustannustehokasta tämä näitten heppujen tapa myydä. Siksi ne tuotteet ovat siis yleensä kalliimpia, vaikka koittavat perustella sitä sillä etteivät mainosta. Välikäsiä eli rahansaajia on liikaa ja edustajan ovelta ovelle tai siis tuttavalta tuttavalle myyntityyli on tehotonta, kun sitä verrataan normaaliin kauppaan.
 
Viimeksi muokattu:

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja vielä täytyy mainita ns. pysäytetty pyramidi. jonka tasojen ei anneta laajeta loputtomiin.

Paras esimerkki tästä on Tupperware. Pyramidin alin taso ovat nämä tätit, jotka järjestävät näitä ns. Tupperwarekutsuja. Niitä, joissa naiset haltioituneina hiplaavat muovikippoja.

Kuinka nämä eroavat näistä moveista ja muista huijarifirmoista?

Ainakin Tupperwaren tavarat ovat oikeasti korkealaatuisia. Esin laajasuiset eväskipot ovat 100% nesteenpitäviä. Hintahan niissä on kova, kuten kaikissa verkostomarkkinointikamoissa.

Mutta Tupperwaren ja vastaavien firmojen tavoite on kotimynnillä myydä asiallista tavaraa. Toisin kun näissä tyypillisissä ternimaito- ym, bisneksisä, joissa idea on myydä "jälleenmyyjien" alotuspakkauksia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
lihaani kirjoitti:
Kuinka nämä eroavat näistä moveista ja muista huijarifirmoista?
Merkittävästi. Tupperi ei lupaa "jatkuvaa passiivista tuloa monelle portaalle" vaan tätä ja esim. Oriflamea voitaisiin paremminkin kutsua kotimyynniksi provisiopalkalla. Tällaisessa tilanteessa ei myöskään luvata eksponentiaalista kasvua, ziljardien eurojen viikkotuloja eikä varsinkaan mitään tuloa ilman työn tekoa. Palkkiot ovat hyvinkin kohtuuden rajoissa, sekä perustuvat selvästi tehtyyn myyntiin ja tilauksiin. Tilauksien määrässä on toki porkkanoita myyjälle, mutta tämä on aika tavallista provisiopalkkaisessa myynnissä. Lisäksi aloituskustannukset ovat mitättömät, jos ollenkaan, eikä pääosa palkkioista muodostu suinkaan uuden agentin värväämisestä - pikemminkin tällä huonontaa omaa asemaansa toisen myyjän tullessa tuttavapiiriin.

Tupperware-tuotteistus ei ole niin innovatiivinen tai laadukas, mitä yleensä käytetään korkean hinnan selityksenä. Vastaavia tuotteita on mm. Citymarketin myymä Orthex, ja näitä kippeleitä ja kuppeleita saa yleensä aikalailla vastaavina tuotteina ja yhtä laadukkaina. Huomattavasti halvempi hinta perustuu sitten valmistusportaan ja jakeluketjun ammattimaisuuteen ja hiottuun tehokkuuteen, siinä missä verkostomarkkinointityyppinen pyramidi vain rasittaa tuotteen hintaa kuljettamalla sitä monen kustannusportaan läpi - vaikka tietysti usein verkostolaiset käyttävät tätä argumenttina oman hintansa perustelussa; ei ole tukkua valmistajan ja vähittäismyyjän välissä. Tässä unohdetaan kertoa, että on verkosto välissä, jopa monessa portaassa tuottamassa kustannuksia. Ihan pieni ajattelutyö siis paljastaa, että verrattuna vuosikymmeniä tehokkuuttaan hiomaan tukkukauppaan, verkosto on hyvinkin epätehokas ja kallis jakelukanava.

Mutta kuten todettua, mm. Tupperi ja Oriflame on pikemminkin rinnastettavissa kotimyyntiin kuin verkostomarkkinointiin.

Lisättäköön tähän vielä mielipiteeni verkostomarkkinoinnista, eli lähden innolla mukaan. Mieluiten tavaran valmistajana tai vaihtoehtoisesti pyramidin huippuna. Muussa tapauksessa ei ole mitään mahdollisuuksia, että minut nähtäisiin verkoston jäsenenä.
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kaikki Movettamaan! :)

http://www.moveplaza.com/?id=PennitMiljoonaksi

Anti-Move sivut...

Edit. alhaalla näet pisteesi (top leaders)

Minusta on juuri tullut Diamond Director Golden Jet Ski Administrators!!!!
V....u mää olen päällikkö...
 
Viimeksi muokattu:

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi muokattu:

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
lihaani kirjoitti:
Ja vielä täytyy mainita ns. pysäytetty pyramidi. jonka tasojen ei anneta laajeta loputtomiin.

Paras esimerkki tästä on Tupperware. Pyramidin alin taso ovat nämä tätit, jotka järjestävät näitä ns. Tupperwarekutsuja. Niitä, joissa naiset haltioituneina hiplaavat muovikippoja.

Kuinka nämä eroavat näistä moveista ja muista huijarifirmoista?

Ainakin Tupperwaren tavarat ovat oikeasti korkealaatuisia. Esin laajasuiset eväskipot ovat 100% nesteenpitäviä. Hintahan niissä on kova, kuten kaikissa verkostomarkkinointikamoissa.

Kysymys kuuluukin, että kuka helvetti haluaa käyttää samaa muovikippoa seuraavat 20-vuotta? Varmasti ovat laadukkaita, mutta Vapaa Valinnasta saa samantyylisiä 1/10 hintaan. Nekin kestävät hyvin sen 5-vuotta.

Eniten harmittaa näissä verkostomarkkinoinnissa, että niihin lankeaa yleensä jo valmiiksi huonotuloiset ihmiset.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sininen Lanka kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, että kuka helvetti haluaa käyttää samaa muovikippoa seuraavat 20-vuotta? Varmasti ovat laadukkaita, mutta Vapaa Valinnasta saa samantyylisiä 1/10 hintaan. Nekin kestävät hyvin sen 5-vuotta.

Eniten harmittaa näissä verkostomarkkinoinnissa, että niihin lankeaa yleensä jo valmiiksi huonotuloiset ihmiset.

En ota ihmisten mieltymyksiin kantaa. Yritin perustella, että tupperwaren tyyliset kotimyyntiin perustuvat firmat eivät ole mitään pelkkää pyramidihuijausta.

Jos keski-ikäiset tätit saavat kiksejä, kun juovat keskenään litratolkulla sumppia sekä ihastelevat muovikippoja, niin siitä vaan! Siinä tuskin kenenkään elintaso horjahtaa, jos eväskiposta maksaa muutaman euron ekstraa. Ja oikeasti ne ovat ihan laadukkaita kippoja.

En osaa minään elämää suurenpana liikeideana tupperwarebisnestä pitää, mutta huijausta se varmaankaan ei ole, kuten Movet ja muut vastaavat.
 

Jason W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin, kaikki joukolla Movettamaan!
http://www.moveplaza.com/?id=PennitMiljoonaksi

(pilailu moven kustannuksella)

ps. olen maailman ensimmäinen Passive Income Billionaire Aamurunkki!
Ylälinjaa... :)
(klikka alareunasta Top Leaders, niin voit seurata kehitystä)

Sori modet jos tämä menee pahasti ohi aiheen?!?!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jason W kirjoitti:
Noniin, kaikki joukolla Movettamaan!
http://www.moveplaza.com/?id=PennitMiljoonaksi

(pilailu moven kustannuksella)

ps. olen maailman ensimmäinen Passive Income Billionaire Aamurunkki!
Ylälinjaa... :)
(klikka alareunasta Top Leaders, niin voit seurata kehitystä)

Sori modet jos tämä menee pahasti ohi aiheen?!?!
Vasta toisen kerran tämän "hassunhauskan" linkin omalla tunnuksellasi pastesit. Vähästä säkin kiksit saat.
 

Lukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sininen Lanka kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, että kuka helvetti haluaa käyttää samaa muovikippoa seuraavat 20-vuotta? Varmasti ovat laadukkaita, mutta Vapaa Valinnasta saa samantyylisiä 1/10 hintaan. Nekin kestävät hyvin sen 5-vuotta.

QUOTE]

Samat henkilöt, jotka maksavat extraa Arabian lautasista ja Hackmanin haarukoista, vaikka halvempiakin vaihtoehtoja löytyy. Kaipa tuo Kipporware on joissakin piireissä merkkituote, josta ollaan valmiita maksamaan ylihintaa. Ja tietysti suurin myyntivaltti on myötäsääli myyjää kohtaan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Entisestä työkaverista ei ollut kuulunut noin pariin kuukauteen. Useampi yhteydenotto ehti tulla joka maanantai, kun maanantaisin on aina iso tilaisuus "missä näet miten homma rokkaa".

Ehdinkin jo odotella, eilen hän sitten soitti. Viitisen minuuttia juteltiin niitä näitä, meinasin jo sanoa, että kerro nyt miksi soitit, koska taidan tietää. En sitten kuitenkaan sanonut. Sen verran kerroin, että olen saanut oikeita töitä, ihme kyllä siihen vastaukseksi ei tullut heti, että viihdytkö, tyydyttääkö palkka jne.

Sitten oli aika mennä junaan (ihan oikeasti), joten hän kysyi, että voiko soittaa 10 minuutin päästä. Vastasin, että matkaa kestää pitempään, mutta voit soitella joskus.

Hän oli kovasti jäämässä eläkkeelle nyt ensi kuussa, kun lapsi syntyy, mutta nyt hän arvelikin, että työnteko jatkuu vuoden loppuun asti.

Harmi, koska tämäkin on ihan ok jamppa, eikä muutenkaan ole mitenkään raivolla edes tyrkyttänyt. Olisi ihan kiva nähdä muissa kuin Amwayn merkeissä, koska muutakin juttua on kyllä riittänyt. Se nyt ei vain taida onnistua.

Olenko sitten joutunut pahasti aivopestyksi, mutta olen ymmärtänyt, että Amway ei ole mitenkään niin paha vedätys kuin monet muut. Siinähän tulo perustuu verkon itse ostamaan tavaraan. Se kauppa on aika ankea ja alkutekijöissään, mutta miksipä se ei voisi kasvaa ja kehittyä muun nettikaupan mukana?

Onko jollain jotain pahaa tietoa ko. firmasta?

Mukaan en todellakaan ole lähtemässä, koska en rupe hyväksikäyttämään tuttujani, mutta jos jostain saisi porukkaa mukaan omaan verkostoonsa, niin olisihan tuo kaiketi toimiva homma.

Sillähän ne ratsastaa, että firma on perustettu joskus 1950-luvulla ja saanut jotain ties mitä palkintoja tms. esimerkiksi Unicefilta ja vastaavilta kaikkien tuntemilta tahoilta.

Eikä tuossa myöskään puhuta rikastumisesta ollenkaan samalla tavalla kuin muissa mitä olen kuullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös