I am not Jesus
Jäsen
@vlad onko sulla lisätietoja tästä aiheesta? Moldovan ja Venäjän välit kiristyvät – Moldova vetää suurlähettiläänsä Moskovasta | Yle Uutiset | yle.fi Onko Transnistria sitten seuraava alue, joka liitetään Venäjään..
Onko Transnistria sitten seuraava alue, joka liitetään Venäjään..
@vlad onko sulla lisätietoja tästä aiheesta? Moldovan ja Venäjän välit kiristyvät – Moldova vetää suurlähettiläänsä Moskovasta | Yle Uutiset | yle.fi Onko Transnistria sitten seuraava alue, joka liitetään Venäjään..
@vlad
Voisiko putte harkita lännen nöyryyttämistä Transnistrian avulla? Sehän katsottaisiin kotona osoituksena suurvalta-asemasta ja siten pönkittäisi pressan asemaa.
Mikä on muiden näkymys RT:stä?
Komppaan @Tuomas . Kaikki RT:n kasaama pitää tarkistaa muista lähteistä tai suosiolla olettaa niiden valehtelevan. Tapio Varis teki itsestään epäluotettavan pellen tuolla RT-suosituksellaan, sillä tuossa ei ole enää kyse värityksestä vaan RT on taisteluväline länsimaista hapatusta vastaan. Kertoo myös Paavo Väyrysen uskollisuudesta venäläisille, että RT otetaan esiin...Mikä on muiden näkymys RT:stä?
Putlerin isot lukemat johtuu osin siitä, että kaikki ymmärtää tilanteen olevan vaihtoehdoton. Aito vaihtoehto ja vapaat vaalit on jotain, mitä puten johtamisella ei voida sallia. putte ymmärtää itsekin, että jos ei ole valtaa, niin hän muuttuu saalistajasta saaliiksi.
Krimin luoma isänmaallinen huuma alkaa hälvetä. Mikä on seuraava kani hatusta?
Olen eri mieltä. Jefe itse ottaa dollarisalkut kainaloon ja viipottaa kentällä odottavaan lentokoneeseen joka vie kohti leppoisia eläkepäiviä Rivieralla.Putinin Venäjä on ajautunut kuvaamaasi tilanteeseen, joka on varsin tyypillinen diktatuureille/totalitaarisille valtioille, joissa hallitsevan eliitin toiminta on perustunut mittaville väärikäytöksille. Tällaisen valtion (tms) johtaja tiedostaa sen, että vallan vaihtuessa roolit muuttuvat - kuten osuvasti kuvasit - johtaja (ja hänen klaani) muuttuu saalistajasta saaliiksi. Vallan vaihtuminen tietää usein veristä päätöstä, Putin tuskin haluaa olla seuraava Nicolae Ceaușescu - vaihtoehdot ovat olemattomat: kuolema tai immuniteetti syrjäyttämisen jälkeen.
Usein kuulee todettavan, että nämä kuvatut johtajat pitävät itseään korvaamattomina ja siksi hirttäytyvät valtaan. Itse kutsuisin vallitsevaa tuntemusta ennemminkin peloksi korvaamattomuuden sijaan - he pelkäävät oikeutta, joka seuraisi syrjäyttämistä. Oikeus voi sitten johtaa pikatuomioistuimen langettamaan kuolemantuomioon ja hirttämiseen lähimpään lyhtypylvääseen tai "turvattuun elämään" Bahamasaarilla - ensimmäinen on monen kohdalla nyt todennäköisempi vaihtoehto. Myös Moskovan "pikkuvarkaan" kohdalla.
Olen eri mieltä. Jefe itse ottaa dollarisalkut kainaloon ja viipottaa kentällä odottavaan lentokoneeseen joka vie kohti leppoisia eläkepäiviä Rivieralla.
Koska alkavat uskoa omia valheitaan. Esim Putlerin ympäristö on pelkokasta ja matelevaa, ollut sitä arviolta 15 vuotta. On oikeastaan aika ironista, että nämä valehtelun ammattilaiset menevät itse kaivamaansa kuoppaan.Usein kuulee todettavan, että nämä kuvatut johtajat pitävät itseään korvaamattomina ja siksi hirttäytyvät valtaan.
Tuskin. Lev tapettiin politiikan, vallan takia, post-Putin ja hänen sukunsa & kamut on vaarassa rahan ja omaisuuden takia.Lev Trotskin kohtalo on varmasti näillä kavereilla mielessä.
Tuskin. Lev tapettiin politiikan, vallan takia, post-Putin ja hänen sukunsa & kamut on vaarassa rahan ja omaisuuden takia.
Jo yksistään toimet Syyriassa on saaneet puten ikuisiksi ajoiksi tapettavien listalle.Itse en niinkään ottanut kantaa syihin vaan seurauksiin. Pointtini oli siis se, että jos riittävästi syitä löytyy, yksikään johtaja ei välttämättä ole turvassa maanpaossakaan.
Jo yksistään toimet Syyriassa on saaneet puten ikuisiksi ajoiksi tapettavien listalle.
...
Suomen kannalta tämä on kohtuullisen hyvä asia, koska se tehokkaasti laskee Suomeen kohdistuvan agression todennäköisyyttä, kun ei ole varaa sotia nykyisiäkään sotia.
Toisaalta tappokama vanhenee käsiin ja kansa luultavasti joutuu yhä ahtaammalle, alkaa jopa napisemaan: vanha kikka, käännetään katse sisäisistä ongelmista ulkoisiin uhkiin. Ei hyvä.
Parempi meille olisi mahdollisimman rikas Venäjä, vaikka se panisikin yhä suhteettoman suuren osan hyökkäysvälineisiin.
Saksan Aatu ajoi kestämätöntä talouslinjaa ja sodan piti muuttaa velat saataviksi. Ihan vaan muistutukseksi siitä, että talousajattelu voi olla luovaa.Suomen kannalta tämä on kohtuullisen hyvä asia, koska se tehokkaasti laskee Suomeen kohdistuvan agression todennäköisyyttä, kun ei ole varaa sotia nykyisiäkään sotia.
Venäjällä on viime vuoden päätteeksi syöty valtiontalouden alijäämän kattamiseksi viimeiset 17,1mrd$ ”reserve fundista”, ”national welfare fundissa” on 2017 päätteeksi rahaa jäljellä 66,2mrd$.