Siinä todellista tietoa Venäjän taloudesta. Suunta on ihan oikea, talous-kääpiön johdolla talouskääpiöksi.
Ja se on sille Örkkilandialle: ihan oikein.
Siinä todellista tietoa Venäjän taloudesta. Suunta on ihan oikea, talous-kääpiön johdolla talouskääpiöksi.
Edit:Russians who left russia in 2022 and 2023 return en masse as “No one is really waiting for us.” Almost half of Russians who left the war returned to Russia due to problems with documents and work. They were expecting to be welcome in Europe after what they did? Really?
On mielestäni muuten varsin käsittämätöntä, että Venäjä saa Liettuan ja täten myös EU:n kautta huoltaa edelleen Kaliningradin aluetta rautateitse. Oli mielestäni yhtä lailla virhe, että Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen oblasti suotiin sinisilmäisyyttämme Venäjälle.Lisäksi voisi poistaa muutamat pätkät kiskoja sinne vievältä junaradalta.
Oli mielestäni yhtä lailla virhe, että Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen oblasti suotiin sinisilmäisyyttämme Venäjälle.
Kaliningradin aluetta tarjottiin neuvostoaikana Liettuan neuvostotasavallalle, mutta se ei ottanut aluetta vastaan, jotta Liettuan venäläisvähemmistö ei olisi kasvanut.
Tässä taitaa olla vähän sama vika kuin Karjalan palauttamisessa: aluetta ei olisi saanut tyhjänä väestöstä, ja väestö on käytännössä täysin venäläistä. Liettuaa tuo alue ei perinteisesti ole ja ne saksalaiset, jotka vielä omakohtaisesti muistavat Itä-Preussin ja omaavat siteitä sinne ovat hyvin iäkkäitä.Oli mielestäni yhtä lailla virhe, että Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen oblasti suotiin sinisilmäisyyttämme Venäjälle.
Käsittääkseni Liettuan läpi ei kuitenkaan mikään Venäjän valtion rautatiefirma mene vaan siellä taitaa Liettuan valtion LTG rautatiefirma hoidella ainakin pääosan. Että se voi olla omistajaohjauksesta kiinni, että liikenne lakkaa. Noh tietysti jos ei ole pakotteiden piirissä niin voihan silti sinne joku muukin tulla ajamaan jolla luvat, kuten Nurmisen konsernin North Rail (tai Niiralassa vaihtotöitä tekevä FoxRail) hoitaa Suomessa sen Venäjän jäljellä olevan liikenteen.On mielestäni muuten varsin käsittämätöntä, että Venäjä saa Liettuan ja täten myös EU:n kautta huoltaa edelleen Kaliningradin aluetta rautateitse. Oli mielestäni yhtä lailla virhe, että Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen oblasti suotiin sinisilmäisyyttämme Venäjälle.
On joka tapauksessa valitettavaa, ettei liikennettä länsimaiden ja Venäjän välillä ole edelleenkään saatu loppumaan, vaikka sota on jatkunut pitkälle kolmatta vuotta. Venäjä on eristettävä "omaan erinomaisuuteensa".Käsittääkseni Liettuan läpi ei kuitenkaan mikään Venäjän valtion rautatiefirma mene vaan siellä taitaa Liettuan valtion LTG rautatiefirma hoidella ainakin pääosan. Että se voi olla omistajaohjauksesta kiinni, että liikenne lakkaa. Noh tietysti jos ei ole pakotteiden piirissä niin voihan silti sinne joku muukin tulla ajamaan jolla luvat, kuten Nurmisen konsernin North Rail (tai Niiralassa vaihtotöitä tekevä FoxRail) hoitaa Suomessa sen Venäjän jäljellä olevan liikenteen.
Fewer and fewer people want to share the victory with russia Currently, only the presidents of four countries have confirmed their arrival in Moscow on May 9th. These are the heads of state of Tajikistan, Kazakhstan, Laos and Guinea-Bissau. Lukashenko, who fell ill at the parade last year, has not yet confirmed his presence. By the way, the older man on the left is wearing the prototype of the MUGA cap.
Baltit tuntuvat nyt pelleilevän ihan kunnolla. Siellä ei uskalleta suututtaa suurta venäläisvähemmistöä, joten rajan yli kulkee samalla kaikkea mahdollista sodassa tarvittavaa. Samoin myös Venäjän agentteja ja mitä lie. Suomalaiset jormat ja irmelitkin ovat alkaneet kulkea Viron kautta Venäjälle, kun eihän tuosta paskasta maasta voi pois pysyä mistään syystä.Venäjän eristäminen ei käytännössä tapahdu. Periaatteessa voisi rohkeilla balteilla olevan tahtotilaa sulkea Venäjän- ja Valko-Venäjän vastaiset rajansa kokonaan, mutta liikenne jatkuu kaikesta huolimatta edelleen.Kymmenien kilometrien rekkajonot valtasivat raja-asemat Baltiassa ja Venäjällä
Rekat joutuvat jonottamaan jopa kolme viikkoa päästäkseen rajan yli. Venäjä ja Baltian maat syyttelevät toisiaan hidastelusta.www.kauppalehti.fi
Venäjän eristäminen ei käytännössä tapahdu. Periaatteessa voisi rohkeilla balteilla olevan tahtotilaa sulkea Venäjän- ja Valko-Venäjän vastaiset rajansa kokonaan, mutta liikenne jatkuu kaikesta huolimatta edelleen.Kymmenien kilometrien rekkajonot valtasivat raja-asemat Baltiassa ja Venäjällä
Rekat joutuvat jonottamaan jopa kolme viikkoa päästäkseen rajan yli. Venäjä ja Baltian maat syyttelevät toisiaan hidastelusta.www.kauppalehti.fi
Rekkarallin voisi toden totta ainakin kuvitella saada päättymään. En jaksa edes pohtia, paljonko pakotteita kierretään noilla reiteillä.Eivät he voi sitä nykyisellä väestörakenteellaan käytännössä tehdä. Tavaraliikenteen ehkä, henkilöliikenteen sulkeminen aiheuttaisi vakavan yhteiskuntarauhan järkkymisen.
Eliitti kokoontuu suurella joukolla juhlimaan voitonpäivää Puten kanssa. Luka ei vielä tiedä osallistuako vai eikö osallistua, kun viime vuonna iski joku pöpö noissa pippaloissa, tiedä sitten josko vaikka olisi silloin joutunut tietämättään teen koemaistajaksi kääpiön testatessa lojaalisuutta.
Lukan vieressä olevat pikku-ukot on varmaan jotain NKVD:n urheita niskalaukausveteraaneja. Lukalla on semmoinen ilme, kuin pakissa kiertäisi pahemman kerran.Tuollaisen näköisiä miehiä kuvittelisi näkevänsä geriatrin vastaanotolla jonottamassa. Meno muistuttaa jo hyvin paljon NL:n presidenttirulettia 80-luvulla.
Mutta moraalinen rappio on hänestä pahempi asia kuin kuolema. Erityisesti tietysti, jos kuolema ei kosketa itseä.Jos tällaiset kommentit tulisivat jonkun sivistysvaltion asukilta, niin niillä voisi olla jotain painoarvoakin. Mutta kun länsimaita rappiosta syyttää ihminen, jonka kotimaa pommittaa siviilejä, varastaa naapurimaista lapsia aivopestäkseen nämä oma kotimaataan vastaan, militarisoi omaa kansaansa jo ihan pienestä lapsesta lähtien jne. niin tuota on vaikea ottaa vakavasti.
Jelena Välbe: USA:ta ei pian ole
Venäjän ex-hiihtäjä teki radikaalin sosiologisen analyysin Yhdysvalloista.www.iltalehti.fi