Tämän sodan myötä Venäjää ei tarvitse kaunistella enää yhtään. Se on juuri sellainen aggressiivinen paskamaa, kuten sen vastustajat ovat sanoneet. Enää ei tarvitse lässyttää rakkaasta naapurista ja teeskennellä. Suomettuminen on elänyt paksusti ihan viime aikoihin saakka, mutta nyt se mätäpaise puhkesi kerralla. Nähtiin Venäjän todelliset kasvot. Toisaalta tämä oli helpotus, koska itse olen suhtautunut aina Venäjään hyvin varauksellisesti, mutta en olisi toivonut, että kaiken tämän näyttämiseen tarvitaan sota.
Juurikin näin.
Koko maa on varsinainen persereikä, vaikka edellytyksiä olisi rikkauksien puolesta vaikka mihin.
Tässäkin ketjussa hymistellään, että venäläiset ovat hyviä tyyppejä. Ainoastaan Putin ja oligarkit ovat anaalista.
Saanen olla eri mieltä. En ole koskaan tavannut yhtään mukavaa venäläistä. Työskentelin pitkään suuressa tehtaassa Suomessa, jossa oli duunissa myös runsaasti venäläisiä. Nämä olivat vuodesta toiseen pahimpia työpaikkakiusaajia, joita jouduttiin puhuttelemaan useita kertoja vuodessa, koska heillä oli tapana kiusata porukalla yksittäisiä henkilöitä.
Sitten ovat tietysti erikseen nämä matkailualalla työskennellessä ja itse lomaillessa tavatut venäläiset. Itse hyvän kotikasvatuksen saaneena sitä olettaisi muidenkin hallitsevan edes alkeellisimmat käytöstavat. Ei päde venäläisiin.
Muistui mieleen hauska tapaus Boracaylta, kun oltiin avolavabussilla matkalla lauttasatamaan. Olin ensimmäinen matkustaja, joka noudettiin hotellilta, joten valitsin tietysti parhaan paikan etupenkiltä.
Viimeisenä kyytiin oli tulossa venäläinen pariskunta. Ukko tuli huutamaan minulle huonolla englannilla, että hän tulee istumaan etupenkille. Annoin äijän karjua hetken ja sanoin porilaisittain suomeksi: Men ny vittuu!
Porilainen kaverini melkein putosi takapenkiltä tielle, koska nauroi niin kovasti.
Seuraavaksi sanoin kuskille englanniksi, että lähdetään. Lautta ei odota. Naama punaisena joutui maailmanvalloittaja kapuamaan karjaosastolle.
Näitä tarinoita riittäisi vaikka koko päiväksi.
Tänään aamulla muistaakseni CNN:llä haastateltiin jotain ukrainanvenäläistä kirjailijaa. Hän sanoi, että kansanluonteissa on eroa. Venäläiset ovat laumasieluja, jotka ovat valmiita elämään vaikka tunkiossa, jos vaan tuntevat olonsa turvalliseksi.
Ukrainalaiset taas ovat kuulemma enemmän eurooppalaistyyppisempiä individualisteja ja siksi Venäjä ei pysty Ukrainan kansaa alistamaan.
Toivotaan, että hän on oikeassa.
Tämä viesti tulee 99% varmasti johtamaan kirjoitusoikeuksieni poistoon, sillä modeja lainaten "siima on kireällä" rasististen viestieni suhteen. Silti. Worth it!