Tähtipakki
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Minkäslaisia mahiksi jalkapallotietäjät antaa PSG:lle Benficaa vastaan tänä iltana? Pienimuotoinen rekkaveto olisi enää tuosta matsista kiinni..
En ole minkään tason jalkapallotietäjä, mutta sanotaan nyt lyhyesti.
Peli riippuu hirvittävän paljon PSG:n avauksesta ja motivaatiosta. Lohkovoitto on jo varma, joten jonkunlaista kierrätystä on varmasti luvassa. Benficalla taas ottelu on erityisen tärkeä, koska se kamppailee Olympiakosin kanssa jatkoonpääsystä. Toinen jatkaa matkaansa UCL:n playoff-kierroksille, kun taas toisen tie tyssää UCL:n osalta tänään ja matka jatkuu Europa Leaguessa.
Benfican on pakko saada tämän illan ottelusta enemmän pisteitä kuin Olympiakos mieliäkseen jatkoon herkkusieniliigassa. Tällä hetkellä joukkueet ovat tasapisteissä ja ymmärtääkseni jatkoonmeno tässä tilanteessa ratkaistaan keskinäisten otteluiden avulla. Tässä kohdassa Olympiakos on edellä, koska 1-1-tasapelin lisäksi se on onnistunut kertaalleen kaatamaan Benfican (1-0).
Oletusarvoisesti Anderlechtilla ei tule olemaan saumoja Olympiakosia vastaan, joka on Belgian ylpeyden onnistunut jo kerran voittamaan heidän kotikentällään (0-3).
Benfican on luotettava siihen, että Anderlecht kiusaa kreikkalaisia niin, että ottavat vähintään tasapelin kotiintuomisiksi. Samaan aikaan Benfican on itse hoideltava PSG, joka on todennäköisestä kierrätyksestä huolimatta erittäin vaikea vastus. Penkillä ollut pelistä riippuen sellaisia herroja kuin Ezequiel Lavezzi, Lucas, Javier Pastore, Jérémy Ménez, joista ainakin osa tulee tänään luultavasti saamaan vastuuta alusta alkaen.
En näe PSG:n mahdollisuuksia huonoina, mutta aiemmista vuosista viisastuneena olen itse jättänyt näiden pelien veikkaamisen väliin. Toivotaan kuitenkin sinun takiasi Ranskan rahaseuralle hyvää peliä ja voittoa UEL:ään matkaavasta Benficasta.