Venäjän nykytilanne

  • 3 436 523
  • 18 357
Tulee vaan väistämättä mieleen tuosta Jorman toteamuksesta "Ihan huviretkellä, kun täällä Kuusamossa ei ole mitään...", että mikähän mahtaa olla viinan lisäksi sellainen asia, mitä tällaiset "jormat" ei tahdo aina oikein kotimaasta saada, ja mitä on lohjennut monesti vähän helpommin itänaapurista?

Ei kyllä oikein Kuusamo ole omaan silmään ikinä vaikuttanut niin ankealta paikalta, että pitäisi lähteä jotain huvituksia ja virikkeitä hakemaan jostakin neukku-perslävestä rajan takaa.
Yleensä en pahaa toivo kenellekään, mutta ei paljon haittaisi jos Jorma saa pikkujormalleen jonkun tuliaisen kaiken viinan lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei kyllä oikein Kuusamo ole omaan silmään ikinä vaikuttanut niin ankealta paikalta, että pitäisi lähteä jotain huvituksia ja virikkeitä hakemaan jostakin neukku-perslävestä rajan takaa.

Vaikka Kuusamokin on aika 80-lukuinen ja pieni paikka (vaikkakin keskustaa on mukavasti elävöitetty), niin Kantalahden pitäminen Kuusamoa viihtyisämpänä on vähän sama kuin vertailisi Kouvolaa Monacoon.
 

MegaForce

Jäsen

Ei voi ymmärtää. Ei sitten millään.

Huvireissu!?
Ahneus, itsekkyys ja asioiden kieltäminen näitä ihmisiä ajaa. "Kyllä minua harmittaa, jos nyt ei enää Sortavalaan pääse."
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ahneus, itsekkyys ja asioiden kieltäminen näitä ihmisiä ajaa. "Kyllä minua harmittaa, jos nyt ei enää Sortavalaan pääse."
Helppoa on sellaisten ihmisten elämä, joilla ei ole minkäänlaista moraalia. Todella oksettavia tapauksia jokainen.
 

rpeez

Jäsen
Ahneus, itsekkyys ja asioiden kieltäminen näitä ihmisiä ajaa. "Kyllä minua harmittaa, jos nyt ei enää Sortavalaan pääse."
Kyllä, ja täydellinen empaatimattomuus ukrainalaisia kohtaan mitä ihmettelen. Kai tuo totuttu kanssakäyminen venäläisten kanssa tekee halun olla sokea. Noilla artikkelissa olleilla ei varmaan ketään sukulaista kuollut WWII:ssa.
Itse kun olen karjalaisevakkojen jälkeläisiä, on vähän eri fiilikset ukrainalaisia kohtaan. Tuntee empatiaa ja haluaa auttaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ahneus, itsekkyys ja asioiden kieltäminen näitä ihmisiä ajaa. "Kyllä minua harmittaa, jos nyt ei enää Sortavalaan pääse."
Itse en ole koskaan Venäjällä, enkä myöskään Sortavalassa käynyt, mutta onko kyseinen kaupunki todella niin hieno matkakohde, mistä tässäkin jutusta voi saada käsityksen? Aiemmin osa Suomea, mikä sinänsä tekee paikasta historiallisessa mielessä mielenkiintoisen, mutta onko edullista polttoainetta ja suomalaiskukkarolle edullisia palveluita lukuunittamatta paikassa mitään hohtoa?
 
Itse en ole koskaan Venäjällä, enkä myöskään Sortavalassa käynyt, mutta onko kyseinen kaupunki todella niin hieno matkakohde, mistä tässäkin jutusta voi saada käsityksen? Aiemmin osa Suomea, mikä sinänsä tekee paikasta historiallisessa mielessä mielenkiintoisen, mutta onko edullista polttoainetta ja suomalaiskukkarolle edullisia palveluita lukuunittamatta paikassa mitään hohtoa?
Oisko sinne laitettu suomalaisia matkailijoita varten bordelli pystyyn?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Itse en ole koskaan Venäjällä, enkä myöskään Sortavalassa käynyt, mutta onko kyseinen kaupunki todella niin hieno matkakohde, mistä tässäkin jutusta voi saada käsityksen?
Minä olen käynyt. Aivan hirveä persläpi.

Oisko sinne laitettu suomalaisia matkailijoita varten bordelli pystyyn?
Löytyy. Itse en tietenkään käynyt (enpä), mutta silloisessa seurueessa oli ainakin yksi sankari joka kertoi käyneensä. Tämä reissu siis tapahtui vuonna 2012 eli ihan tuoreinta tietoa ei ole.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vakava asia, mutta jaksaa aina huvittaa, että lopulta raha ratkaisee.

”Kolmen ruokalajin illallinen kuohuviineineen 25 euroa, ai että. Kyllä minua harmittaa, jos nyt ei enää Sortavalaan pääse.”

Ja sitten turistin nuukailu jatkuu.

”Laurimon mukaan viisumista pitää maksaa jo sitä hakiessa eikä maksua palauteta, vaikka viisumia ei myönnettäisikään. ”En ole viitsinyt sitten ottaa sitä riskiä niin kauan kuin kukaan ei osaa neuvoa, mitä kannattaa hakea vai meneekö raja kohta kokonaan kiinni.”


Köyhyys ei ole ilo, vaikka se joskus naurattaakin.
Mä syön mielummin puuroa ja juon pelkkää vettä, kun että astuisin jalallani tuohon paskaiseen maahan juomaan kusista kuohuviiniä.
 

Outsider

Jäsen
Sotauutiset on ihan hirveitä, mutta kyllä tuollainen tyhmyys, jota suomalaisista tuntuu vieläkin löytyvän on mielestäni aivan järkyttävä uutinen. Kyllä tuo raja pitäisi jo pikkuhiljaa sulkea suomalaisilta kokonaan. Eihän tuossa ole mitään vitun järkeä, että vatipäät käyvät turistireissulla sotarikoksiin ja terrorismiin erikoistuneessa perslävessä.
Riittää että raja suljetaan tänne päin, mutta kaikkien kannalta parempi, että halukkaat pääsevät onnelaansa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jos on yhtään epäilyksiä siitä, että kannattaako Ukrainan tukeminen ja pitäisikö Ukraina vaan pakottaa tekemään rauha vaikka vähän huonomminkin ehdoin, niin noiden epäilysten pitäisi hälventyä kun lukee tällaista.


Tuo, mitä Venäjällä tapahtuu, on kyllä hälyttävää ja tuo kehitys pitäisi saada pysäytettyä ja käännettyä parempaan suuntaan nyt, kun siihen on mahdollisuus.
 

rpeez

Jäsen
Jos on yhtään epäilyksiä siitä, että kannattaako Ukrainan tukeminen ja pitäisikö Ukraina vaan pakottaa tekemään rauha vaikka vähän huonomminkin ehdoin, niin noiden epäilysten pitäisi hälventyä kun lukee tällaista.


Tuo, mitä Venäjällä tapahtuu, on kyllä hälyttävää ja tuo kehitys pitäisi saada pysäytettyä ja käännettyä parempaan suuntaan nyt, kun siihen on mahdollisuus.
Militariakoulutus ei minusta ole kovin kummoinen asia, kun lapsilla on taipumusta muutenkin leikkiä sotaleikkejä, mutta pahinta on opettaa väärää historian tietoa ja demonisoida länsi jo lapsena. Se on kamalaa, olen hyvin pettynyt venäjään.

Itse en kyllä näe mikä mahdollisuus meillä on tähän vaikuttaa nyt.
 

Mattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Aatun Saksassa nämä Hitler Jugend joukot olivat kaikkein fanaattisimpia yksiköitä ja uskoivat oikeasti siihen mitä kouluissa ja leireillä oli taottu takaraivoon vuosikausia. Tämä venäläinen ”opetussuunitelma” ei kyllä näytä Euroopan, maailman, eikä Venäjänkään kannalta hyvältä. Eristävät itsensä kaikelta inhimilliseltä ja tuhoavat useamman sukupolven kehityksen.
Ja minkä vuoksi..?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aatun Saksassa nämä Hitler Jugend joukot olivat kaikkein fanaattisimpia yksiköitä ja uskoivat oikeasti siihen mitä kouluissa ja leireillä oli taottu takaraivoon vuosikausia. Tämä venäläinen ”opetussuunitelma” ei kyllä näytä Euroopan, maailman, eikä Venäjänkään kannalta hyvältä. Eristävät itsensä kaikelta inhimilliseltä ja tuhoavat useamman sukupolven kehityksen.
Ja minkä vuoksi..?
Jotta sille paskatunkion suurimmalle pienelle paskiaiselle saataisiin niitä aivottomia orjasotilaita lisää uhraamaan elämänsä jonkun mystisen alamaiselle itselleen kaikilla tasoilla haitallisen ideologian puolesta. Samaa touhua siis kuin kaikissa muissakin despotioissa kautta maailmanhistorian, jokaisessahan se vallassa oleva kusimutteri on yrittänyt indoktrinoida alamaiset pienestä pitäen regimen zombeiksi.

Itäisessä paskakeossa ei ole vapaasti tieto välittynyt kuin 90-luvulla, mutta niistä ajoista alamaiset muistavat lähinnä rosvokapitalismin ja rikollisjengianarkian. Enää ei ole ollut pariin vuosikymmeneen rosvokapitalismia, on pelkästään ne rosvot ja niiden johtama kleptokratia. Alamaisille on kuitenkin paukutettu mieliin että tilanne on hyvä ja jos ei tykkää niin on länsimaiden agentti, juutalaisnatsi, sekä etenkin homo! Ja tokihan paskatunkiolla elämänlaatu parani rosvoparonien rikastumisen sivuosumana myös niillä ainoilla merkityksellisillä alamaisilla, eli suurkaupunkien isoslaaveilla. Kontrasti ysäriin oli huomattava, kun tuolloin isoslaavit joutuivat ajoittain ajattelemaan vaikeita asioita kuten esimerkiksi, että jos eivät ole sittenkään alueensa (jollei peräti koko maailman) herrarotu kun menee yhtä päin persettä kuin niillä perinteisesti alistetuilla vähemmistökansalaisuuksilla.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Garri on asian ytimessä. Hyvä Garri. Ole kuin Garri.

Tästä memeä tekemään kohderyhmänä venäläisille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Garri on asian ytimessä. Hyvä Garri. Ole kuin Garri.

Tästä memeä tekemään kohderyhmänä venäläisille.

Jonkinlaisena sisällissodan julistuksena tuota voisi teoriassa pitää. Kuitenkin taitaa olla niin, että Kasparovilla ei ole juurikaan valtaa Venäjän oppositiossa tai mahdollisten Putinia vastustavien ryhmien keskuudessa.

Kuitenkin symbolisella tasolla varsin merkittävä julistus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös