Mitä olen Oulussa seurannut Ac Oulun markkinointia niin heikolta näyttää. Viime viikonloppuna Ac pelasi historiansa ensimmäisen veikkausliigaottelun, mutta mainonta oli koko kevään todella ala-arvoista. Monella ei ollut minkäänlaista hajua ottelupäivänä, että tänään olisi joku matsi vaikka osa urheilua jonkun verran seuraakin.
Näin kevään aikana muutaman tienvieruskyltin, jossa oli infoa Ac:n seuraavasta matsista, mutta ei nämäkään mitään isoja kylttejä olleet, jotka kiinnittäisi huomiota. Ensimmäisen radiomainoksen Ac Oululta kuulin peliä edeltävänä päivänä, vaikka radiota tulee päivittäin kuunneltua. Kalevassa oli muistaakseni matsipäivänä info pelistä, mutta mallia voisi ottaa Kärppien mainonnasta jonka kyllä huomaa ja kiinnittää lukijan huomion.
Kuvaavaa Veikkausliigaseurojen sekä myös Veikkausliigan huonosta markkinoinnista on se ettei ihmiset edes tiedosta aktiivisia kannattajia lukuunottamatta milloin sarja alkaa. Suomessa pitäisi laittaa stadionien olosuhteet kuntoon, markkinointi paremmaksi sekä luoda Veikkausliigasta kiinnostava tuote kaikenikäisille. Tässä on vielä matkaa kuljettavana, mutta potentiaalia Suomessa löytyy. Kuten joku mainitsikin, niin vielä tulee päivä jolloin futis ajaa lätkän ohi yleisömäärissä, mutta se vie vielä vuosia, ennen kuin jalkapallo saa jalansijaa enemmän Suomessa. Urheilulehdessä Olli-Pekka Lyytikäinen ihmetteli miksei seurassa jollain tavalla toimineet henkilöt mukaanlukien junnupelaajat,huoltajat jne. koe HJK:a omaksi seurakseen ja kannata joukkuetta. Nämä oman seuran henkilöt pitäisi saada pikkujunioreista lähtien sitoutuneiksi omaan seuraan niin jalkapallokulttuuri kääntyisi rajuun kasvuun.