disco-stu, kirjoittaa fiksuu..
Hyvä kirjoitus. Olen itse myös ollut jonkun aikaa voitollinen pelaaja ja tarina on hyvinkin samankaltainen kuin tällä simpsonien hahmolla.
Ennen laskeskelin todennäköisyyksiä lukemani kirjan innoittamana, mutta suhteellisen pian huomasin, että työelämän ja todennäköisyyksien laskemisen yhdistäminen ei vain toimi, ja huomasin myös, että pystyin tehdä voittoa ilmankin. Itse vain käytän termejä; "varma", "pankki" ja "haku". Lähes kaikki pelaamani kohteet ovat tuota "pankki" -tasoa. Hakuja pelaan äärimmäisen harvoin, puhutaan ehkä viidestä kerrasta vuodessa.
Harvemmin tulee arkiviikolla löydettyä listoilta mitään. Tai siis arkena laitan ehkä kolmesta neljään lappua sisään, ja nyt keväisin kun jääkiekossa olevat kohteet alkavat vähenemään tulee vetoja lyötyä entistä vähemmän. Viikonloppuisin lappujen määrä voi vaihdella aina nollasta yli kymmeneen. Yleensä jos en viikonloppuna vetoja lyö tarkoittaa se sitä, että on jotain tapahtumaa elämässä joka estää tämän (juominen).
Kaikilla on tietysti omat lajinsa mitä betsataan. Itse seuraan jääkiekkoa aktiivisesti ja yritän käyttää näitä perus-perttiä parempia lajitietoja hyödyksi myös vetoja tehtäessä. Jääkiekon MM-kisat ovat tietysti vedonlyönnin kannalta vuoden kohokohta. Olympialaisista sai ihan mukavan tilin tehtyä myös, etenkin "all-in" turnauksen avauspeliin Ruotsi-Tsekki toi mukavasti kotiin, koska jostain syystä Ruotsille tarjottiin lähes 2,5 kerrointa. Mutta voitollista vedonlyöntiä voi tehdä myös pienemmillä summilla. Pelaaminen tulisi aina suhteuttaa siihen, että olet valmis häviämään rahat, toki rahojen menettäminen saa ja pitää vituttaa, mutta pitää myös ymmärtää pelin henki - kortti vie, kortti tuo.
Itselläni on tapana katsoa kertoimet ensimmäisenä. Kertoimet katson siksi, etten tuhlaisi aikaani peliin jossa tiedän, että pelattavaa ei tule löytymään. Minun vain tulee perustella itselleni se, miksi joku joukkue voittaa toisen. Esimerkiksi juuri jääkiekossa luokittelen NHL:ssä (ja muissakin liigoissa) joukkueet eri luokkiin. On joukkueet, jotka ovat: AAA-luokkaa, AA-luokkaa ja A-luokkaa. Tämän lisäksi tutkiskelen loukkaantuneet pelaajat, joukkueiden kalenterit, kuntopuntarin, mahdolliset motivaatiotekijät sekä mietin myös pelitavallisia asioita.
Rankkaahan se oli maaliskuussa, kun tuntui ettei mikään onnistunut. Siinä vaiheessa kun jokainen veto menee seinille on itselläni tapana ihan vain puhtaasti pitää tauko pelaamisesta. En tiedä olenko ainoa, mutta jos oma itseluottamus tällä saralla romuttuu ei pelaamisesta tule mitään. Paluu tehdään vetojen äären varovasti, (hyvin) pienillä panostuksilla. Sieltä se itseluottamus taas kasvaa ja jälleen uskaltautuu pelailemaan vähän isommilla summilla.
Itse en kyllä pelaa lainkaan kohteita, joissa kertoimet ovat alle 1,5€. En vain näe, että yksikään kohde olisi niin varma että tuo olisi se kerroin johon uskaltaisi panostaa. Usein jos mahdollista odottelen, että peli alkaa ja lyön live-vedossa sitten betsin sisään kunhan kerroin tarpeeksi nousee. Esimerkiksi Pafin live-veto on aivan loistava, ja kohdevalikoima on juuri tarpeeksi laaja, että voitollista vedonlyöntiä on jopa suhteellisen yksinkertaista harrastaa.
pettter sanoi, että voittava vedonlyönti on oikeastaan helppoa. Itse en kyllä allekirjoita tuota väitettä lainkaan. Itsellä menee ainakin urheilun seuraamiseen tuhottomasti aikaa sen takia, kun vedonlyönnin takia joutuu olemaan ajan hermolla. Tosin suunnilleen saman verran seuraisin urheilua joka tapauksessa, ainoastaan nyt siitä saa hiukan rahaa.
Jääkiekon MM-kisojen aikaan minulla on ihan lomaa, joten voi olla että tulee vedonlyöntiä harrastettua vähän enemmänkin, erityisesti live-vedon osalta.
----------------------------------
Tuossa eilen yritin nostaa Pafilta hiukan rahaa tililleni. Ainoa ongelma oli se, etten muistanut omaa turvakysymystä, jonka takia pelitilini lukittiin. Toki parin sähköpostiviestin jälkeen tilini saatiin avattua ja nyt kyseiset rahat ovatkin jo liikkumassa tililleni. Ja nyt päätin kirjoittaa oman turvakysymykseni vastauksen ylös, jotta sama ei toistuisi. Ei tässä muuta MM-kisoja odotellessa.