Sillan vaurioittamiseen parempi tapa on sytyttää polttoainevaunu palamaan ja antaa kuumuuden hoitaa homma. Metalliset tukirakenteet väsyvät ja painovoima hoitaa loput, etenkin jos ja kun rakentamisen varmuuskertoimissa on pihtailtu ja lujuuslaskelmat "optimoitu".
Näin se on. Vaan miten tuo sytyttäminen olisi hoidettu? Jotenkin tuntuu, että helpoin tapa olisi iskeä tykistöllä tms. siltaan, mutta junan sytyttäminen vaatisi jotain muuta. En tunne sabotaasin perusteita, mutta jotenkin tuntuu, että se ei olisi kovinkaan helppo homma hoitaa. Mutta ehkä olen tässäkin väärässä.
Ja ehkä emme ala spekuloida sytytyksen käytännön toteutusta. Jos se onkin helpompaa, mitä luulen, niin ei anneta täällä ideoita häiriintyneille ihmisille. Iloitaan vain siitä, että juna palaa juuri oikeassa paikassa.