Venäjän romahdus, Wagner-joukkojen vallankaappaus(yritys) ja alkava sisällisota (?)

  • 303 699
  • 2 252

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Venäjän armeijalla on ilmaherruus omalla alueellaan. Tuollainen saattue olisi kyllä typeryyden multihuipentuma, jos tosiaan alkaisi Wagnerin ja Venäjän armeijan välinen kahakka.

Pidetään vähän jäitä hatussa - niitä voi näin juhannuksena ottaa vaikka sieltä lonkerolasista tai missä nyt ikinä jääpaloja käyttääkään - ja seurataan tilannetta.

- - -

Pitää silti muistaa, että kuten länsimailla ja Ukrainalla, myös Venäjän jaksamisella on rajansa. Sitä ei vaan kukaan tiedä, että milloin se raja on ylitetty. Länsimaat eivät ainakaan vielä ole näyttäneet perääntymisen merkkejä, eikä myöskään Ukraina, joka siis omalta osaltaan on lyhentämässä sietokynnystä: jos jommalla kummalla osapuolella alkaa tuntumaan pehmeämpää kohtaa, niin se kyllä valaa uskoa venäläisiin.
Joo ja lähinnä itse toivoisinkin nyt että mikäli nuo kuvissa näkyneet vaunut on oikeasti jo moskovassakin rauhaa turvaamassa, niin olisivat jo etukäteen ainakin sopineet oikean puolensa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Toki ilmaherruus, mitta viime kädessä ratkaisun tekee yksittäinen sotilas/sotilaat kuten -91 armeija siirtyi Jeltsinin puolelle eikä viimeisten kommunistien.
Kyllä, juuri näin. Siksi sanoinkin, että jos vastakkain ovat Wagner ja Venäjän armeija. Ja tämä puolestaan riippuu siitä, onko Wagner tosiaan nyt lähtemässä sotajalalle omassa maassaan, ja jos on, niin kenelle armeija on uskollinen.

En itse vielä pidä poissuljettuna sellaista, että tämä on vain teatteria. Jos se ei ole, niin sitten katsotaan Prigozhinin kortit eli kuinka hyvä strategi hän mahtaa olla. Jos Prigozhin olisi tällaista valmistellut pidempään, niin hänen voisi kuvitella selvittäneen omat mahdollisuutensa ja kannatuksensa tärkeissä instansseissa, ensisijaisesti se, että Wagner pysyy uskollisena, toissijaisesti se, että miten armeija, FSB ja kansalliskaarti suhtautuu häneen ja hänen joukkoihinsa.

Mutta katsotaan nyt ensin, että mitä tapahtuu, ennen kuin vedetään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä. Ei tämä nyt kuitenkaan millään muotoa vaikuta siltä, että tässä oltaisiin koettamassa laskea painetta kattilassa (jota on tehty tähän saakka), mutta kyseessä voi ihan hyvin olla jonkinlainen näytös. Riippuu monesta asiasta ja aika tulee näyttämään.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Elikkäs nyt alkaa sisäiset venäjän kahakat ja siihen vähän kylkiäisenä painetta tulloo Ukrainan pojilta.

Ai saakeli tämä erikoisen erikoinen operaatio menee putkeen.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Kuinka iso ryhmä tuo wagner on? Mietin vain että kuinka kauan jaksaisivat pistää vastaan?
Yksinään, luulisin että max. joku 20-30,000, jos sitäkään. Sitä paitsi Wagnerin sotilaat ovat pääsääntöisesti moottoroitua jalkaväkeä eli käsittääkseni Wagnerilla ei ole omasta takaa esim. tankkeja, tykistöä, hävittäjiä, ilmatorjuntaa, ohjuksia tai muutakaan sellaista. Saa korjata, jos tietää paremmin.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ja taas vahvistamatonta:

Wagnereita on oikeasti motarilla ja Venäjän checkpointeista lähtenyt porukka karkuun - tämän jälkimmäisen voi hyvin uskoa.

Lähde Denys Davydovin seurannasta, jossa linkki myös vahvistettuun tietoon, että internetin käyttöön on tehty Venäjällä puolenyön jälkeen merkittäviä käyttörajoituksia
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tässä nyt taitaa kulua tämä yö tilannetta seuraamalla. Kevennystä:

Lasketaanko nämä tapahtumat juhannuksen supertiplaan?
Ja mihin kategoriaan? Meneekö tappoihin vai randomiin? Tai jos ne moottoritiellä hurjastelee, niin ehkä liikenteeseen? Itse ehdotan randomia, sen verran randomilta homma vaikuttaa.

Paitsi että joo, perinteisesti Supertriplaan ei ole laskettu ulkomaiden tapahtumia, joten ei sitten varmaan tätäkään...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tässä nyt taitaa kulua tämä yö tilannetta seuraamalla. Kevennystä:


Ja mihin kategoriaan? Meneekö tappoihin vai randomiin? Itse ehdotan randomia, sen verran randomilta homma vaikuttaa.

Paitsi että joo, perinteisesti Supertriplaan ei ole laskettu ulkomaiden tapahtumia, joten ei sitten varmaan tätäkään...

Kyllä minä päästäisin heidät mukaan. Pääsinhän Australiakin Euroviisuihin.

Itse pidän näitä hukkumisina. Davydovin seurannan mukaan Kremlissä on nimittäin Putin hukassa, eli vaikeuksia saada mies online tilaan - unplugged alkaa olemaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tässä nyt taitaa kulua tämä yö tilannetta seuraamalla. Kevennystä:


Ja mihin kategoriaan? Meneekö tappoihin vai randomiin? Tai jos ne moottoritiellä hurjastelee, niin ehkä liikenteeseen? Itse ehdotan randomia, sen verran randomilta homma vaikuttaa.

Paitsi että joo, perinteisesti Supertriplaan ei ole laskettu ulkomaiden tapahtumia, joten ei sitten varmaan tätäkään...
Eikö nyt sentään lähiulkomaan?
Jos en lähiaikoina kommentoi mitään, olen kuollut vahingoniloon. Menee varmaan randomiin, kun kuitenkin Suomessa olen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös