Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 326 006
  • 62 436

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
18:56

Putin: Rauhanprosessi on päättynyt​


Siinä se on. Ens yönä mennään. Kysymysmerkin voi ottaa otsikosta pois. (Ens yö on vaan mun arvio.)
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Halla-ahon työ haittamaahanmuuton ongelmien esiintuonnissa on ollut tärkeää
Halla-aho on ollut tietoisesti polarivoiva ja trollaava hahmo ja ratsastanut täysin vääristävillä yleistyksillä kokonaisia ihmisryhmiä vastaan. Mutta tässä kriisissä hän on osoittautunut ulkopoliittisesti järkeväksi ja lujaksi hahmoksi. Nyt alkaisi olla se aika kun tässä maassa keräännytään yhteen rintamaan, eikä enää mietitä sisäpoliittisia jakolinjoja. Halla-aho kannattaa nyt tervettä linjaa ja jos joku myönnyttelylinjaa edustanut poliitikko on aidosti muuttanut mieltään niin olkoon tikulla silmään, joka tässä kriisitilanteessa vanhoja muistelee.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Ja on jo saanutkin tuon luvan. 153 puolesta, 0 vastaan. Yllättyneitä ovat Halosen Tarjan kissa ja Pena kyröjoelta.
Mä olen aina sanonut että millekään tyhjiä/poissa -vaihtoehdoille ei ole politiikassa tilaa, koska noiden käyttäminen ei ole vastuun kantoa. Tuossa ryssän(kai sen saa jo ääneen sanoa taas?) mallissa asiat menevät jouhevasti eteenpäin.

18:56

Putin: Rauhanprosessi on päättynyt​


Siinä se on. Ens yönä mennään. Kysymysmerkin voi ottaa otsikosta pois. (Ens yö on vaan mun arvio.)
Jos rauhanprosessi päättyy niin rauhanturvaajat vetäytyvät ja hyökkäysjoukot menevät tilalle?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Halla-aho kannattaa nyt tervettä linjaa ja jos joku myönnyttelylinjaa edustanut poliitikko on aidosti muuttanut mieltään niin olkoon tikulla silmään, joka tässä kriisitilanteessa vanhoja muistelee.

Juurikin tämä. Kyllä moni näissä käänteissä viimeistään kääntänyt kelkkansa. Nyt olisi tärkeintä, että Suomi ja sen johtajat pysyy yhtenäisenä. Yhdessä pystytään tekemään tarvittavat ja nopeat päätökset(lue NATO). Väittely asioista ei johda mihinkään ainakaan riittävän nopealla aikataululla.
 

Analyzer

Jäsen
Nyt alkaisi olla se aika kun tässä maassa keräännytään yhteen rintamaan, eikä enää mietitä sisäpoliittisia jakolinjoja. Halla-aho kannattaa nyt tervettä linjaa ja jos joku myönnyttelylinjaa edustanut poliitikko on aidosti muuttanut mieltään niin olkoon tikulla silmään, joka tässä kriisitilanteessa vanhoja muistelee.

Kirjoitat hyvin.

Silti. Kannattaa muistaa kenelle vaaleissa antaa äänensä. Venäjä miehitti kuitenkin Krimin 2014. Vähintäänkin sen jälkeen pahimpienkin venäjämielistelijöiden olisi pitänyt herätä ja huomata, että Venäjä on ollut ja on edelleen roistovaltio. Viimeistään siinä kohtaa on pitänyt huomata Putinin vaarallisuus hallitsijana.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olen kunnoltani aika huonossa hapessa, mutta antakaa mulle hyvät taisteluvälineet, niin lähden kyllä eturintamaan. Ei tässä muutenkaan ole enää vuosia jäljellä, joten jos listin 9 venäläistä, niin tehtävä täytetty. Lippaita pitää olla kuitenkin muutama liiveissä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kunnoltani aika huonossa hapessa, mutta antakaa mulle hyvät taisteluvälineet, niin lähden kyllä eturintamaan. Ei tässä muutenkaan ole enää vuosia jäljellä, joten jos listin 9 venäläistä, niin tehtävä täytetty. Lippaita pitää olla kuitenkin muutama liiveissä.

OT: Mulla olisi Esa Keskisen vuoden 92 pelipaita ja Kari Jalosen vuoden 93 pelimaila helvetin käyrällä lavalla. Jos ne riittää, niin mä voin tulla mukaan ja toimia välinehuoltona..


Kohta vissiin alkaa tiedoitustilaisuus EU:n osalta, väittävät niitä koviksi mutta ken uskoo...
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Täällä on vaadittu päivän mittaan erittäin ankaria ja kovia pakotteita, joihin huomauttaisin vain vanhan viisauden ettei raiskauksesta pidä rangaista kuin murhasta.

Tarkoitan tällä sitä ettei pidä antaa kieroja kannustimia. Jos nyt lyödään valtavat pakotteet päälle, se poistaa kaikki varmistimet koko tilanteelta. Jos seuraukset ovat samat ottaako Donbassin mafiavaltion haltuunsa kuin valtaamalla koko Ukraina ja vetämällä siitä vaikka vielä pidemmälle, niin silloinhan on täysin sama valloittaa koko maa. Zelenskyi oli tässä täysin väärässä vaatiessaan kovia pakotteita ennen kuin mitään oli tapahtunut. Silloin on sama ottaa edes jotain hyötyä saadusta rangaistuksesta.

Länsi on epäonnistunut täydellisesti Venäjän suhteen. Jo 2000-luvun alussa olisi pitänyt nostaa kulmakarvoja Venäjän toiminnasta Tsetsheniassa sekä yleisestä oikeusvaltiokehityksestä. Muistan itse nähneeni jonain 9-10 vuotiaana natiaisena YLE:n uutisten jutun miten valtio ottaa tv-kanavia haltuun Venäjällä ja viimeistä viedään. Silti Suomesta löytyi kahden käden sormille poliitikkoja selittämään paksua potaskaa miten meillä on samat tavoitteet ja oikeusvaltiokehitys.

Seuraava kohta oli 2008 Georgiassa, sen jälkeen Krim ja Donbass 2014 ja nyt kenties koko Ukraina. Samalla vuosien mittaan huudettu Nato-optiosta kotimaassa eikä kukaan ole miettinyt naapurimaan toimintaa omia naapureita kohtaan ja on luultu että ei koske meitä. Muu Eurooppa on nukkunut myös täysin. Jos ei Georgia herättänyt, niin 2014 olisi ollut syytä herätä ja aloittaa laajempi asevarustelu mitä Itä-Euroopassa on tehty. Saksa on tämän laiminlyönyt kansallisesta traumasta johtuen täysin, mikä on johtanut ulkopoliittisiin ongelmiin energiariippuvuuden lisäksi. Jos neuvottelet roistovaltion sotimiseen valmiin johtajan kanssa ja sinulla ei ole armeijaa taustalla tuomassa tukea ja turvaa, muuttuu neuvotteluiden valta-asetelma täysin vinoutuneeksi. Stalinin kysymys kuinka monta divisioonaa paavilla on sisältää viisauden, jota ei ole haluttu muistaa lännessä kahden maailmansodan jälkeen.

Sanktioihin lisäten vielä, että pelkään niiden olevan vain tyyntä ennen myrskyä. Nyt pitäisi alkaa isommin varustautumaan, koska suursodan uhka on realistisin sitten -39. Venäjälle osoitetut sanktiot voivat johtaa siihen, että se kokee paremmaksi ideaksi taistella ulos niistä ja Putinin liikkeistä ei voi olla varma, sillä hänen juttunsa ovat ylittäneet post-sovjeettisen trauman ja nyt ollaan jo post-tsaaristisessa. Ikää hänellä alkaa olla ja jos sanktioiden kanssa näivettyy ja jumittuu, voi vanha herra lähteä melkoiselle laukalle jotta jäisi historiaan suurena venäläisenä valtiomiehenä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämä oli väistämätöntä ja nähtävissä silloin kun Putin hyppäsi pääministeriksi pressan homman jälkeen. Sitten lakia muutettiin ja avot tie auki koko loppuelämän pressailuksi . Silloin taisin mainita, että Putin haluaa laajentua ja vielä enemmän haluaa nimetä itsensä Tsaariksi. Odotetaan siis Vladimir ensimmäisen Tsaariutta. Olisko joku yllättynyt? Jaa niin SDP ja vassarit tietenkin.
 

julle-jr

Jäsen
Kirjoitat hyvin.

Silti. Kannattaa muistaa kenelle vaaleissa antaa äänensä. Venäjä miehitti kuitenkin Krimin 2014. Vähintäänkin sen jälkeen pahimpienkin venäjämielistelijöiden olisi pitänyt herätä ja huomata, että Venäjä on ollut ja on edelleen roistovaltio. Viimeistään siinä kohtaa on pitänyt huomata Putinin vaarallisuus hallitsijana.
Niin ja jos joskus on tullut avanneeksi historiankirjoja, tietää ihan pari muutakin esimerkkiä, jotka paljastavat Venäjän vaarallisuuden.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна

Mun joukkue 41:n vuoden (1972-2013) ajalta vietiin 2013, mutta tämä alkaa olemaan jo sietokyvyn ylittävää! Kaapista löytyy 2012 runkosarjan voittaneen joukkueen pelipaitaa kaikkien nimmareilla etc. Taitaa olla aika roudata kaikki nuo rätit johonkin UUFiin tai poltella takapihalla?!? Oksettavaa toimintaa...
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Häh? Mitkä rauhanturvaajat? Ai niin, olet lukenut suoraa käännettyä tekstiä tai alkuperäislähteestä. Ne "rauhanturvaajat" on samalla lailla höökimässä. Kyse on Venäjän normaaleista joukoista. Astuinko miinaan?
Ehkä vähän joo astuit. Onneksi vain kielikuvissa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ja tämä sama Heinäluoma on nyt kääntänyt kelkkansa twitterissä ihan kokonaan. Miten helvetin idiootteja nämä poliitikot ovat. Hyväuskoisia paskahousuja joilla ei ole minkäänlaista moraalia tai vastuunkantoa tekemisistään. Hävettävä niljake.
Tämä on itselleni aina ihan hemmetin hämmentävää. Siis hyvä, että kääntää takkia kun on ollut väärässä, mutta miten vaikea on sanoa, että olin väärässä silloin, pyydän anteeksi ja muutan kantaani. Siis poliitikolle, hemmetin harvinaista.

Mutta ei, alan vaan yhtäkkiä syöttämään toisenlaista tekstiä twitterissä ilman mitään omatuntoa aikasemmista paskanjauhamisista.

Ja sitten jengi äänestää näitä idiootteja vuodesta toiseen, ihan käsittämätöntä.

Niikon puheet oli sellaisia, mitä en hyväksy kansanedustajalta, mutta pyysi sentään anteeksi ja poistui valiokunnan puheenjohtajan paikalta. En äänestäisi, mutta oli sentään jotain selkärankaa.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Jahas Venäjä evakuoi kaikki diplomaattinsa ja henkilöstönsä koko Ukrainasta ja esim. pohjoisessa Belgorodin alueella, separatistialueiden ulkopuolella nähty yli sata miehistönkuljetusrekkaa täynnä sotilaita ja kaikki viittaa siihen, että koko Ukrainaa koskeva hyökkäys on tulossa. Rekoissa, tankeissa jne. on tunnukset ilmeisesti mihin osastoon kuuluvat ja mille alueille ovat hyökkäämässä. Kaikki ollut pelkkää Putinin bluffia ja hommahan vaikuttaa todella todella huonolta nyt...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Onko tietoa mikä aiheutti raakaöljyn hinnan romahduksen vuonna 2014? Muistelisin, että USA alkoi tuottamaan liuskeöljyä tuolloin ja tämä aiheutti hinnan romahtamisen.

Jos tuo pitää paikkansa niin ei muuta kun porat uudelleen laulamaan silleen, että se hinta tippuu taas sinne kolmenkympin hujakoille. Tuohan osuisi venäjään tosi pahasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ulkopoliittisen instituutin vieraileva vanhempi tutkija Maria Shagina pelkää, että USA:n, Britannian ja EU:n vaimea reaktio antaa Venäjälle lisää luottamusta uusiin toimiin Ukrainassa, eivätkä pakotteet toimi pelotteena lännen toivomalla tavalla. Hän itse oli odottanut, että länsimaat olisivat asettaneet heti kovempia rahoitusalaa koskevia pakotteita ja vientirajoituksia.


Jos dialogin tukena ei ole voimaa, se ei toimi Venäjään, Shagina sanoo.

Eihän tuosta voi olla toista mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös