Mainos

Vedonlyönti

• 4 007 584
  • 21 619

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Tyrkätäänpä prosenttiarvioni illan otteluihin ja jotain pelattavaa niiltä mailmalta löytyykin:

Pelicans-Ilves 37-17-46
Tappara-Jyp 63-17-20
TPS-Kärpät 47-16-37
Ässät-IFK 37-17-45

Jokainen uskoo tai on uskomatta, pelionnea itse kullekkin.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Punalippu
Tyrkätäänpä prosenttiarvioni illan otteluihin ja jotain pelattavaa niiltä mailmalta löytyykin:

Pelicans-Ilves 37-17-46
Tappara-Jyp 63-17-20
TPS-Kärpät 47-16-37
Ässät-IFK 37-17-45

Jokainen uskoo tai on uskomatta, pelionnea itse kullekkin.

Moi!

Kiva että tähänkin ketjuun saadaan keskustelua aikaiseksi. Omien arvioidesi mukaan olen pelannut kolmea alikerrointa (molemmat tasurit ja JyP) sekä yhtä ylikerrointa (Kärpät). En usko enkä ole uskomatta, vaikka niin käskitkin. Kysyn kuitenkin että voitko valottaa laskentasysteemiäsi?

Old TJ

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TJ

Niin tuo Ilveshän siellä paras ylikerroin oli ja sillä Kelly-panostusta käyttäen olisi kattanut nuo muut ohimenneet Kellyn mukaiset pienen panostuksen kohteet JYP, Kärpät ja Ässät ja san vielä puhdasta voittoakin lähes tuplasti kokonaissijoitukseen suhteutettuna. Itse lasken kertoimet hyvinkin pitkälle samalla sapluunalla kuin muutkin, eli arvioin joukkueiden voimasuhteet ennen kauden alkua ja asettelen ne järjestykseen, estimoin niille pistetodenäköisyyden, voittotodenäköisyyden, kotivoiman ja vieraspelit etc.Itse käytän tosiaankin periodimaista systeemiä, eli nyt olen käyttänyt sitä systeemiä jonka arvioin joukkueiden voimasuhteet ennen Karjala turnausta, näkemystäni sitten päivittelen tarpeen mukaan. Ihan nuo näyttäisi olevan mallillaan nuo ennusteeni, kun vertaa asettamia prossia ja sitten pelattujen otteluiden tapahtumia ja tuloksia. Sen tarkemmin en ala selvittelemään systemiääni, liikesalaisuus, kuten varmaan useammalla muullakin, laittelen jatkossakin siloin tällöin tänne, uskoo ken haluaa, mutta ainakin itsellä on tänäkin vuonna kausi lähtenyt hyvin käyntiin ja kassakin on kasvanut liigan osalta ihan suotuisasti. Onpahan sekin noilta maksullisilta puhelimilta pois ;) kun tänne jakaa julkisesti omaa tietoaan, jonka uskon kyllä kestävän vertaiun minkä tahansa vihjeluurin tietojen kanssa.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: TJ

Sen tarkemmin en ala selvittelemään systemiääni, liikesalaisuus, kuten varmaan useammalla muullakin, laittelen jatkossakin siloin tällöin tänne, uskoo ken haluaa, mutta ainakin itsellä on tänäkin vuonna kausi lähtenyt hyvin käyntiin ja kassakin on kasvanut liigan osalta ihan suotuisasti. Onpahan sekin noilta maksullisilta puhelimilta pois ;) kun tänne jakaa julkisesti omaa tietoaan, jonka uskon kyllä kestävän vertaiun minkä tahansa vihjeluurin tietojen kanssa.

Juu - ymmärrän kyllä ettet nyt kaikkia detaljeja jakelekaan. Ihan hyviltähän nuo lukusi näyttivät, en sen vuoksi kysellytkään. Kysyin vain uteliaisuuttani kun en ole sinulta lukuja ennen nähnyt, että onko noiden laskeminen sulle "uusi harrastus" ja ihan hatusta vedeltyjä luvut. No, eivät olleet.

Eiliset lätkämatsit meni kyllä itsellä puihin, mutta lähes kaikki tappiot sain kyllä katettua toisella osuneella Skotti-cupin pelillä (Kilmarnock - Airdrie tasuri). Tuo veto oli tehtykin sitten puhtaasti kerroinvertailun perusteella eli hatarasti...

Mestisvoimasuhteista mulla aika hatara käsitys myös. Kuitenkin tänään olen vähän tuijotellut muutamaa kakkosta (juu - altavastaajia taas kaikki) Centrelle. Eli tässäpä ne:
TuTo - Ahmat 2 3,60
Hermes - FPS 2 4,20
Jukurit - KooKoo 2 3,45

Old TJ

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juu, ei ole uusi harrastus, vedonlyönnistä eri muodoissa ja kertoimenlaskusta on kokemusta kertynyt jo pitkä tovi;)Olen minä joskus viime kaudella kai tuonne ottelukejuihin laitellut prossiakin, mutta lopetin kun tuntui etteivät kaikki siitä pitäneet, ilmeisesti vedonlyöntipäätös on kivempaa joistakin tehdä ns. mutu-periaatteella, no ei siinä mitään,onhan lottokin kiva lauantaisin jättää..Muutoin noista vedonlyöntivihjeistä sen verran, että kiva olisi jos löytyisi enemmänkin omia näkemyksiään ja prosenttiarvioita jakavia, eihän se ole keneltäkään pois jos joku toinenkin sattuu voittamaan arvioilla/vihjeillä!Tämänkin palstan lukijoista varmaan löytyy huomattavaa asiantuntemusta sekä lajista että vedonlyönnistä, joten rohkeasti vaan...

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tänään Vermoon varmaksi Saco! Vasta kakkossuosikki, nujertaa Barban kuolemastakin. Kiihdytyksestä tulee kova, Barba's Star, Baron Crown ja Leonardo Kemp avaavat lujaa.

Kimppahevosemme Likan Rölli on ylipelattu, mutta otettava kupongille. Paavola on vaatimaton kommenteissa, mutta me kimppalaiset odotamme hevosta totoon. Balanssi löytynyt ja Rölli on vahva. En yhtään ylläty, jos Rölli jyrää loppusuoralla ohi väsyneiden kilpakumppanien.

Lisäksi peliä taas Lanceuriin (VS) ja KP Kemppien sekä sen Kuislan ranskiksen kanssa.

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
eihän se ole keneltäkään pois jos joku toinenkin sattuu voittamaan arvioilla/vihjeillä!

Eihän se tosiaan ole. Siksi tämä onkin hyvä ketju... tosin minun vihjeeni harvoin pitävät :-) Tai no viimeisimmät tulosvedot ovat osunee kaksi neljästä.

Itsekkin lasken todenäköisyyksiä, mutta minun systeemini perustuu kauden pelattuihin peleihin. Vielä tällähetkellä pelejä on niin vähän pelattuna, joten todenäköisyyksien laskeminen ei onnistu. Systeemini toimii jotenkuten. Ainakin, kun vertailee niitä annettuihin kertoimiin. Voittanutkin olen jonkun verran, pelitilini on tosi pieni ja päivän vetoihin käytän 10% sen hetkisestä saldosta, joten periaatteessa tilini ei ole koskaan nollilla. Mutta hyvin lähellä nollaa se joskus on :-)

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"eihän se ole keneltäkään pois jos joku toinenkin sattuu voittamaan arvioilla/vihjeillä"

Itseasiassa on, ainakin suurin osa ulkomaisista välittäjistä käyttää dynaamisia kertoimia jotka pienenevät sitä mukaa mitä enemmän niitä pelataan.

Jos siis itse annan täällä vihjeen " Pelataa XX:ää, kyse on sopupelistä"-> koko jatkoajan valtaisa väkimäärä säntää pelaamaan ko. kohdetta(en siis ole vielä itse jaksanut pelata sitä) ->kertoimet laskevat.

Etenkin tulosvedoissa ym. tuollainen toiminta on tappiollista.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mitenkäs se tuonne centrebetille tallennettiinkaan rahaa omalle pelitille? Mihin se swift koodi tulee laittaa? Ja miten ne tietää mille
pelitilille minä olen tallentamassa?

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti varjo

kohdetta(en siis ole vielä itse jaksanut pelata sitä) ->kertoimet laskevat. Etenkin tulosvedoissa ym. tuollainen toiminta on tappiollista.

Niin, mutta siinä vaiheessa ennen kuin se valtaisa väkimäärä on kerinnyt lyömään sun sopupelitipsistä vetoa olet oman vetosi jättänyt. Elikkä itse saat vielä sen hyvän kertoimen. Nopeat syövät hitaat.

Hamraan: Eli pistät sen koodin tohon viesti-kenttään. Ja etsit sen CB: tilinumeron, johon rahat siirrät.

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
Viestin lähetti Hamraan
Mitenkäs se tuonne centrebetille tallennettiinkaan rahaa omalle pelitille? Mihin se swift koodi tulee laittaa? Ja miten ne tietää mille
pelitilille minä olen tallentamassa?

Mulla ainakin homma toimi niin, että laitoin oman centrebet tilini numeron siihen viestikenttään, enkä swift koodista välittänyt tuon taivaallista.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
V5-prosenttien seurantaa 25.9.

Seuraavassa muutama huomio peliprosenttien muutoksista päivän V5-kierroksella. Verrattu tilannetta aamulla klo 10 tilanteeseen iltapäivällä n. klo 16.00 kun ns. "viisas raha" on jo tullut mukaan kuvioihin (vielä parempi olisi verrata tilanteeseen klo 18.30 jälkeen). Vertailussa mukana lähinnä ns. pelihevoset eli vähintään muutaman prosentin verran pelatut. Plus- ja miinusmerkkejä sen mukaan miten suuri suhteellinen muutos on ollut. Ei mainintaa = ei mainittavaa muutosta pelatuimmuudessa. Kahden ja kolmen plussan hevoset alkavat jo olla todella varteenotettavia pelikohteita - tiedossa toki on, että suosikkien prosenteilla on usein taipumus joka tapauksessa viime tuntien aikana hivenen kohota.

lähtö 1:
2/Saco +++, 1/Baron Crown --, 9/Kilroy Kemp -
lähtö 2:
15/Totemi Rok +++, 3/Vinkker ja 2/Kihin Kippari +, 10/Likan Rölli --, 8/Sikurin Saku -
lähtö 3:
6/Power Geena ++, 9/Therese Palmen +, 14/Take Me Home -, 2/The Joker -
lähtö 4:
4/Festival Gede ++, 5/Incognito Kemp --
lähtö 5:
5/Blue Pine Elf ++, 3/Silk Sarai --

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muutoin noista vedonlyöntivihjeistä sen verran, että kiva olisi jos löytyisi enemmänkin omia näkemyksiään ja prosenttiarvioita jakavia, eihän se ole keneltäkään pois jos joku toinenkin sattuu voittamaan arvioilla/vihjeillä!Tämänkin palstan lukijoista varmaan löytyy huomattavaa asiantuntemusta sekä lajista että vedonlyönnistä, joten rohkeasti vaan...

Moi!
Onhan tässä jo likimain 10 vuotta tullut prosentteja väänneltyä useisiin otteluihin. Viime vuosina olen keskittynyt enimmäkseen vaan jääkiekon SM-liigaan ja ihan hyvin oon siinä pärjännytkin. Tosin panokset ovat olleet opiskelijan kukkarolle sopivia. Muille palstoille olen prosentteja aika ahkerastikin postaillut, mutta Jatkoaikaan en oo ennen. Mutta, kun täältäkin näköjään löytyy asiaan vihkiytyneitä, niin mikäpä siinä.

Elikkä tässä ois meikäläisen prosentit huomisiin peleihin. Postaan over/under arviotkin, jos kiinnostusta on.

HIFK- Blues 47% 19% 34%

Kärpät- Jokerit 39% 19% 42%

HPK- TPS 47% 19% 34%

SaiPa- Pelicans 48% 19% 33%

Ilves- Ässät 55% 17% 28%

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Taas on CB:ssä tulosvetokertoimet. Työpaikan saannin kunniaksi pelasin tän päivän jokaista pick the score vetoa seuraavasti. Ja tein kaksi yhdistelämävetojärjestelmää. Jokaisen tuloksen jätin myös yksittäisenä tulosvetona

1. yhdistelmävetojärjestelmä:

HPK-TPS: 4-2, 4-3, 5-2 ja 5-3

Kärpät - Jokerit: 1-3, 2-3, 2-4 ja 4-3

2. yhdistelmävetojärjestelmä:

Ilves - Ässät: 3-3 ja 4-4

SaiPa-Pelicans: 4-1,4-2 ja 4-3

Yksittäinen tulosveto:

HIFK-Blues: 4-2, 4-3, 5-2 ja 5-3

Elikkä näin. Onpahan jännitettävää illalla.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saco voitti eilen varmasti, mutta kimppamme Rölli jäi kolmanneksi hienon esityksen jälkeen. Laukkasi kaksi kertaa alussa ja jäi kärjestä yli 50 metriä, mutta nousi vielä kolmanneksi metrin voittajalle hävinneenä. Siihen meni V5 lunastus ja olisi tullut useampaan kertaan.

ICE
Ihmettelen, miten saat blyysin prosenteiksi 34 % IFK:ta vastaan? Tässä ottelussa kotietu on normaalia korkeampi ja blyysin pelaajamateriaali ei riitä. Ja tämä ei ole edes paikalliskamppailu, joka pienentäisi kotietua. Mielestäni ottelun prossat on 65 - 25 - 10. Joten Veikkauksen 1.65 on pelattava kerroin.

Monet prosenttien laskijat tekevät mielestäni virheen siinä, että jos on selkeä suosikki otteluun, niin tasapelin tod. näköisyys arvioidaan pienemmäksi. Tässä itse teen poikkeuksen, arvioin selkeälle altavastaajalle tasapelin mahdollisuuden korkeammaksi kuin altavastaajan voiton. Ja lätkässä tämä toimii, sillä hyvin harvoin tapahtuu todellisia yllätysvoittoja, vaan yllätys tapahtuu tasapelin muodossa. Kun tasapelistä saa pisteen, ei nykyään enää yritetä mitään mielettömiä riskejä viimeisen 2-4 minuutin aikana, jos ottelu on tasan. Ja heikompi joukkue pyrkii yleensä turvaamaan saavutetun tasatilanteen kynsin hampain, eivät he enää silloin voittoa hae.

Afan

Jäsen
Kempes

Minä puolestaan ihmettelen, onko tänään aprillipäivä. Kaikella kunnioituksella, ei tuossa edellisessä viestissäsi ollut mitään järkeä.

Sinä väität ihan pokkana, että kaikki vedonvälittäjät ja käytännössä kaikki muutkin kertoimenlaskijat laskevat prosenttinsa täysin väärin. Jos kotijoukkue on mielestäsi selvä suosikki, väität "oikeiden" prosenttien olevan 65-25-10. Siis tasapelin todennäköisyys on jopa suurempi kuin vastaavassa jalkapallo-ottelussa, jossa maaleja nähdään kuitenkin puolet vähemmän? Mistään reaalimaailmasta et löydä perusteluita moiselle ihmeellisyydelle.

HIFK ja Blues ovat yleisen mielipiteen mukaisesti melko samaa tasoa. Yhtä tarkkaan en liigaa seuraa kuin Mestistä, mutta ei joukkueiden tasossa omasta mielestänikään suurta eroa ole, joten ICE:n arviot lienevät aika kohdallaan.

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja tässäpä tulisi omat vielä alustavat prosenttiarvioni illan otteluihin, eli näissä viimeisiä kokoonpanotietoja ei ole huomioitu:
IFK- Blues 46-19-35
Kärpät-Jokerit 36-19-45
Saipa-Pelicans 47-17-36
hpk-TPS 47-18-35
Ilves- Ässät 50-17-33
Ihan tuntumalta ja psyykkaamalla minusta tuntuu;) että TPS ja Blues voittavat tänään, perusteluja en jaksa alkaa kirjoittelemaan. Kempekselle onnea Likan Röllin hienosta esityksestä! Älä huoli, tuo hevonen tekee sarjoissaan tässä syksyllä vielä hyvää tiliä.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Afan
Väitän todellakin, että jos kyseessä on lätkämatsi, jossa suursuosikki ja selvästi heikompi kohtaavat, piirrän kuponkiini ristin ennenkuin kakkosen. Tästä viimeisen esim. jokerit - saipa, en olisi koskaan laittanut kupongille saipan voittoa eli 2. Jalkapallo on ihan eri juttu, siellä tulee enemmän yllätyksiä kuin lätkässä ja prosentit muotoutuvat eri lailla.

Nykysäännöt lätkässä nostavat tasapelien todennäköisyyttä, kuten aikaisemmassa viestissä yritin esimerkillä osoittaa. Loppuhetkillä ei oteta riskejä, koska piste tulee plakkariin. Tämän takia Veikkauksen tasapelikertoimet ovat niin pieniä.

Tänäänkin blyysin tasapeli on mielestäni todennäköisempi kuin blyysin voitto. Usko tai älä. Kaikkien ei tarvitse uida samaan suuntaan, itse uin tietoisesti näillä periaatteilla vastavirtaan. Ja olen siinä mielestäni onnistunut. Tietysti tasapelejä ei ole järkevää Veikkaukselle pelata, mutta nykyään tasapelien tod.näköisyys on suurempi kuin ulkomaalaisten välittäjien kertoimet antavat ymmärtää.

Niin ja IFK ja blyys eivät ole ainakaan tällä hetkellä tasavahvoja. Blyysillä on vain vajaa ykkösketju ja kolme nelosketjua. IFK on taas hyökkäyksen osalta aika kova nippu, mv-peli on akilleenkantapää, mutta tänään Draper kokoaa itsensä. Jos blyysillä olisi ne 2 Detroitin vahvistusta (Yzerman, Shanahan ja ehkäpä bonuksena Lidström, voisi blyysiä ehkä pelatakkin.

Afan

Jäsen
Kempes, II osa

On totta, että nykysäännöt nostavat tasapelien todennäköisyyttä, mutta ei niiden merkitys ole läheskään noin merkittävä.

Jos mielestäsi ottelussa, jossa toinen on joukkue on selvä suosikki (HIFK-Blues), tasapelin todennäköisyys on 25 prosentin luokkaa, mitä se on tasaisissa otteluissa? Tuskin ainakaan pienempi. Tuon perusteellahan SM-liigassa pitäisi reippaasti yli 20 % otteluista päätyä jatkoajalle.

Miten sitten selität sen, että esim. viime kaudella SM-liigassa vain 17 prosenttia otteluista päättyi tasapeliin 60 minuutin jälkeen? Onko 364 ottelun otos todella niin epätarkka, vai onko kesän aikana tapahtunut jotain mullistavaa?

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaahas, täällä onkin syntynyt mukavasti keskustelua todennäköisyyksien laskemisesta. Voin omasta puolestani selventää tarkemmin noita laskentaperusteita ja voimasuhteita illemmalla, kun pääsen vapaalle. Yhteen lauseeseen kiteytettynä voisi sanoa, että tänään kohtaavat hyvän puolustuksen omaava Blues ja hyvän hyökkäyksen omaava HIFK.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tasapelin todennäköisyyden nostin 25 % IFK-blyys matsissa sen takia noin korkeaksi, että kyseisessä matsissa tasapeli on todennäköisempi kuin blyysin voitto. No, voisin viilata ehkä lukemiin 67 - 20 - 13, jos näyttäisi paremmalta. Kuitenkin olen sitä mieltä, että merkki 1 on tähän matsiin ainoa kannattava vaihtoehto Veikkauksen kertoimilla.

Tänä vuonna sarja on tasaisempi kuin viime vuonna, uskon tasapeliprosentin nousevan tällä kaudella. No, minä en elä Vuoksenmaa sapluunoiden mukaan kaikissa asioissa.

Olen varmaan yksin mielipiteineni, ja perusteluni eivät mene kaikkien kaavojen mukaan. Olen tästä mielipiteestä taistellut ennenkin ja aina saanut ns. turpiin oikeilta asiantuntijoilta. Mutta vänkään vieläkin, että altavastaajan on helpompi saavuttaa tasapeli kuin yllätysvoitto.

Lisään vielä tähän keskusteluun muutaman ajatuksen, mikä erottaa mielestäni menestyvän ja menestymättömän vedonlyöjän.

Ensinnäkin ei pidä uskoa kaikkeen mahdolliseen hömppään, mitä maailmalta tulee. Itse on tutkittava taustatiedot, käytävä matseissa tai vaikkapa raveissa ja tehtävä niistä analyysit.

Pitää olla rohkeutta kyseenalaistaa muiden arviot ja olla myös rohkeutta uskoa omiin näkemyksiin ja panostaa niihin. Jos laskelmissa näyttää, että oletusarvo on vain 0.9, ei se mielestäni tarkoita, ettei otteluun voi lyödä vetoa. Jos vain lyöt vetoa matseista, joiden oletusarvo on yli 1, joudut odottamaan lunastusta pitkään. Mukaan on otettava myös ns. varmoja alikertoimisia suosikkeja, jos vaaditaan esim. kolmen kohteen yhdistelmiä. Yhdeltä Veikkauksen listalta voi olla vaikeaa löytää kolme pelattavaa oletusarvoltaan yli 1 kohdetta.

Ilman riskiä et voi pärjätä. Ja kukaan ei voi perustella, miksi omat prosentit ovat oikeat ja toisen väärät. Prosenttiosuuksissa eri firmojen ja meidän amatöörien välillä on suuria heittoja.

Ja omaan vaistoon pitää luottaa. Jos joku sisällä sanoo, että johonkin matsiin ei kosketa, se jätetään sitten väliin.

Tänään vaistoni sanoo, että pelaa IFK:ta!

Kempes
amatöörimäinen moukka, jolla hannu hanhen tuuri

Viimeksi muokattu:

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Afan perustelikin hyvin tuota tasuriprosentin arvioimista, joten en siihen puutu sen enempää. Siitä olen Kempesin kanssa samaa mieltä, että jos toinen on ottelussa suursuosikki, niin silloin tasuri saattaa jopa olla todennäköisempi kuin vierasvoitto. Omat arviot esim. tuohon Jokerit - SaiPa peliin oli 73-14-13.

Mutta vaikka mitenpäin vertaisin joukkueita HIFK-Blues niin en saa vastaanvanlaista tasoeroa aikaan. Mielestäni Bluesin puolustus on selvästi parempi kuin HIFK:n. Toisaalta HIFK:n hyökkäyksessä on enemmän syömähampaita kuin Bluesilla, joten siitä pisteet heille. Maalivahdeissa ei sen suurempaa eroa ole.
Loppujen lopuksi sain otteluun maaliodotusarvoiksi 3,0-2,6.

Näiden perusteella lopulliset prosentit tulevatkin melko helposti. Voi verrata, miten aikaisempina vuosina on vastaavanlaisin tasoeroin ottelut päättyneet, tai sitten laskea viitteelliset prosentit Poissonin avulla.

Arviot ovat kuitenkin jokaisen henkilökohtaisia näkemyksiä. Ei ole "oikeita" arvioita. Jälkikäteen voi vaan tarkastella, miten omat arviot ovat osuneet, esim. sadan vedon sarjassa.

Viestin lähetti Kempes

Ensinnäkin ei pidä uskoa kaikkeen mahdolliseen hömppään, mitä maailmalta tulee. Itse on tutkittava taustatiedot, käytävä matseissa tai vaikkapa raveissa ja tehtävä niistä analyysit.
Tämä on totta, omilla analyyseilla ne parhaat tulokset saadaan.

Viestin lähetti Kempes

Jos laskelmissa näyttää, että oletusarvo on vain 0.9, ei se mielestäni tarkoita, ettei otteluun voi lyödä vetoa. Jos vain lyöt vetoa matseista, joiden oletusarvo on yli 1, joudut odottamaan lunastusta pitkään.
Jokainen päättää itse millaisia rivejä pelaa, mutta jos tosissaan uskoo omiin arvioihinsa niin pelaa ainoastaan yli 1:n odotusarvoisia rivejä. Tokihan pelaan itsekin ns. hupivetoja, jos haluan jännitystä esim. TV-peliin.

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites Kempes, ICE, Punalippu & Co, oliskos joltain mahdollisuutta saada pientä informaatiota, mites noita prosentteja kannattais alkaa laskemaan?

Ymmärrän kyllä hyvin, että on "liikesalaisuuksia" eikä hyväksi havaittuja juttuja kannata lähteä isoon ääneen rummuttamaan. Kuitenkin itse pelailen sillain fiilispohjalta, välillä tulee - välillä ei, silti kiinnostusta asiaan on huomattavasti enemmän kuin taitoa.

Mistäs voi lähtee liikkeelle? Tietenkin kuten joku jo tuossa edellä sanoi pelejä pitää seurata tutkia vähän historia tietoja jne. Mutta mitäs sen jälkeen? Mistä saa tietoa? Onko jotain kirjoja saatavilla? Täh, Häh?

Itse pelaan tällä hetkellä ainoastaan Centrebetille jääkiekkoa ja jalkapalloa sekä veikkaukselle vakiota. Jotenkin olen ollut onnekas, sillä voitolle olen tähän mennessä jäänyt vaikka kertoimien laskuista ei ole ollut hajuakaan. Kirjaa kuitenkin pidän ja sen mukaan tuotto sijoitettuun pääomaan nähden on ollut 32%.

Mielestäni viikonlopun listalla Ilveksen 7.00 kerroin (Centrebet) on lievä ylikerroin kun Jokerit kärsii loukkaantumisista ja ainakin historiatiedon perusteella Ilves ei ole ollut Jokereille kotonaan helppo vastustaja.

TouchAndGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Kempes

Pitää paikkansa. Erityisesti tulee mieleen erään suomalaisen vedonlyöntikeskustelun sivut, joissa hehkutetaan aina tasaisin väliajoin jotain kanuuna kohdetta. Porukat pelaa noita kohteita sitten päämärkänä, tutkimatta ITSE pelin taustoja ja tietojen todenmukaisuutta. Sitten pelin jälkeen kirotaan kun ottelussa tuli "väärä" tulossa. Tuntuu siltä monet yrittävät tehdä rahaa vedonlyönnillä tekemättä itse yhtään mitään voittojen eteen. Ja vähän ajan kuluttua, kun peluri on mennyt poikki haukutaan vedonvälittäjät ja keksitään sopupeli- ja salaliittoteorioita etc.

Viestin lähetti Kempes

Pitää olla rohkeutta kyseenalaistaa muiden arviot ja olla myös rohkeutta uskoa omiin näkemyksiin ja panostaa niihin. Jos laskelmissa näyttää, että oletusarvo on vain 0.9, ei se mielestäni tarkoita, ettei otteluun voi lyödä vetoa. Jos vain lyöt vetoa matseista, joiden oletusarvo on yli 1, joudut odottamaan lunastusta pitkään. Mukaan on otettava myös ns. varmoja alikertoimisia suosikkeja, jos vaaditaan esim. kolmen kohteen yhdistelmiä. Yhdeltä Veikkauksen listalta voi olla vaikeaa löytää kolme pelattavaa oletusarvoltaan yli 1 kohdetta.

Jeps. Esim. Veikalle pelaavien kannattaa muistaa, että jos kahden ottelun oa:t ovat vaikka 0.90 ja 0.93 ja siihen kun läväyttää sen unelma kohteensa, jonka odotusarvo on 1.22 saadan hyvä (0.90*0.93*1.23=1.03) rivi vaikka se sisältääkin kaksi alikerrointa.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt on hieman kiirus ettei ehdin kunnolla selittää, mutta tässä muutama kohta ranskalaisin viivoin, mihin kiinnitän huomion:
- joukkueen materiaali kokonaisuudessaan
- loukkaantumistilanne / pelikiellot
- edelliset ottelut sekä sarjataulukko
- historia
- motivaatiotekijät
- otteluruuhka / tauko
- kotikenttä / kotiyleisö
tässä muutama kohta, muut lisäävät varmasti asioita

Tänään raveihin VS Buzzing Boylle, sekä PP sen kautta. Ja huomenna Teivoon VS Hill Streetille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy