Venäjän nykytilanne

  • 3 439 709
  • 18 365

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Onkohan maailmassa montaakaan valtioita, jota uhkaisi toisen valtion aloittamat sotatoimet yhtä epätodennäköisesti kuin Venäjää? Kanada kenties?
Mielenkiintoinen kysymys. Uusi-Seelanti tulee ainakin äkkiseltään mieleen, samoin Irlanti ja Itävalta sekä Sveitsi. Etelä-Amerikan mailla on myös sisäiset levottomuutensa, mutta aika harvan uskoisi enää nykyään joutuvan ulkoisen aggression kohteeksi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruotsin mantereelle pystyy maihinnousemaan ilman puskurivaltion miehitystä ja Gotlannin miehitys tulee olemaan esisoitto kriisille Baltiassa. Tanska taas on vaikeassa asemassa, koska sen tehtävä olisi sulkea Itämeren suu punalaivastolta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ruotsin mantereelle pystyy maihinnousemaan ilman puskurivaltion miehitystä ja Gotlannin miehitys tulee olemaan esisoitto kriisille Baltiassa. Tanska taas on vaikeassa asemassa, koska sen tehtävä olisi sulkea Itämeren suu punalaivastolta.

Sattuneesta syystä todennäköisyys Venäjän hyökkääminen Tanskaan on paljon vähäisempi kuin hyökkäämiselle Ruotsiin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minut on työnnetty sivuraiteelle Italiassa, mutta Putin on sanonut minulle olevansa valmis myöntämään minulle kansalaisuuden ja uskomaan hoidettavakseni talousministerin tehtävät, italialainen La Stampa -lehti kertoi Berlusconin sanoneen.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015072320077138_ul.shtml
Venäjä tarvitsee siis myös eliittiä tuontitavarana.

Silvio voi olla tosissaan, mutta oliko lupaaja? Sopisi hyvin Putlerin rosvojengiin.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Putin raivasi tilaa Silviolle ja kenki kerralla 110.000 sisäministeriön virkamiestä. Nyt on byrokraatteja vapaalla jalalla.
Kätevää tuollainen diktatuuri kestävyysvajeen korjausliikkeissä, tuossa on tekemisen meininki.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Putlerlandiassa ei taida kaikki uutiset päästä esille, kun tämänkin päräytti ilmoille CNN.

Uutisesta tuli niin vahva deja vu, että piti tarkistaa. Leikkauksista on kyllä tiedotettu Putlerlandian sisäministeriön toimesta. CNN päräytti uutisen ilmoille lähes kaksi viikkoa perässä.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pointti on siinä, että onko ruskien media uutisoinut asian.

Maan sisäiset ongelmat varmasti kirjoitetaan pienin kirjaimin positiivisten uutisten alle piiloon. Minun pointtini oli, ettei CNN tässä mitään suurta paljastusta ole tehnyt, kunhan ovat saaneet parin viikon viivellä julkiset tiedotteet käännettyä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei lue Suomessa tai muuallakaan suuri yleisö sisäministeriöiden sivuja. Jos homma ei tule esiin mediassa, niin se on sama kuin salaisuus.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Maan sisäiset ongelmat varmasti kirjoitetaan pienin kirjaimin positiivisten uutisten alle piiloon. Minun pointtini oli, ettei CNN tässä mitään suurta paljastusta ole tehnyt, kunhan ovat saaneet parin viikon viivellä julkiset tiedotteet käännettyä.

Anyway, olennaista on että uutinen on siis totta, ja hyvin todennäköistä on että vastaavia tulee vielä runsaasti lisää. Sinänsä hyvä asia, mutta diktatuurit eivät aina käyttäydy rationaalisesti umpikujaan joutuessaan...
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoisia näkemyksiä maanpakolaiselta ja Putinin uhrilta. Diktaattori voi elää epärationaalisessa maailmassa ja pohtia epärationaalisia vaihtoehtoja kuten sota Balttiassa. @mjr on jäljillä, uskallan väittää.
Hän elää täysin omassa maailmassaan. Hänen ajatuksensa eivät perustu talouteen tai politiikkaan, vaan pikemminkin ne ovat uskonnollisia. Hän näkee itsensä jälkiamerikkalaisen maailman heimopäällikkönä, Hodorkovski sanoo.
----
Jos hän ei millään muulla tavoin saa tuotua valtaansa esiin, niin kyllä, sota on mahdollinen.
Mihail Hodorkovski: Putinin aika on ohi neljän vuoden päästä
 

Baldrick

Jäsen
Hieman paradoksaalinen temppu, kun miettii, että vähenikö tässä nyt rikollisia vai annettiinko lisää tilaa rikoksille? Kleptokratia, kestävän kehityksen asialla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päivän jäniskevennys tulee Venäjältä. Urheilu, politiikka, militarismi ja nationalismi samassa kätevässä paketissa.

Uinnin MM-kisat 2015: Venäläisurheilijan asu uinnin MM-kisoissa hämmentää: ”Putinin Venäjä yhdessä kuvassa” - Uinti - Ilta-Sanomat

Veikkaan, että uimarit itse on kesineet tuon idean. Yli vuosikymmen valtiollista propagandaa tuottaa tulosta.

Putinin syytös tv-haastattelussa: EU kulkee Washingtonin talutusnuorassa
Putler jatkaa yrityksiään kiilan lyömiseen USA:n ja Euroopan välille. Kun ottaa huomioon kys mäntin harhaisen maailmankuvan, niin moisen viestin pois jättäminen olisi yllätys.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1438061894322.html
Samasta aiheesta toisen pulun näkemys.

Sikäli olen erimieltä, että luulen Putlerin ja tämän lähipiirin pitävän itseään isänmaallisina miehinä. Nämä sodat ja jäätyneiden konfliktien luominen todistaa isänmaallisuuden puolesta. Jos tarkoitus olisi vain kerätä omaisuutta, niin nuo häiritsee sitä vakavasti. Mutta vallasta Putler lähtee vain jalat edellä, sillä eläköityminen saattaisi hänet oikeustoimille alttiiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös