Tämä on nyt ketjua lukemattomalta varmaankin tyhmä kysymys, mutta miten nälkä pysyy oikeasti loitolla? Minä en ole millään vegaanisella tuotteella pelkästään pärjännyt, eli ellen saa jonkinlaista liha-annosta päivässä tai vähintään kahdessa, näen todella varmasti nälkää. Olen esimerkiksi kokeillut klassista soijarouhettakin mielenkiinnosta. Ei apua, koska on vain liian kevyttä apetta.
Kun sitten on hyviä siipiä tai kunnon pihvi edessä, niin tulee mies myös psykologisesti täyteen. Onko tämä siis osittain mielen harhaa, että tarvitsee "kunnon kamaa". Kysymykseen tulee lisänä vielä sellainen seikka, etten ahdistuneisuushäiriön vuoksi pysty syömään välillä aina edes lihaa, ja jokin kevyt ainesosa eli kasvis sitten vain uppoakin. Liha saattaa olla joskus ällöttävää, mutta en tiedä miksi. Kasvikset eivät ällötä koskaan, mutta kuten sanottua, ne eivät pidä minua toimintakunnossa. Lihaa syön ehkä vain sen tarpeen vuoksi, maku ei ruoassa yleisestikään ottaen ole se isoin juttu.
Mitä tulee eettiseen puoleen, niin olen aika tyly ja psykopaattinen. En ajattele prikulleen mistä liha tulee tai miten se on kasvatettu, vaikka toki tiedän, että tehotuotannossa voidaan käyttää sellaisia keinoja, joita en halua suonistooni kulkemaan. Ehkä pitäisi tarkistaa arvoja hieman, ennen kuin siitä asiasta jotain kirjoittaa.
Terveys edellä mennään siis siinä mielessä, että lihaa olen niitä eläimiä vaihdellen käyttänyt aktiivisesti koko elämäni, mutta tiettyjä lähtökohtia kunnioittaen. Ei ole siis mielestäni ankara ongelma nykyisessä tavassani elää ja syödä, vaikka tutkin kokoajan elimistöäni, että mitä se ottaa vastaan. Elimistö ja keho edellä siis. Jos joku pärjää kasvisten kanssa, niin se on aika tiukka juttu, mutta en siedä lihansyöjien demonisointia. Onneksi näissä piireissä niin ei tehdä kovinkaan usein, vaikka sitäkin esiintyy. Kukin oman tarpeensa mukaan.