Bensa-Timo varmaan kuittaisi sanomalla, "etten mä sekoita tätä politiikkajuttua tähän mun toimintaan, niih."Vaikka ei ole helppo katsoa, niin tuo dokumentti kannattaa taistella läpi. Ja jakaa sitä niin paljon kuin vaan pystyy, että mahdollisimman moni näistä "Bensa-Timoista" ja muista hyödyllisistä isiooteista myös eksyisi näkemään tuon.
Tätä toistellaan nyt paljon, mutta en aio katsella, koska en halua pilata päivääni ja rasittaa mielenrauhaani enää lisää. Ei ole tullut vielä sellaista perustelua miksi tekisin niin. Pelkkä suositus ei riitä, sillä uskon hyvinkin jo raportoitujen uutisten perusteella, että on mitä kamalinta juttua täynnä.Vaikka ei ole helppo katsoa, niin tuo dokumentti kannattaa taistella läpi.
No tietäähän kaikki nuo toimintatavat. Sinälläänhän dokkarissa ei mitään uusia tai niitä kauheimpia juttuja edes ollut, vaan pommitusten jälkiä enimmäkseen, jotka siis tosin nekin sotarikostasoa, kun ihan tarkoituksella vedetään asuintaloja matalaksi. Itse en silti pysty kuivin silmin katsomaan, kun 1,5- vuotias makaa elvytyspöydällä hoidettavana ja lopulta vedetään peitto kasvoille. Mutta en siis tarkoita, että sinun tapasi reagoida olisi jotenkin väärä. Kaikki käsittelee näitä tavallaan ja herkät pisteet voi olla hyvinkin eri kohdissa.Katsoin kerralla läpi ilmeenkään värähtämättä.
Ja ennen kuin kukaan ehtii syyttää psykopaatiksi tai tunnottomaksi muuten vain, niin kyse ei ole siitä yhtään. Satun vain tietämään todella hyvin itämaan tyyppien toimintatavat. Joten, jos tiedän ne, tiedän myös seuraukset. Ja ehkä olen jopa joskus todistanut niitä "seurauksia"....
No tietäähän kaikki nuo toimintatavat. Sinälläänhän dokkarissa ei mitään uusia tai niitä kauheimpia juttuja edes ollut, vaan pommitusten jälkiä enimmäkseen, jotka siis tosin nekin sotarikostasoa, kun ihan tarkoituksella vedetään asuintaloja matalaksi. Itse en silti pysty kuivin silmin katsomaan, kun 1,5- vuotias makaa elvytyspöydällä hoidettavana ja lopulta vedetään peitto kasvoille. Mutta en siis tarkoita, että sinun tapasi reagoida olisi jotenkin väärä. Kaikki käsittelee näitä tavallaan ja herkät pisteet voi olla hyvinkin eri kohdissa.
Puolan rajablokki on päättynytAndri vastaa: ”Tunnen jännitystä. Samanlaista kuin kuullessani yllättäen venäjän kieltä. Sillä hetkellä sanon itselleni: Varo! Vaikka moni ukrainalainenkin puhuu yhä venäjää.”
En usko, että pystyn ikinä katsomaan sitä. Vihani on välillä niin suurta, että sen kantaminen arjessa on raskasta ja heijastuu tuskastumiseni kautta ihmisiin ympärilläni.Mariupol-dokumentti tulisi sisällyttää jokaisen EU-maan opetussuunnitelmaan. Tämän lisäksi se tulisi esittää jokaisen EU-maan kansallisella tv-asemalla Ukrainan itsenäisyyspäivänä sekä jokaisen EU-maan parlamentin istuntokauden avajaispäivänä. Silloin aukenisi tuleville päättäjille, nykyisten päättäjien äänestäjille sekä nykypäättäjille ne maskin takana piilotetut aidot Venäjän kasvot.
Venäjästä huolimatta hyvää joulua kaikille palstalaisille ja muistakaa, paha saa aina palkkansa. Ennemmin tai myöhemmin.
Olen tullut siihen lopputulemaan, ettei minun tarvitse katsoa tuota dokumenttia. Pystyn aivan hyvin päättelemään dokumentin sisällön pelkästään sen perusteella, mitä kanssakirjoittajat ovat siitä tänne kertoneet. Toisaalta, tiedossani on jo valitettavan hyvin, mitä venäläiset hyökkääjät ovat tehneet Ukrainassa siviileille, ja millaista tuhoa Putinin rosvoarmeija on levittänyt ympärilleen. Näin ollen voin aivan hyvin antaa itselleni oikeuden säästyä kyseisen dokumentin sisällöltä, enkä usko, että tuo pätkä toisi mitään erityistä lisävalaistusta näkemyksiini.En usko, että pystyn ikinä katsomaan sitä. Vihani on välillä niin suurta, että sen kantaminen arjessa on raskasta ja heijastuu tuskastumiseni kautta ihmisiin ympärilläni.
Tuli tänään katsottua. Pahinta oli tietysti elvytys yritykset ja vanhempien epätoivo ympärillä. Siviiliuhrien älytön määrä joukkohautoineen. Lukuja ja kaikkea on tilastoitu, mutta kyllä tuo silti saa vasta katsottuaan miettimään asioita isommin.Kyllä se dokumentti kannattaa katsoa. Ukraina ei saanut länneltä tarpeeksi sotilaallista apua tarpeeksi nopeasti vastahyökkäykseen, koska sota ei tullut meitä tarpeeksi lähelle.
Näistä on hyvin vaikea tietää mitä hän itse ajattelee mistäkin. Virkansa puolesta ainakin asettelee sanansa aika kiitettävästi venäjän agendan mukaisesti, kuitenkin niin ettei polta Suomi suhteita. Olisi aika pian entinen suurlähettiläs jos ei noin tekisi.Hänellekin tekisi ehkä hyvää katsoa kyseinen teos.
Tämä mies Helsingissä hyväksyy Putinin hyökkäyksen Ukrainaan: "Olemme veljiä"
Valko-Venäjän suurlähettiläs Helsingissä, Aleksei Samosuev, kommentoi harvinaisessa haastattelussa maansa roolia Ukrainan sodassa ja ihmisoikeustilannetta.www.iltalehti.fi
Mariupol 20 päivää. YLE Areena.Anteeksi, mutta nyt on pakko kysyä, että mikä dokumentti ja mistä näkee? En nyt ehkä jouluani pilaa, mutt jos tuollainen dokkari kiinnostelisi tapaninpäivänä.