Jahas, nyt täytyy vähän kysellä kun täällä on ansiokkaasti spekuloitu AussiOpenin pelejä. Joskus aiempina vuosina olin hyvinkin perillä tenniksestä ja mukavasti joskus käärinyt hilloakin, mutta pari edellistä kautta on mennyt ihan täysin satunnaisotoksilla ohi.
Ensi yönä näyttäisi olevan muutama mielenkiintoinen matsi, joista kaipaisin vähän lisätietoa. Jos asiantuntijat ehditte niin kommentteja otetaan vastaan, otetaan vastaan:
Garcia-Lopez - Nishikori: Garcia-Lopez +7 1.96
- G-L on aliarvostettu kovalla kentällä, varmaan koska on espanjalainen. Onko Nishikori kondiksessa? Ei mun mielestä pitäisi olla noin suurta tasoitusta, koska tarkoittaisi yli kahden pelin voittoa per erä, enkä edes usko että Nishikori vie kolmessa. Nisse on ennenkin nihkeillyt kun panokset kovenee.
Delbonis - Simon: Delbonis +6.5 1.96
- Vaikka Delbo onkin enemmän massatyyppejä, kyllä se kovallakin pärjää. Simon on vähän mielialaukko ja mulla on mielikuva että pelaa helvetisti pitkiä palloja, pelejä ja muutenkin matsit on aina jotenkin ylös-alas. Tossakin tasotuksessa on mun mielestä pari peliä liikaa, kun olihan Simon ihan pulassa jo Donskoyta vastaan. Toki Delbollakin oli hankalaa ynnämuut-tason Olivoa vastaan, että en sitten tiedä. Joku overi vois tietysti olla todennäköinen?
Tsonga - Herbert: Herbert +6.5 1.99
- Tässä toki Tsonga on ihan ylivoimainen suosikki, niinkuin pitääkin. Mutta Herbert ei ehkä ole ihan niin pestävissä kuin Tsongan edelliset vastukset? Herbertti hakkasi aika vakuuttavasti edellisen ynnämuut-vastuksensa ja voittipa tuossa Andujarin ja Roger-Vasselininkin matkan varrella. Tsongan nykykunto on mulle hämärän peitossa kyllä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin se häviää ainakin yhden erän ihan pystyyn.
Sitten toisinpäin yks tasotuksellinen:
Kyrgios - Berdych: Berdych -2.5 1.96
- Tää oli aika iso yllätys, odottelin Birdylle sellasta -5.5 ainakin, olkoon Kygios sitten kuinka lahjakas tahansa. Kyrpios oli vaikeuksissa massa-hinkkaaja Cuevasia vastaan ja taisi hävitä pari syöttöäänkin. Berdych läimi paskat vastustajansa maanrakoon, niinkun tietysti pitikin. Tuo tasoitus on kyllä niin pieni, että sitä voisi pelata kahden erän otteluissakin. Olenko ihan pihalla, vai lasketaanko tossa nyt "kotiedun" ja potentiaalin varaan vähän liikaa? Kyrgioksen tapauksessa se kotietukin kääntynee vielä itseään vastaan...
Sitten vähän ihmetytti Cilic - Bautista kerroinasettelu, kun ensinmainittu on suosikki 1.30 kertoimella ja Bautista 3.25. Onko tossa kroaatilla noin selvä etu? Tasoitusta on kuitenkin "vain" -5.0, eli kolme erävoittoa kahden erolla. Ehkä mä näen Bautistan parempana kun se onkaan, jotenkin vakuutti vaan toi Aucklandin päänahkalista: Vesely, Young, Isner, Tsonga (!), Sock. Onhan Cilic kokeneempi ja kenties kovalla parempi, mutta aika vahvalta vaikuttaa nuoren spanskin kupoli ja taso muutenkin.
Tämmösiä tässä pohditaan, saapas nähdä uskaltautuuko sitä betsaamaankin jo vai pitääkö seurata ensin puoli kautta pois.