Verkostomarkkinointi - järkee vai ei?

  • 98 089
  • 297

Ender00

Jäsen
super kirjoitti:
Olen uhannut selkäsaunalla kaikkia jotka tässä firmassa liittyvät tuollaiseen paskaan. Jos löytyy tonni löysää niin antakaa mulle.

rispektiä sinnepäin. Tätä kusetusta vastaan kannattaa kaikkien tervepäisten taistella.
Totta on, että maailmassa tyhmyydestä sakotetaan, mutta jokainen joka kuulee jonkun harkitsevan näihin verkostohuijauksiin lähtemistä pitäisi olla velvollinen ainakin varoittamaan asiasta ja antamaan vaikka tuo erinomainen nettilinkki.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
er_bai_wu kirjoitti:
Onko kukaan tietoinen sellaisesta puljusta kuin Riedeck? Ei sillä, että kiinnostaisi ottaa osaa näihin talkoisiin, mutta näkyi tulevan "Henkilökohtainen kutsu" Albaan "illalliselle". Jostain luonnonvillatuotteista on tällä kertaa kysymys.

varo ettet joudu itse maksamaan sitä illallista...
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
er_bai_wu kirjoitti:
Onko kukaan tietoinen sellaisesta puljusta kuin Riedeck? Ei sillä, että kiinnostaisi ottaa osaa näihin talkoisiin, mutta näkyi tulevan "Henkilökohtainen kutsu" Albaan "illalliselle". Jostain luonnonvillatuotteista on tällä kertaa kysymys.

Googleta Riedeck, niin johan alkaa löytymään tietoa...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nyt on tämä S2E sitten Hesarin NYT-liitteessä. Tsekatkaa tämän päivän lehti, jos kiinnostaa.
 

Kaivanto

Jäsen
mirasane kirjoitti:
Televisiossakin verkostomarkkinoinnista puhunut Petteri Haipola on tehnyt syksyn aikana laajan tutkimuksen Movesta. Hänen tutkimuksensa tuloksia voi käydä lukemassa osoitteessa:

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/move.htm

edit. tuo on ihan hyvä teksti, joka kaikkien muiden verkostofirmojen rekrytilaisuuksissa käyneiden kannattaa lukea. Vaatii tosin vähän aikaa ja paneutumista.

Verkostomarkkinointimafia on ottanut kovat keinot käyttöön:

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/uutiset/09092006.htm
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2006-09-13,104:2:404668,1:0:0:0:0:0:
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Yks jannu bongas mut jokunen viikko sitten Starbucksista ja sanoi nahneensa minussa "fitness trainerin". En sita ole, mutta olevani eraan urheilulajin ammattilainen (opettaja/koutsi) kyllakin. Hanella olis kuulemma asiaa minunlaiselle tyypille. Sanoin, etta tassa on nyt kiireita ja Kanadaankin ollaan just lahdossa, mutta soittele parin viikon paasta.

Kundi soitti sunnuntaina ja sovittiin tapaaminen samaan mestaan taksi paivaksi. Kovasti se leperteli niita ja naita ja paperille tuli vaikka minkalaista viivaa. Puolen tunnin jalkeen sanoin sille, etta nyt kun sa oot puhunut puoli tuntia taysin mitaansanomatonta tekstia, niin kerro nyt ihmeessa mihin sa mua ja mun asiakkaita tarvitset ja miten sa oot mulle rahaa maksamassa?? No sitten alkoi "eh, oh, jees but, pill keits, billions...." -jutut. Nautin hetkesta, silla tajusin kundin olevan verkostomarkkinoinnin orjatyolainen, jolla ei ollut maailman meiningista mitaan tajua (entinen maalari-punaniska). Panin kundin verbaalisesti ja tiedollisesti kiikkuun ja ylos noustessani huikkasin viela, etta valmistaudupa ensi kerralla poika paremmin naihin asioihin, silla jos "asiakas" ei ymmarra sinua etka sina asiakasta, niin silloin sina olet metsassa.

Ei katellyt lopuksi... Hieno kokemus.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
No juu...

Jos sinulla on yrittäjyys päässäsi ja ajattelet termiä: Verkostomarkkinointi
;mieti uudelleen.Voit kusettaa ystäviäsi, muttet koko maailmaa (paitsi niitä jotka uskovat höpöpuheitasi). Perusta sen sijaan yritys joka tuottaa (oikeasti) voittoa laillisin keinoin.

Verkostomarkkinointi on vain esimiehesi voiton maksimoimista...
 

rosvo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis, Liiga, NHL, Rautaliiga
Ei saakeli että mua naurattaa tää homma! Miehet istuvat puvut päällä selittämässä jostain maailman parhaasta jutusta jonka ei kannata antaa mennä ohi! :D
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ender00 kirjoitti:
Moven seuraajasta huhuilevat Oy Defigo Ab.

Juu, kuulemma Defigo omistaa nykyään aputoiminimenään Team Infinityn, joka toimii Moven koulutusorganisaationa. Tuo moven ympärille rakennettu yritysrypäs on kyllä laajudessaan todella mielenkiintoinen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös maaliskuussa selviä Moven vastaisen oikeudenkäynnin tulos? Pari Moven johtajaa on siellä syytettynä. Toki hävinnyt osapuoli vie jutun todennäköisesti hovioikeuteen, joten vielä joudutaan odottelemaan vuosia lopullista päätöstä.

Itse toivon, että huijarit jäävät kiinni. Kaksi kaveriani on toki lähtenyt mukaan tähän bisnekseen. Olen yrittänyt puhua heille järkeä, mutta vastaus on ollut:"Sinä saat olla ihan mitä mieltä tahansa tästä verkostomarkkinoinnista.". Ei näytä edes oikeudenkäynti huolestuttavan näitä kavereita.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
varjo kirjoitti:
Sen lisäksi, että hyväksikäytetään ystävyyssuhteita, käytetään hyväksi tämän ystävän ystäviä ja koko ostoprosessi sitten tapahtuukin sosiaalisen paineen avulla.

Lähisuvussa oleva naishenkilö on ryhtynyt kauppaamaan tämän puljun riepuja:
http://www.green-house.com/fi/om_green_house.aspx
Toivottavasti homman on edes Tupperware- tyylistä.

Ja juuri tämän varjon mainitsemaa sosiaalista painetta on ryhdytty nyt kohdistamaan minuun. Kuulemaa miestenmallistosta löytyisi sopivia...
 

Moosehead

Jäsen
Onko jatkoaikalaisilla tietoa viritelmästä nimeltä winclub? Sijoitusten maailmassa pyöritään, mutta piirteet viittaavat vahvasti verkostomarkkinointiin. Muutamat vesselit ovat jo kylillä ehtineet kehuskella kovilla tuotoilla.

Onko kenelläkään ilmiöstä kokemusta tai enempää tietoa?
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Moosehead kirjoitti:
Onko jatkoaikalaisilla tietoa viritelmästä nimeltä winclub? Sijoitusten maailmassa pyöritään, mutta piirteet viittaavat vahvasti verkostomarkkinointiin. Muutamat vesselit ovat jo kylillä ehtineet kehuskella kovilla tuotoilla.

Onko kenelläkään ilmiöstä kokemusta tai enempää tietoa?

Äkkivilkaisulla, tästä on kyse:
http://verkostomarkkinointi.blogspot.com/2006/10/ponzi-huijaukset.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme

"Sijoittaminen" on vain juoni saada toiminta näyttämään siltä että se voisi toimia. Tosiasiassa se toimii vain niin kauan kuin rahaa virtaa sisään enemmän kuin sitä nostetaan ulos, ja sitten kupla puhkeaa.

Rahoitustarkastus on voimaton tämän edessä.
http://www.rahoitustarkastus.fi/Fin/Tiedotus/Rata_tiedottaa/6_2006/2.htm

Vaikka kuinka hörhöt yrittävät väittää että Rata olisi hyväksynyt toiminnan
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Moosehead kirjoitti:
Onko jatkoaikalaisilla tietoa viritelmästä nimeltä winclub? Sijoitusten maailmassa pyöritään, mutta piirteet viittaavat vahvasti verkostomarkkinointiin. Muutamat vesselit ovat jo kylillä ehtineet kehuskella kovilla tuotoilla.

Onko kenelläkään ilmiöstä kokemusta tai enempää tietoa?

Minulla on useita kavereita, jotka ovat sijoittaneet suurehkoja summia kyseiseen puulaakiin. Kukaan heistä ei ole ns. sijoittamisen ammattilainen. Meikäläisen korviin homma kuulostaa kovasti ns. pyramiditoiminnalta. Touhussa saa mm. siivun sellaisen henkilön sijoituksista, jonka on saanut houkuteltua toimintaan mukaan. Eniten sijoittanut kaverini väittää jo nostaneensa ns. omansa pois, ja pelaa nyt ainoastaan "voittorahoilla". Sinänsä minulla ei ole aihetta epäillä häntä, koska olen tuntenut miehen jo 25 vuoden ajan.

Winclubissa kaiketi pelataan valuuttakaupalla ja urheiluvedonlyönnillä. Tasoja on erilaisia, riskistä riippuen. Tuotot ovat huimia, siis todella huimia, mikä juuri pistää epäilemään pyramidia. Yleensä tarjoukset jatkuvasti paranevat, mikä aiheuttaa sen, että "voittoja" ei nostetakaan vaan sijoitetaan jatkuvasti lisää.

Homma haiskahtaa pahasti tai sitten on vain keksitty ikiliikkuja.

Onneksi nämä tuttavani ovat sen verran varoissaan, että vaikka häviäisivät kaikki sijoittamansa rahat, ei se heitä paljoa hetkauttaisi.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Nyt jos jätetään ihan noi ylimmillä olevat organisaattorit pois laskuista niin kuinka moni tuntee yhtäkään joka olisi saanut edes kohtuulliset ansiot verkostomarkkinoinnista? Tunnen varmaan n. 50 - 100 alaan ryhtynyttä tässä vuosien varsilta ja aina oon kuullut ne samat saatanan värssyt "tää on nyt erilainen homma ja kohta ei rahantuloa voi estää" jne. blaa blaa blaa. YKSIKÄÄN näistä ei ole saanut edes kohtuullista korvausta, ts. päässyt edes minimipalkkatasolle. Useimmiten ovat jääneet lähes puille paljaille. Selityksiä tulee vielä vuosienkin jälkeen tyyliin "ois se toiminut mutku mä en sit kerinny" tai "kateelliset torpedoi hyvän bisneksen" tms. Joka tapauksessa lopputulos on aina ihan sama miten kävi entisellekin pojalle eli luu jää vetävän käteen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
laredo kirjoitti:
Nyt jos jätetään ihan noi ylimmillä olevat organisaattorit pois laskuista niin kuinka moni tuntee yhtäkään joka olisi saanut edes kohtuulliset ansiot verkostomarkkinoinnista? Tunnen varmaan n. 50 - 100 alaan ryhtynyttä tässä vuosien varsilta ja aina oon kuullut ne samat saatanan värssyt "tää on nyt erilainen homma ja kohta ei rahantuloa voi estää" jne. blaa blaa blaa. YKSIKÄÄN näistä ei ole saanut edes kohtuullista korvausta, ts. päässyt edes minimipalkkatasolle. Useimmiten ovat jääneet lähes puille paljaille. Selityksiä tulee vielä vuosienkin jälkeen tyyliin "ois se toiminut mutku mä en sit kerinny" tai "kateelliset torpedoi hyvän bisneksen" tms. Joka tapauksessa lopputulos on aina ihan sama miten kävi entisellekin pojalle eli luu jää vetävän käteen.

Tunsin yhden kaverin, joka tästä bisneksestä saaduilla rahoilla osti itselleen bemarin(tosin pienen, mutta uuden) ja muutenkin ihan hyvin rahoilla eleli. Oli samaan aikaan mukana muutamassa eri yrityksessä. Meni kuulemma 12+ tuntia päivässä, että sai homman kannattamaan hyvillä tuloilla. Muutenkin kertoi, että helppoa rahaa ei ole olemassa, mutta voi näilläkin tienata. Eli kai se on teoriassa mahdollista. Kaverista en ollut kuullu mitään varmaan viiteen vuoteen, mutta kerran katse osui kaupassa alibin kanteen, missä kaveri oli jostain pahasta rötöksestä kiinni jäänyt.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Jaakko kirjoitti:
Tunsin yhden kaverin, joka tästä bisneksestä saaduilla rahoilla osti itselleen bemarin(tosin pienen, mutta uuden) ja muutenkin ihan hyvin rahoilla eleli. Oli samaan aikaan mukana muutamassa eri yrityksessä. Meni kuulemma 12+ tuntia päivässä, että sai homman kannattamaan hyvillä tuloilla. Muutenkin kertoi, että helppoa rahaa ei ole olemassa, mutta voi näilläkin tienata. Eli kai se on teoriassa mahdollista. Kaverista en ollut kuullu mitään varmaan viiteen vuoteen, mutta kerran katse osui kaupassa alibin kanteen, missä kaveri oli jostain pahasta rötöksestä kiinni jäänyt.

Oikeastaan hyvin samanlainen kokemus eräästä kaverinkaverista. Oli muka verkostomarkkinoinnilla rikastunut, mutta sittemmin on talousrötöksistä ollut tilillä ja jonkun verran julkisuudessa.
Tässä tapauksessa hämärät tulot oli naamioitu verkostomarkkinoinnista saaduiksi. Luulen ma.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Onkohan joku törmännyt sellaiseen puljuun Suomessa kuin Nikken? Vaikuttaisi olevan pitkän linjan perinteinen verkostomarkkinointilafka, jolla on laaja valikoima ilmeisen tyyriitä tuotteita. Kiinnostaa lähinnä sen levinneisyys Suomeen ja kuinka pitkällä lonkerot täällä mahtavat olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös