Mä niin toivon, että tämä on totta. Olethan.Iltasanomat uutisoi Ukrainan saaneen Hostomelin lentokentän takaisin haltuunsa.
Mitä Saksa oikein änkyröi? Meinaavatko ettei laivat toisi öljyä ja kaasua? Voi se vähän maksaa, mutta valtioille se nyt mitään merkkaa. Noloa heille.
Halla-aho on ollut hyvä, mutta hänellä on yksi erittäin tärkeä tehtävä vielä edessä ja koetinkivenä. Hänen pitää saada yhdessä Purran kanssa persut NATO-jäsenyyden kannalle. Siellä on vastassa mm. eduskuntaryhmänpj, täystomppeli Tavio. Ja tällä on vieläpä kiire.
Sama homma omalla kohdallani. Molemmilta löytyy sellaista toimintaa taustalta, etten todellakaan voi heitä sanoa mitenkään kokonaisvaltaisesti poliitikkoina fanittavani, mutta tässä kriisissä heiltä on tullut hyviä ulostuloja ja konkreettisia vaatimuksia eikä mitään ujoa hissuttelua. Toki ei Johnson suinkaan ole ainoa poliitikko Britanniassa, jolta löytyy munaa toimia, kyllä siellä opposition johtohahmo Keir Starmerkin on toistuvasti vaatinut Venäjää suljettavaksi kansainvälisen SWIFT-maksujärjestelmän ulkopuolelle.Kuvastaa kuinka poikkeuksellisia aikoja elämme. BoJo ja Halla-aho ovat kummatkin kaukana omista suosikeistani, mutta tässä kriisissä olen ollut helvetin tyytyväinen molempiin.
Noniin, loistavaa, tokikaan en usko että niitä laskuvarjojoukkoja on siellä tuhottu.Alustavien tietojen mukaan Hostomelin lentokenttä on vallattu takaisin ja laskuvarjo joukot tuhottu siellä.
Erinomaista, jos pitää paikkansa. Saattaa jopa pitääkin, kun ei niistä pari tuntia ilmassa pörränneistä venäläisistä kuljetuskoneista ole enää mitään kuulunut.Iltasanomat uutisoi Ukrainan saaneen Hostomelin lentokentän takaisin haltuunsa.
Onko lähdettä tarjota? Itse luin varmaan samalla kellonlyömällä, että Ukraina ei olisi saanut kenttää haltuunsa.Alustavien tietojen mukaan Hostomelin lentokenttä on vallattu takaisin ja laskuvarjo joukot tuhottu siellä.
Luitko kunnolla mitä kirjoitin? Siinä oli lause "eikä edes uhkaisi sillä".Luitko kunnolla, mitä kirjoitin? Siinä oli se jos-lause. Ei hyökkää, ei. Siksi Suomen pitäisi olla Natossa.
Joo, moni tuosta tuolla twiittaa, että olisi vallattu takaisin ukrainalaisille, muttei vielä yhtään vahvistettua tiliä tai lähdettä ole näkynyt. Tai siis en itse ole nähnyt. Ei oikein uskalla luottaa mihinkään.Onko lähdettä tarjota? Itse luin varmaan samalla kellonlyömällä, että Ukraina ei olisi saanut kenttää haltuunsa.
Heikossa Euroopassa on ennenkin noussut Britti pääministeri valoon ja ollut esikuvana. Just saying..Boris Johnsonilla on nyt oiva "from zero to hero" tilaisuus, oli kieltämättä jämäkkää esiintymistä Saksan ja Ranskan mikki hiireen verrattuna. Eurooppa tarvitsee nyt vahvaa johtajaa!
Ukraina on kuitenkin aika iso maa ja tässä on nyt jotain arviota miten Venäjä on tuolla nyt edennyt:
Eniten ovat edenneet tuolla etelässä Krimin suunnalta ja pohjoisessa Valko-Venäjän suunnalta. Olettaisin, että tämä johtuu siitä, että vastarinta ei ole ollut kovin runsasta ja ovat saaneet edetä aika rauhassa. Onko sitten Ukrainan sotajohdossa oltu hieman yllättyneitä tästä, vaikka tiedossa olisi pitänyt olla, että noista suunnista ollaan myös tulossa
No ei ollut.Oli fake news, sääli
No oli, IS poimi sen jostakin twitterin postauksesta mikä oli poimittu fb:stä. Hostomelissä taistellaan edelleen eikä mitään ole tuhottu, edes IS:n mukaan.No ei ollut.
Noloja nämä meidän "länsimaat". Kyllä tässä pitää Suomenkin herätä nyt ihan oikeasti. Naton suhteen ollaan varmaan jo myöhässä, ja tositilanteessa taitaa Ruotsi olla ainoa mistä apua saadaan.
Kyllä Ukrainan asevoimat raportoi nyt kentän takaisinvaltauksesta. Toivottavasti ne miehistönkuljetuskoneet tuotiin samalla tonttiin.
GELD GELD ja vielä kerran GELD! Pihiys on saksalaisilla verissä.Mitä Saksa oikein änkyröi? Meinaavatko ettei laivat toisi öljyä ja kaasua? Voi se vähän maksaa, mutta valtioille se nyt mitään merkkaa. Noloa heille.
Hiusverkkoja.Ja mitä apua sieltäkin oikeasti saataisiin? H&M:n pipoja?