Jos noita "lihankorvikkeita" miettii, niin parhaiten "alkuperäistä" ovat mielestäni vastanneet kasviskebab Vöner sekä Beyond Meat -burgerpihvit.
Tofua jos syö, niin minusta se maistuu parhaiten osana lasagnea tai sitten friteerattuna esimerkiksi airfryerissa.
Tätä lasagnea olen joitain kertoja kokeillut, ja joskus olen sitä mukaillutkin. Hyvää ja helppoa tehdä. Itse olen sekasyöjä, niin esimerkiksi juuston olen laittanut ihan normaalina versiona.
![]()
Kasvisruoka | Reseptit | Jalotofu
Mitä tehdä, kun haluaa tarjota mahdollisimman monen herkkuruokaa, ilman liikaa vaivaa? Tämän mehevän kasvislasagnen salaisuus on…jalotofu.fi
Tofua olen friteerannut airfryerissa tätä ohjetta mukaillen:
![]()
AIRFRYER TOFURESEPTI: (PIKA)MARINOITU RAPEA TOFU
Kasvisruokareseptit joka tilanteeseen! Hakusessa helppo kasvisruoka, jossa on proteiini kohdillaan? Pääosassa tofu. Reseptit, jotka testatusti säväyttävät.jalotofu.fi
Ainesosalistasta puuttuu maissitärkkelys. Reseptin vaiheissa se kuitenkin mainitaan. Tuota olen tehnyt niinkin, että marinadina olen käyttänyt thai sweet -chilikastiketta ja maustettua oliiviöljyä. Toimii erittäin hyvin niinkin.
Yleisesti: onhan noiden maku erilainen kuin lihalla, mikä on ihan selvää. Sopivasti marinoimalla ero tasoittuu kuitenkin selvästi.
Tofunhan voi marinoida ihan millä se sen haluaa, koska se tofu maistuu juurikin siltä millä se on marinoitu. Tofu on luotu syrjäyttämään lihaa. Tofun kanssa omat ongelmat ovat lähinnä sen rakenteessa, koska se ei käyttäydy kuin liha. Tofu on vain liian teollinen tuote itselleni ja olen kokeillut sitä ihan liikaakin.
Viimeksi muokattu: