Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 152 335
  • 65 600

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Iltasanomien seurannasta tämä lause, boldaus oma:

Venäjän presidentti Vladimir Putin määräsi ydinasevalmiutensa hälytystilaan ja syyttää länsimaita vihamielisistä toimista Venäjää kohtaan.

Ihan vaan pisti taas mietityttämään pientä ihmistä, että mitenkäs nuo heidän omat toimet Ukrainassa??? Onneksi ne eivät ole millään tapaa vihamielisiä, vaan täysin rauhanomaisia ja ystävällisiä. Voi vittu nyt sentään, on näillä pokkaa!

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keskustelupalstoille ei taideta jakaa valtion tiedonjulkistamispalkintoa missään kategoriassa? Jo USA:n vaaliketju oli aidosti todella laadukas, ja tämä jatkaa samalla polulla. Kiitos aktiiveille!

Nerozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sotkamon Jymy, Man Utd
Yhden asian muuten lupaan satavarmasti. Jos tämä pian päättyy hyvin, niin en enää nillitä ikinä mistään koronasta taikka rajoituksista. Nyt jälkikäteen oikein vituttaa, kun maailmassa on pahempiakin asioita.
Aamen. Itekki tulee nillitettyä välillä, että oispa tätä ja tota. Nyt kun on seurannu tätä tilannetta, nii mulla on kyllä ollu kaikki koko ajan hyvin.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Näinhän se on. Raatteen tiellekin lähetetyt divisioonat taisivat kaikki olla ukrainalaisia. Maailma muuttuu ja hyvä niin. Pääasiat että tyrannit kaatuvat. Ennemmin tai myöhemmin. Aina.

Näin se on. Nyt kysymys onkin siitä, mitä tyrannien kaatumisesta seuraa. Valko-Venäjällä on sentään olemassa selvä oppositio, mutta entä Venäjällä? Minä pelkään, että tyrannin kaatumista seuraa anarkia, joka pysäytetään uudella diktaattorilla. Demokratiaa ja oikeusvaltiota siihen maahan ei ainakaan saada aikaan.

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Moni asia varmaan vaikuttaa. Huono motivaatio ja sotaan pakottaminen, simputus ja heikko koulutus, huonot upseerit (venäjällä yliopiston käyneet ei joudu armeijaan), ylimielinen asennoituminen, jne.
Joo varmasti tottakai mutta jää tästä väkisinkin monelle sellainen kuva, että sitä uhkaa on vahvasti liioteltu.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Näin se on. Nyt kysymys onkin siitä, mitä tyrannien kaatumisesta seuraa. Valko-Venäjällä on sentään olemassa selvä oppositio, mutta entä Venäjällä? Minä pelkään, että tyrannin kaatumista seuraa anarkia, joka pysäytetään uudella diktaattorilla. Demokratiaa ja oikeusvaltiota siihen maahan ei ainakaan saada aikaan.
Onhan venäjälläkin oppositio, mutta sen tärkein edustaja istuu vankilassa, koska edustaa oppositiota.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Historia tekee maailmasta erikoisen. Ne ryssät, joista ukkisi on kertonut, ovat saattaneet olla ukrainalaisia.

*tämä ketju näköjään auki kahdesti, mistä syystä kiinnitin vanhaan viestiin huomiota vasta nyt.
Niin? Mitä sitten? Minulla se kohdistu pääsääntöisesti ajatukseen ensin Neuvostoliitosta ja myöhemmin Venäjästä.

Ukki oli täysin oikeassa. Myös minä olen ollut täysin oikeassa kaikki nämä vuodet ja se ei liity Ukrainan valtioon tai ukrainalaisiin, he eivät ole minulle r****ä. Venäläiset ovat eikä heistäkään läheskään kaikki, mutta niin pitkään, ennen kuin kykenevät osoittamaan olevansa luotettavia rauhaa rakastavia ihmisiä. Tällä hetkellä he toimivat päinvastaisesti, mutta on heidän näytönpaikkansa. Eli niin sanotusti 95% pilaa 5% maineen.

Sitten asiaan. Huomenna venäläisillä enää yksi ajokki käytössä kun pörssit aukeaa...

Liitteet

• Screenshot_20220227-151201_Chrome.jpg
    Screenshot_20220227-151201_Chrome.jpg
    62,7 KB · kertaa luettu: 303

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets

vimpa

Jäsen
Täältäkin suuri kiitos palstalaisille. Ylivoimaisesti paras alusta ollut seurata mitä on tapahtumassa. Erityisesti kun ei ole mitään Metan tai muunkaan toimijan sometilejä.

Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onhan venäjälläkin oppositio, mutta sen tärkein edustaja istuu vankilassa, koska edustaa oppositiota.

Kirjoitin selvä, vaikka olisi pitänyt kirjoittaa yhtenäinen. Venäjällä ei ole yhtenäistä oppositiota, vaan Navalnyillekin on vastustajansa. Enkä tarkoita putinisteja. Ilmeisesti Putin on tiennyt, kenet pitää myrkyttää ja keiden kohdalla riittää vankilatuomio.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy