Oli kyllä naurettavaa tänä aamuna, kun koitin saada vetoa sisään William Hillille. Kertoimella 2.20 siellä harkitaan, otetaanko panosta. Se juttu pyörii minuuttikaupalla, ja kun kirjaudun ulos ja uudelleen sisään, niin vetoa ei ole lyöty ja kerroin pudotettu lukemiin 2,00. Sitten koitan uudestaan, mutta sama juttu ja kerroin lasketaan lukemiin 1,83. Ei ne uskalla. Muualla kertoimet oli yli 2 vielä.
Sitten piti jonnekin Tonybetille avata tili mutta ei sinne saanut kuin 125 euroa kertoimella 2,20. Ei jaksanut availla muualle tilejä, vaikka olisi ollut harvinaisen hyvä arbitraasi kun Veikkaus antoi kotijoukkueelle 2,25 ja maailmalla vierasjoukkueelle 2,00 - 2,20, missä nyt oli auki (pl. Nordicbet).
En sitten viitsinyt edes sitä arbitraasia ruveta värkkäilemään, kun olin samoilla linjoilla Veikkauksen kanssa, eli vierasjoukkueelle sai yyberkertoimen kv. sivustoilta. Ja päättyikin juuri 0-3 voittoon tämä naisten lentopallo-ottelu.
Näinhän tämä yleensä menee näiden hassuttelubookkerien kanssa. Itsekin olen koko alkuvuoden pelaillut pääsääntöisesti arbitraaseja ja nyt olen siinä tilanteessa, että Nordicbet, Coolbet ja Unibet ovat säätäneet sellaiset panosrajoitukset, että hyvällä tuurilla saattaa pari sataa saada panosta sisään. Marathonbetistä nyt puhumattakaan, siellä rajoitus talviurheilukohteissa minulla on nykyään noin 10 euron luokkaa. Vähänkään isommat panokset joutuu lähettämään manuaaliseen hyväksyntään ja usein tässä kestää sen verran kauan, että arbitraasi on jo kadonnut.
Kannattaa muuten olla noiden arbitraasien kanssa muutenkin tarkkana. Tänä aamuna löysin hyvän kohteen, palautus oli jotain 108% luokkaa. Bookkereina Nordicbet ja Coolbet. Sain Coolbetille kohteeseen 900€ panosta sisään ja myös Nordicille siihen saakka, kunnes tuli rajat vastaan. No, sitten kuitenkin Nordicbet oli mitätöinyt kyseisen kohteen ja palauttanut panokset, kertoimet olivat kuulemma virheelliset. Ihan linjassa nuo kertoimet olivat, eivät olleet esimerkiksi väärin päin, tällöin olisin tuon ymmärtänyt ja jättänyt kohteen pelaamatta. Olen melko varma, että tuo johtui siitä, että sain lyötyä vetoni sisään, vasta manuaalisessa tarkastuksessa pieni summa viimeisimmästä panoksestani hylättiin, mutta vedot pysyivät kuitenkin pari tuntia voimassa. Nordicbetille olen eniten pelannut viime aikoina arbitraasivetoja ja luulenkin, että kohde mitätöitiin sen takia. Siis sen takia, että he huomasivat olleensa arvionsa kanssa väärässä, sillä ei nuo kertoimet niin sanotusti virheelliset olleet. Tarkistin palautusprosentinkin, eikä se ollut lähelläkään sataa, vaan pyöri siinä jossain 93% paikkeilla.
Tuon vetojen mitätöinnin jälkeen kohde avattiin uudestaan uusilla kertoimilla, ja myös noilla uusilla kertoimilla kohde oli edelleen markkinatoppi Nordicilla. Koitin lyödä siihen sitten vetoani ja täten minimoida tappioita, kun oli Coolbetillä 900€ jo kiinni vastakkaisessa merkissä. Olisin täten saanut noin 99% palautuksen, jolloin tappiota olisi tullut vain pari kymppiä. Mutta kuinka ollakaan Nordicbet ilmoittaa, että olen saavuttanut panosrajoituksen kyseiseen kohteeseen. Kohteeseen jossa minulla oli sisässä siis nolla euroa, koska vetoni oli mitätöity. Sitten jälleen kerran vääntämään aspan kanssa, mutta eiväthän he yleensä mitään ymmärrä, eivätkä myöskään tunnu haluavan ymmärtää. Monta kertaa saa aina jankata alusta ja taas kerran alusta ongelmansa, eikä yleensä siltikään mene perille. Loppujen lopuksi koin tuosta 70€ tappion. Toki täytyisi pysytellä vain jossain arbitraaseissa, jossa palautus pyörii 101% ja 103% välillä, mutta eipä sitä malttanut. Olen silti aivan varma, etteivät nuo kertoimet mitkään virheelliset olleet, vaan kyse oli vain Nordicin heikosta arviosta.
Tässä kuitenkin taas yksi osoitus siitä, kuinka nuo paskabookkerit toimivat. He voivat täysin mielivaltaisesti tehdä mitä huvittaa, eikä siinä paljoa yksittäisen asiakkaan sana paina. Tällä viikolla vastaavankaltainen tilanne minulle sattui Unibetilla ja siitä kirjoitinkin tuohon toiseen vedonlyöntikeskusteluun. Suosittelenkin välttämään ainakin nyt Nordicbetiä ja Unibetia jos vain mahdollista. Ei ole ihan ensimmäisiä kertoja kun näiden kanssa on vastaavanlaisia ongelmia, joissa tiedän olevani oikeassa, mutta bookkeri vain päättää, että sinähän et meidän rahojani vie.
Marathonbet olisi muuten paras mahdollinen bookkeri arbitraasien lyömiseen, he ovat usein täysin omilla linjoillaan. Siinä toki huonona puolena se, että panosrajoitukset napsahtavat päälle melko nopeasti, mutta kannattaa se etu käyttää niin pitkään kuin pystyy jos sinulla ei vielä siellä tiliä ole.