Olisiko pojilla mitään pesäpallovihjeitä antaa? Ja muuten turha välittää noista parista pätijästä, vittumainen luonteenpiirre asiassa kuin asiassa. Erittäin mielelläni olen lukenut vihjeitänne perusteluineen, itsehän sen lopullisen valinnan aina sitten tekee.
On mulla yksi selkeä peli-idea tälle kierrokselle. Ei vaan ole minkään valtakunnan luottoa kohteiden osumiseen tällä hetkellä, aivan kaikki tuntuu menevän vituilleen lajista riippumatta, joten omalla vastuulla.
Imatra - Kitee
Joukkueet taistelevat samoista sijoista sarjan häntäpäässä. Imatra on voittanut kotipeleistään 5/9. Päävastustajilleen se on kotonaan hävinnyt ainoastaan kauden kotiavauksessa Kempeleelle.
Kiteen vierassaldo on surkea. Kitee on hävinnyt kaikki (!) yhdeksän vierasotteluaan ja saalistanut niistä kokonaisen yhden pisteen! Viime kierroksella Kitee onnistui voittamaan kotonaan kivikovan Joensuun, mutta minä ajattelen, että tuo oli enemmänkin ohipeli Joensuulta. Kitee on kotona ja vieraissa kokolailla eri joukkue. Se vaihtoi pelinjohtajaa jokin aika sitten, enkä oikein ymmärrä miksi. En usko pelinjohtajan vaihdoksen erityisemmin parantavan Kiteen otteita. Tokihan Kitee varmaan jonkun vierasvoiton tällä kaudella ottaa, mutta ei vetoa voi lähteä sillä perusteella lyömään, että "kun eivät nyt ole yhtään vieraspeliä voittaneet niin tänään se voitto tulee".
Kiteellä ei myöskään edelleenkään ole lyöjäjokeria, joka onnistuessaan löisi useamman juoksun. Imatralla sensijaan on Lauri Rönkkö, joka on tulokaspelaajana koko sarjan neljäntenä lyödyissä juoksuissa.
Tällä hetkellä näyttäisi, että Imatralla pelataan tänään erittäin lämpimässä säässä (noin +24 astetta). Sadealue on kuitenkin tulossa lännestä Suomeen ja mahdollisesti sade Imatralla alkaa pelin aikana. En näe tällä kuitenkaan erityisen isoa vaikutusta arvioon ottelun voittajasta.
Tässä on vastakkain kaksi joukkuetta, jotka kumpikin ovat kotona suht vahvoja, mutta vieraissa heikkoja. Edellä mainituilla perusteilla en ymmärrä, miten Veikkaus on saanut Kiteen suosikiksi tähän ja Imatran moneylinessa on ideaa. Mielestäni Imatran tulisi olla niukka suosikki.
Imatra ml. 1.90 Veikkaus