Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 346 092
  • 62 496

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Onpahan propaganda studiossakin huolestuneita ilmeitä, kun pohtivat sabotaasi-iskujen mahdollisuutta Siberiassa



Edit:
Starsky suosittelee tällästä Politicon artikkelia Zelenskyistä ja ilmeisesti siinä käydään muutakin läpi, täytyy illallla lukea. Itse kommentoi venäjänkielisten ja ukrainankielisten suhdetta liittyen artikkeliin.




 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Aikoinaan sanoivat, että passiivinen tupakointi on keuhkoille yhtä vaarallista kuin tupakointi itsessään, mut tämä venäläinen versio tupakoinnista on vaarallista myös infrastruktuurille.
Venäläiset nyt on ylipäänsä uhka infrastruktuurille, niin eipä ihme jos sikäläinen tupakointikin tuppaa pistämään paikkoja remonttiin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Tuo pikkupikku putler on vielä paljon enemmän sekaisin kuin osasin kuvitellakaan.

Lainaus jutusta:
"Putin myönsi Kremlissä pidetyssä palkintoseremoniassa, että Venäjä tekee iskuja Ukrainan energiainfrastruktuuriin.
"Kyllä, me teemme niitä. Mutta kuka aloitti?" Putin kysyi."

Siis mitä "ruma ilmaus" minä juuri luin?
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onkohan Lavrovilla kotonaankin erilliset vessat miehille ja naisille?
Siis eri huoneista on revitty lattialaudat irti ja paskotaan sinne reikään. Eikös nuo voissapaistettavat niin pasko?
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo

Tuo pikkupikku putler on vielä paljon enemmän sekaisin kuin osasin kuvitellakaan.

Lainaus jutusta:
"Putin myönsi Kremlissä pidetyssä palkintoseremoniassa, että Venäjä tekee iskuja Ukrainan energiainfrastruktuuriin.
"Kyllä, me teemme niitä. Mutta kuka aloitti?" Putin kysyi."

Siis mitä "ruma ilmaus" minä juuri luin?
Narsistilla ottaa edelleen koville Ukrainan isku Krimin sillalle ja tulee jatkossakin ottamaan. On aivan varmasti miettinyt myös kostotoimenpiteitä Suomea vastaan, siis esim. meidän Ukrainalle toimittaman aseavun ja Natoon liittymisen takia. Juuri näistä syistä johtuen rajojen pitäminen auki aivan liian kauan on ollut erittäin vaarallista mielestäni...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Tuo pikkupikku putler on vielä paljon enemmän sekaisin kuin osasin kuvitellakaan.

Lainaus jutusta:
"Putin myönsi Kremlissä pidetyssä palkintoseremoniassa, että Venäjä tekee iskuja Ukrainan energiainfrastruktuuriin.
"Kyllä, me teemme niitä. Mutta kuka aloitti?" Putin kysyi."

Siis mitä "ruma ilmaus" minä juuri luin?

Tulee mieleen vanha vitsi, jossa äiti kysyy vihaisena lapsiltaan, että kumpi tappelun aloitti. Toinen lapsista vastaa itkua tuhertaen: "Tuo. Se löi ensin takaisin".

Eipä tuo Putinin vastaus juurikaan eroa tuosta.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille

Tuo pikkupikku putler on vielä paljon enemmän sekaisin kuin osasin kuvitellakaan.

Lainaus jutusta:
"Putin myönsi Kremlissä pidetyssä palkintoseremoniassa, että Venäjä tekee iskuja Ukrainan energiainfrastruktuuriin.
"Kyllä, me teemme niitä. Mutta kuka aloitti?" Putin kysyi."

Siis mitä "ruma ilmaus" minä juuri luin?
Putinkin vetäny voimajuomaa.


 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei oikein "sotilaallisen suurvallan" suunnitelmat toteutuneet.

Varsinaisen miehityksen suunnittelu aloitettiin heinäkuussa turvallisuuspalvelu FSB:n voimin. Suunnitelmassa oli neljä strategista pääkohtaa:

  • Heikennetään Ukrainan kykyä puolustaa itseään tuhoamalla sen ilma- ja merivoimat sekä ilmatorjunta
  • Voitetaan Ukrainan maavoimat sitomalla ne Donbasin alueelle
  • Tuhotaan Ukrainan maanpuolustustahto eliminoimalla maan poliittinen ja sotilaallinen johto sekä valtaamalla poliittisen ja taloudellisen vallan solmukohdat
  • Harhautetaan Ukrainan johto niin invaasion ajankohdan, paikan kuin mittakaavankin suhteen
Itse miehityksen odotettiin sujuvan niin nopeasti, että kymmenen päivän sodankäynnin jälkeen Venäjän asevoimien rooli olisi ollut lähinnä erikoisjoukkojen tukeminen miehityshallinnon perustamisessa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vapaaehtoinen brittisotilas kertoo kokemuksistaan Ukrainassa, videolla ei kerro liiemmin taisteluista, ilmeisesti haastatteluille on jossain jatko-osa sille:

 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös