DAF kirjoitti:
HJK-Honka-peliin jaettiin viime kesänä käytännössä se yläkatsomo, ei tosin aivan kokonaan. Parisen tuhatta siis.
Normaalistihan se yläkatsomo on Veikkausliigaotteluissa kokonaan suljettuna.
Footless kirjoitti:
Toivottavasti tuotakin puolta saataisiin Suomessa parannettua, sieltä sitä lisämyyntiä saisi kaikein helpoiten, ja bissessä ja kahvissa on vielä helvetin hyvä kate.
Totta. Itse olen aina ollut aiemmin ravintolakatsomossa, mutta nyt kun ei voi kunnolla keitottaa ja ajattelin että on lämpösempi jos menee aurinkokatsomoon niin menin siihen vastapäiseen katsomoon. Pahaksi onneksi vain se alkoi paistamaan sinne vasta vikan 5min aikana, kun se matsi tosiaan alkoi klo 14. Niinpä olin vähän liian ohuessa rotsissa ja kylmä oli. Kahvi olisi välillä aina helssannut, mutta siinä oli kaksi myyntipaikkaa, jossa kummassakin ehkä pari kassaa, joten jonot olivat ihan liian pitkiä. Ennen matsia sieltä sai suht hyvin, mutta esim. tauolla ei. Jos en olisi ollut yksin niin olisi voinut tietysti nopeasti kesken matsin kipaista, mutta nyt oli ongelma siitä, että joku läski föraa paikan. En tajua, että miksei katsomossa voi kiertää esim. kahvinmyyjä, jolla olisi tynnyri selässä ja laskisi siitä kahvia mukiin. Olen nähnyt sellaisia myyjiä, mutten Finskillä.
Lippuhomma oli ihan käsittämätön. Jokainenhan tietää siitä, että haluan varmuuden siitä istumapaikasta, enkä mitään arpomista (viitataan tässä vaikka IFK:n perseilyyn Nordic Trophyssa). No tuolla ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä paikoista ja Lippupalvelusta tuli ihan normaalilippu, missä oli katsomo, rivi ja paikka, mutta kuinka ollakaan siellä oli joku läski paikallani kun menin matsiin. Porukka väitti vielä, että siellä oli myyty lippuja niin että saa muka istua mihin tahansa paikalle kunhan ei istu kausikorttipaikalle. Siis voihan vittu. Vaikka se läski lähti ihan sovinnolla litomaan niin kyllähän se ensimmäinen parikymmentä minuuttia meinasi mennä pelkkään siihen seuraamiseen, että miten jengi meni edestakas kun olivat väärillä paikoilla. Yksityiskohdat kuntoon ja jokaiselle lippuun merkittynä paikka ja sitten vaikka valistuskasvatusta niin loppuu se pelleily ja saan katsoa matsia rauhassa.
Aikoinaan Olympiastadionilla oli aina helppo löytää käsiohjelma. Kun A-katsomon portista käveli sisään niin vastassa oli muutamien metrien päässä vaikka kuinka paljon junnuja Klubin paita päällä, jotka huusivat "ohjelma 10 markkaa". Se oli helppo hankkia. Nyt en löytänyt ohjelmaa mistään, vaikka kuinka yritin etsiä. Vasta puoliajalla kuuluttajan juttujen perusteella se selvisi, että kyllä niitä oli ollut, mutta en tiedä mistä sellaisen olisi voinut ostaa. Vittumaista katsoa, että kuka pelaa ilman ohjelmaa, koska harva muistaa kauden alussa numeroiden perusteella edes kotijoukkueen pelaajat - puhumattakaan vieraista. Lisäksi Klubin paidoissa nimet näkyy huonosti selässä.
Muita erikoisia asioita oli se, että fanituotemyyntiä en nähnyt ollenkaan. Nettisivuilla perehdyin äsken valikoimaan ja täytyy sanoa, että pelipaita 120e on aivan uskomaton summa. Euroopan huippujoukkueillakin hinta on tyyliin korkeintaan puolet tuosta ja silloin kyse on ehdottomasta huippujoukkueesta. Ihan sairasta touhua. Toisekseen ihmettelen sitä, että mitä vaarallista jengiä tulee siitä ensimmäisestä sisääntuloaukosta sisään, mikä on lähellä miesten vessaa. Heille tehtiin sellainen ruumiintarkastus ovella ja osa oli kyllä sellaista porukkaa, etten olisi päästänyt sisään. Siis vilaukselta näin, kun olin menossa kuselle. Yksikin hupparijätkä oli suoraan vallilan ammattikoulusta sitä jengiä, jossa opettajakin oli mukana huumekuvioissa. Silmät seisoi päässä ja honotti epäselvästi "ei mulla oo mitään". Silti veijari pääsi sisään, vaikka jokainen näki, että on sekaisin. Kolmas ihmeellinen juttu oli se, että vessan seinillä oli kymmenkunta lappua siitä, että 7.5 on tulossa TPS matsi Turussa. Koko A4 hehkutetaan tapahtumaa, joka oli 10 päivää sitten. Eikös siellä kusimestoissa käy yhtään siivoojaa koskaan, joka pitäisi asiat ajantasalla.
Yllättävän paljon nuorta jengiä matseissa. Siis lapsia faijojensa kanssa. Se on sinänsä ihan hyvä, mutta ihmettelen, että miksei se realisoidu sitten vanhempana se käynti peleissä. Siis oikeasti nuorta jengiä on ennenkin ollut vaikkakin pitää myöntää, että nyt näytti olevan huomattavasti enemmän kuin takavuosina, mutta jos tosiaan ennenkin on ollut nuoria niin missä hemmetissä ne nyt ovat kun ovat tulleet aikuisiksi. Itseäni tietysti harmitti se, että pieniä lapsia samassa katsomossa. Koko ajan äänessä ja kysyvät faijoiltaan typeriä. Yksi jopa potkaisia minua selkään, mutta sen faija oli löysähousu, jolla hiukset meni perseen yli. En tiedä oliko äiti vai isä, vaikka mies olikin.
Päivän suurin floppi oli ehdottomasti puoliaikashow. Ensin toiseen päähän ammuttiin joku FIM rahastorankkarikisa. Uskomatonta. 3 vetäjää. Yhden piti vetää 11m päästä, yhden 16m päästä ja yhden 5m päästä. Siis mitä vittua. Pilkut vedetään yhdestätoista metristä, eikä mitään sooloilua. Oisivat ottaneet skaban keskenään siitä, että kuka menestyy parhaiten. Sen jälkeen toisessa päässä oli joku onoff-pressu, jossa oli 2 aukkoa niiden o kirjainten kohdalla. Se joka ekana saisi sellaisesta sisään saisi kännykän. Katsoin, että se pressu laitettiin niin huonosti kiinni, että kannattaa vetää byyriin yläriman läheltä. No yksi vetikin siitä, eikä saanut kännykkää. Maali mikä maali minun mielestäni. Kukaan ei saanut oosta sisään ja kukaan ei saanut kännykkää. Siis hirveä hulabaloo ja haloo, mielettömästi tulee suhteellisen iso firma esille ja sitten siitä palkinnonsaamisesta tehdään kohtuuttoman vaikeaa. Olisi siinäkin voinut olla pilkkuskaba ja jokaiselle olisi voitu jakaa jotain. Naurettavaa tuollainen, että voitat arvonnan ja pääset yrittämään ja sitten naurettavan surkean kännykkäpalkinnonkin voittaminen on lähes mahdotonta. Saisi hävetä tuollainen sponsori.
Juu kyllä vähän voisivat skarpata noissa järjestelyissä ylöspäin nykyisestä nelosdivarin pohjoislohkon keskikastitasosta niin saisivat sinne muitakin kuin tosifaneja ja myynti nousisi huomattavasti.
Kiva siellä matsissa silti oli käydä, vaikkakin paljon on parannettavaa.