Juu ja natsit myi halpaa saippuaa. Ei mitään syytä puuttua ryssien puuhiin.Oligarkit ovat tuottaneet paljon hyvää bisnestä myös Lontoon rahoitusmarkkinoille. Tästä syystä en usko, että oligarkkeja vastaan tehdään merkittäviä toimia.
Pakko sanoa että itsekin toivoin MM-kisaboikottia, mutta Navalnyin pointti on kyllä aika hyvä. Mitään kv. jalkapallo-, jääkiekko- tai yleisurheiluboikotteja on turha odottaa, eiköhän Venäjällä ole näistä Faseleista sun muista pari mapillista tulenarkaa valokuva- ja muuta materiaalia, sen luokan suhmuroijia nämä IIHF- ja FIFA-veijarit tuntuvat olevan.Jostain luin, että Aleksander Navalnyi oli pohtinut twitterissä myrkytystapausta: Hänen mukaansa Putinin "rankaiseminen" esimerkiksi MM-kisaboikotilla ja jollain uusilla pakotteilla olisi juuri sitä, mitä tämä toivoo, jotta voisi vakuuttaa kansalleen, miten viaton Venäjä saa kärsiä teoista, joista ei ole mitään todisteita. Navalnyin mukaan paljon tuntuvampi isku Venäjälle olisi heivata länsimaissa rehvastelevat venäläiset oligarkit hemmettiin tai pyrkiä haittaamaan näiden bisneksiä niin paljon kuin mahdollista.
May tietää varsin hyvin, että EU:sta ei löydy mitään yhteisrintamaa mm. Italian, Unkarin jne tilanteen takia. Saksakin vasta kokoaa hallitusta.
Niin. Kysyppä tätä harkimolta tai jokerifaneilta. Siinä missä ennen sanottiin, että ”sehän on vain saippuaa”, nykyisin sanotaan ”sehän on vain lätkää”.Juu ja natsit myi halpaa saippuaa. Ei mitään syytä puuttua ryssien puuhiin.
Niin tai kysyppä pelaajilta. Mikko Koskinen SKA:ssa, pahuuden ytimessä. Hietanen ja Lajunen Moskovassa. Kysytäänpä autoilijoilta. Tankkaatko Teboililla? "Sehän on vaan bensaa." Parin miljardin liikevaihto, firma venäläisomistuksessa.Niin. Kysyppä tätä harkimolta tai jokerifaneilta. Siinä missä ennen sanottiin, että ”sehän on vain saippuaa”, nykyisin sanotaan ”sehän on vain lätkää”.
Maailman ehkä yleisin ja väsynein peruste omalle matalan moraalin toiminnalle on se, että joku muukin tekee väärin tai jossain muuallakin on asiat huonosti hoidettu. Minä saan paskoa itämereen kun ryssäkin paskoo.Niin tai kysyppä pelaajilta. Mikko Koskinen SKA:ssa, pahuuden ytimessä. Hietanen ja Lajunen Moskovassa. Kysytäänpä autoilijoilta. Tankkaatko Teboililla? "Sehän on vaan bensaa." Parin miljardin liikevaihto, firma venäläisomistuksessa.
Älä pasko Itämereen vaikka sinne muut paskoisivatkin. Mutta joo, ryssä pelaa lätkää, Jokerit pelaa lätkää, Ilves pelaa lätkää, Djurgården pelaa lätkää, Zurich pelaa lätkää. Vähän kummallinen tuo sinun esimerkkisi.Maailman ehkä yleisin ja väsynein peruste omalle matalan moraalin toiminnalle on se, että joku muukin tekee väärin tai jossain muuallakin on asiat huonosti hoidettu. Minä saan paskoa itämereen kun ryssäkin paskoo.
Se ero noissa esimerkeissä on, että Mikko Koskisen pelaaminen Pietarissa ei tahraa Suomen mainetta. Se ei ole kannanotto siihen, kenen joukkoon haluamme kuulua. Venäjän liigassa pelaaminen on. Haluatte mielummin kehittää venäläistä jääkiekkoilua, suomalaisen tai eurooppalaisen sijaan.
Oletettavasti toksikologien analyysi myrkystä ja muut saadut todisteet ovat olleet sen verran vastaanpanemattomia, että May voi luottaa varmuudella näiden pitävän.
Vähän asiasta toiseen, mutta mitenköhän helppoa käytännössä on tai ylipäätään aloittaa tälläisen potilaan hoito? Ei varmaan ensimmäiseksi jossakin normaalisa ensihoidossa tule mieleen aloittaa hoito antamalla jotain vastaainetta hermomyrkylle. Toki varmaan olisi syytä olla checklistan ensimmäinen kohta, mikäli potilas on jollakin tavalla kytköksissä Venäjään ja oleskelee saarivaltiossa. Toki britit itse kehittäneet esim. VXn, joten osaaminen tällä sektorilla lienee enemmän kuin hyvä.
Tiukka saa ja pitääkin olla. Mutta tuollaisten typerien reunaehtojen asettaminen ei johda mihinkään. (Sipilä muuten tekee ihan samaa). Luuletko tosissasi, että ryssät vastaa tuollaisen 24:n tunnin määräyksen puitteissa mitään? Olivat syyllisiä tai eivät. Nyt keskustelu menee väärille raiteille ja se sopii Putinille. Katseet kääntyy Mayhin kun vastausta ei tulekaan. Muiden valtioiden saaminen yhteisrintamaan ei onnistu, jos perusteluna on ”ettei ne vastannu mulle ajoissa”.
May antoi määräajan, Venäjä vastasi hiljaisuudella, mikäli Mayn ja Iso-Britannian seuraava liike on verrattavissa Obaman toimintaan Syyriassa ja Ukrainassa, antaa se jälleen kerran signaalin Putinille siitä, että länsi on heikko ja että se pelkää.
Kyllä ne halusi. Ellei oletus ollut, että myrkky jää huomaamatta, mikä taas olisi ollut tyhmää polonium-jutun takia. Venäjä hakee tarkoituksellisesti vastakkainasettelua, ainoa järkevä johtopäätös.Tosin kai tämä hieman pieleen meni tai tuskin Venäjä tästä halusi näin näkyvää tapausta?
Oli suurin mahdollinen syntinen 2 kategoriassa: petti KGB:n ja vastusti Putinia. Kuolemansyntejä puttelandiassa. Muistetaan, että tästä rehvasteltiin venäjän pääuutislähetyksessä!Myrkytettty ex-vakooja ei kai kuitenkaan mikään ihan suuren luokan pelinappula ollut,
Putler haluaa vaalien takia tms syystä myrskyn vesilasiin ja bonuksena pelotellaan pakoon muuttaneita.kun hänen vastustajansa taas pelkäävät olettavasti häntä astetta enemmän.
Olen samaa mieltä.Mun silmin May toimii juuri kuten Putinin kanssa tulee toimia.
Mä veikkaan, että putte laski brexitin varaan-> GB ei saa tukea Euroopasta. Tällöin putte saisi haluamansa pienen konfliktin yhden länsimaan kanssa.Seurasin istuntoa alusta asti ja sellainen mielikuva jäi, että Venäjä ylitti nyt kynnyksen, joka johtaa lännessä laajempiin vastatoimiin, kuin mitä Putin kenties toivoi.
Mun silmin May toimii juuri kuten Putinin kanssa tulee toimia. Selkeä pyyntö, selkeä määräaika. Sen jälkeen sanktiot, oli ne sitten mitä tahansa, ja (minusta) mielellään sellaiset, jotka oikein kovasti osuvat. En ihan ymmärrä, että Mayn toimintaa kritisoidaan jo ennalta, koska tähän asti hän on toiminut länsijohtajista päättäväisimmin. Vielä on yksi askel, ja uskon Mayn sen ottavan.
Mä veikkaan, että putte laski brexitin varaan-> GB ei saa tukea Euroopasta. Tällöin putte saisi haluamansa pienen konfliktin yhden länsimaan kanssa.
Vaikka tämä 23 venäläisdiplomaatin karkotus on merkittävin 30-vuoteen, muutamilta (lähinnä virolaisilta) olen kuullut sen suuntaista kommentointia, että jos brittien vastaus on tämä, niin se on käytännössä yhtä tyhjän kanssa, koska se ei iske Putinin lähipiiriin. Tai Putiniin.
En ole sen tarkemmin perehtynyt Skripalin hoitolinjaan, mutta veikkaisin, että paikalle saapunut ensihoitoryhmä on ryhtynyt hoitamaan myös sydämen harvalyöntisyyttä, mikä koitui Skripalin ja hänen tyttärensä pelastukseksi. Tai tiedä onkoheidän pelastuminen mikään onni, vai lopulta ennemminkin onnettomuus. Henkiinjääntiä kun on kuvattu "kidutukseksi", mikä kenties on tarkoituskin.
Ihmettelinkin mistä ovat osanneet heti alkuun antaa oikeaa vasta-ainetta, mutta tuohan sen selittääkin. Ilmeisesti tuo Atropin käy vasta-aineena kaikkiin hermomyrkkyihin, mutta epäilemättä nämä hermomyrkyt on suunniteltu niin ettei se vasta-aine myrkyn aiheuttamia tuhoja pysty korjaamaan. Lieneekö alunperin suunniteltu juuri tälläisiä iskuja yksittäisiä kohteita vastaan ja vain johonkin ihmisten massatappamiseen? No kertoo kai kaiken oleellisen Venäjästä, että tälläisiä aseita käyttävät.
Mä veikkaan, että putte laski brexitin varaan-> GB ei saa tukea Euroopasta. Tällöin putte saisi haluamansa pienen konfliktin yhden länsimaan kanssa.