Uskomatonta keskustelua.
Täällä aikuisia ihmisiä, ja miksei palstalla vaikuttavia alaikäisiäkin toki, neuvotaan fiksumpien toimesta sen suhteen ketä pitää kannustaa ja minkälainen kannustaminen ja fanittaminen on väärin.
Jos joku haluaa jotain jengiä kannustaa ja tästä ihmisestä siltä tuntuu että Klubia tekee mieli tukea, mikä helvetin paikka kenelläkään muulla on puuttua siihen? Tämä nousee itselläni mieleen. Oli sitten espoolainen Honka-fani tai stadilainen Kiffen-fani, kai sitä saa 2010-luvulla ihan itse päättää mitä joukkuetta missäkin tilanteessa kannustaa ja onko se moraalisesti oikea valinta.
Kuten olen täällä jo sanonut, olen Klubin kanssa kilpailevan toisen helsinkiläisjoukkueen kasvatti ollut oman taipaleeni alusta asti, enkä tästä syystä ja pitkästä taustasta johtuen koskaan tule olemaan Klubin fani. On siellä kuitenkin sen verran kavereita pelannut läpi vuosien ja seuran eri jengien matseja ja kausia tullut seurattua läheltä pitäen, että tottakai minä toivon Klubia jatkoon mieluummin kuin Schalkea.
Ei aiheuta muuta kuin pientä harmitusta jos Klubi putoaa, mutta mieluummin tietenkin jatkoon tällaisessa tilanteessa kuin se toinen vaihtoehto eli putoaminen juuri ennen lohkovaihetta.
Tosiaan, aika huvittavaa että täällä porukka pelipäivänä ei keksi mitään muuta itse pelistä sanottavaa, mutta saapuvat paikalle vain ja ainoastaan ihmettelemään jos joku on Klubin fani ja kertomaan että ei noin kuulu kannattaa.
Itse matsista, pahoin pelkään edelleen että Schalke nousee rinnalle ja ohi. Tuo ei vaadi edes mitään suuremman luokan epäonnistumista Klubilta, vaan oikeastaan odotusten mukainen suoritus Schalkelta pitäisi riittää pienempänsä pudottamiseen.
Sen kannalta vierasmaali olisi aivan äärettömän tärkeä saada aikaan, siinä vaiheessa alkaisi jo Schalkellakin päässä jyskyttää kun pitäisi neljä maalia saada puristettua ettei katastrofi osu kohdalle heti alkukaudesta. Kaksi tai kolme maalia ja omansa puhtaana pitäminen ei liene mahdoton ajatus mutta neljän tekeminen vaatii jo isompia tekoja vaikka pelissä hallitsevampi osapuoli olisikin.
Mielenkiintoiset asetelmat, katsellaan miten käy ja onhan se taas taattua huvia lähteä illan pimentyessä tänne palstalle lueskelemaan sitä vakiojankuttamista, joka taas seuraa otti Klubi sitten voiton tai ei.
Lopputuloksesta riippuen taas on niin perkeleesti hampaankolossa joko gloryhunttereita, mieshuoria tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kotimaisia potkupalloilijoita kohtaan. Ketä haukutaan eniten, riippuu illan lopputuloksesta.
Mutta joo, kova ilta Klubilla tiedossa ja onhan se nyt niin että Schalken pudottaminen olisi oikeasti perkeleen kova saavutus jota ainakin itse arvostan suuresti jos näin tapahtuu. Ja juuri siksi että se olisi niin valtavan kova suoritus ja saavutus, en siihen hyvistä asetelmista huolimatta jaksa uskoa kun vastustaja vaan yksinkertaisesti on luokkaa tai paria kovempi ja taitavampi monessa mielessä.
Mutta ennenkin on vahvempia kaadettu lajissa kun lajissa, ja siihen mahdollisuuteen ja itseensä pitää Klubin uskoa.