Vege testaa yleistietosi - Osa 4

  • 32 036
  • 103
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omatuntoni on puhdas.

Uskaltaaks tänne jo tulla eilisen lynkkauskomppanian jälkeen? :) Urpilaisen sanoin Aivan aluksi haluaisin kiittää Ilmari Ahdetta, kun uskoit syyttömyyteeni. Sekä obi-wania osin lempeästä ja avarakatseisesta suhtautumisesta koskien googlespekulaatiota. Lisäisin teidät ystävälistalleni, jos tietäisin mikä sen funktio on käytännössä. Mr. Refereelle suurkiitos armosta ja oikeudesta.

Vanha Lenille olen ikuisesti vihainen ja katkera saamastani kurjasta kohtelusta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Yhä edelleen nostan esille että googlettamalla ei ole oikeaa vastausta heti edes saanut vaan on ollut pakko käydä Wikipediassa suoraan

Osin virheellistä käyttää termiä "googletus" siis rankaisun syynä
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tarkoitin heti muokkauksen jälkeen. Nyt saa vaikka artikkeli on jo korjattu

"4. Kuinka kauan kestää, että Google robotti ottaa URL:än indeksoitavaksi, kun se on lisätty?

Riippuen lisäyksen ajoituksesta ja meidän jonoistamme, koko prosessi voi kestää yhdestä neljään viikkoa."

Wikipedia toki nopeammin
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaadin oikeutta itselleni! Nimittäin itsehän vastasin tuohon ruokakysymykseen juurikin kielen, mutta täysin päästä heitettynä. Sekin tuli mieleen, koska "oli pakko olla joku outo osa" ja sitten Itä-Eurooppa niin mitä muutakaan sitä voisi heittää. Jokainen voi myös käydä tarkistamassa minun vastaukseni muihin ja tähän osioon ja todeta ettei siellä paljoa olla googleteltu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sehän on sanomattakin selvää, että ei kukaan tuota kieltä googlettanut. Sattui vaan hassusti. Jään odottamaan ensimmäistä joka myöntää fuskanneensa. Kuitenkin tunnustaminen on miehekkäämpää kuin kieltäminen. Siis jos joku onneton nyt googlasi eikä vain arvannut.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Mitä, mitä mitä...???

Aikamoista panettelua ja jopa kunnianloukkauksen piirteitä sisältävää kommenttia on tullut nimimerkkini suuntaan. Ja totta kai palstatotuudella kaikissa ketjuissa eteenpäin ilman mitään tietoa asioista. Jos jo asia askarruttaa tai ihmetyttää niin voi kysyä suoraan asioita. Ai niin, eihän täällä tarvitse, kun voi nimettömänä pistää vaikka minkälaista juttua näkyville ja siinä se.

Täällä palstalla vitsaillaan työhön kuuluvista asioista ilman että tiedetään mitä kukakin tekee ilman ottamista selvää siitä mikä on oikea totuus. Kyllä, toimin viiniasiantuntijana eri lehdille ja teen viinilistoja ravintoloille ja järjestän myös viinikoulutuksia oman yritykseni kautta niitä tarvitseville. Tämä vaatii ajantasolla oloa kaikesta mahdollisesta niihin liittyvästä eli jotakin pitäisi viineistä ja niihin liittyvistä tietää enemmän kuin tavan kadun tallaaja.

Selkeästi on myös hyökätty tietokilpailukysymysten Googlettamisesta jonkun kieli/prevel kysymyksen tiimoilta. Olenko siis huijannut tuon kysymyksen osalta? Voin vannoa ja vakuuttaa, että en. Tietokilpailun etiikan vastaisesti olen kyllä lukenut edeltävät vastaukset ja valinnut sieltä vastaukseksi tuon kielen, koska en ihan oikeasti tiennyt vastausta tuohon ja suurin osa edeltävistä vastaajista oli tuon kielen laittanut sinne vastaukseksi. Siis peesasin ja itse asiassa tuota pistetilannetta ennen tätä osiota katsoin, että Pisin Hyypiö ja Alamummo ovat lähimpänä tavoitellessa voittoa ja silloin on parempi vastata sama vastaus niin pistetilanne pysyy edelleen samana (Alamummo oli vastannut tuo kielen ja Pisin peräreiän jota en uskonut oikeaksi) eli lukitsin tuon kielen.

Joku myös kirjoitti, että tiesin Mika Häkkisen saavutukset turhan tarkkaan. No tuo tieto tulee siitä, että olemme kisanneet aikoinaan niin monet kerrat mikroautoissa vastakkain ja jostain syystä toisesta meistä tuli maailmanmestari F1:ssä ja toinen ei liioimmin ole voittanut tuolla saralla mitään. Eli on hiukan enemmän sitten tullut seurattua mihin olisi itse voinut yltää :):).

Päätuomari/-syyttäjä Vege voi tulla tarkistamaan minun tietokoneen selaushistorian, niin huomaa ettei ”prevel” sanaa olla Googletettu eikä sivuhistoriasta löydy mitään Wikipediaan viittaavaakaan. Tapaaminen voidaan sopia yv:llä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta hehtolitran kanssa sie et vissiin ole ajanut mikroautoilla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
se että lunttaa vastaukset muilta on kyllä ihan reilua. free willy.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Harvoin tulee oikeasti naurettua näille jutuille mitä Jatkoajasta lukee, mutta tämä tulistuminen siitä, että on syytetty huijaamisesta tavalla A, kun olenkin huijannut tavalla B, oli kyllä hulvatonta.

En minä hemohessia ole käyttänyt vaan vittu epoa.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Mutta hehtolitran kanssa sie et vissiin ole ajanut mikroautoilla.

Tuskin olen, mutta en ole ihan varma. Pitäisiköhän tämä Googlettaa? No oikea vastaus on aivan kielen päällä. Mutta tuo hehtolitra virhe oli sen verran paha ettei siitä nyt olisi minulle mitään pinnoja ainakaan pitänyt tulla. Tuo minun lopullinen vastaus oli kymmenysosa tuosta oikeasta vastauksesta eli no points.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällä palstalla vitsaillaan työhön kuuluvista asioista ilman että tiedetään mitä kukakin tekee ilman ottamista selvää siitä mikä on oikea totuus. Kyllä, toimin viiniasiantuntijana eri lehdille ja teen viinilistoja ravintoloille ja järjestän myös viinikoulutuksia oman yritykseni kautta niitä tarvitseville. Tämä vaatii ajantasolla oloa kaikesta mahdollisesta niihin liittyvästä eli jotakin pitäisi viineistä ja niihin liittyvistä tietää enemmän kuin tavan kadun tallaaja.
Eikä sitä voi koskaan tietää, kuka asiakkaista haluaa tietää mansikansiemenien lukumäärän. Onneksi sen saa internetin kulta-aikana helposti selvitettyä. Muusta täysin knoppitason tiedosta puhumattakaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Harvoin tulee oikeasti naurettua näille jutuille mitä Jatkoajasta lukee, mutta tämä tulistuminen siitä, että on syytetty huijaamisesta tavalla A, kun olenkin huijannut tavalla B, oli kyllä hulvatonta.

En minä hemohessia ole käyttänyt vaan vittu epoa.
Sattuu jo mahaan. Ei saatana, kun tää on hulvatonta. :D Pitää käydä hakemassa lisää popcornia.

- "Mites ois tietokilpailu? Tuletko mukaan?"
- "Joo sopii, en googleta vastauksia, mutta luen kaikkien muiden vastaukset ja sitten kirjoitan kaikki oikeat vastaukset tänne ominani. Sopiiko? Ai ei? No miks hitossa muka ei?"


Onhan se hienoa kusettaa lähinnä itseään. Ja vähän muitakin.

Myönnetään. Kävin itsekin hakemassa pelikassista jääkiekon ja mittailin sen painoa kädessäni. Vastaus ei tosin mennyt oikein siitäkään huolimatta, vaan jäi yhden gramman päähän pisteitä ansainneesta vastauksesta. Myös levyhyllystä oli suht helppo katsoa Metallican levyistä vanhin.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Eikä sitä voi koskaan tietää, kuka asiakkaista haluaa tietää mansikansiemenien lukumäärän. Onneksi sen saa internetin kulta-aikana helposti selvitettyä. Muusta täysin knoppitason tiedosta puhumattakaan.

Nuo mansikat ei liity työhöni tai asiakkaihini muuta kun joskus samppanjan ja kuohuviinin kanssa yhdessä nautiskellessa. Tietokilpailut ja yleistieto ovat taas ihan harrastusta ja muutama kilpailu on tullut voitettua myös TV:n puolella ja joskus on haukuttukin "nippelitiedon" mestariksi. Ihan kivoja reissuja ja riihi kuivaa rahaa on tullut sillä, että tietää jostain jotakin edes hiukan.

Nimimerkillä. TV:stä tuttu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tietokilpailut ja yleistieto ovat taas ihan harrastusta ja muutama kilpailu on tullut voitettua myös TV:n puolella
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. Onko kotka kotona? Herää pahvi!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitos hyvin selventävästä viestistäsi josta en ymmärtänyt mitään. Ja onneksi ei minun tarvitse ymmärtääkään tuosta yhtään mitään.
Fiksu tv-visailuja voittanut yleistiedon keikari olisi tiennyt, että nuo olivat tv:stä tutun interaktiivisen Hugo-pelin vakiofraaseja. Ilmeisesti voittosi eivät olleetkaan peräisin tuosta tv-ohjelmasta. No, eipä se varsinainen visailu ollutkaan.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Fiksu tv-visailuja voittanut yleistiedon keikari olisi tiennyt, että nuo olivat tv:stä tutun interaktiivisen Hugo-pelin vakiofraaseja. Ilmeisesti voittosi eivät olleetkaan peräisin tuosta tv-ohjelmasta. No, eipä se varsinainen visailu ollutkaan.

Hugo ei tainnut tosiaan olla tietokilpailu ja en siellä ollut tosiaankaan hyppimässä laudalla jolla mentiin tasoja eteenpäin. Mutta Taru Valkeapää taas oli "ihan kiva" juontaja tuossa ohjelmassa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tavallaan on hieman kohtuutonta henkilöidä tätä tapausta ainoastaan Joppeen. Tähän mennessä kukaan muukaan ei ole myöntänyt googletusta vaan vedonnut joko hyvään tai huonoon arvaukseen. Joppe K toki myönsi vähän juksuttaneensakin, mutta ei tavalla jolla hänen epäillään toimineen. Sinun kannaltasi Joppe K olisi edullisempaa antaa ihmisten nauraa Preveleille niin kauan kuin se jaksaa naurattaa. Oma toimintasi lähinnä pidentää sinun ja muiden piinaa asian tiimoilta. Selityksesi uskottavuutta toki hieman syö, että mainitsit tietosi varmaksi. Toisaalta saattoihan se olla vain huumoria joka ei auennut kenellekään muulle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Tavallaan on hieman kohtuutonta henkilöidä tätä tapausta ainoastaan Joppeen. Tähän mennessä kukaan muukaan ei ole myöntänyt googletusta vaan vedonnut joko hyvään tai huonoon arvaukseen. Joppe K toki myönsi vähän juksuttaneensakin, mutta ei tavalla jolla hänen epäillään toimineen. Sinun kannaltasi Joppe K olisi edullisempaa antaa ihmisten nauraa Preveleille niin kauan kuin se jaksaa naurattaa. Oma toimintasi lähinnä pidentää sinun ja muiden piinaa asian tiimoilta. Selityksesi uskottavuutta toki hieman syö, että mainitsit tietosi varmaksi. Toisaalta saattoihan se olla vain huumoria joka ei auennut kenellekään muulle.

Voitko lainata tekstin, jossa kerron asian varmaksi? Taisi olla joku muu palstaveli kuin noin kertoi? Itse taisin vastata vaan sana "kieli" tuon kysymyksen kohdalla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tämähän on erittäin huvittava piirre suomalaisissa, mitä muutamalta nimimerkiltä on tämänkin asian yhteydessä tullut esiin. Eli vaikka muna suussa jäätäisiin kiinni, niin ei voi myöntää että tulipa otettua suihin. Pitää siltikin yrittää vänkätä että en jumalauta minä ainakaan. Kasvattakaa ny saatana jo pallit, ja myöntäkää virheenne. Tai vaihtoehtoisesti, jatkakaa inttämistä, niin me voidaan jatkaa nauramista. Tää on muuten varma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös