Jokainen muslimi vastuussa terrori-iskuista ja täten karkotus? Jos se venäläinen on jokaisissa vaaleissa äänestänyt Putinia vastaan ja täten vastustanut häntä, se ei riitä? Pitäisi mennä kadulle ja sieltä sitten putkaan ja vankilaan. Saisiko vankilareissun jälkeen tulla tänne pelaamaan jääkiekkoa vai pitäisikö vieläkin osoittaa mieltä ja joutua uudestaan vankilaan tai pahimmassa tapauksessa hävitä mystisesti?
Anteeksi kun vastaus on kestänyt. Terroriteon voi tehdä myös kristitty, buddhalainen tai kuka vaan, joten minun ajatuksissa ei ole tarkoitus tuomita kaikkia muslimeita terroristiksi. Venäläiset kyllä, kyllä he ovat vastuussa johtajastaan. On ollut jo hienoa havaita että mielenosoitukset ovat Venäjällä alkaneet, tosi edelleenkään Putinin puudelit, nämä urheilevat piippahatut jotka ovat vieneet esim suomalaisilta junioreilta pelipaikkoja, eivät uskalla liittyä mielenosoittajiin. Ovatko he niin tyhmiä etteivät näe mitä heidän johtajat paraikaa tekevät, vai mistä johtuu?
Useat urheilujärjestöt sulkevat nyt Venäjän joukkueita ja yksilöurheilijoita pois sarjoistaan ja lajeistaan. Viimeisin esimerkki Norjasta jossa evättiin hiihtäjien osallistuminen. Samoin Kontiolahdella ampumahiihtäjät eivät osallistu kilpailuihin. Näin tulee tapahtumaan myös Liigassa aivan kuten ketjun otsikko ottaa sen esiin. Hienoa että jaksat liputtaa vielä venäläisten puolesta- minä en!
Läntiset maat johon mekin saamme, tai minä ainakin, yksissä tuumin tulemme eväämään venäläisten urheilijoiden, myös jääkiekkoilijoiden osallistumisen kansallisiin sarjoihin, suunta on vääjäämättä tämä!
Miksi niin väitän? Väitän niin siksi, koska rahoittajat (lue:sponsorit) eivät ensi kaudella enää rahoita sellaisia joukkueita jossa piippahatut saavat pyöriä mukana. Se ei nyt vain sovi yrityksille jotka yrittävät välttää Teboilin tai Netflixin kaltaisen "asiakkaiden ulosmarssin". Todennäköistä on että Liiga tulee asian kanssa julkisuuteen ja liigahallitus sen asianmukaisesti informoimaan. Ja ed en ota NHL:ään kantaa kun en ole USAn tai Kanadan kansalainen.
Ja lopuksi totean, mulle on ihan sama joutuuko joku venäläinen lätkänpelaaja vankilaan vai ei. Ainoastaan sillä on nyt merkitystä että he poistuvat Liigasta. Heillä on suuri maa, paljon joukkueita, antaa heidän pelata siellä. KHL:stä vapautuu varmasti hyviä paikkoja heille. Toivotan hyvää kevättä, älä kauheasti liputa Venäjän puolesta. Nyt on suomalaisuus voimissaan.