Mainos

Venäjän suorittamat terrori-iskut Euroopassa

  • 165 065
  • 1 206

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Onko jätkä ihan sekaisin? Onkohan ikinä ennen pyytänyt mistään anteeksi keneltäkään?
Aika monta lentoyhtiötä on lopettanut lennot esim. Moskovaan tämän tapauksen takia. Nyt on vaan jotain sanottava jotain, että vihamielisiä valtioita ei tulisi enää enempää.

Ja se kuitenkin kannattaa huomata, että ei mainitse sitä tärkeintä, eli heidän ampumaa ilmatorjuntaa, jolla kone saatiin tonttiin hallitsemattomasti. Eikä myöskään sitä, että venäläinen lennonjohto ei antanut laskeutumislupaa koneelle, vaikka kylki oli jo täynnä reikiä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika monta lentoyhtiötä on lopettanut lennot esim. Moskovaan tämän tapauksen takia. Nyt on vaan jotain sanottava jotain, että vihamielisiä valtioita ei tulisi enää enempää.

Ja se kuitenkin kannattaa huomata, että ei mainitse sitä tärkeintä, eli heidän ampumaa ilmatorjuntaa, jolla kone saatiin tonttiin hallitsemattomasti. Eikä myöskään sitä, että venäläinen lennonjohto ei antanut laskeutumislupaa koneelle, vaikka kylki oli jo täynnä reikiä.

Ja onhan tuo lausunto suunnilleen samaa luokkaa, mitä Suomi antoi YYA-aikaan tilanteissa, joissa kansainvälisen paineen vuoksi piti tuomita Neuvostoliiton tekemiset tuomitsematta kuitenkaan Neuvostoliittoa tai sen tekemisiä. Tästä hyvänä esimerkkinä Esko Ahon hallituksen kannanotto Janajevin juntan kaapattua vallan Mosovassa elokuussa 1991: "Suomen hallitus pahoittelee, että demokraattinen kehitys Neuvostoliitossa on nyt pysähtynyt".
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Fyysinen ja tekninen häirintä joka sai koneen menettämään hallinnan" .

Oikeammin, kone ammuttu seulaksi.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Venäjän propaganda syyttää Suomea merirosvouksesta ja lupailee lisää kaapelikatkoja.
Lukematta vielä uutista, mutta sehän kesti. Siellä on propagandapäälliköt lyöneet päät yhteen vodkahuuruissaan ja pena sen sitten siinä viime metreillä keksi!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
"Sotilasasiantintija" Shurygin:
"Tähän on olemassa erinomainen vastaus. Nato-maiden välillä kulkevien kaapeleiden täytyy katketa Itämeren pohjassa vielä suuremmalla intensiteetillä, hän kirjoittaa."
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
"Sotilasasiantintija" Shurygin:
"Tähän on olemassa erinomainen vastaus. Nato-maiden välillä kulkevien kaapeleiden täytyy katketa Itämeren pohjassa vielä suuremmalla intensiteetillä, hän kirjoittaa."
Tämän voisi tulkita varovaisesti sabotaasin myöntämiseksi. Joka tapauksessa yritys pelotella tuo on, mikä nyt ei ole uutta.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Tuosta Venäjän piraattisyytöksistä innostuin vähän miettimään tuon "kaappauksen" arvoa. Itellähän ei ole mitään kompetenssia laskea noita, joten kyselin tekoälyltä noita. Tässä tulokset:

"Öljytankkerin lastin rahallinen arvo on arvioitu olevan noin 40 miljoonaa euroa. Tämä luku perustuu viimeisimpiin uutisiin, joissa on käsitelty aluksen lastia ja sen arvoa.

Tämä tarkoittaa, että Eagle S:n lasti kestäisi Suomessa noin 20,5 päivää, jos kaikki bensiini käytettäisiin samanaikaisesti. Tietenkin tämä on teoreettinen arvio, ja todellinen kestoaika voi vaihdella kulutustottumusten ja muiden tekijöiden mukaan.
Romutuksesta:
Jos otetaan huomioon, että Eagle S -tankkerin paino on noin 35 000 tonnia, romutushinta voisi olla yhteensä:
  • 10,5–17,5 miljoonaa euroa.
Tämä on vain karkea arvio, ja todellinen arvo voi vaihdella. "
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Vieläkö Rauma-Repola Oceanicsin tietotaito löytyisi naftaliinista elvytettäväksi? NATOn täysjäsenenä voitaisiin varmaan todeta, että Pariisin rauhansopimuksen sukellusvenekirjaus on aikansa elänyt.
Mä vähän luulen, että jossain on osina pari subia, jotka saadaan nopeasti kasaan, jos yleiset sopparit alkavat murentumaan.
 

Bilbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Oilers
Vieläkö Rauma-Repola Oceanicsin tietotaito löytyisi naftaliinista elvytettäväksi? NATOn täysjäsenenä voitaisiin varmaan todeta, että Pariisin rauhansopimuksen sukellusvenekirjaus on aikansa elänyt.
"Suomen on pakko reagoida riippumattomien maiden kaapelien katkomisiin ja vastavetona uudelleen käynnistää sukellusalusten rakentamisen tutkiakseen ja korjatakseen kaapeleita."

Voi Putella mennä kaali väärään kurkkuun, kun tajuaa ryssineensä tämänkin.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
"Suomen on pakko reagoida riippumattomien maiden kaapelien katkomisiin ja vastavetona uudelleen käynnistää sukellusalusten rakentamisen tutkiakseen ja korjatakseen kaapeleita."

Voi Putella mennä kaali väärään kurkkuun, kun tajuaa ryssineensä tämänkin.
Yleisesti ottaen, miksi ihmeessä jotain melkein 80 vuotta vanhaa sopparia edelleen noudatetaan? Ikäänkuin vastapuolella ei oltaisi menty eteenpäin kaluston suhteen kaikkina näinä vuosikymmeninä.
Sanotaan vaikkapa että Suomella voisi nyt olla yhtä monta sukellusvenettä vähemmän kuin Venäjällä kuin Neuvostoliitolla oli sukellusveneitä 10.2.1947. Ero siis pysyisi samana.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Yleisesti ottaen, miksi ihmeessä jotain melkein 80 vuotta vanhaa sopparia edelleen noudatetaan? Ikäänkuin vastapuolella ei oltaisi menty eteenpäin kaluston suhteen kaikkina näinä vuosikymmeninä.
Sanotaan vaikkapa että Suomella voisi nyt olla yhtä monta sukellusvenettä vähemmän kuin Venäjällä kuin Neuvostoliitolla oli sukellusveneitä 10.2.1947. Ero siis pysyisi samana.

Ei Suomella ole mitään sopimusestettä siihen, että rakentaisi sukellusveneitä. Suomi irtaantui Pariisin sopimuksen asepykälistä jo 90-luvulla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vieläkö Rauma-Repola Oceanicsin tietotaito löytyisi naftaliinista elvytettäväksi? NATOn täysjäsenenä voitaisiin varmaan todeta, että Pariisin rauhansopimuksen sukellusvenekirjaus on aikansa elänyt.

On ollut aikansa elänyt jo yli 30 vuotta. Vuonna 1990, pitkälti presidentti Koiviston johdolla, Suomi yksipuolisesti irtisanoi Pariisin rauhansopimuksen aserajoituspykälät ydinaseita lukuunottamatta. Eli sukellusveneet ovat olleet "sallittuja" jo pitkään. Neuvostoliittokaan ei vastustanut tätä.

Wikipediassa hyvä yhteenveto:

 

diavolo

Jäsen
Guinea-Bissaun lipun alla seilaava, Venäjältä lähtenyt 19-vuotias (eli vanha romu) LINE-öljytankkeri lipuu vartioalus Turvan vieressä ja status "not under command" eli olisiko siellä jotain kivaa keppostelua taas viritteillä. En tiedä, osui vaan silmään laivatutkia selaillessa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ehkä Suomen Pravda eli Helsingin Sanomat ei kehtaa enää uutisoida törmäämisestä lintuparveen.

Käsittääkseni vain Venäjän viranomaiset ja lentoyhtiö ovat kertoneet syyksi lintuparveen törmäämisen. HS uutisoi sekä Azerbaidžanin viranomaisten näkemyksen, ilmatorjunta että edellä mainitut syyt.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Yleisesti ottaen, miksi ihmeessä jotain melkein 80 vuotta vanhaa sopparia edelleen noudatetaan? Ikäänkuin vastapuolella ei oltaisi menty eteenpäin kaluston suhteen kaikkina näinä vuosikymmeninä.
Sanotaan vaikkapa että Suomella voisi nyt olla yhtä monta sukellusvenettä vähemmän kuin Venäjällä kuin Neuvostoliitolla oli sukellusveneitä 10.2.1947. Ero siis pysyisi samana.
Tässä selvitetty hyvin miksi Suomi ei ole hankkinut sukellusveneitä.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Tuossahan nimen omaan oli selkeästi sanottu, miksi niitä pitää hankkia.
Nimenomaan, ja myös se miksi niitä ei ole hankittu. Monta vuotta jo ihmetellyt miksei Suomi "ole ollut pelissä mukana" ja hankkinut/kehittänyt itse sukellusveneitä. Menee se raha turhempaankin, ja tällaisessa tilanteessa niitä pitäisi jo olla.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Eikö sukellusveneiden suhteen voisi tehdä yhteistyötä Ruotsin kanssa ja tilaisi esimerkiksi yhden samanlaisen kuin Ruotsilla ja voisi Ruotsille maksaa sen huollosta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt ehkä Suomen Pravda eli Helsingin Sanomat ei kehtaa enää uutisoida törmäämisestä lintuparveen.

Onko HS uutisoinut niin, että "kone putosi törmättyään lintuparveen', vai "alustavien tietojen mukaan kone putosi mahdollisesti törmättyään lintuparveen'", vai "Venäjä väittää koneen törmänneen lintuparveen"?

Noilla on vissi ero.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös