Vähän alkaa tuntua siltä, että hakevat Porista pisteet, Ässillähän on surkea rekordi ns. "varmoista peleistä".
Joo, aika samanlainen mutu on itsellänikin. Koko sen ajan kun olen Ässiä tiiviisti seurannut, on ollut vahvasti sellainen tunne, että jos Ässät lähtee otteluun ennakkosuosikkina tai vastassa on heittopussi, niin tappio tulee heikolla esityksellä. Olisi mielenkiintoista kerätä jotain dataa tähän liittyen, mikä onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty. Käytännössä pitäisi olla selvää, mikä ottelu on tällainen "varma peli" ja mikä ei. Sen toteaminen on subjektiivista, joten aineiston kerääminen taitaa olla turhan hankalaa vaikka minulla aikaa nyt olisikin ja mikä olisikaan mukavampaa kuin tilastonikkarointi 90-luvulta tähän päivään :)
Itse laitoin kannustuksena Ässät +1,5 Kärpät-otteluun. Kerrointa sai Pinnaclella 2,12, mikä on mielestäni aika hyvä ottaen huomioon Ässien parantuneen, hyvin raikkaan ilmeen valmentajavaihdoksen jälkeen. Kärpät on toki erittäin kova kotonaan (26:sta kotiottelusta 18 on päättynyt Kärppien suoraan voittoon), mutta en usko heidän pelaavan lähellekään parasta peliään tällä hetkellä. Kolme viimeisintä Kärppien kotiottelua ovat päättyneet maalin voittoon. Eiköhän siellä ole harjoiteltu kovaa kevättä varten ja nyt ollaan enemmän tai vähemmän jumissa. Ja tämä vetohan tulee kotiin Ässien maalin tappiollakin. Huomenna suora voitto Ässille niin alan odottelemaan kevään 2013 toisintoa ja lyön mestaruusbetsin sisään. Ja tähän se kuuluisa hymiö perään.
Edit:Laitetaas pientä ajatusta toisestakin torstain Liiga-pelistä. Marathonbet tarjoaa Tapparan suoralle voitolle Helsingissä kertoimen 3,78. Esim. Nordicbet tarjoaa Tappara -0,5 vain 3,35. Mielestäni tuo Marathonbetin kerroin on todella korkea, kun ottaa huomioon, että Tappara on liikkeellä optimaalisella kokoonpanollaan pl. Teemu Aalto. Mukana myös uudet hankinnat Jasu ja Mäntylä. Kumpikin joukkueista pelasi keskiviikkona, IFK voitti Jyväskylässä ja Tappara hävisi Turussa. IFK:lla on pidempi paluumatka, joten valmistautumisaika jää lyhyemmäksi. Lisäksi uskoisin Tapparan tekevän ryhtiliikkeen ilmeisen heikon Turun reissun jälkeen. Omissa ajatuksissani Tappara on muutenkin IFK:ta kovempi joukkue loppukautta ajatellen.