Viimeisimmästä numerosta vittuuntuneena laitoin palautteen Veikkaaja-lehdelle. Pistän sen nyt tähän liitteeksi. Ja koska näkemykset ovat täysin subjektiivisiä, minua ei tarvitse oikaista mikäli on eri mieltä.
"Tervehdys!
Olen lukenut veikkaaja-lehteä 90-luvun alkupuolelta asti joka viikko. Joskus tilaajana ja nykyisin irtonumeron ostajana.
Nykymuotoisen IS-veikkaajan ostaminen loppui viime viikkoon. En tiedä miten te lehden sisältöä visioitte siellä jossain kaukana toimituksen pimeissä nurkissa, mutta minulle se ei tarjoa enää juuri mitään.
Veikkaaja on tärkeä instituutio suomalaisessa urheilussa. Yksi urheilujournalismin tärkeimpiä lippulaivoja. Nykyisin taustoittavat jutut ovat heikentyneet. Osin jopa poistuneet ja vielä useammin lyhentyneet. Lisäksi tämä teidän kuolleena syntynyt ideanne rakentaa Ilta-Sanomien ja Veikkaajan välille "toimiva" työjako on tuhonnut paljon. Esimerkiksi suomalainen valtalaji, jääkiekko, on täysin poistunut sivuiltanne kesän ajaksi. Eihän siitä tarvitse todellakaan paljoa kirjoittaa, kesälajeillekin täytyy löytyä sijansa, mutta miksi se poistetaan kokonaan? NHL-draft, kuumat pelaajamarkkinat nyt heinäkuun puolivälissä, SM-liigajoukkueiden depth-chart? Ei mitään. Te siis ilmeisesti oletatte, että Veikkaajan lukijat alkavat ostamaan päivittäin Ilta-Sanomat, joka näitä tietoja tarjoaa. Minä en ala. Saan tarvitsemani tiedot muualta kun te ette niitä enää halua minulle yhdessä paketissa tarjota.
Veikkaaja kokosi aiemmin kootusti tärkeimmät menneet ja tulevat tapahtumat sekä taustoitti niitä. Ja mikä tärkeintä, herätti keskustelua kriittisellä ja kyseenalaistavalla otteellaan. Nyt ollaan jees-jees miehiä koko porukka. Enää ei puutu kuin tähtiä huutavat-lööpit, jotka teillä ideariihissä lienee jo kypsyneet toteuttamiskelpoisiksi.
Kiitos vaan kuluneista vuosista. Palaan Veikkaajan ääreen kun löydän siitä taas jotain mikä viittaa journalistisesti merkittävään urheilujulkaisuun. Onneksi on vielä urheilulehti. Vaikka siinä on paljon paskaa ja spekulaatiota, herättää se keskustelua ja tarjoaa minulle sitä minkä te tuhositte.
Onnea vaan koko toimitukselle."